מניות הסלולר בוערות - "הסקטור נמצא סביב נקודת השפל"
חברות הסלולר מזנקות היום בבורסה בת"א על רקע דו"חות הרבעון השלישי של פרטנר 1.05% שפורסם היום ובו דיווחה החברה על זינוק של 44% ברווח התפעולי. סלקום 0.72% המתחרה צפויה לפרסם מחר את תוצאותיה הכספיות, ולפני דקות אחדות נחשפו תוצאות גולן טלקום, שרשמה שיעור נטישה גבוה מזה של פרטנר.
ובינתיים האנליסטים בשוק מרוצים מתוצאות פרטנר מעלים את מחיר היעד. בנוגע לשוק התקשורת כולו, נראה כי השחיקה של המחירים בהאטה.
סבינה לוי, לידר שוקי הון: "עוד רבעון שמעיד על התייצבות ואפילו שיפור קל בתחום הסלולר. אחרי מספר שנים מאוד קשות, בהן חשבנו שהשוק הזה גמור וכל פעם ראינו איזושהי הרעה, אנחנו רואים כעת כמה רבעונים יציבים ואפשר להסיק מזה שהסקטור נמצא סביב נקודת השפל בכל מה שקשור לעוצמת התחרות, לשיטת המחירים ובהחלט ניתן לראות התייצבות ואפילו התמתנות מסוימת. זה משפר את רמת ביטחון שלנו בתחזיות קדימה".
"צריך לציין את ההתקדמות החיוביות של סלקום ופרטנר בכל מה שקשור לשוק הטלוויזיה והשוק הקווי, ובייחוד את העובדה ששוק הסלולר נתפס כשלילי וכ"עושק את הציבור" תוך כדי שיווק חבילות יקרות ולא ברורות עם הרבה אותיות קטנות, והיום החברות האלה הפכו בזכות הכניסה שלהן לעולם הטלוויזיה ובזכות הורדת המחירים לרמה אטרקטיבית מול המוצרים המסורתיים של הוט ובזק ובעצם היום מחוללות שינוי לטובה בענף התקשורת ומביאים בשורה של הוזלה בסל התקשרות. הדבר מאוד משפר את הסנטימנט לגביהן ונותן רוח גבית להמשך החדירה שלהן לשוק הקווי". בתוך כך, סבינה לוי העלתה את מחיר היעד לפרטנר ל-23 שקל, בעוד שמחיר השוק עמד כעת עם הזינוק על 20.2 שקלים למניה.
לגבי סלקום, אשר תדווח על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי מחר (22 בנובמבר) אומרת לוי: "לגבי הרווחיות של סלקום, זו צפויה להיות נמוכה ביחס לרבעון הקודם, בעיקר לאור העבודה כי החברה רשמה ברבעון השני הכנסה חד פעמית של כ-10 מיליון שקל בקשר למכירת "רימון". אנו מעריכים כי מגמת הצמיחה בהכנסות התחום הקווי תימשך, אם כי ההשפעה על שורת הרווח בשלב זה אינה מהותית בשל עלויות החדירה הגבוהות".
- סרצ'לייט נערכת לצאת מבזק - נתניהו חתם על ההיתר למכירת המניות
- "פריסת הסיבים כמעט הושלמה - עכשיו מתחילים לקצור את הפירות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחזרה לפרטנר. לירן לובלין, מאי.ב.אי העלה את מחיר היעד למניית פרטנר ל-24 שקל (אפסייד של 24% על מחיר המניה כעת). לובלין: "הדו"ח של פרטנר מצוין וזאת על אף סימנים של המשך שחיקה במחירי הסלולר. מאמצי ההתייעלות הכבירים של הנהלת החברה ניכרים גם בתוצאות הרבעון השלישי וככל שהוט גדלה גם חלקה בעלויות הרשת המשותפת גדל והוצאות של פרטנר קטנות בהתאם. בראיה קדימה אנו סבורים כי היקף התחרות בפעילות הסלולר לא צפוי להתמתן בזמן הקרוב וכי עיקר העבודה של החברה תמשיך להיות בשיפור המגזר הקווי (שניתן לראות בשיעורי הרווחיות כבר ברבעון הזה). פעילות הטלוויזיה לא צפויה להיות רווחית בזמן הקרוב אך קצב הגיוס (כ-10 אלף מנויים בחודש) צפוי להמשיך. היקף ההשקעה בפריסת הסיבים שאמורה הייתה להכביד מעט על התזרים של החברה צפוי להתמתן נוכח החתימה הצפויה על הסכם שיתוף הפעולה עם סלקום. נכון לקצב ה-EBITDA הנוכחי המניה נסחרת במכפיל EV/EBITDA של כ-5X ולהערכתנו מדובר במכפיל נמוך (סלקום ב-6.5X) שמצדיק קניה של המניה".
