לירן לובלין פרטנר סלקום
צילום: יח

איביאי: "מניות התקשורת מנותקת מהשווי הכלכלי של החברות"

אנליסט התקשורת לירן לובלין מעריך כי מלחמת המחירים הנוכחית בשוק הסלולר הינה זמנית בלבד ונועדה לחסל את אקספון 
ערן סוקול | (5)

מאז  דיווחה אקספון על חבילת ה-29 שקל בחודש לכל החיים, נראה כי הולכת ומתפתחת מלחמת מחירים אשר בשבוע האחרון גררה ירידות שערים חדות בסקטור התקשורת. גם היום (ג') נסחרות מניות התקשורת בירידות שערים במחזורי המסחר מהגבוהים בשוק, כאשר בזק -0.51% מאבדת בשעה זו 1.3%, פרטנר -0.41% יורדת 4% וסלקום 2.11% נופלת 5%.

לירן לובלין, אנליסט התקשורת של בית ההשקעות איביאי אמר ל-Bizportal כי "חברות התקשורת יישרו קו סביב רמת המחירים הנמוכה אותה הציבה המתחרה החדשה אקספון, במטרה לחסל את המתחרה החדשה, מתוך הנחה שהחברה לא תוכל להמשיך להתקיים עם מספר המנויים הנוכחי שלה".

עם זאת, לדברי לובלין צריך לשים לב כי המבצעים החדשים איתם יצאו חברות הסלולר הוותיקות הינם לתקופות קצרות וחלק מהחברות משנות את המבצעים באופן שוטף. "כולם מבינים שזהו מצב זמני" אמר לובלין "אף אחת מהחברות לא הגדירה את רמת המחירים הנוכחית כמחיר מטרה".

לדברי לובלין "רמת המחירים הנוכחית של מניות התקשורת מנותקת מהשווי הכלכלי של החברות. השוק מתמחר כרגע ירידה של כ-7 שקלים בהכנסה הממוצעת למשתמש בשנה הבאה וזה נראה לי מוגזם".

גיל דטנר, אנליסט קמעונאות וסלולר בלאומי שוקי הון התייחס אף הוא לתחום הסלולר, לדבריו "תמיד היה ברור שהכניסה של אקספון תיצור רעש מסוים, אך נראה שהמפעילים הקיימים בחרו שלא להמתין ולבחון את גודל האיום, אלא להגיב מידית באמצעות מבצעים אגרסיביים".

לדברי דטנר אם מדובר במהלך נקודתי, שנועד לחסום את חדירת אקספון, ותוך כמה שבועות המבצעים ירדו מהמדף, אז מניות הסלולר צפויות להתאושש. אולם, החשש הוא שלחברות יהיה קשה להחזיר את הגלגל לאחור. "מבצע שנמשך זמן ארוך, הופך מבחינת הצרכנים לשגרה, כך שקשה לראות איך בשוק כה רווי אחת השחקניות תיסוג לאחור" כתב דטנר.

