STINGTV YES
צילום: יח"צ
טור

אחרי המכות מהמתחרות, yes מנסה לעצור את הדימום

האם הוזלת המחירים תציל את yes, שהיא ו-HOT מאבדות לקוחות מדי יום לשירותי הטלוויזיה המוזלים, ועד כמה דרמה ותוכן מקוריים יכולים לבלום את העזיבה?
אלכסנדר כץ | (4)

המהלך של yes השבוע הגיע מאוחר, אבל בתקווה מבחינתה שלא מאוחר מדי: ההחלטה להוזיל את מחירי החבילות למחיר אחיד של 199 שקלים בחודש מגיע 3 שנים לאחר תחילתה של מהפכת הטלוויזיה הרב-ערוצית, זו שמאפשרת לנו לצפות בערוצים ישראלים, סרטים, סדרות, ספורט ולייף-סטייל בפחות מ-100 שקלים לחודש.

 

חברת yes לא סתם יצאה במהלך הזה: מדי רבעון היא מאבדת אלפי בתי אב, שמעדיפים את האלטרנטיבות - סלקום TV, פרטנר TV, או לרכוש ממיר של עידן פלוס כדי לצפות בערוצים הישראלים, ועליהם להוסיף ב-30-40 שקלים בחודש לנטפליקס. רק ברבעון השלישי של 2017 עזבו 6,000 לקוחות את yes. גם במצב אצל המתחרה הוותיקה HOT לא להיט – שם איבדו ברבעון הזה 2,000 לקוחות.

מעבר לדימום ההולך ומתגבר עם נטישת הצופים לטובת שירותים מוזלים, ל-yes יש בעיה נוספת: היא אינה יכולה למכור חבילות טריפל כמו המתחרות שלה, בשל היותה חלק מקבוצת בזק. כך שבעוד ש-HOT סופגת הפסדים אבל יכולה להנות ממכירת תשתית וטלפוניה, בחברת הלוויין רואים מדי רבעון את גרף ההכנסות יורד, את גרף ההפסדים גדל, ובניגוד למתחרות – הרגולציה יושבת על העורף ואינה מאפשר פיתוח אפיקי הכנסה נוספים.

בשנה האחרונה השיקו 2 הדינוזאוריות של עולם הטלוויזיה שירותי טלוויזיה מוזלים על גבי רשת האינטרנט. HOT עם שירות NEXT TV לצעירים, וגם עם שת"פ עם רמי לוי, ו-yes עם STING TV שמאפשר ללקוח להרכיב לעצמו חבילות שידור בסכום מינימום של 29 שקלים. 

שוק הטלוויזיה בישראל בוער כאמור. הוא משחזר את מה שהיה פה לפני קצת יותר מ-6 שנים, במה שכונה בזמנו "מהפכת הסלולר" של שר התקשורת דאז משה כחלון. אותה מהפכה הובילה לירידה במחירי חבילות השיחות ממאות רבות של שקלים מדי חודש, ל-50 שקלים כיום. חברות הסלולר שנפגעו קשות מאותו מהלך, פיטרו עובדים כדי לספוג את הירידה החדה בהכנסות, חיפשו אפיקי הכנסה חדשים, ומצאו: טלוויזיה מוזלת על גבי רשת האינטרנט. 

המהלך הזה של כניסת סלקום ופרטנר לשוק הטלוויזיה, מדגים ירידה חדה בסכום אותו אנחנו מוכנים לשלם כיום עבור שירותי טלוויזיה בסיסיים. למשפחה ממוצעת מדובר בחיסכון של 2,000-3,000 שקלים בשנה, ירידה מ-300-350 שקלים לחבילות נרחבות שכוללות גם ערוצים שמעולם ולעולם לא נצפה בהם (טורקיה, רומניה ועוד), לחבילות צרות יותר אך פרקטיות ב-50-100 שקלים לחודש. 

ב-yes מקווים כי הוזלת המחיר בעשרות שקלים לחודש, תשאיר לקוחות ואולי תצליח גם לגנוב לקוחות משירותי הטלוויזיה המוזלים של המתחרים – שיהיו מוכנים לפתוח את הארנק תמורת חבילה יקרה יותר, אבל כזו שגם מעניקה תוכן ישראלי מקורי, ערוצי סרטים וסדרות עשירים יותר, וחבילות מגוונות יותר. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

האם המהלך הזה יעצור את הדימום? זו בדיוק השאלה שעמה מתמודדים קברניטי החברה. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    לברוח 14/01/2018 11:57
    הגב לתגובה זו
    פח זבל של חברות שאוהבות רק כסף של לקוחות אבל לא אוהבים לתת שירותץ
  • 3.
    דניאל 14/01/2018 09:15
    הגב לתגובה זו
    יס החליטו לא לענות ולא לחזור שיחה חוזרת.חושבים שבזה אנשים ישכחו.צריך להתנתק חד צדדית ולתבוע אותם.
  • 2.
    ליאור 14/01/2018 09:11
    הגב לתגובה זו
    מאוד שמח לדעת שיס, ענקית תכני הטלוויזיה, החליטה להוריד מחירים ולהבין את צרכי השוק. אך דבר אחד חשוב להזכיר עוד לפני כן, כבר לפני שלושה חודשים היא הבינה מה השוק רוצה - ולכן הקימה מיזם מבורך בשם סטינג טיוי. בתור לקוח לשעבר של יס וכיום בסטינג טי וי - אני רוצה להגיד שאני מאוד מרוצה מהשירות ומההתנהלות (שלא נדבר על המחיר)... לעוד הורדות מחירים ותכנים טובים!
  • 1.
    דוד מירושלים 13/01/2018 21:40
    הגב לתגובה זו
    ביקשתי הורדת מחיר המנוי מ248שח ל199שח. אמרו שעונים תוך שני ימי מסחר. עברו שלשה ובינתיים לא ענו. אם ימשיכו לא לענות אעבור
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים

מוצאי שבת היתה בסימן קשת, ששלטה בלוח השידורים עם פער עצום במהדורה המרכזית ובפריים טיים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 18% רייטינג ו-475 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. חדשות 14 היו במקום השני עם 6.1% ו-174 אלף צופים. שתי המהדורות הנוספות גם הן מרוויחות צופים בעקבות ההיעדרות של 14 משידורי שבת, וחדשות 13, עמדה על 5.5% רייטינג ו-142 אלף צופים ואילו המהדורה של כאן11, עמדה על 116 אלף צופים ו-5.3% רייטינג.


פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירווזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 18.6% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 8.9% רייטינג ו-224 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. במקום האחרון היה הפרק המסיים של הסדרה התיעודית על ואנונו, עם נתון מכובד של 5.5% רייטינג ו-119 אלף צופים.

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 3.4% רייטינג ו-91 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-4.1% רייטינג ו-121 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-7.4% רייטינג ו-215 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 2.1% ו-57 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 11% רייטינג ו-276 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם נתונים דומים למדי, 10.9% ו-309 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 4.6% רייטיג ו-128 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.5% ו-95 אלף צופים. 

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, "אברי ושרקי" היו בראש, עם 7.3% רייטינג ו-168 אלף צופים, שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של היה במקום השני, עם 4.6% ו-117 אלף צופים, ואילו במקום האחרון היו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, של ערוץ 14, עם 3.2% ו-81 אלף צופים.