נזכיר כי מוקדם יותר השבוע סלקום ופרטנר הודיעו כי הן מקיימת משא ומתן על הסכם שיתוף פעולה ארוך טווח פוטנציאלי לפריסת תשתית סיבים אופטיים על ידי שתי החברות. ההסכם יאפשר לחברות להימנע מפריסה עתידית כפולה, וכן יאפשר להן להפחית עלויות. על פי ההסכם, כל חברה תוכל לרכוש מעת לעת, לפי צרכיה ועל פי שיקול דעתה הבלעדי, שירותי תשתית סיבים אופטיים לצורך חיבור בניני מגורים ברחבי ישראל. נציין כי, אין וודאות שהמשא ומתן יושלם או שהאישורים הרגולטוריים יתקבלו או שההסכם יבוצע, אך במקביל, סלקום בוחנת דרכים אחרות להאצת פריסת תשתית סיבים אופטיים עצמאית.
נסיים בעיקר המוקד בענף שצפוי בחודשים הקרובים והוא כניסתה האפשרית של אקפסון לשוק הסלולר והשלכותיה על עוצמת התחרות. נקודה נוספת שתרכז עניין בהמשך היא החדירה של סלקום ופרטנר לשוק הקווי, לרבות התקדמות החברות בפריסת תשתית הסיבים (שוק סיטונאי, מיזם IBC, שיתוף פעולה בין סלקום ופרטנר וכד'), וכמובן ההתפתחויות בנושא הרגולציה על בזק.
- אפולו פאוור נכנסת לשוק האמריקאי: פרויקט סולארי של 53 מיליון דולר עם ARKO ביותר מ-300 תחנות דלק
- אופל בלאנס: צמיחה בהכנסות וברווח הנקי, תיק האשראי מתקרב לחצי מיליארד שקל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אין עשן בלי אש - תחזית מאכזבת לנייס, אבל יש נקודת אור
מניית פרטנר מתחילת השנה
מניית סלקום מתחילת השנה
- 4.מתבונן 21/11/2017 15:44הגב לתגובה זומתחילות לנגוס בנתחי שוק של הוט וקבוצת בזק. עם ניצול נכון של המשאבים אשר לרשותן - החברות יכולות לתפוס נתחי שוק גדולים הרבה יותר בשוק האינטרנט והטלוויזיה ויש סימנים ראשונים לכך בדמות התגברות מנויי הטלוויזיה ושת"פ בפריסת סיבים אופטיים מצד השתיים.
- 3.כבאי 21/11/2017 15:38הגב לתגובה זושפת ביבים..לא להתבייש לפרסם.
- 2.הידעוני 21/11/2017 15:33הגב לתגובה זוהכתבה יכולה בעצם להיחשב כהרצה של הסקטור
- 1.לו 21/11/2017 14:49הגב לתגובה זועושים עבודה טובה שם .

"לתורפז יש פייפליין ענק של רכישות. אני צופה שהקצב יתגבר"
על הביזנס האמיתי של תורפז, על המניה שהמריאה פי 3 בשנה האחרונה ומה צפוי בהמשך, על בעלת השליטה והמנכ"לית, קרן כהן חזון שמצליחה להפוך את תורפז לחברה מרשימה ועל התרומה המשמעותית שלה לבתי חולים בארץ - למה תרמה, והאם היא חושבת שאחרים ילכו בעקבותיה?
