אדוארדו אלשטיין וקב' דולפין מבקשים למחוק את מניות אי.די.בי מהמסחר בת"א

המחיקה תעשה במסגרת חתימה על חוזה חדש שיביא גם להזרקה של 512 מיליון ש"ח ישירות לחברה
אלמוג עזר | (5)
נושאים בכתבה אידיבי
בחוזה שפורסם בשעה האחרונה על ידי קבוצת דולפין שבשליטתו של אדוארדו אלשטיין, מציעה האחרונה למחוק את מניות חברת אי.די.בי. מהמסחר בת"א. מתוך כך תהפוך החברה לפרטית ברשות הקבוצה.  ההסדר המוצע היום הגיע כאלטרנטיבה לחוזה הקודם שהוצע על ידי אלשטיין. במסגרת החוזה, קבוצת דולפין תזרים ישירות לחברה סך של 512 מיליון שקלים אליהם מחויבת החברה (פרטים בהמשך). בהמשך, תחת תנאים מסוימים, הקבוצה תרכוש את כל המניות הנסחרות של אידיבי.  ההסכם הקיים שמחייב את אדלשטיין להזרים הצעות רכש בסך של 512 מיליון נחתם עם רכישת קבוצת אידיבי אחזקות בשנה האחרונה. הרכישה דאז נעשתה עם שותפו לשעבר של אדוארדו אלשטיין מוטי בן משה. מוקדם יותר החודש, בן משה הודח מתפקיד היו"ר המשותף באי.די.בי פתוח ובדסק"ש. כבר בשבוע שעבר נודע כי אלשטיין מבקש מנאמני הסדר החוב באי.די.בי חגי אולמן ואייל גבאי לשנות את ההסכם הקיים שיש לו עם נושי החברה. נציין כי במסגרת ההסכם אלשטיין מחויב להזרים בשנתיים הקרובות שתי הצעות רכש של 512 מיליון שקל. אלשטיין ביקש להמיר את הצעות הרכש לחוב מחודש שיגולם בהנפקת אג"ח של בעלי המניות הציבוריות בחברה.  התוכנית להגיש הצעת רכש נחשפה באתר Bizportal ב-18 לחודש - לכתבה המלאה.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    שימידי 28/05/2015 08:35
    הגב לתגובה זו
    שחיטה של שמונים אחוז שורטניק התלבש על המניה בבקר מעלה קצת וכל היום מוכר בסגירה הוא מופיע לקניה בנמוך היומי גם בכלל ביוטכנולוגיה עושה אותו דבר
  • 4.
    אא 28/05/2015 00:15
    הגב לתגובה זו
    מה זה אומר ה10 שקל למניה? מי שיש 1000 שח אידיבי יקבל 50000 ? משהו לא ברור כאן
  • 3.
    דיסקונט השקעות כניראה שתעלה מעכשיו (ל"ת)
    רוני 27/05/2015 20:36
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רן 27/05/2015 20:27
    הגב לתגובה זו
    אגח במקום הצעת רכש כן,אבל סכום שיהיה גבוה מ512 לפחות 600 שכן אגח נסחר 60% מפארי בטחונות יהיה מקובל,זה גם טוב לחברה ושכלל תמכר האגחים יסחרו קרוב לפארי , לרכוש מניות מיעוט לאאא, הורידו עם גרזן משער 600 ל 140 בשביל הצעת רכש כפויה ממש לא!!! ריסוק המניה היתה מגמתית לדילול ולהצעת רכש , הוא חכם האלשטיין הזה משדר תמים
  • 1.
    אז מה השווי למניות אי די בי ?מישהו יודע???? (ל"ת)
    sdsd 27/05/2015 20:03
    הגב לתגובה זו
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה -1.92%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.