לירן לובלין פרטנר סלקום
צילום: יח

איביאי: "מניות התקשורת מנותקת מהשווי הכלכלי של החברות"

אנליסט התקשורת לירן לובלין מעריך כי מלחמת המחירים הנוכחית בשוק הסלולר הינה זמנית בלבד ונועדה לחסל את אקספון 
ערן סוקול | (5)

מאז  דיווחה אקספון על חבילת ה-29 שקל בחודש לכל החיים, נראה כי הולכת ומתפתחת מלחמת מחירים אשר בשבוע האחרון גררה ירידות שערים חדות בסקטור התקשורת. גם היום (ג') נסחרות מניות התקשורת בירידות שערים במחזורי המסחר מהגבוהים בשוק, כאשר בזק -0.99% מאבדת בשעה זו 1.3%, פרטנר 0.82% יורדת 4% וסלקום 2.27% נופלת 5%.

לירן לובלין, אנליסט התקשורת של בית ההשקעות איביאי אמר ל-Bizportal כי "חברות התקשורת יישרו קו סביב רמת המחירים הנמוכה אותה הציבה המתחרה החדשה אקספון, במטרה לחסל את המתחרה החדשה, מתוך הנחה שהחברה לא תוכל להמשיך להתקיים עם מספר המנויים הנוכחי שלה".

עם זאת, לדברי לובלין צריך לשים לב כי המבצעים החדשים איתם יצאו חברות הסלולר הוותיקות הינם לתקופות קצרות וחלק מהחברות משנות את המבצעים באופן שוטף. "כולם מבינים שזהו מצב זמני" אמר לובלין "אף אחת מהחברות לא הגדירה את רמת המחירים הנוכחית כמחיר מטרה".

לדברי לובלין "רמת המחירים הנוכחית של מניות התקשורת מנותקת מהשווי הכלכלי של החברות. השוק מתמחר כרגע ירידה של כ-7 שקלים בהכנסה הממוצעת למשתמש בשנה הבאה וזה נראה לי מוגזם".

גיל דטנר, אנליסט קמעונאות וסלולר בלאומי שוקי הון התייחס אף הוא לתחום הסלולר, לדבריו "תמיד היה ברור שהכניסה של אקספון תיצור רעש מסוים, אך נראה שהמפעילים הקיימים בחרו שלא להמתין ולבחון את גודל האיום, אלא להגיב מידית באמצעות מבצעים אגרסיביים".

לדברי דטנר אם מדובר במהלך נקודתי, שנועד לחסום את חדירת אקספון, ותוך כמה שבועות המבצעים ירדו מהמדף, אז מניות הסלולר צפויות להתאושש. אולם, החשש הוא שלחברות יהיה קשה להחזיר את הגלגל לאחור. "מבצע שנמשך זמן ארוך, הופך מבחינת הצרכנים לשגרה, כך שקשה לראות איך בשוק כה רווי אחת השחקניות תיסוג לאחור" כתב דטנר.

"אם התרחיש השני אכן יתקיים, אז נראה החרפה בקצב השחיקה של התוצאות בחברות הסלולר, שיבוא לידי ביטוי במספרים של 2018 ו-2019 (לוקח זמן עד שהמנויים עוברים לחבילות החדשות). הסיכון הזה הוא מה שיוצר לחץ על מחיר המניות בימים האחרונים. הירידות האחרונות מגלמות חשש כי ההכנסות משירותי סלולר ימשיכו לרדת, כאשר נראה שעוד לפני כניסתה של אקספון, הרווחיות של השוק עמדה בסימן שאלה" כותב דטנר.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    לכו תשקיעו בשורטים על מדד הפחד.לוזרים (ל"ת)
    איי בי איי 01/05/2018 21:00
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    דעה 01/05/2018 19:49
    הגב לתגובה זו
    אכן לעדתי עד סוף שנה השוק יחפש את ההתייצבות האחרונה, בעבר שאנליסטים דיברו שמכאן יש רק לעלות גיחכתי. ואני טוען מכבר המון זמן אם חברות הסלולר חפצות חיים שיקימו וילחצו על הריגולטור שייתן להם להקים תשתית אינטרנט משותפת לכל מי שרוצה לקחת חלק, התשתית תיפרס מקו הגבול הצפוני עד הדרומי. ולכן סלקום-פרטנר ועוד משקיעים צריכים לשבת על משרד התקשורת שיאפשר הקלות מהותיות וייתן התרים ויד חופשית וגיבוי מלא שיעמוד מאחוריהם מול כל רשויות עירוניות שיעשו צרות. זה יהווה את הבסיס, על זה תוסיפו סלולר וטלוויזיה לגזור תשואה נאה.
  • 3.
    זה לא אמתי מה בדיוק הוא מגלה לנו חברים חסר לכם פרשנים (ל"ת)
    בזק 01/05/2018 17:45
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חחח....כנראה נתקעו עם מלאי גדול ואין קונים ! (ל"ת)
    שמואל 01/05/2018 17:25
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לא הבנתי החברות זולות או יקרות? (ל"ת)
    בבקשה הסבר 01/05/2018 17:09
    הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

יוגב שריד שיח מדיקל
צילום: יחצ

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות

רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"

רן קידר |
נושאים בכתבה שיח מדיקל קנאביס

ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4%  ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.

הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.

הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי  של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.