צ'ק
צילום: istock
בועה

גיבוי אחזקות - אין גיבוי לשווי של 308 מיליון שקל; ככה נראית בועה

החברה שמתמחה במתן אשראי חוץ בנקאי הנפיקה בתחילת החודש, במסגרת הנפקה פרטית, לפי שווי של כ-70 מיליון שקל; מאז היא זינקה בכ-235% ועכשיו היא שווה 308 מיליון שקל - נחשו באיזה מכפיל רווח מדובר?
ערן סוקול | (9)

חברת גיבוי אחזקות 0% היא חברה נוספת הפועלת בתחום המימון החוץ בנקאי הלוהט. התחום הזה כבר כמה שנים נחשב לתחום הבא, אבל רק בשנה האחרונה, המשקיעים "גילו" את כל החברות, לרבות החברות הבינוניות והקטנות.

החברות הבולטות בו - נאוי, פנינסולה הן בתודעה של גופי ההשקעה כבר שנים, אבל השנה גילו שגם אס.אר אקורד מאוד מעניינת מבחינת תמחור ומנייתה זינקה, וכך גם לגבי האחרות - אופל באלנס ולאחרונה גם שוהם ביזנס. הפעילות הזו כמכלול תמשיך לצמוח, אבל יש חוסר איזון אבסורדי - יש חברות ויש חברות; יש הנהלות ויש הנהלות. לא כל חברה בתחום צריכה לעלות במאות אחוזים, לא כל פעילות היא זהב.

גיבוי אחזקות הרוויחה ברבעון השלישי פחות מ-400 אלף שקל, ואם נהיה מאוד נדיבים גם על רקע גיוס ההון (7 מיליון שקל תמורת 10% בתחילת ינואר) והגדלת האשראי שמיועד להלוואות, נראה שקצב הרווחים יעלה (הרבעון השלישי היה חריג כלפי מטה), ועדיין זה לא יהיה רווח שמגבה שווי של 308 מיליון שקל. הרווח ברבעונים הבאים, וזה עם אופטימיות לא קטנה, יהיה 1.5-2 מיליון שקל ברבעון. גם בתרחיש האופטימי הזה אנחנו מדברים על מכפיל רווח של 40. לנו זה נראה מוגזם.

חברת גיבוי אחזקות פרצה לתודעה בתחילת החודש, לאחר דיווח על השקעה של בית ההשקעות מור בחברת האשראי החוץ בנקאי. החברה דיווחה כי התקשרה בהסכם להקצאה פרטית של מניות עם מור השקעות -1.38%  ואינפין קפיטל, במסגרתה בית ההשקעות וחברת החיתום רכשו מניות וכתבי אופציה של החברה, תמורת כ-6.7 מיליון שקל בהקצאה המשקפת דיסקאונט אפקטיבי של כ-42% על מחיר השוק במועד הדיווח, אז נסחרה מניית גיבוי אחזקות לפי מחיר של 14.25 שקלים. מאז המניה זינקה בכ-235% ונסחרת כעת תמורת כ-48 שקלים.

התפתחות מחיר מניית גיבוי אחזקות מתחילת החודש - זינוק של 235%

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    רון 21/01/2020 08:51
    הגב לתגובה זו
    שווי החברה לפי הנתונים כעשירית שהבועה להיום
  • 5.
    כילשון 21/01/2020 08:20
    הגב לתגובה זו
    גם היברות שכביכול נותנות אשראי שהבנק לא מספיק זריר לתת, שטויות. כל החברות האלו עוסקות באגח זבל. תשואה טובה בעת גאות, התאפסות במשבר. כל הבטוחות לא שוותכלום והערבים על השקים נעלמים.
  • 4.
    מחר ימשיך בעליות (ל"ת)
    דג 20/01/2020 21:08
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    וינטו 20/01/2020 17:19
    הגב לתגובה זו
    מניה רק בתחילת דרכה עם יעד למניה מעל 100 שקל לפחות
  • נפשו ירחק (ל"ת)
    שומר 21/01/2020 14:46
    הגב לתגובה זו
  • דני 20/01/2020 23:20
    הגב לתגובה זו
    ההון העצמי 1 מיליון והשווי שוק 128 אין דוחות זמינים .
  • 2.
    ואיפה הרשות??? (ל"ת)
    משה 20/01/2020 17:04
    הגב לתגובה זו
  • אני פה (ל"ת)
    רשות 21/01/2020 14:46
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    האם משהו לא תקין?? (ל"ת)
    לבדיקת הרשות לניע 20/01/2020 16:04
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים