גלעד גליק איתמר מדיקל
צילום: יח"צ

האם הגיע הזמן לממש רווחים באיתמר מדיקל?

מחיר המניה מזנק היום ב-7% כשמתחילת השנה מדובר על זינוק של 34% למחיר של 1.97 שקלים - הבעיה: פרוסט&סאליבן שלרוב "נדיבים" במחירי היעד, מעניקים למניה מחיר יעד של 1.98 שקלים
ערן סוקול | (4)

מניית איתמר נמצאת בשיא בהמשך להצלחה בפעילות השוטפת וגיוס גדול לפני כשבוע בהיקף של כ-40 מיליון דולר. מחיר המניה מזנק היום ב-7% כשמתחילת השנה מדובר על זינוק של כ-34% למחיר של 1.97 שקלים - הבעיה: פרוסט&סאליבן שלרוב "נדיבים" במחירי היעד, מעניקים למניה מחיר יעד של 1.98 שקלים בהמלצה מעודכנת מאתמול בלילה.

 

מה המשמעות - האם זה אומר שצריך דווקא למכור את המניה? לא בטוח. אבל לפחות על בסיס ההמלצה של פרוסט&סאליבן, נגמר הבשר לעליות במניה.

התפתחות מחיר מניית איתמר מדיקל בשנה החולפת - זינוק של 34% מתחילת השנה 

בתחילת פברואר, החברה הודיעה על גיוס הון משמעותי בנאסד"ק של ADS תמןרת כ- 40.25 מיליון דולר (ברוטו). החברה מתכוונת להשתמש בהכנסות מההנפקה, בעיקר כדי להעסיק אנשי מכירות ושיווק נוספים ולהרחיב את תוכניות השיווק שלה, לממן פיתוח מוצרים, פעילויות מחקר ופיתוח ומחקר קליני, להשקיע בטכנולוגיית מידע ותשתיות מתקנים, ולהון חוזר.

בפרוסט&סאליבן מעריכים כי ההנפקה מהווה איתות שוק חיובי מאוד המכיר בצמיחה המהירה של איתמר ב-12 החודשים האחרונים.

"הסגירה במחיר של 13.75 דולר הייתה במחיר שוק ובהפרש של 7% ממחיר היעד שהצבנו ל- ADS בדו"ח הקודם (מיום 16 בדצמבר 2019). פיננסית, לחברה די הון כדי לתמוך בתוכניותיה ובצמיחתה. שווי המזומנים ליום 30 בספטמבר 2019 הסתכם ב -4.17 מיליון דולר; קצב הוצאת מזומנים נטו חודשי הוא כ-200 אלפי דולר. כפי שפרסמנו ב-25 ביוני 2019, אנו רואים באיתמר מדיקל חברת צמיחה עם פוטנציאל השקעה", מציינים האנליסטים של פרוסט&סאליבן. 

"בהתבסס על ההון שגויס ועדכון המודל הכלכלי שלנו עם הכנסות 2019 כפי שהודיעה החברה, אנו מגדילים את הערכת השווי של איתמר ל-239 מיליון דולר או 836 מיליון שקל; מחיר היעד המעודכן הוא 17 סנט ל-ADS או 1.98 שקלים למניה", סיכמו בפרוסט&סאליבן.

החברה צומחת בקצב טוב, אבל עדיין לא עברה לרווחיות

הכנסות איתמר מדיקל ברבעון השלישי של 2019 גדלו ב-33% לרמת שיא של 8.1 מיליון דולר, בהשוואה ל-6.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה ברובה מגידול במכירות ה-WatchPAT בארה"ב, ביפן ובאירופה ומגידול במכירות ה-EndoPAT. בשורה התחתונה דיווחה החברה על הפסד נקי של כ-1.1 מיליון דולר או 10 סנט למניה, בהשוואה ל-1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

על בסיס תוצאות העבר והתוצאות החזויות על ידי החברה, איתמר מדיקל מציגה צמיחת הכנסות בשיעור שנתי ממוצע (CAGR) של כ-19.4%, עם זאת, החברה עדיין לא עברה לרווחיות בשורה התחתונה.

