נשארו בחוץ: בזן הפסיקה את עבודתם של כ-1,000 עובדי קבלן
המצב המשברי בו נמצאת חברת בזן שבשליטת החברה לישראל ופטרוכימיים הובילה לכך שכ-1,000 עובדי קבלן של חברות חיצוניות, שנתנו עד כה שירותים מקצועיים לחברה המנהלת את בתי הזיקוק בחיפה, מצאו את עצמם הבוקר מחוץ לגדר - לאחר שכרטיסי הכניסה שלהם למתחם נחסמו.
את תפקידיהם ימלאו מעתה העובדים הקבועים של החברה, שמנסה להימנע מפיטורים המוניים של עובדיה במסגרת תהליך ההתייעלות עליו הכריזה לאחר שהחברה שמעסיקה כ-1,500 עובדים קבועים נקלעה למשבר פיננסי, שנובע מהשקעות העתק שביצעה החברה בהקמת פרויקט המידן ומהפסקת הזרמת הגז למשק בשנתיים החולפות בשל המשבר עם מצרים, בעוד שתשלומי האג"ח הלכו וגדלו, מה שהגדיל את חשש המשקיעים כי החברה לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה ותיקלע להסדר חוב. לבזן חוב פיננסי של 1.3 מיליארד דולר ברמת הסולו וחוב נוסף של 640 מיליון דולר אצל החברות הבנות.
הצעד בו נקטה הנהלת החברה הינו בתיאום עם ועד עובדי החברה, והודעה מוקדמת עליו ניתנה מראש לחברות הקבלן העובדות עם בזן. בפועל לא מדובר בצעד מפתיע ומעט מאוד עובדי קבלן הגיעו היום לשערי החברה.
מקבוצת בזן נמסר: "קבוצת בזן, בשיתוף מלא של ההנהלה ונציגות העובדים, החלה בפעולות לצמצום השימוש בשירותי חברות חיצוניות ומקסום היקף ביצוע עבודות על-ידי עובדי הקבוצה.
- בזן: עליה במרווחי הזיקוק, התקבולים על הפגיעה במתקנים תרמו למעבר לרווח
- בזן הפסידה 37 מיליון ד' ברבעון - מרווח הזיקוק הסתכם על 10.5 דולר לחבית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"צעד זה נעשה כחלק ממכלול צעדי ההתייעלות אליהן נדרשת החברה בימים אלה. הפעולות כוללות בין היתר צמצום מטות ועבודות והפחתת עלותן. הצעד נעשה במסגרת תהליך בחינה יסודי הנערך בקבוצה לקביעת מתכונת והיקפי העבודה הקבלנית החיוניים.
"הודעה מקדימה על המהלך נמסרה לנותני השירותים החיצוניים. בתקופה הקרובה יקיימו עמם נציגי הקבוצה מגעים להיקף ההתקשרות עמם. בתקופת המעבר עלולים להיווצר קשיים או אי הבנות והקבוצה תעשה כל מאמץ למצוא את הפתרונות המתאימים".
"המהלך איננו מפתיע"
האנליסטית ליאת גלזר מאקסלנס ברוקראז' אומרת בתגובה לפרסומים על כך שבז"ן מצמצת את עבודתם של כ-1,000 עובדי קבלן, כי "המהלך איננו מפתיע - החברה ציינה כי יש בכוונתה לצמצם את מצבת העובדים שלה. בשל העובדה כי העובדים הקבועים מאוגדים, ועל מנת להוציא אותם לפרישה או לפטרם, יש צורך בתהליך מורכב של מו"מ והסכמה בין הצדדים. זאת, בעוד שהתהליך מול עובדי הקבלן הרבה יותר פשוט. עם זאת, החיסכון אף הוא יותר נמוך, בהנחה שעלות עובד קבלן נמוכה יותר מעובד קבוע".
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
- 1.ומה עם משכורת המנכל ,איפה ההתיעלות שם . (ל"ת)בא 17/11/2013 12:44הגב לתגובה זו

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
