המחליף של נוחי דנקנר: אהרון פוגל ימונה ליו"ר אידיבי פיתוח

פוגל, יו"ר מגדל לשעבר, נבחר על ידי אלשטיין ובן משה לעמוד בראש הדירקטוריון של הקונצרן הגדול בישראל. פוגל אמר בנובמבר: "אי אפשר לנהל כיום חברה ציבורית"
יעל גרונטמן | (2)

אלשטיין ובן משה, בעלי השליטה החדשים בקונצרן אידיבי, מתחילים לאייש את המשרות הבכירות בתאגיד הגדול ביותר בישראל והראשון שנבחר על ידיהם להחליף את נוחי דנקנר בתפקיד יו"ר אידיבי פיתוח הוא אהרון פוגל, יו"ר קבוצת מגדל לשעבר.

החלטה נמסרה לנאמני ההסדר, עו"ד חגי אולמן ואייל גבאי, שאמורים להוציא את המינוי לפועל, על פי החלטת בית המשפט. נוסף, אלשטיין ובן משה צפויים להתמנות לדירקטורים בחברה שעברה לידיהם בתחילת השבוע.

פוגל נחשב לאחד המנהלים המוערכים במשק הישראלי ובעברו נחשב לאיש החזק במשרד האוצר. על פי ההערכות הוא ינסה לפעול באידיבי פיתוח באופן דומה לשיטת הניהול שאיפיינה אותו בחברת הביטוח מגדל, שבראשה עמד עד לפני מספר חודשים במשך כ-13 שנה.

אחת ההתבטאויות המעניינות שהשמיע פוגל באזני התקשורת היתה בנובמבר האחרון השתתף פוגל בפאנל נושא 'רגולציה ויעילות ותפקודו הכלכלי של שוק ההון' בכנס שוק ההון של הקריה האקדמית אונו, שבו אמר בין היתר "אי אפשר לנהל כיום חברה ציבורית. ייעצתי למישהו ששאל אותי אם כדאי להנפיק בישראל שלא תעז - יכולת היזמות שלך תלך ברגע שתנפיק".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הרנטגן 07/01/2014 19:53
    הגב לתגובה זו
    אם יש לך מעל מיליארד דולר אתה מוזמן להצטרף ולקבל עצות לניהול.
  • 1.
    רונן 07/01/2014 17:07
    הגב לתגובה זו
    שתי תגובות מעניינות שמצאתי בנושא של דנקנר. לא נגעתי. כל מילה מיותרת. מצורפת רשימת החובות שלו. 26.5 מיליארד באג"ח לציבור. עוד 7 מיליארד לבנקים. לא מצליח להבין את הגאונים שקנו את אי די בי. נקווה שהם מבינים למה הם נכנסו. 1. לראשונה פורסם ב2010:"במשך שנים עבד דנקנר בשיטה דומה: קונצרנים ציבוריים גדולים ובעלי עומק,נבנו אבן על אבן ובעיקר באמצעות מלווי מלחמה ואגחי"ם ממשלתיים אחרים,עוד טרם קום המדינה וביתר שאת אחרי..אי די בי החזקות היתה שייכת למשפחות רקנטי וקרסו ובשליטת בנק דיסקונט שבבעלותם. הממשלה הזרימה מ 1983 ועד 2003 סכומי עתק לחברה כחלק מהסדר מניות הבנקים.בשנת 1997,כהמשך להפרטות,דנקנר משתלט עליה במחיר דראפט.כור: הוקמה ב 1944 וכלל ב 1965.לשתיהן מפעלי תעשיה ריווחיים אך ניהולן היה בידי פוליטרוקים וועדים.להלן ממפעלי שתי הקבוצות:נייר חדרה,נשר, מנועי בית שמש,קבוצת תעבורה,יפאורה-תבורי,קבוצת גולף,קבוצת המתכת והפלדה שכללה, בין השאר, את חמת ארמטורות ויציקות ואת וולקן,קבוצת הכימיה,קבוצת מוצרי המזון והצריכה, קבוצת החשמל והאלקטרוניקה,קבוצת תדיראן,החטיבה המסחרית,חטיבת הקרמיקה,חטיבת הזכוכית,חטיבת המלט.אז בהמשך לאותה תזזית הפרט
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  • טרם החל המסחר הרציף
  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים