לא לשימוש
צילום: Istock

מניות הסלולר בוערות - "הסקטור נמצא סביב נקודת השפל"

פרטנר טסה ב-10% - האנליסטים בשוק מעלים מחיר יעד. סלקום מזנקת 6% לפני הדו"חות מחר
נועם בראל | (4)

חברות הסלולר מזנקות היום בבורסה בת"א על רקע דו"חות הרבעון השלישי של פרטנר 0.82% שפורסם היום ובו דיווחה החברה על זינוק של 44% ברווח התפעולי.  סלקום 2.27% המתחרה צפויה לפרסם מחר את תוצאותיה הכספיות, ולפני דקות אחדות נחשפו תוצאות גולן טלקום, שרשמה שיעור נטישה גבוה מזה של פרטנר.

ובינתיים האנליסטים בשוק מרוצים מתוצאות פרטנר מעלים את מחיר היעד. בנוגע לשוק התקשורת כולו, נראה כי השחיקה של המחירים בהאטה.

סבינה לוי, לידר שוקי הון: "עוד רבעון שמעיד על התייצבות ואפילו שיפור קל בתחום הסלולר. אחרי מספר שנים מאוד קשות, בהן חשבנו שהשוק הזה גמור וכל פעם ראינו איזושהי הרעה, אנחנו רואים כעת כמה רבעונים יציבים ואפשר להסיק מזה שהסקטור נמצא סביב נקודת השפל בכל מה שקשור לעוצמת התחרות, לשיטת המחירים ובהחלט ניתן לראות התייצבות ואפילו התמתנות מסוימת. זה משפר את רמת ביטחון שלנו בתחזיות קדימה".

"צריך לציין את ההתקדמות החיוביות של סלקום ופרטנר בכל מה שקשור לשוק הטלוויזיה והשוק הקווי, ובייחוד את העובדה ששוק הסלולר נתפס כשלילי וכ"עושק את הציבור" תוך כדי שיווק חבילות יקרות ולא ברורות עם הרבה אותיות קטנות, והיום החברות האלה הפכו בזכות הכניסה שלהן לעולם הטלוויזיה ובזכות הורדת המחירים לרמה אטרקטיבית מול המוצרים המסורתיים של הוט ובזק ובעצם היום מחוללות שינוי לטובה בענף התקשורת ומביאים בשורה של הוזלה בסל התקשרות. הדבר מאוד משפר את הסנטימנט לגביהן ונותן רוח גבית להמשך החדירה שלהן לשוק הקווי". בתוך כך, סבינה לוי העלתה את מחיר היעד לפרטנר ל-23 שקל, בעוד שמחיר השוק עמד כעת עם הזינוק על 20.2 שקלים למניה.

לגבי סלקום, אשר תדווח על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי מחר (22 בנובמבר) אומרת לוי: "לגבי הרווחיות של סלקום, זו צפויה להיות נמוכה ביחס לרבעון הקודם, בעיקר לאור העבודה כי החברה רשמה ברבעון השני הכנסה חד פעמית של כ-10 מיליון שקל בקשר למכירת "רימון". אנו מעריכים כי מגמת הצמיחה בהכנסות התחום הקווי תימשך, אם כי ההשפעה על שורת הרווח בשלב זה אינה מהותית בשל עלויות החדירה הגבוהות".

בחזרה לפרטנר. לירן לובלין, מאי.ב.אי העלה את מחיר היעד למניית פרטנר ל-24 שקל (אפסייד של 24% על מחיר המניה כעת). לובלין: "הדו"ח של פרטנר מצוין וזאת על אף סימנים של המשך שחיקה במחירי הסלולר. מאמצי ההתייעלות הכבירים של הנהלת החברה ניכרים גם בתוצאות הרבעון השלישי וככל שהוט גדלה גם חלקה בעלויות הרשת המשותפת גדל והוצאות של פרטנר קטנות בהתאם. בראיה קדימה אנו סבורים כי היקף התחרות בפעילות הסלולר לא צפוי להתמתן בזמן הקרוב וכי עיקר העבודה של החברה תמשיך להיות בשיפור המגזר הקווי (שניתן לראות בשיעורי הרווחיות כבר ברבעון הזה). פעילות הטלוויזיה לא צפויה להיות רווחית בזמן הקרוב אך קצב הגיוס (כ-10 אלף מנויים בחודש) צפוי להמשיך. היקף ההשקעה בפריסת הסיבים שאמורה הייתה להכביד מעט על התזרים של החברה צפוי להתמתן נוכח החתימה הצפויה על הסכם שיתוף הפעולה עם סלקום. נכון לקצב ה-EBITDA הנוכחי המניה נסחרת במכפיל EV/EBITDA של כ-5X ולהערכתנו מדובר במכפיל נמוך (סלקום ב-6.5X) שמצדיק קניה של המניה".

