דו"חות מיטרוניקס: גידול של 10% במכירות אבל הרווח נשחק

מניית החברה טסה ב-12 החודשים האחרונים כמעט 50% וחצתה את שווי מיליארד השקלים
גיא ארז | (3)

מיטרוניקס 0.37% , המייצרת ומפתחת רובוטים לניקוי בריכות פרטיות וציבוריות, הציגה את דו"חותיה לרבעון הראשון של שנת 2015. החברה רשמה גידול של 9.9% במכירות, שהסתכמו במעל 141 מליון שקל, לעומת כ-129 מליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

החברה, שמנייתה עלתה בקרוב ל30% מתחילת השנה, הציגה גידול של 11% בהכנסות ממכירת רובוטים לבריכות פרטיות, גידול של 7% ממכירות החברה במגזר הרובוטים לבריכות ציבוריות, ועלייה של 3.4% בהכנסות ממוצרי בטיחות ומוצרים נלווים לבריכות. נציין כי לאחר העליות שהציגה המניה, היא צפויה להכנס בחודש הבא למדד ת"א 100, עם עדכון המדדים, בשווי של מעל מיליארד שקלים.

עם זאת, הרווח הנקי זה החברה רשם ירידה קלה מרמה של 33.1 מיליון שקלים לרמה של 32.1 מיליון שקלים, זאת לפי החברה בשל ירידת שער החליפין של האירו ושינוי בתמהיל המכירות לארה"ב מול אירופה שצפוי שישתנה ברבעון השני. בנוסף, השפיעו גם השינוי בתמהיל הרובוטים והעלייה בהוצאות פחת והפחתות ובחרושת בעקבות ייצור ומכירה לראשונה של קו הרובוטים החדש. 

דירקטוריון החברה החליט על מינויו של אייל טרייבר, סמנכ"ל המכירות והשיווק, לתפקיד מנכ"ל החברה החל מספטמבר 2015, במקומו של יובל בארי, שכיהן כמנכ"ל מאז סוף 2008, והודיע על רצונו לפרוש לפני כחודשיים.

יובל בארי, מנכ"ל מיטרוניקס: "תוצאות הרבעון משקפות את תחילת עונת הבריכות בחצי הכדור הצפוני, המתאפיינת בהצטיידות נורמאלית של המפיצים לקראת פתיחת העונה הן בארה"ב והן באירופה. במהלך הרבעון השקנו את קו הרובוטים החדש והוא זוכה לביקוש גבוה שאת חלקו לא הצלחנו לספק במהלך הרבעון. לאור זאת, הגבירה החברה את קצב הייצור על מנת לספק את הביקושים במהלך הרבעונים השני והשלישי. הענף, ככלל, ממשיך להתקדם בכיוון של פתרונות "ירוקים" להורדת צריכת החשמל והשימוש בכימיקלים. להערכתנו, מגמה זו תלך ותתחזק בשנים הקרובות, ומיטרוניקס ממשיכה להשקיע משאבים בפיתוח מנועי צמיחה ייחודיים בעולמות אלה שיבטיחו צמיחה שנתית דו ספרתית בשנים הקרובות".

צפו בגרף: מהלך עליות של 490% מאז אוגוסט 2012:

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    גבעת חיים 27/05/2015 14:23
    הגב לתגובה זו
    יובל בארי היקר אתה ענק!! .אל תלך ותעזבו אותנו בעלי המניות עם מחליף נכללים ורופס . נא תשאר עמנו יהודי יקר !!. please !!! please!!
  • 2.
    צבי 27/05/2015 14:05
    הגב לתגובה זו
    תביטו רק ברשימת חברות ההשקעה והגופים המושקעים במניה , ותבינו מה הפוטנציאל הגלום. חכו שתעבור לת"א 100. יום צונן לכולם.
  • 1.
    אלי 27/05/2015 13:21
    הגב לתגובה זו
    חברה מצויינת . העתיד עוד לפניה. בהצלחה
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה בבורסה

ירידות בוול סטריט הכבידו גם על הסנטימנט בתל אביב והובילו את המדדים לסגור בטריטוריה שלילית: ת״א 35 איבד 1.9% ואילו ת״א 90 1.8%; דוחות מאכזבים לאורבניקה שמציגים שחיקה תפעולית הפילו את חברת האופנה וחברת האם; עונת הדוחות המשיכה היום עם דוחות לאומי, מזרחי טפחות, דלתא מותגים, הייפר גלובל ועוד
מערכת ביזפורטל |

הסיפור של היום הוא הנפילה של נייס. ירידה של 18%. היא היתה אמורה לרדת על פי הארביטראז' ב-11% ומוסיפה לרדת עוד 5% - זה די נדיר שישראל מכתיבה לוול סטריט, אבל האמת שזה לא מדויק - יש כבר מסחר מוקדם בוול סטריט ונייס סופגת שם ירידות, עם פתיחת המסחר נייס נעה סביב 9% למטה. הכל התחיל בשבוע שעבר עם פרסום דוחות ותחזית חלשה לשנה כולה. נייס היתה צריכה להודיע אז מה קורה ב-2026 ומשום מה החליטה לחכות כמה ימים. זה יצר לא רק אכזבה מהדוחות, אלא משבר אמון - המשקיעים אומרים - "דיברנו לפני כמה ימים ולא אמרתם כלום וידעתם שמשהו רע עומד לקרות" .