מאי 21 - תורפז מונפקת בבורסה. מחיר המניה באזור 12 שקלים. שווי של קרוב למיליארד שקל. זו תקופה של הייפ בהנפקות ובשוק. תורפז נתפסת כפרוטרום קטנה. אותו תחום פעילות - תמציות טעם וריח ועובדים והנהלה שמגיעים גם מפרוטרום. פרוטרום עשתה אקזיט ענק, אז השוק מתלהב. המניה של תורפז עולה פי 2 תוך חצי שנה כשהחברה מספקת תוצאות טובות ורכישות. היא מצהירה על אסטרטגיה של צמיחה חיצונית לצד צמיחה פנימית-אורגנית. השוק מאוד אוהב את זה כי כך צמחה פרוטרום.
בשוק של תמציות טעם וריח יש הרבה מאוד עסקים קטנים-בינוניים משפחתיים. תורפז רוכשת ומתרחבת דרכם בגיאוגרפיות. העסק שלה הופך להיות עסק של רכישות ומיזוגים. כן, יש את תחום הפעילות המסורתי-בסיסי, אבל מה שקובע את השווי הוא פעילות המיזוגים ורכישות. הסיבה היא שיש יתרון לגודל. כאשר אתה גדול, אתה נסחר במכפיל רווח של 20 ויותר. כאשר אתה חברה משפחתית קטנה אתה תימכר במכפיל של 5. דמיינו מה קורה כאשר תורפז שנסחרת הרבה מעל 20 (קצב רווחים שמבטא מכפיל רווח של 50 עד 70 לשנה הבאה) רוכשת חברה במכפיל רווח של 5. הרווח שמגיע מהרכישה מיד אמור לקבל את המכפיל הסביר של תורפז, כלומר - תורפז רוכשת לדוגמה עסק ב-30 מיליון דולר במכפיל 5 ומקבלת אפסייד לשווי כי בעיני המשקיעים צריך לתמחר את זה (בשמרנות) במכפיל 20 - השוק מעריך את העסקה פי 4, כלומר בשווי של 120 מיליון דולר, כל ההפרש - 90 מיליון דולר הוא מעין גידול בשווי שוק.
זה רווח מידי ברכישות. יש סיכון קטן שהחברה לא תוכל לשמור על הרווח, אבל יש אפסייד גדול נוסף שנובע מהסינרגיה. אם החברה רכשה ומיזגה ונהנתה מהסינרגיה והגודל שלה לרבות יכולות שיווק ומכירה גדולות, אולי צמצום מפעלים, צמצום מטה ועוד, אז הרווח יגדל, ואז זה לא רווח של פי 4, אלא פי 6.
וככה תורפז הופכת להיות מכונה משומנת של רכישות והשוק שמבין לאן זה הולך, כבר לא עוצר במכפיל של 20 או 30, אלא מגיע ל-50 ומעלה.
הדוחות של תורפז לרבעון השלישי היו טובים. המניה כבר ב-58 שקלים, שווי של 6.4 מיליארד שקל. תורפז היא מההנפקות המוצלחות של גל 2021 שהכיל מעל 100 חברות מתוכם אולי 3-4 חברות טובות כשהבולטות בהן - נקסט ויז'ן ותורפז. השאלה הגדולה אם השוק לא מעריך דווקא ביתר את תורפז. המניה רצה בעיקר בשנה האחרונה, אבל היא רצה מהר יותר מקצב הרכישות. גם בתרחישים אופטימיים של רכישות נוספות, קשה לראות את החברה עולה בהכנסות וברווחים פי 3 בשנה הבאה למצב שיוביל אותה למכפיל רווח סביר של 20. במילים פשוטות - התמחור הוא חלום, אבל הנהלת החברה הוכיחה עד כה שהיא בדרך לשם - היא יודעת לרכוש ולמזג וזה הערך הגדול שלה.
