גיבוי אחזקות - אין גיבוי לשווי של 308 מיליון שקל; ככה נראית בועה
חברת גיבוי אחזקות 0% היא חברה נוספת הפועלת בתחום המימון החוץ בנקאי הלוהט. התחום הזה כבר כמה שנים נחשב לתחום הבא, אבל רק בשנה האחרונה, המשקיעים "גילו" את כל החברות, לרבות החברות הבינוניות והקטנות.
החברות הבולטות בו - נאוי, פנינסולה הן בתודעה של גופי ההשקעה כבר שנים, אבל השנה גילו שגם אס.אר אקורד מאוד מעניינת מבחינת תמחור ומנייתה זינקה, וכך גם לגבי האחרות - אופל באלנס ולאחרונה גם שוהם ביזנס. הפעילות הזו כמכלול תמשיך לצמוח, אבל יש חוסר איזון אבסורדי - יש חברות ויש חברות; יש הנהלות ויש הנהלות. לא כל חברה בתחום צריכה לעלות במאות אחוזים, לא כל פעילות היא זהב.
גיבוי אחזקות הרוויחה ברבעון השלישי פחות מ-400 אלף שקל, ואם נהיה מאוד נדיבים גם על רקע גיוס ההון (7 מיליון שקל תמורת 10% בתחילת ינואר) והגדלת האשראי שמיועד להלוואות, נראה שקצב הרווחים יעלה (הרבעון השלישי היה חריג כלפי מטה), ועדיין זה לא יהיה רווח שמגבה שווי של 308 מיליון שקל. הרווח ברבעונים הבאים, וזה עם אופטימיות לא קטנה, יהיה 1.5-2 מיליון שקל ברבעון. גם בתרחיש האופטימי הזה אנחנו מדברים על מכפיל רווח של 40. לנו זה נראה מוגזם.
חברת גיבוי אחזקות פרצה לתודעה בתחילת החודש, לאחר דיווח על השקעה של בית ההשקעות מור בחברת האשראי החוץ בנקאי. החברה דיווחה כי התקשרה בהסכם להקצאה פרטית של מניות עם מור השקעות 1.84% ואינפין קפיטל, במסגרתה בית ההשקעות וחברת החיתום רכשו מניות וכתבי אופציה של החברה, תמורת כ-6.7 מיליון שקל בהקצאה המשקפת דיסקאונט אפקטיבי של כ-42% על מחיר השוק במועד הדיווח, אז נסחרה מניית גיבוי אחזקות לפי מחיר של 14.25 שקלים. מאז המניה זינקה בכ-235% ונסחרת כעת תמורת כ-48 שקלים.
- ישראכרט וקרן מרתון משיקות מודל מימון נדל”ן בהיקף מאות מיליוני שקלים
- טען שחברת האשראי עשקה אותו - השופט אמר - "התחייבת - תשלם"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התפתחות מחיר מניית גיבוי אחזקות מתחילת החודש - זינוק של 235%
- 6.רון 21/01/2020 08:51הגב לתגובה זושווי החברה לפי הנתונים כעשירית שהבועה להיום
- 5.כילשון 21/01/2020 08:20הגב לתגובה זוגם היברות שכביכול נותנות אשראי שהבנק לא מספיק זריר לתת, שטויות. כל החברות האלו עוסקות באגח זבל. תשואה טובה בעת גאות, התאפסות במשבר. כל הבטוחות לא שוותכלום והערבים על השקים נעלמים.
- 4.מחר ימשיך בעליות (ל"ת)דג 20/01/2020 21:08הגב לתגובה זו
- 3.וינטו 20/01/2020 17:19הגב לתגובה זומניה רק בתחילת דרכה עם יעד למניה מעל 100 שקל לפחות
- נפשו ירחק (ל"ת)שומר 21/01/2020 14:46הגב לתגובה זו
- דני 20/01/2020 23:20הגב לתגובה זוההון העצמי 1 מיליון והשווי שוק 128 אין דוחות זמינים .
- 2.ואיפה הרשות??? (ל"ת)משה 20/01/2020 17:04הגב לתגובה זו
- אני פה (ל"ת)רשות 21/01/2020 14:46הגב לתגובה זו
- 1.האם משהו לא תקין?? (ל"ת)לבדיקת הרשות לניע 20/01/2020 16:04הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
