פנינסולה - כל הדרך משווי של 100 מיליון ל-800 מיליון שקל
תחום האשראי החוץ בנקאי לוהט - פנינסולה של מיטב דש גייסה אמש 250 מיליון שקל במחיר של 3.6 שקל - פרמיה של 6% ביחס לסגירה וכ-11% מעל מחיר המינימום; מי תהיה המנפיקה הבאה?
חברת האשראי החוץ בנקאי פנינסולה 0.93% שנשלטת על ידי מיטב דש, הודיעה על השלמת הנפקת מניות בהיקף של 251 מיליון שקל. החברה זכתה לביקושים בסך 440 מיליון שקל. מדובר על הנפקת ענק ביחס להיקף פעילותה ושוויה של פנינסולה שטרם הגיוס נסחרה בשווי של 550 מיליון שקל וכעת שוויה מסתכם בכ-800 מיליון שקל.
פנינסולה שהוקמה ומנוהלת על ידי מיכה אבני היא שחקנית משמעותית בשוק האשראי לחברות. בשנים האחרונות גם נכנסה לתחום ניהול קרנות השקעה וחוב של כספי המדינה בחברות במשק. החברה צומחת במקביל לגידול בהיקף האשרי וקצב רווחיה מסתכם בכ-35 מיליון שקל בשנה, אם כי כעת החברה צפויה להגדיל את רווחיה בזכות ההון שישמש להלוואות נוספות. מעבר לכך, ההון הזה יאפשר לה לגייס חוב כך שהמקורות שלה לצורך מימון והלוואות לגופים עסקיים יגדלו משמעותית.
ההצלחה של פנינסולה מגיעה אחרי עלייה של פי יותר מפי 3 במניה בשלוש השנים האחרונות. העלייה לצד גיוסים שהיו בדרך העלו את שוויה מכ-100 מיליון שקל לשווי הנוכחי - 800 מיליון שקל שמציב אותה בשורה אחת עם נאוי ואס אר אקורד.
שחקניות נוספות בתחום הן אופל באלנס, שוהם וגיבוי החזקות שהגיעה לשווי בועתי ומאז הניתוח בביזפורטל איבדה מעל 30%. הההצלחה של התחום בבורסה קורצת למספר חברות פרטיות להיכנס לשוק בחודשים הקרובים - מימון ישיר צפויה לגייס בקרוב כאשר ההערכות המוקדמות היו לשווי של כ-1.3-1.4 מיליארד שקל, אך במקביל להתחממות הסקטור, הגיוס עשוי להיות לפי שווי של קרוב ל-2 מיליארד שקל
- ממשיכה לרכוש: אופל רוכשת 70% מחברת משכנתאות תמורת 5 מיליון שקל
- אופל בלאנס: גידול של 44% ברווח הנקי ל-9 מיליון שקל – כמה המכפיל המיצג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ע"פ ההודעה שפרסמה החברה, הוצעו לציבור כ-62 מיליון מניות בנות 0.1 ע.נ, ועוד 9.3 מיליון מניות רגילות. המחיר שנקבע בהנפקה עמד על 3.6 שקלים, גבוה מהמחיר הסגירה האחרון של המניה ודבר המעיד על הביקוש הרב בשוק. נציין כי המחיר ההתחלתי בהנפקה עמד על 3.23 שקל למניה.
מוקדם יותר היום מסרה בעלת השליטה בחברה, מיטב דש, שהחזיקה ב-51.24% מהון המניות של החברה על כוונתה להציע הצעות לרכישת יחידות במסגרת המכרז לציבור.
לקריאה נוספת: שוק האשראי החוץ בנקאי רותח: אופל בלאנס ופנינסולה המעניינות ביותר
בדו"חות האחרונים (רבעון השלישי של 2019) דיווחה החברה על זינוק של כ-38% בהכנסות לרמה של 17.4 מיליון שקל וקפיצה של כ-46% ברווח הנקי לרמה של 8.8 מיליון שקל (לכתבה המלאה).
- ״עם כלביא״ פגע בגולף פעמיים: המלחמה והדולר שחקו את הרווח ב-80%
- הסוף לסאגה: קבוצת גולף תפעיל את רשת סבון בישראל תמורת 6.5 מיליון שקל
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו...
