פנינסולה - כל הדרך משווי של 100 מיליון ל-800 מיליון שקל
תחום האשראי החוץ בנקאי לוהט - פנינסולה של מיטב דש גייסה אמש 250 מיליון שקל במחיר של 3.6 שקל - פרמיה של 6% ביחס לסגירה וכ-11% מעל מחיר המינימום; מי תהיה המנפיקה הבאה?
חברת האשראי החוץ בנקאי פנינסולה 1.02% שנשלטת על ידי מיטב דש, הודיעה על השלמת הנפקת מניות בהיקף של 251 מיליון שקל. החברה זכתה לביקושים בסך 440 מיליון שקל. מדובר על הנפקת ענק ביחס להיקף פעילותה ושוויה של פנינסולה שטרם הגיוס נסחרה בשווי של 550 מיליון שקל וכעת שוויה מסתכם בכ-800 מיליון שקל.
פנינסולה שהוקמה ומנוהלת על ידי מיכה אבני היא שחקנית משמעותית בשוק האשראי לחברות. בשנים האחרונות גם נכנסה לתחום ניהול קרנות השקעה וחוב של כספי המדינה בחברות במשק. החברה צומחת במקביל לגידול בהיקף האשרי וקצב רווחיה מסתכם בכ-35 מיליון שקל בשנה, אם כי כעת החברה צפויה להגדיל את רווחיה בזכות ההון שישמש להלוואות נוספות. מעבר לכך, ההון הזה יאפשר לה לגייס חוב כך שהמקורות שלה לצורך מימון והלוואות לגופים עסקיים יגדלו משמעותית.
ההצלחה של פנינסולה מגיעה אחרי עלייה של פי יותר מפי 3 במניה בשלוש השנים האחרונות. העלייה לצד גיוסים שהיו בדרך העלו את שוויה מכ-100 מיליון שקל לשווי הנוכחי - 800 מיליון שקל שמציב אותה בשורה אחת עם נאוי ואס אר אקורד.
שחקניות נוספות בתחום הן אופל באלנס, שוהם וגיבוי החזקות שהגיעה לשווי בועתי ומאז הניתוח בביזפורטל איבדה מעל 30%. הההצלחה של התחום בבורסה קורצת למספר חברות פרטיות להיכנס לשוק בחודשים הקרובים - מימון ישיר צפויה לגייס בקרוב כאשר ההערכות המוקדמות היו לשווי של כ-1.3-1.4 מיליארד שקל, אך במקביל להתחממות הסקטור, הגיוס עשוי להיות לפי שווי של קרוב ל-2 מיליארד שקל
- אופל בלאנס: צמיחה בהכנסות וברווח הנקי, תיק האשראי מתקרב לחצי מיליארד שקל
- אופל בלאנס השלימה רכישה של 70% מחברת DOI בכ-5 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ע"פ ההודעה שפרסמה החברה, הוצעו לציבור כ-62 מיליון מניות בנות 0.1 ע.נ, ועוד 9.3 מיליון מניות רגילות. המחיר שנקבע בהנפקה עמד על 3.6 שקלים, גבוה מהמחיר הסגירה האחרון של המניה ודבר המעיד על הביקוש הרב בשוק. נציין כי המחיר ההתחלתי בהנפקה עמד על 3.23 שקל למניה.
מוקדם יותר היום מסרה בעלת השליטה בחברה, מיטב דש, שהחזיקה ב-51.24% מהון המניות של החברה על כוונתה להציע הצעות לרכישת יחידות במסגרת המכרז לציבור.
לקריאה נוספת: שוק האשראי החוץ בנקאי רותח: אופל בלאנס ופנינסולה המעניינות ביותר
בדו"חות האחרונים (רבעון השלישי של 2019) דיווחה החברה על זינוק של כ-38% בהכנסות לרמה של 17.4 מיליון שקל וקפיצה של כ-46% ברווח הנקי לרמה של 8.8 מיליון שקל (לכתבה המלאה).
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
גרף מניית החברה: מנצלת את הסנטימנט החיובי סביב הסקטור
- 1.דירה=קורת גג 23/01/2020 16:18הגב לתגובה זודירה=קורת גג,היא צורך בסיסי של האדם

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
