ריצרד פרנסיס טבע
צילום: סיון פרג'

טבע עם הסכם הפצה לביוסימילר עם מכירות של 9 מיליארד דולר

טבע תשווק ותפיץ ביוסימילר לתרופה Eylea, שמשמשת לטיפול בניוון הראייה ובמחלות רשתית נוספות; ב-2023 מכירות התרופה הגיעו ל-9 מיליארד דולר

רוי שיינמן | (8)

טבע טבע -0.58%   מדווחת היום על שיתוף פעולה אסטרטגי עם Klinge Biopharma, שהייתה המשווקת עד כה,  ו-Formycon, יצרנית התרופה, לשיווק חצי-בלעדי של FYB203, הביוסימילר של Formycon לתרופת Eylea באירופה, למעט איטליה, ובישראל. בהתאם להסכם, טבע תוביל את השיווק של FYB203 באזורים שנקבעו, תחת השם המסחרי AHZANTIVE, בכפוף לאישור רגולטורי. בתמורה, חברת Klinge תקבל תשלומים מבוססי אבני דרך וחלק מהכנסות המוצר.


התרופה משמשת לטיפול בניוון הראייה הקשור לגיל (nAMD) ובמחלות רשתית חמורות נוספות. החומר הפעיל בתרופה מעכב את פקטור הצמיחה הווסקולרי, האחראי להיווצרות יתר של כלי דם ברשתית. בשנת 2023, הגיעה Eylea למכירות עולמיות של כ-9 מיליארד דולר, כולל 2.9 מיליארד דולר בשוק האירופי, מה שמדגיש את מעמדה כתרופה בעלת ההכנסות הגבוהות ביותר בתחום.


ביוני 2024, אישר מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) את הביוסימילר FYB203. בנובמבר 2024, הוציאה ועדת התרופות לשימוש אנושי של סוכנות התרופות האירופית (CHMP) המלצה חיובית לאישור שיווק של FYB203 תחת השמות המסחריים AHZANTIVE ו- Baiama. החלטת הנציבות האירופית צפויה במחצית השנייה של ינואר 2025.


"אנו נרגשים להרחיב את שיתוף הפעולה עם Formycon, הממשיך את הבסיס האיתן שנבנה עם השיווק של הביוסימילר ranibizumab (Ranivisio/Ongavia) באירופה", מסר ריצ'רד דניאל, סגן נשיא בכיר לתחום המסחרי באירופה בטבע. "שיתוף הפעולה מרחיב את פורטפוליו הביוסימילרים הרחב של טבע ומדגיש שוב את מחויבותנו ליצור גישה רחבה יותר לתרופות איכותיות וחדשניות לטובת המטופלים ומערכות הבריאות שאנו משרתים".


"עם טבע אנו זוכים לשותף חזק ומנוסה עבור FYB203 בחלקים מרכזיים באירופה ובישראל", מסר ניקולה מיקולצ'יק, סמנכ"ל מסחרי ב-Formycon. "טבע כבר משווקת את הביוסימילר שלנו FYB201 ranibizumab (Ranivisio/Ongavia) באירופה, והיא יכולה לנצל באופן סינרגטי את התשתית המסחרית הקיימת ואת ערוצי ההפצה המוכחים בתחום האופתלמולוגיה. אנו שמחים לבנות על שיתוף הפעולה המוצלח והאמין הזה. במיוחד נציין כי זו הפעם הראשונה ש-Formycon לוקחת אחריות מלאה על ניהול כל שרשרת האספקה המסחרית של המוצר הסופי".


מניית טבע נסחרת היום בתל אביב כחברה הגדולה בבורסה עם שווי שוק של כ-88 מיליארד שקל, זאת אחרי שירדה ב-3.9% מתחילת השנה. בחודש דצמבר זינקה המניה ב-32% אחרי שדיווחה על תוצאות חיוביות בשלב 2 בניסויים לטיפול המשותף עם סאנופי, שנועד לטפל במחלות מעיים דלקתיות כגון קוליטיס כיבי וקרוהן ושגודל השוק שלו צפוי להגיע ל-28 מיליארד דולר עד 2030.

מניית טבע בשנה האחרונה

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    דובי 13/01/2025 09:55
    הגב לתגובה זו
    נסחרת הרבה פחות משיווי האמיתי שלה ברגע שתצמצם את החוב על ידי מכירת חטיבת חומרי הגלם ואישור לתרופות פורצות הדרך החדשות השמים הם הגבול
  • 40 מוזם 28 בהחלט (ל"ת)
    ירון 13/01/2025 11:30
    הגב לתגובה זו
  • שנה או חמש 13/01/2025 12:23
    לטווח הבינוני ארוך 40 זה לא מופרך בכלל לחברה כמו טבע
  • 3.
    רפאל 13/01/2025 09:41
    הגב לתגובה זו
    מניית השנה טבע דרכה צפונה ובעזרת ה תגיע רחוק.....
  • 2.
    כל הכבוד קדימה (ל"ת)
    גקי 13/01/2025 09:15
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    השקעה גדולה בשיווק עם שולי רווח קטנים (ל"ת)
    עושה חשבון 13/01/2025 08:32
    הגב לתגובה זו
  • יויו 13/01/2025 11:12
    הגב לתגובה זו
    טבע רק בתחילת הדרך זה הזמן של טבע מעלה מעלה
  • למה לא 13/01/2025 22:19
    תחברו לאופיטומי
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.