גרף מניית החברה: מנצלת את הסנטימנט החיובי סביב הסקטור
- 1.דירה=קורת גג 23/01/2020 16:18הגב לתגובה זודירה=קורת גג,היא צורך בסיסי של האדם

ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
כשהמתחרות חיפשו הרפתקאות באונליין - ביג התמקדה בנדל״ן, באוויר הפתוח ובלהביא את חווית השופינג מחו״ל לישראלים - התוצאות לרבעון השני מתחילות להתכתב: ההכנסות עלו בכ-18.4% לכ-662 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב17% לכ-493 מיליון שקל וה-FFO עלה בכ-17.3% לכ-264 מיליון שקל; תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד
לפני בערך כארבעה עשורים, כשקניון איילון ברמת גן פתח את שעריו, שוק הקמעונאות הישראלי נכנס לעידן חדש. הרחובות הראשיים שאירחו עד אז את רוב המסחר כמו רחוב דיזינגוף ואלנבי בתל אביב, הדר בחיפה או אחוזה ברעננה הם פינו את המקום למרכזי הקניות הממוזגים. בנינים מחופי זכוכית, עם שפע של חניה ובעיקר מזגן טוב הצליחו לשנות את סגנון הצריכה הישראלי - כמו גם הגלובלי. מאז ועד היום נבנו בישראל כ-300 מרכזי קניות, מהם עשרות קניוני ענק של עזריאלי ומליסרון. אבל בתחילת השנה נכנסה לשוק שחקנית שהצליחה, שוב, לערער את היסודות - ביג פאשן גלילות.
הפתיחה של המתחם החדש, המשתרע על 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר משרדים, לוותה באירוע מתוקשר שהפך עד מהרה לרעידת אדמה בענף. כבר בחודש הראשון לפעילות, בין סוף פברואר לסוף מרץ, ביקרו בו מעל 1.5 מיליון איש, והפדיונות הסתכמו בכ־157 מיליון שקל. המספרים האלו לא רק שעקפו בהרבה את התחזיות, אלא גם פגעו בקניונים מתחרים, לפי הדיווחים של רשתות האופנה, קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים ספגו ירידה דו-ספרתית בפדיונות, ואפילו קניוני איילון, רננים ועיר ימים רשמו ירידה של 7%-10%. הישראלים הצביעו ברגליים וביג סלקה את הפדיונות. אמנם, הפגיעה בפדיונות של המרכזים הסמוכים הייתה בסמוך להתלהבות הראשונית אבל אחרי גל המבקרים בחודשי הפתיחה, הפדיונות במרכזים הסמוכים התאזנו.
סוד ההצלחה של ביג גלילות נמצא בכמה מרכיבים: הקונספט של חנויות שפתוחות ל״כיפת השמיים״, ריכוז של חנויות דגל ענקיות ובראשן זארה עם סניף כפול בגודלו מהקניונים האחרים - סניף שמוגדר כאחד מהגדולים במזרח התיכון, לצד מותגים בינלאומיים כמו טומי הילפיגר וראלף לורן. במתחם לא רק מגיעים לשופינג אלא גם אוכלים - מתחמי הסעדה מרווחים עם מסעדות מוכרות וותיקות, ובשביל הרכב יש כ־4,000 מקומות לחנות אותו. החניה היא בחינם, בניגוד לקניונים אחרים שבהם החניה בתשלום מהשעה הראשונה. התוצאה היא חוויית קנייה שמרגישה להרבה מבקרים כמו ״טיול בחו"ל״. עם זאת, צריכים להוסיף כי עומסי החום של יולי-אוגוסט הם אתגר משמעותי עבור הקונספט, בשונה ממרכזי הקניות הממוזגים, כאן צריכים לקפוץ ״ממזגן למזגן״ כשהשדרות המרכזיות בין החניות פתוחות ומפגישות את הקניין עם השרב הקייצי.
ההצלחה של גלילות התרחשה דווקא בתקופה שבה נדמה היה שמרכזי הקניות מתמודדים עם איום ממשי מצד המסחר המקוון. עוד מהקורונה התחיל סחף של רכישות אונליין, ועזריאלי ומליסרון השקיעו מאות מיליונים בפלטפורמות דיגיטליות משלהן, השקעות שגררו גם סגירת פעיליות. לעומתן ביג, המשיכה להתרכז בנדל"ן ובחוויית הלקוח. היא נשארה נאמנה לחווית הקניה והאמינה שהישראלים ימשיכו להגרר למרכזי הקניות. ביג לא נכנסה להרפתקה הדיגיטלית, ועכשיו נראה שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה. המתחמים מלאים, הפדיונות בעלייה, והחברה חוסכת את ההפסדים הכבדים של המתחרות.
- בהשקעה של 100 מיליון שקל: ביג ואשטרום משיקות את "ביג פאשן בת ים"
- אפי נכסים בדרך למדדים: מוסדי ירכוש מניות מביג בהיקף של עד 230 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל להצלחה המסחרית, גם המניה של ביג - ביג 3.36% - נהנית מהמומנטום. מתחילת השנה היא הוסיפה 20% וב-12 החודשים האחרונים זינקה כ-66% לשווי שוק של שמתקרב ל־16 מיליארד שקל, מכפיל הרווח של ביג נראה די מיייצג ענפית ועומד על 9.23, מה שגם מגלם את הציפיות להמשך צמיחה מצד המשקיעים.