מרחביה אחזקות: השקעה בקרדיאקסנס לפי שווי חברה של 46 מיליון דולר

מדווחת על השקעה של 250 אלף דולר ועלייה לאחזקה של כ-5.87%; מרחביה  השקיעה לראשונה בקרדיאקסנס לפני כשלוש שנים, 500 אלף דולר לפי שווי חברה של 6 מיליון דולר
ערן סוקול | (1)

חברת מרחביה אחזקות 0%  מדווחת על השקעה של 250 אלף דולר בחברת קארדיאקסנס המוחזקת לאחר ההשקעה בשיעור של 5.87% (לפני ההשקעה - 5.33%), כחלק מסבב גיוס בהיקף כולל של כ-6 מיליון דולר אותו השלימה קארדיאקסנס ולפי שווי חברה של כ-46 מיליון דולר. למרחביה תהיה הזכות לרכוש מניות נוספות בהיקף כולל של עד 150 אלף דולר בדיסקאונט של כ-20% ביחס לשווי הגיוס הבא או שווי של 64 מיליון דולר.

לקריאה נוספת:

> מרחביה אחזקות: קארדיאקסנס בהסכם הפצה בלעדי בהודו של 32 מ' דולר

בכוונת קארדיאקסנס להשתמש בכספי הגיוס, בין היתר, לצורך פעילותה השוטפת ובאופן ספציפי לקדם את פיתוחיה לאבחון הפרעות קצב לב, מדידת לחץ דם רציף, ומדידה של סימנים חיוניים נוספים וכן לשם תחילת ייצור ושיווק של השעונים הרפואיים אותם היא מפתחת.

קארדיאקסנס מפתחת ומשווקת את ה-Cardiacsense Watch, מכשיר לביש דמוי שעון לסריקה של הפרעות בקצב הלב בטכנולוגיה חדשנית לזיהוי מוקדם של דום לב ושבץ מוחי. לאחרונה חתמה קארדיאקסנס על הסכם הפצה בהודו המצטרף להסכמים נוספים בהיקף כולל של יותר מ-61 מיליון דולר.

המכשיר הלביש דמוי שעון של קארדיאקסנס מבוסס על טכנולוגיית קריאת אותות (PPG) בשילוב עם סנסור תנועה וטכנולוגיה אופטית ייחודית, עליהם יש לחברה פטנטים מרכזיים. ה-Cardiacsense watch מאפשר מעקב רציף ובלתי מוגבל בזמן של הפרעות בקצב הלב, בדגש על פרפור פרוזדורים ודום לב, באמצעות טכנולוגיה המאפשרת ניטור דופק ברמת דיוק המקבילה לבדיקת ECG וכן ע"י מעקב רציף של לחץ דם. המוצר יאפשר בעתיד גם ניטור ואבחון של לחץ דם רציף, קצב נשימות, הפרעות שינה ומתח נפשי.

במקור השקיעה מרחביה בחברה ביוני 2017, סך של 500 אלף דולר לפי שווי חברה של 6 מיליון דולר ומאז השתתפה בכל סבבי ההשקעה שנערכו.

רני ליפשיץ, יו"ר מרחביה השקעות: "לקארדיאקסנס הפוטנציאל להיות מובילה עולמית  בתחום הצומח של הרפואה הדיגיטלית. החברה פיתחה טכנולוגיה מתקדמת  של ניטור מרחוק של המדדים הרפואיים החשובים ביותר, ובהם – קצב הלב, קצב נשימה ולחץ דם".

מרחביה עסקה בעבר בתחום הנדל"ן המניב ובתחום אנרגיית הרוח. במהלך שנת 2015 אישר דירקטוריון החברה השקעות בתחום הביומד. מאז נכנסה החברה למספר השקעות בחברות ביומד בדגש על פתרונות מתקדמים לרפואה מרחוק. כיום למרחביה שיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקית הרפואה האמריקאית קליבלנד קליניק (Cleveland Clinic), אשר במסגרתו השקיעה בחברת CDx בתחום הדיאגנוסטיקה הסרטנית. בנוסף, משקיעה מרחביה ב-5 חברות נוספות בהן קרידיאקסנס, Trainpain בתחום הטיפול בכאב כרוני, EFA בתחום בדיקות ספירת דם, Juventas בתחום הריפוי הגנטי וחברת ויאולי לה טכנולוגיה חדשנית לצריכת קנאביס במינון מדויק.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ירון מילוא 15/06/2020 13:53
    הגב לתגובה זו
    השמרו והזהרו לכם
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?