אוספים סחורה: פרטנר זינקה ב-14% - "התחרות לקראת סופה"
האם התחרות בין חברות הסלולר מתחילה להגיע ליישורת האחרונה? מניית פרטנר זינקה היום בבורסה בתל אביב ב-14% בעוד סלקום ב-7.8% מבלי להוציא הודעה כלשהי לבורסה, במהלך שנראה כמו סגירת פוזיציות של שורטיסטים על המניות.
מאז הוכרזה התחרות בשוק הסלולר ונפתח השוק למפעילים חדשים המניות של פרטנר וסלקום בכ-80% אך נראה כי ביחס לשנים עברו פעילות חברות הסלולר מתחילה להתייצב. "התחרות עדיין עדיין נושפת בעורפן של החברות אך נראה כי העלייה היום גילמה את התייצבות התחרות בין החברות כאשר מחיר קו טלפון פר מנוי ייסגר בין 40-50 שקל", אמר אורן מולקנדופ, ממגדל שוקי הון בשיחה עם Bizportal.
- 3.יאיר 25/06/2015 20:25הגב לתגובה זולא גורביץ ולא שיטה ולא נעליים. הכל תלוי במיוחד במי שקרוב לצלחת ועם אינטרס לכיוון מסויים / פוזיציה.אם נסגרה פוזיציות שורט המניה תעוף למעלה כמו שירדה
- 2.מדהים שבזק (פלאפון ) ירדה 2.5 % בכל החגיגה הזו (ל"ת)רני 25/06/2015 20:15הגב לתגובה זו
- 1.אנליסט שאינו מתוחכם 25/06/2015 18:09הגב לתגובה זובשבוע שעבר המליץ גורביץ להתרחק מהמניה. כדרכי בקודש פעלתי הפוך וביום א' אנסה לממש את הרכישה ואזכה ב-20% רווח. תודה גורביץ! כיף לקרוא את הניתוחים "רצועות אה לה בולינגר"
- מיקי 25/06/2015 19:47הגב לתגובה זומתחילת השנה הלכתי הפוך לעשר מניות מומלצות של אדון גורנישט (גורביץ) בשמונה הרווחתי בשניים הפסדתי סה"כ יש לי רווח של 32 אלף שקל אחרי מס בורסה אני מאד אשמח לקרוא המלצות נוספות של אדון גורנישט תמליץ עכשיו לקנות פרטנר ואז תרד ואוכל לאסוף אותה בשער 900 תודה מנתח טכני או יותר נכון מנתח אורולוג
- sark 25/06/2015 21:38גורביץ תותח על כול מניה שהוא מנתח צריך לעשות בדיוק הפוך בייום שישי האחרון הוא ציין שפרטנר תמשיך בדרך למטה אלק מנתח מהתחת
- אני 25/06/2015 21:31אולי יהיה משהו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