אורבניקה אורבניקה -4.49%   צנחה 12% ומשכה איתה גם את קסטרו קסטרו -0.17%   שירדה ב-10.5%, אחרי פרסום תוצאות הרבעון השלישי שמציגות אומנם עלייה בהכנסות, אבל שחיקה ברווחיות כמעט בכל שכבה. חברת האופנה רושמת גידול של כ-11.5% בהכנסות לרמה של כ-242.5 מיליון שקל כשמספר הסניפים גדל ב-5 והסתכם ב-107 חנויות כמו גם גידול של 4% במכירות בחנויות זהות. אבל מתחת לפני השטח יש לחצים תפעוליים: הרווח התפעולי של אורבניקה נחתך בכ-35% לכ-18.7 מיליון שקל לעומת כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעקבות ירידה בשיעור הרווחיות הגולמית, עלייה בהוצאות האחסון, עלויות המעבר למרכז הלוגיסטי החדש ועלייה בהוצאות שכר העובדים. השחיקה הזאת הגיעה גם לרווח הנקי שהסתכם ב-8.6 מיליון שקל בלבד, כמעט חצי מהשנה שעברה.


במקביל לירידות הדולר מתחזק ונסחר סביב 3.26. הסיבה היא בעיקר הירידות מעבר לים שמשפיעות על החזקות המוסדיים והצורך שלהם בגידור. על רקע התנודתיות בשווקים, חוזר הדולר להתחזק; האם המגמה הנוכחית תהפוך לגורם מרכזי בשיקולי הריבית? שער הדולר עולה 0.6% על רקע הירידות בוול סטריט

הירידות התרחבו בשעות האחרונות גם לבורסות באירופה, כשהלחץ על מניות הטכנולוגיה ממשיך לחלחל מהשוק האמריקאי. מדד Stoxx600 יורד בכ-1.2%, הדאקס מאבד כ-1.1%, הפוטסי יורד כ-1.1% וה-CAC הצרפתי יורד ביותר מ-1.1%.

במקביל, החוזים העתידיים מספרים לנו על פתיחה שלילית בוול סטריט. אחרי ירידות חזקות יותר בשעות הפרה-מסחר הראשונות החוזים על ה-S&P יורדים כ-0.2%, החוזים על הדאו יורדים בכ-0.4%, והחוזים על הנאסד״ק נחלשים בכ-0.2%. המגמה הזאת מגיעה על רקע חששות מהביצועים של מגזר ה-AI ובייחוד דריכות לקראת תוצאות ענקית השבבים אנבידיה.


קסטרו
צילום: אסיה רביבו

קסטרו מציגה רבעון של צמיחה ושיפור רווחיות, אך תשעת החודשים עדיין מושפעים מפעילות ״עם כלביא״

הרווח מפעילות רגילה עלה ב-40% ל-9.4 מיליון שקל ללא השפעת רווח חד פעמי ממימוש נדל״ן אשתקד; לחברה יתרות מזומנים ונכסים פיננסיים ב-36 מיליון שקל וחלוקת דיבידנד מצטברת של 8 מיליון שקל מתחילת השנה

ליאור דנקנר |

 קסטרו קסטרו -0.17%  בדוחות פושרים לרבעון השלישי בהמשך לדוח מאכזב של החברה הבת, אורבניקה אורבניקה -4.49%  . קסטרו מדווחת על רווח של 25 מיליון שקל בשורה התחתונה לעומת רווח של 16.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות זינקו דווקא ל-565.5 מיליון שקל, בהשוואה ל-507.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. בגילום שנתי, הרווח עומד על  מעל 100 מיליון שקל. החברה בשווי של כ-1.48 מיליארד שקל - כלומר מכפיל של כ-15. 

לדברי יאיר אוחיון, מנכ״ל קבוצת קסטרו-הודיס, תוצאות הרבעון השלישי משקפות צמיחה בהכנסות, שיפור ברווחיות ושיפור במכירות בחנויות זהות, לצד המשך התבססות של אורבניקה והודיס כמנועי צמיחה מרכזיים והמשך מגמת השיפור במותג קסטרו. אוחיון מציין כי הנהלת הקבוצה ממשיכה לפעול לשיפור היעילות התפעולית והרחבת רשת החנויות, תוך ניצול איתנות פיננסית ותזרים חיובי.

המכירות בחנויות זהות (Same Store Sales, SSS) עלו ב-6.8% לרבות באתרי הסחר המקוונים. בתחום אופנת ההלבשה נרשם גידול של 6.2%, בתחום אביזרי האופנה נרשמה צמיחה של 8.5% ואילו תחום הקוסמטיקה רשם ירידה של 11%.

 בתשעת החודשים הראשונים של השנה הציגה הקבוצה גידול של 5.1% אחוז במכירות החנויות הזהות, כאשר תחום הלבשה צמח ב-5%, תחום אביזרי האופנה ב-7%  וירידה בקוסמטיקה של 6.4%. 

הפדיון החודשי הממוצע למ״ר של רשת החנויות בישראל עלה ברבעון השלישי ל-2,057 שקל למ״ר, עלייה של 5.6%. בתשעת החודשים הראשונים נרשמה יציבות יחסית בפדיון למ״ר, שעמד על 1,936 שקל לעומת 1,941 שקל.