 

נזכיר כי מוקדם יותר השבוע סלקום ופרטנר הודיעו כי הן מקיימת משא ומתן על הסכם שיתוף פעולה ארוך טווח פוטנציאלי לפריסת תשתית סיבים אופטיים על ידי שתי החברות. ההסכם יאפשר לחברות להימנע מפריסה עתידית כפולה, וכן יאפשר להן להפחית עלויות. על פי ההסכם, כל חברה תוכל לרכוש מעת לעת, לפי צרכיה ועל פי שיקול דעתה הבלעדי, שירותי תשתית סיבים אופטיים לצורך חיבור בניני מגורים ברחבי ישראל. נציין כי, אין וודאות שהמשא ומתן יושלם או שהאישורים הרגולטוריים יתקבלו או שההסכם יבוצע, אך במקביל, סלקום בוחנת דרכים אחרות להאצת פריסת תשתית סיבים אופטיים עצמאית.

נסיים בעיקר המוקד בענף שצפוי בחודשים הקרובים והוא כניסתה האפשרית של אקפסון לשוק הסלולר והשלכותיה על עוצמת התחרות. נקודה נוספת שתרכז עניין בהמשך היא החדירה של סלקום ופרטנר לשוק הקווי, לרבות התקדמות החברות בפריסת תשתית הסיבים (שוק סיטונאי, מיזם IBC, שיתוף פעולה בין סלקום ופרטנר וכד'), וכמובן ההתפתחויות בנושא הרגולציה על בזק.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מניית פרטנר מתחילת השנה

מניית סלקום מתחילת השנה 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מתבונן 21/11/2017 15:44
    הגב לתגובה זו
    מתחילות לנגוס בנתחי שוק של הוט וקבוצת בזק. עם ניצול נכון של המשאבים אשר לרשותן - החברות יכולות לתפוס נתחי שוק גדולים הרבה יותר בשוק האינטרנט והטלוויזיה ויש סימנים ראשונים לכך בדמות התגברות מנויי הטלוויזיה ושת"פ בפריסת סיבים אופטיים מצד השתיים.
  • 3.
    כבאי 21/11/2017 15:38
    הגב לתגובה זו
    שפת ביבים..לא להתבייש לפרסם.
  • 2.
    הידעוני 21/11/2017 15:33
    הגב לתגובה זו
    הכתבה יכולה בעצם להיחשב כהרצה של הסקטור
  • 1.
    לו 21/11/2017 14:49
    הגב לתגובה זו
    עושים עבודה טובה שם .
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

ה-EBITDA הסתכם בכ־473 מיליון שקל (כ־12.7% מההכנסות); בהשוואה לכ־528 מיליון שקל (כ־12.9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.  המזומנים נטו הסתכמו ב־566 מיליון שקל בסוף הרבעון השלישי, בהשוואה לחוב פיננסי נטו של כ-206 מיליון שקל בסוף הרבעון המקביל אשתקד. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.

הנהלת החברה מסרה כי בתקופה זו המשיכה הקבוצה בפיתוח מנועי הצמיחה. בקמעונאות, נפתחו סניפים חדשים במגוון פורמטים; נמשכה פריסת פורמט יוניברס ברחבי הארץ; הואצה תוכנית לשדרוג סניפים קיימים לשיפור חווית הקנייה; הורחב מגוון המוצרים של המותג הפרטי להתאמתו להעדפות הלקוחות; נמשך הליך המיתוג מחדש של רשת Be פארם, לרבות כניסת מותגי ביוטי חדשים מובילים מהארץ ומחו"ל; הושקה תוכנית נאמנות SBOX למחזיקי כרטיס אשראי שופרסל והוגדלה משמעותית מתנת ההצטרפות ל-600 שקל ועוד.


יוגב שריד שיח מדיקל
צילום: יחצ

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות

רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"

רן קידר |
נושאים בכתבה שיח מדיקל קנאביס

ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4%  ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.

הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.

הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי  של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.