הנתונים מתחילים לזרום - ירידה של 60% ברכישות רכבים חדשים
בחודש מארס 2020 נרשם יבוא כלי רכב (פרטיים) בהיקף של 28,570 לעומת 71,588 כלי רכב במארס 2019, ירידה בשיעור של 60.1%. יבוא רכב מסחרי הסתכם ב-1,051 כלי רכב לעומת 1,462 כלי רכב במרץ 2019, ירידה של 28.1%. הירידה ביבוא כלי רכב נוסעים ומסחרי נובעת מיבוא גבוה במיוחד במארס 2019 ערב צמצום עדכון נוסחת מיסוי ירוק שנכנס לתוקף החל מה-1.4.19.
גם היבוא של כלי רכב במארס 2020 היה גבוה מהרגיל, אך לא באותם היקפים. הסיבה לכך הנה הנחיה שניתנה לפינוי מחסני רישוי בנמלים לצורך קליטת סחורות חיוניות במצב חירום. כנגד שחרור מוגבר זה, יבוא כלי רכב היברידיים ממשיך להיות נמוך מאוד כתוצאה מהקדמת היבוא בדצמבר 2019 טרם העלאת מס הקניה על רכב היברידי.
הירידה הכוללת ביבוא רכבים קשורה גם למשבר הקורונה, אם כי ההשפעה הגדולה עוד צפויה בחודש אפריל. כמו כן, נראה שגם אחרי היציאה מהמשבר רכישות של רכבים חדשים יצטמצמו בהמשך למשבר הכלכלי, הגידול באבטלה והירידה בצריכה. החברות הבורסאיות שיסבלו מכך - דלק רכב -1.46% שמייבאת את דגמי מאזדה פורד ו-BMW וחברת קרסושמייבאת את ניסאן ורנו.
בחודשים ינואר-מארס 2020 הסתכם יבוא כלי רכב נוסעים ב-60,017 לעומת 115,164 בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של 47.9%. יבוא כלי רכב מסחרי ירד ב-28.2% בתקופה זו והגיע להיקף של - 2,375.
- ככה קרטל הרכב עובד עלינו; 9 שנים לרפורמה: אין תחרות, הרווחיות חריגה
- ביזארי: תאונה בין שני כלי רכב אוטונומיים בלוס אנג'לס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 16.יוסי 10/04/2020 00:09הגב לתגובה זונבואה שהתגשמה חזירות חזירות גוררת נפילה מגובה רב
- 15.לפחפת 50 חוז (ל"ת)יגיע.עשירים יפסדו.על 09/04/2020 22:09הגב לתגובה זו
- 14.יגיע.עשירים יפסדו.על 09/04/2020 22:06הגב לתגובה זוי
- 13.רז 09/04/2020 19:56הגב לתגובה זומצוין .שיפסידו קצת ו שיורידו מחירים
- 12.מומו 09/04/2020 18:26הגב לתגובה זושהולך לקופת האוצר הריקה.
- 11.א.א 09/04/2020 15:40הגב לתגובה זוממש מסכנים רכב שולח להם 8000 דולר מוכרים לנו ב 40000 דולר כואב לי הלב עליהם
- 10.עידן 09/04/2020 15:07הגב לתגובה זויש לנו שני רכבים במשפחה. אם יאפשרו לעבוד יותר מהבית, נרד לרכב אחד. באמת לא צריך.
- 9.אבי 09/04/2020 13:40הגב לתגובה זושיתפוצץ הכל הגיע הזמן לריסט גם הדירות שייפול הכל נמאס מיוקר המחיה בארץ גם ישן גם יקר בחו''ל חדש וזול
- 8.מיכל 09/04/2020 11:19הגב לתגובה זושיורידו מחירים
- 7.שוקה 08/04/2020 15:29הגב לתגובה זויעדיפו לקנות יד ראשונה כחדשה.עד 3 שנים על הכביש.
- 6.אלכסנדר הגדול 08/04/2020 13:30הגב לתגובה זוהמשבר יעשה שינוי ויפתח את השוק לעודף הרכבים שיש לדילרים הגדולים בחו'ל. סוכנויות עצמאיות ינתקו עצמן מחויבות ליבואן כזה או אחר ויהפכו להיות סופר מרקטים לצרכן.חברות הליסינג יחזרו להיות חברות השכרה.
- 5.שמש 08/04/2020 12:59הגב לתגובה זותהיה ירידת מחירים של לפחות חמישה עשר אחוז
- 4.ירידה מתונה ? 08/04/2020 12:50הגב לתגובה זואין עבודה יש אבטלה. שנה קשה למשק.
