מיכה אבני פנינסולה
צילום: יח"צ

פנינסולה - כל הדרך משווי של 100 מיליון ל-800 מיליון שקל

תחום האשראי החוץ בנקאי לוהט - פנינסולה של מיטב דש גייסה אמש 250 מיליון שקל במחיר של 3.6 שקל - פרמיה של 6% ביחס לסגירה וכ-11% מעל מחיר המינימום; מי תהיה המנפיקה הבאה?

עמית נעם טל | (1)

חברת האשראי החוץ בנקאי פנינסולה 0.68%  שנשלטת על ידי מיטב דש, הודיעה על השלמת הנפקת מניות בהיקף של 251 מיליון שקל. החברה זכתה לביקושים בסך 440 מיליון שקל. מדובר על הנפקת ענק ביחס להיקף פעילותה ושוויה של פנינסולה שטרם הגיוס נסחרה בשווי של 550 מיליון שקל וכעת שוויה מסתכם בכ-800 מיליון שקל. 

פנינסולה שהוקמה ומנוהלת על ידי מיכה אבני היא שחקנית משמעותית בשוק האשראי לחברות. בשנים האחרונות גם נכנסה לתחום ניהול קרנות השקעה וחוב של כספי המדינה בחברות במשק. החברה צומחת במקביל לגידול בהיקף האשרי וקצב רווחיה מסתכם בכ-35 מיליון שקל בשנה, אם כי כעת החברה צפויה להגדיל את רווחיה בזכות ההון שישמש להלוואות נוספות. מעבר לכך, ההון הזה יאפשר לה לגייס חוב כך שהמקורות שלה לצורך מימון והלוואות לגופים עסקיים יגדלו משמעותית. 

ההצלחה של פנינסולה מגיעה אחרי עלייה של פי יותר מפי 3 במניה בשלוש השנים האחרונות. העלייה לצד גיוסים שהיו בדרך העלו את שוויה מכ-100 מיליון שקל לשווי הנוכחי - 800 מיליון שקל שמציב אותה בשורה אחת עם נאוי ואס אר אקורד. 

שחקניות נוספות בתחום הן אופל באלנס, שוהם וגיבוי החזקות שהגיעה לשווי בועתי ומאז הניתוח בביזפורטל איבדה מעל 30%. הההצלחה של התחום בבורסה קורצת למספר חברות פרטיות להיכנס לשוק בחודשים הקרובים - מימון ישיר צפויה לגייס בקרוב כאשר ההערכות המוקדמות היו לשווי של כ-1.3-1.4 מיליארד שקל, אך במקביל להתחממות הסקטור, הגיוס עשוי להיות לפי שווי של קרוב ל-2 מיליארד שקל

ע"פ ההודעה שפרסמה החברה, הוצעו לציבור כ-62 מיליון מניות בנות 0.1 ע.נ, ועוד 9.3 מיליון מניות רגילות. המחיר שנקבע בהנפקה עמד על 3.6 שקלים, גבוה מהמחיר הסגירה האחרון של המניה ודבר המעיד על הביקוש הרב בשוק. נציין כי המחיר ההתחלתי בהנפקה עמד על 3.23 שקל למניה. 

מוקדם יותר היום מסרה בעלת השליטה בחברה, מיטב דש, שהחזיקה ב-51.24% מהון המניות של החברה על כוונתה להציע הצעות לרכישת יחידות במסגרת המכרז לציבור. 

לקריאה נוספת: שוק האשראי החוץ בנקאי רותח: אופל בלאנס ופנינסולה המעניינות ביותר

בדו"חות האחרונים (רבעון השלישי של 2019) דיווחה החברה  על זינוק של כ-38% בהכנסות לרמה של 17.4 מיליון שקל וקפיצה של כ-46% ברווח הנקי לרמה של 8.8 מיליון שקל (לכתבה המלאה). 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

גרף מניית החברה: מנצלת את הסנטימנט החיובי סביב הסקטור

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דירה=קורת גג 23/01/2020 16:18
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג,היא צורך בסיסי של האדם
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.59%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.