האיש של משפחת עופר: משה וידמן מונה כצפוי ליו"ר מזרחי טפחות

עדכון: המינוי טעון אישור של המפקח על הבנקים בבנק ישראל. היו"ר הזמני של הבנק, מוזי ורטהיים, ציין כי אין לו ספק שניסיונו, כישוריו ואישיותו של היו"ר החדש יסייעו לו לנווט את עבודת הדירקטוריון באופן מקצועי

הטלטלה שעברה צמרת בנק מזרחי טפחות בתקופה האחרונה, בעקבות פרישתו של יו"ר הבנק יעקב פרי שפנה לפוליטיקה, והתככים שנתגלעו בין המשפחות השולטות בבנק, משפחת עופר ומשפחת ורטהיים, על רקע דיווחים על ניסיון הדחה של היו"ר היוצא - הגיע הערב לסיומה.

דירקטוריון הבנק הכריז הערב על מינויו של משה וידמן לתפקיד יו"ר בנק מזרחי טפחות במקומו של היו"ר הזמני, מוזי ורטהיים. זאת יום לפני פירסום הדוחות הכספיים של הבנק לרבעון השלישי.

וידמן נחשב כמינוי של משפחת עופר בדירקטוריון הבנק בו הוא מכהן כבר מאז שנת 2010, אך נראה כי ההסכמה על מינויו ניתנה גם מצד משפחת ורטהיים. וידמן מכיר היטב את המערכת הבנקאית בישראל לאחר שבעבר כיהן גם כדירקטור בבנק לאומי ונחשב למקורב של יו"ר הבנק לשעבר, איתן רף.

על-פי ההסכמות, יתמנה משה וידמן, המשמש דירקטור במזרחי-טפחות מטעם קבוצת עופר מאז חודש אוגוסט 2010, ליו"ר הבנק למשך שלוש שנים בין ה-1 בדצמבר 2012 ועד ל-30 בנובמבר 2015. בתום התקופה תובא לדירקטוריון הצעת החלטה למנות לתפקיד היו"ר דירקטור מטעם קבוצת ורטהיים, גם כן לתקופה של שלוש שנים.

יצוין, כי שני המינויים זה של משה וידמן וזה של מחליפו בעוד שלוש שנים, טעונים אישור של המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מר וידמן התחייב לחדול מלכהן כדירקטור בכל החברות שבהן הוא חבר, ביניהן כיל, מליסרון, דש איפקס, יפאורה ואלרוב בתוך 4 חודשים.

היו"ר הזמני של הבנק, מוזי ורטהיים, בירך על המינוי וציין כי אין לו ספק שניסיונו, כישוריו ואישיותו של היו"ר החדש יסייעו לו לנווט את עבודת הדירקטוריון באופן מקצועי וענייני, תוך יצירת סביבת עבודה הרמונית ופרודוקטיבית. "אני משוכנע שתחת הנהגתם של היו"ר משה וידמן והמנכ"ל אלי יונס, ימשיך מזרחי-טפחות לצעוד בתוואי של הצלחה ושגשוג ולהתבלט לטובה על פני הבנקים המתחרים", אמר מוזי ורטהיים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    וואצ'ר 25/11/2012 16:59
    הגב לתגובה זו
    עקבות ההפלרה לא ימחקו. עקבות תמיד מובילים לאחראיים. אין התיישנות מוסרית על פשע ההפלרה.
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.