- אין אבדה קשה קשה.... (ל"ת)לובה 09/04/2020 18:54הגב לתגובה זו
- 3.מעולה... הוזלה ברקע... אני אוהב הוזלות (ל"ת)חתול שמיל 08/04/2020 12:47הגב לתגובה זו
- 2.אלמוג 08/04/2020 12:38הגב לתגובה זותהיה ירידה של עשרים אחוזים במחירי הרכב החדשים
- 1.פנחס 08/04/2020 11:04הגב לתגובה זולפרטיים יצא עם ידו על העליונה מהמשבר, הייתי אפילו פותח אתר יעודי ומוכר באינטרנט בנחה של 20% מה זנ משנה למי למכור? ליסינגים ממילא לא יקנו כלום בחצי שנה הבאה, וכרגע לפחות אפשר לתרץ הורדת מחירים בעקבות הקורונה כמשהו שלא יחזור, מי שיש לו מלאי מעיף אותו בשבוע ומרוויח יותר ממכירה לליסינג כי יש חברות שמוכרות להם גם בהנחה של 25%
יאיר לפידות, מייסד ומנכ”ל משותף, בית ההשקעות ילין לפידות צילום: שלומי יוסף"אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״
"הזינוקים הם לא ברי-קיימא וכולם יודעים את זה": בוועידה הכלכלית של ביזפורטל יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף של ילין לפידות מסביר למה העליות האחרונות בשווקים לא יחזיקו מעמד, הוא מצביע על ״קאפקס״ עצום בתשתיות AI, על עסקאות מנופחות בין חברות הטק, ועל זה שכולנו צריכים להיות מוכנים לתיקון שיחזיר את השוק לפרופורציות; וגם: על ההטיה של הבורסה המקומית לפיננסים ונדל״ן
בזמן שהבורסות בעולם שוברות שיאים והמדדים בארה״ב רושמים שלוש שנים רצופות של עליות דו-ספרתיות, יאיר לפידות, מייסד ומנכ״ל משותף של ילין לפידות, רוצה שנעצור רגע את המסיבה ונסתכל על העובדות. זה קורה במושב מיוחד בוועידה הכלכלית של ביזפורטל. הועידה השביעית הכלכלית נערכת הפעם בסימן של ההתאוששות ממלחמה בת שנתיים, הבורסה זינקה, המשק גילה חסינות אבל השאלה מה הלאה?
באולם שהמה מפה לפה יכולתם להרגיש את הדואליות הזאת. כמו המיקרוקוסמוס של הכלכלה הישראלית שהתנקזה לאולם הכנסים במתחם הבורסה. מצד אחד, כלכלנים כמו פרופ’ אמיר אקשטיין הציגו נתונים מדאיגים. הפריון נפגע, יש תלות מוגברת בייצוא הביטחוני כשבתווך מעמד הביניים נשחק. אבל מצד שני, יש גם את הצד האחר, מי שמגיע מהשטח וחושב שהמצב לא כזה גרוע. צביקה שווימר, מנכ״ל אלקטרה צריכה, הציג תמונה מעורבת הוא אומר לנו שלמרות המציאות הביטחונית המאתגרת שהייתה כאן, הצריכה בישראל לא נעצרה. אבל זה לא בהכרח כי יש לנו ברירות - "אנחנו חיים באי צרכני" הביקושים כאן קשיחים (ברמת הצריכה הקמעונאית) גם בזכות ילודה גבוהה ״200 אלף תינוקות בשנה זה כמו עיר חדשה״ הוא חושב שחברות קמעונאות ימשיכו לצמוח גם כשהגרפים המאקרו-כלכליים יציירו תמונה יציבה פחות. להרחבה - ״אלקטרה צריכה תצמח בקצב של 10-15% בשנה״
הדיון מתקדם. לבמה עולה יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף בבית ההשקעות ילין לפידות. גם הוא מתחבר לדואליות שהזכרנו. צריכים להיות זהירים ממה שראינו בבורסה ולא רק פה בארץ. הוא מציע לנו נקודת מבט מפוכחת על מה שהניע את הראלי האחרון וגם על מה שעלול לעצור אותו. הוא לא ״דובי״ על השוק, ההתרסקות אינה בהכרח מעבר לפינה, אבל אם אתם חושבים שהמגמה הזאת תימשך עוד שנים אפילו עוד שנה אתם מתעלמים מההיסטוריה.