- תורפז ממשיכה לצמוח: ההכנסות גדלו בכ-57%, הרווח עלה בכ-30%
- רכישה שישית לתורפז מתחילת השנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עודד רוזנברג מנכל אפולו פאוור; צילום: אורן אביביאפולו פאוור נכנסת לשוק האמריקאי: פרויקט סולארי של 53 מיליון דולר עם ARKO ביותר מ-300 תחנות דלק
החברות חתמו על מזכר הבנות במסגרתו יפרסו יריעות סולאריות גמישות של אפולו פאוור באתרים של רשת תחנות הדלק ARKO הפרוסה ב-30 מדינות בארה"ב - המניה מזנקת
אפולו פאוור אפולו פאוור 7.12% נכנסת לשוק האמריקאי עם מהלך שיכול להתברר כקפיצת מדרגה משמעותית. חברת הפאנלים הגמישים מדווחת כי חתמה על מזכר הבנות עם GPM Investments, חברה אמריקאית שבבעלות מלאה של ARKO ARKO -0.23% אחת הרשתות הגדולות בארה"ב בתחום תחנות הדלק וחנויות הנוחות (שגם נסחרת בנאסד"ק בשווי של 486 מיליון דולר). במסגרת ההסכם, תיבחן האפשרות להתקין מערכות סולאריות בלפחות 300 אתרים ברחבי ארה"ב - פרויקט שיכול להגיע להיקף של כ-53 מיליון דולר ולהתפרס על פני כשנתיים.
במהלך התקופה הקרובה, הצדדים צפויים לגבש הסכם סופי, כשבינתיים לאפולו ניתנה בלעדיות לפיתוח הפרויקטים. המערכות יוקמו במודל Turnkey, כלומר פרויקט שלם מקצה לקצה - מהפיתוח ועד החיבור לרשת החשמל. אם הכול יתקדם לפי התכנון, התחנות של ARKO עשויות להפוך בהדרגה גם למוקדי ייצור של אנרגיה סולארית.
מעבר להיקף הכספי, שיתוף הפעולה עם ARKO פותח בפני אפולו פאוור את שוק תחנות הדלק האמריקאי שבו יש כ-140 אלף תחנות דלק, שוק עצום בגודלו. ARKO עצמה מפעילה יותר מ-3,500 תחנות וחנויות נוחות בכ-30 מדינות בארה"ב, ונחשבת לאחת מהשחקניות הבולטות בתחום. היא כלולה ברשימת Fortune 500, ופועלת מארבעה מגזרים מדווחים: קמעונאות (חנויות נוחות עם דלק וסחורה), סיטונאות דלק לסוחרים עצמאיים, שירותי תדלוק לציי רכב עם הנפקת כרטיסי דלק ייעודיים, ומגזר נוסף של הפצת דלקים דרך GPM Petroleum. בנוסף לפעילות בתחום הדלק, ARKO מפעילה מותגי חנויות נוחות עם מזון מוכן, בירה, ממתקים ומשקאות, לצד רשת של מסעדות שירות מהיר. החברה ממוקמת בריצ'מונד, וירג'יניה, ומשווקת תחתיה קשת רחבה של מותגים מוכרים לצרכן האמריקאי.
עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור, אומר כי השותפות הזו ממחישה את הייחוד הטכנולוגי של החברה: "כניסתנו המתוכננת לשוק תחנות הדלק בארצות הברית, יחד עם שותף מקומי המחזיק באלפי תחנות ברחבי המדינה, ממחישה באופן חד את היתרון הטכנולוגי הייחודי שלנו - היכולת להפיק אנרגיה סולארית גם מגגות שאינם מסוגלים לשאת פאנלים סטנדרטיים. היכולת הזו צפויה לאפשר לבעלי תחנות הדלק להפוך את הנדל״ן שלהם למקור הכנסה נוסף של ייצור ומכירת חשמל סולארי. פוטנציאל השוק עצום, ואנו ערוכים לספק את ההזמנות הפוטנציאליות. אנו מודים ל-ARKO על האמון ומצפים לחודשים של עבודה משותפת".
- אפולו מדווחת על הפסד של 22 מיליון במקביל לפרויקט עם VW
- מממשים בהנחה: אפולו פאוור מגייסת מבעלי השליטה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המערכות שצפויות להיות מותקנות מבוססות על טכנולוגיה ייחודית של אפולו - יריעות סולאריות גמישות, שיכולות להתאים גם למשטחים שאינם מיועדים לנשיאת פאנלים רגילים. החברה, שפועלת באמצעות חברת הבת שלה SolarPaint, פיתחה את הפתרונות האלה במיוחד עבור סביבות שבהן נדרשת התאמה מבנית וגמישות בשטח - כמו בגגות תחנות דלק או מתקנים מסחריים אחרים.