"אם התרחיש השני אכן יתקיים, אז נראה החרפה בקצב השחיקה של התוצאות בחברות הסלולר, שיבוא לידי ביטוי במספרים של 2018 ו-2019 (לוקח זמן עד שהמנויים עוברים לחבילות החדשות). הסיכון הזה הוא מה שיוצר לחץ על מחיר המניות בימים האחרונים. הירידות האחרונות מגלמות חשש כי ההכנסות משירותי סלולר ימשיכו לרדת, כאשר נראה שעוד לפני כניסתה של אקספון, הרווחיות של השוק עמדה בסימן שאלה" כותב דטנר.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    לכו תשקיעו בשורטים על מדד הפחד.לוזרים (ל"ת)
    איי בי איי 01/05/2018 21:00
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    דעה 01/05/2018 19:49
    הגב לתגובה זו
    אכן לעדתי עד סוף שנה השוק יחפש את ההתייצבות האחרונה, בעבר שאנליסטים דיברו שמכאן יש רק לעלות גיחכתי. ואני טוען מכבר המון זמן אם חברות הסלולר חפצות חיים שיקימו וילחצו על הריגולטור שייתן להם להקים תשתית אינטרנט משותפת לכל מי שרוצה לקחת חלק, התשתית תיפרס מקו הגבול הצפוני עד הדרומי. ולכן סלקום-פרטנר ועוד משקיעים צריכים לשבת על משרד התקשורת שיאפשר הקלות מהותיות וייתן התרים ויד חופשית וגיבוי מלא שיעמוד מאחוריהם מול כל רשויות עירוניות שיעשו צרות. זה יהווה את הבסיס, על זה תוסיפו סלולר וטלוויזיה לגזור תשואה נאה.
  • 3.
    זה לא אמתי מה בדיוק הוא מגלה לנו חברים חסר לכם פרשנים (ל"ת)
    בזק 01/05/2018 17:45
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חחח....כנראה נתקעו עם מלאי גדול ואין קונים ! (ל"ת)
    שמואל 01/05/2018 17:25
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לא הבנתי החברות זולות או יקרות? (ל"ת)
    בבקשה הסבר 01/05/2018 17:09
    הגב לתגובה זו
חי גאליס, מנכ"ל ביגחי גאליס, מנכ"ל ביג
ראיון

מנכ״ל ביג: "הפדיונות בגלילות חזקים בכל ימות השבוע - לא רק בסופי שבוע"

"ביג גלילות הוא הנכס הגדול והמשמעותי ביותר מבין הנכסים החדשים, ולכן התרומה שלו משמעותית", אומר מנכ"ל ביג חי גאליס. "בישראל אנחנו צומחים מעל 20% ובאירופה מעל 50%" ומציין: "זהו רבעון שיא, אבל עוד שיאים לפנינו" - על התוצאות הרבעוניות של ביג והמיקוד להמשך
מנדי הניג |
נושאים בכתבה ביג חי גאליס

ביג ביג -1%   עדכנה על תוצאות הרבעון השלישי ובהם עליה בכל המדדים. ההכנסות מהשכרה ודמי ניהול הגיעו ברבעון ל-704 מיליון שקל, קפיצה של 17% לעומת הרבעון המקביל, והרווח הגולמי טיפס גם הוא בכ-17% והסתכם ב-527 מיליון שקל לעומת 450 מיליון שקל אשתקד. תרומה גדולה לצמיחה מגיעה מפתיחה של פרויקטים חדשים והרחבות בישראל, ובהם בניין A בלנדמרק תל אביב, ביג פאשן גלילות, אור עקיבא, גדרה וכרמי גת, לצד תרומה של נכסים שנרכשו בפולין ובסרביה.

המניה של ביג עלתה מתחילת השנה ב-34% וב-12 חודשים קפצה כ-63%,והיא נסחרת בשווי שוק של כ-18.1 מיליארד שקל נושקת לשווי של מליסרון שנע על 19.4 מיליארד שקל. לפי ה-FFO הרבעוני היא במכפיל FFO של 18 - גבוה יחסית לענף, במליסרון שדיווחה במקביל לביג ה-FFO ברבעון עלה בכ-5% לכ-311 מיליון שקל מה שנותן לה מכפיל FFO של 16.

בנתונים המאוחדים ביג הציגה עליה גם בהיקף הפעילות הכוללת. ההכנסות ברבעון עלו לכ-695 מיליון שקל, ה-NOI עומד על 510.8 מיליון שקל וה-FFO על 254 מיליון שקל. שיעורי התפוסה נותרים גבוהים, כמעט מלאים בישראל וכ-99% באירופה, והפדיונות ממשיכים להתרחב הן במרכזים בישראל והן באירופה וברומניה.

כדי להבין את התמונה הרחבה יותר ובעיקר את הביצועים של הנכסים החדשים כמו ביג פאשן גלילות ואת הצמיחה בפעילות בארץ ובאירופה שוחחנו עם מנכ״ל החברה, חי גאליס. הוא מפרט כיצד הפרויקטים שנפתחו בשנה האחרונה משתלבים בתוצאות, מה צפוי להיכנס לפעילות במהלך השנה הקרובה ומה המיקוד קדימה.