* על בסיס אמצע טווח תחזיות הנהלת החברה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    יצחק 13/02/2020 14:34
    הגב לתגובה זו
    לי ניראה שהחברה תימכר בסוף
  • 3.
    איתי 13/02/2020 09:41
    הגב לתגובה זו
    הבעיה זה אתה ולא משו אחר
  • 2.
    זה לא בשביל לאכול זה בשביל למכור אל תפתח (ל"ת)
    סרדינים 12/02/2020 14:27
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    משקיע 12/02/2020 14:05
    הגב לתגובה זו
    שהם נותנים לחברות שלא שוות עשירית מהיעד? תחליט כי אם למכור פה אז לקנות שם. פורסט עושים עבודה גרועה וגורמים להפסדים גדולים אצל ציבור המשקיעים
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

נייקי
צילום: טוויטר

ריטיילורס ממשיכה לצלול עם נייקי - צניחה של 62% ברווח הנקי

האם אדידס תמשיך להכות בנייקי בחזית המקומית, ובכלל? והיכן עשויה להיות פריצת הדרך המחודשת של ריטיילורס, הזכיינית בישראל ובעולם שבשליטת הראל ויזל, שמנסה לחזור לצמרת של שוקי הנעלת ואופנת הספורט. על קרב הענקים בתחום, והטעויות שעשו נייקי וריטיילורס בדרך


רונן קרסו |

לפני חצי שנה, בעקבות דו"חות הרבעון הראשון החלש של ריטיילורס RTLS , זכיינית נייקי בישראל ובעולם, אמר המנכ"ל וחתנו של הראל ויזל, תומר צפניק, שחשוב לו להיות שקוף עם המשקיעים של החברה, שנמצאת עם נייקי NKE  באיזשהו סייקל שלילי שעוד נמשך - אבל ש-2025 היא שנת מיצוי הדעיכה. צפניק העריך אז שמיולי ועד סוף השנה נראה שיפור בנייקי. "המצב יהיה יותר טוב. צריך להסתכל על יולי אוגוסט כנקודת הבסיס", אמר אז צפניק. אולי זה חוסר ניסיון או סתם אופטימיות יתר, אבל הדו"חות של הרבעון השלישי פורסמו שלשום, ולא רק שלא חל שיפור - אלא חלה הרעה נוספת במצב העסקי העדין של החברה.

רווחיה של ריטיילורס (שבבעלות ויזל) ברבעון השלישי הסתכמו ב-14.2 מיליון שקל - ירידה של 62% לעומת הרבעון מקביל אשתקד. הרווח מתחילת שנה הגיע ל-23 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל בשנה שעברה. זוהי ירידה של 70% ברווח הנקי. החברה נסחרת במכפיל מטריד של 90. מניית ריטיילורס ירדה השנה ב-21%, לעומת מדד ת"א 125 שעלה באותה התקופה ב-46%. ועדיין, אחרי כל זה, שווי השוק של ריטיילורס גבוה, והוא ניצב על 2.8 מיליארד שקל.

הדו"חות החלשים של ריטילורס לא באו כהפתעה לקוראי "ביזפורטל", שנחשפו בשנה האחרונה לשינויים הגדולים שעוברים על שוק אופנת הספורט, ולקשיים איתם מתמודדת ריטיילורס. נייקי שלטה ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה גירד את רף ה-300 מיליארד דול. השווי כיום נחתך ב-70% ל-91 מיליארד דולר בלבד, והיא נמצאית כעת בשפל.

לאורך שנים נייקי היתה המותג המוביל, שווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שהמתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס ADS  , שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשוויתבתחום ההנעלה היו אלה גם פומה, אנדר ארמו, ניו באלאנס, הוקה ומגוון מוצרי האופנה של לולו למון, הלו יוגה ואוישו שנגסו בכוחה של נייקי. השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה.

השנים הקשות של נייקי בעולם היו עקב החלטות ניהוליות כושלות, שגם הביאו לפיטורי המנכ"ל הקודם, ג'ון דונהיו, ולשחיקה עצומה בחוזק ובשווי המותג. החברה, שהיתה תמיד סמל לחדשנות, נועזות ותקווה, איבדה מזוהרה. בנוסף, בהחלטה יהירה חיסלה נייקי את המערך הסיטונאי שלה - מה שפגע מאוד במכירות. זה השליך כמובן על ריטיילורס, שמסתמכת על נייקי וחוזק ומכירות המותג.