"אם מסתכלים על המדדים הגדולים לאורך עשרים שנה, תראו תשואה ריאלית של 5%-7% בשנה - זה הממוצע, זה הקצב שהכלכלה יכולה לייצר", אמר. “מה שקורה בשלוש השנים האחרונות - עליות של 20%-30% בשנה - זה לא ססטיינבל. (בר קיימא, מ.ה.) אין כלכלה שיכולה לעמוד בזה לאורך זמן”.הקצבים החריגים האלה לדעתו יכולים להופיע רק בשני מצבים: יציאה ממשבר אמיתי, או שקיעה-רדיפה להייפ שמנתק את השוק מהמציאות. “והפעם”, הוא אומר, “זה הייפ. הייפ סביב AI”.
- ילין לפידות עם תוצאות שיא: היקף הנכסים על 150 מיליארד שקל - רווח של 108 מיליון שקל במחצית
- מה עשתה קרן ההשתלמות שלכם? - כל התוצאות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אז מה עושים? לפידות חושב שזה לא הזמן להגדיל חשיפה מנייתית. אם אתם מאלו שלא תרדמו בלילה בתיקון עמוק, חלק ממכם צריכים אפילו לשקול להקטין. “העליות האחרונות גרמו להרבה אנשים להרגיש שזה ‘רק עולה’. זה לא עובד ככה. ככל שהעליות נמשכות בקצב הזה - ככה אני יותר מודאג”.
פאנל השקעות, ארז מגדלי, מגדל, רונית הראל, S&P, ירון פרידמן, פועלים (שלומי יוסף)המניות בארץ יירדו או יעלו, ומה יקרה בוול סטריט? תובנות ממומחי השקעות
רונית הראל בן זאב, מנכ"לית S&P, ארז מגדלי, מנהל חטיבת ההשקעות במגדל ביטוח ופיננסים, ירון פרידמן מנהל המחקר של בנק הפועלים עונים על - מה לעשות בתיק ההשקעות שלכם? האם להוריד רכיב מנייתי, מה קורה בשוק החוב, מהם הענפים המעניינים והמניות המומלצות?
"אנחנו מצפים להמשך שיפור בכלכלה הישראלית. יש פער, סוג של פיגור בהשקעות שצברנו בשנתיים האחרונות והוא יתממש בהמשך. יחד עם רוח גבית של הטק ומגמות צריכה של ישראלים, אני אופטימי יחסית", אומר ארז מגדלי, מנהל חטיבת ההשקעות במגדל ביטוח ופיננסים בפאנל בהנחיית עורך ביזפורטל, אבישי עובדיה, על כלכלה והשקעות בוועידת הכלכלה של ביזפורטל בה השתתפו גם רונית הראל בן זאב, מנכ"לית חברת הדירוג S&P מעלות וירון פרידמן מנהל יחידת המחקר של בנק הפועלים.
ביחס לארה"ב מגדלי סבור שיהיו תעשיות שהצמיחה בהן תאט ותהיה מעט אכזבה מהכלכלה האמריקאית, אך לא בטוח שזה יוביל לירידות. "שווקים פועלים על פי ציפיות ומה שיכתיב יותר את הקצב זה הסייקל של ה-AI שזה הנושא המרכזי בשווקים ובכלכלה בכלל".
ירון פרידמן, מנהל יחידת המחקר של בנק הפועלים מצטרף לאופטימיות על הכלכלה המקומית, אבל - "השווקים לא מחכים לחברות הדירוג, עם כל הכבוד. ראינו את זה כבר במלחמה מול איראן שנפלו פה טילים והבורסה פה עלתה כי היא העריכה מה יהיה בהמשך. ה-CDS של ישראל השתפרו והמצב בבורסה השתפר מאוד. נפגשנו פה לפני פחות משנה ושאלת איך אנחנו רואים קדימה ואמרתי שאני מאמין מאוד בשוק הישראלי. לא חשבתי כמובן שנעשה 43% כפליים מ-S&P500
"עכשיו יש אופטימיות על הכלכלה, על שוק המניות קצת פחות. אנחנו נמצאים ברמות תמחור שעושות לא נעים בגב. אני עובד עם צוות נפלא של אנליסטים מוכשרים מאוד שמנתחים כל אחד את החברות שלו שאומרים אנחנו מאמינים במשק הישראלי, אבל אז עוברים על מחירי המניות ואתה מתחיל לעבור על וחברה אחרי חברה רואים שיקר, ויקר ויקר.
- "קנו מניות סיניות" - ההמלצה של ג'יי פי מורגן
- מניות הבנקים המומלצות - ומי לא מומלצת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"היקר יכול להיות יקר מאוד, אפילו יקר מאוד מאוד ואז הוא נהיה זול. אנחנו נמצאים היום בשלב של היקר - יקר מאוד. עדיין יש פה מקום לעליות על סמך מומנטום ואווירה, אבל כשמתבססים על לתמחור מבינים שיקר.
מתי יבוא התיקון?