תוצאות מצוינות עם עליה בכל המדדים לצד שיעורי תפוסה שקרובים למאה אחוז בישראל ובאירופה - איך אתה מסכם את התקופה?

נייקי
צילום: טוויטר

ריטיילורס ממשיכה לצלול עם נייקי - צניחה של 62% ברווח הנקי

האם אדידס תמשיך להכות בנייקי בחזית המקומית, ובכלל? והיכן עשויה להיות פריצת הדרך המחודשת של ריטיילורס, הזכיינית בישראל ובעולם שבשליטת הראל ויזל, שמנסה לחזור לצמרת של שוקי הנעלת ואופנת הספורט. על קרב הענקים בתחום, והטעויות שעשו נייקי וריטיילורס בדרך


רונן קרסו |

לפני חצי שנה, בעקבות דו"חות הרבעון הראשון החלש של ריטיילורס RTLS , זכיינית נייקי בישראל ובעולם, אמר המנכ"ל וחתנו של הראל ויזל, תומר צפניק, שחשוב לו להיות שקוף עם המשקיעים של החברה, שנמצאת עם נייקי NKE  באיזשהו סייקל שלילי שעוד נמשך - אבל ש-2025 היא שנת מיצוי הדעיכה. צפניק העריך אז שמיולי ועד סוף השנה נראה שיפור בנייקי. "המצב יהיה יותר טוב. צריך להסתכל על יולי אוגוסט כנקודת הבסיס", אמר אז צפניק. אולי זה חוסר ניסיון או סתם אופטימיות יתר, אבל הדו"חות של הרבעון השלישי פורסמו שלשום, ולא רק שלא חל שיפור - אלא חלה הרעה נוספת במצב העסקי העדין של החברה.

רווחיה של ריטיילורס (שבבעלות ויזל) ברבעון השלישי הסתכמו ב-14.2 מיליון שקל - ירידה של 62% לעומת הרבעון מקביל אשתקד. הרווח מתחילת שנה הגיע ל-23 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל בשנה שעברה. זוהי ירידה של 70% ברווח הנקי. החברה נסחרת במכפיל מטריד של 90. מניית ריטיילורס ירדה השנה ב-21%, לעומת מדד ת"א 125 שעלה באותה התקופה ב-46%. ועדיין, אחרי כל זה, שווי השוק של ריטיילורס גבוה, והוא ניצב על 2.8 מיליארד שקל.

הדו"חות החלשים של ריטילורס לא באו כהפתעה לקוראי "ביזפורטל", שנחשפו בשנה האחרונה לשינויים הגדולים שעוברים על שוק אופנת הספורט, ולקשיים איתם מתמודדת ריטיילורס. נייקי שלטה ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה גירד את רף ה-300 מיליארד דול. השווי כיום נחתך ב-70% ל-91 מיליארד דולר בלבד, והיא נמצאית כעת בשפל.

לאורך שנים נייקי היתה המותג המוביל, שווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שהמתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס ADS  , שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשוויתבתחום ההנעלה היו אלה גם פומה, אנדר ארמו, ניו באלאנס, הוקה ומגוון מוצרי האופנה של לולו למון, הלו יוגה ואוישו שנגסו בכוחה של נייקי. השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה.

השנים הקשות של נייקי בעולם היו עקב החלטות ניהוליות כושלות, שגם הביאו לפיטורי המנכ"ל הקודם, ג'ון דונהיו, ולשחיקה עצומה בחוזק ובשווי המותג. החברה, שהיתה תמיד סמל לחדשנות, נועזות ותקווה, איבדה מזוהרה. בנוסף, בהחלטה יהירה חיסלה נייקי את המערך הסיטונאי שלה - מה שפגע מאוד במכירות. זה השליך כמובן על ריטיילורס, שמסתמכת על נייקי וחוזק ומכירות המותג.