אחרי המכות מהמתחרות, yes מנסה לעצור את הדימום
המהלך של yes השבוע הגיע מאוחר, אבל בתקווה מבחינתה שלא מאוחר מדי: ההחלטה להוזיל את מחירי החבילות למחיר אחיד של 199 שקלים בחודש מגיע 3 שנים לאחר תחילתה של מהפכת הטלוויזיה הרב-ערוצית, זו שמאפשרת לנו לצפות בערוצים ישראלים, סרטים, סדרות, ספורט ולייף-סטייל בפחות מ-100 שקלים לחודש.
חברת yes לא סתם יצאה במהלך הזה: מדי רבעון היא מאבדת אלפי בתי אב, שמעדיפים את האלטרנטיבות - סלקום TV, פרטנר TV, או לרכוש ממיר של עידן פלוס כדי לצפות בערוצים הישראלים, ועליהם להוסיף ב-30-40 שקלים בחודש לנטפליקס. רק ברבעון השלישי של 2017 עזבו 6,000 לקוחות את yes. גם במצב אצל המתחרה הוותיקה HOT לא להיט – שם איבדו ברבעון הזה 2,000 לקוחות.
מעבר לדימום ההולך ומתגבר עם נטישת הצופים לטובת שירותים מוזלים, ל-yes יש בעיה נוספת: היא אינה יכולה למכור חבילות טריפל כמו המתחרות שלה, בשל היותה חלק מקבוצת בזק. כך שבעוד ש-HOT סופגת הפסדים אבל יכולה להנות ממכירת תשתית וטלפוניה, בחברת הלוויין רואים מדי רבעון את גרף ההכנסות יורד, את גרף ההפסדים גדל, ובניגוד למתחרות – הרגולציה יושבת על העורף ואינה מאפשר פיתוח אפיקי הכנסה נוספים.
בשנה האחרונה השיקו 2 הדינוזאוריות של עולם הטלוויזיה שירותי טלוויזיה מוזלים על גבי רשת האינטרנט. HOT עם שירות NEXT TV לצעירים, וגם עם שת"פ עם רמי לוי, ו-yes עם STING TV שמאפשר ללקוח להרכיב לעצמו חבילות שידור בסכום מינימום של 29 שקלים.
- yes נכנסת לעולם הפרסום בטלוויזיה האינטרנטית: תתחיל לשלב מודעות ב-yes+ וב-STING+
- "הכיוון של בזק חיובי וברור - yes צפויה להרוויח 100 מיליון ויותר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוק הטלוויזיה בישראל בוער כאמור. הוא משחזר את מה שהיה פה לפני קצת יותר מ-6 שנים, במה שכונה בזמנו "מהפכת הסלולר" של שר התקשורת דאז משה כחלון. אותה מהפכה הובילה לירידה במחירי חבילות השיחות ממאות רבות של שקלים מדי חודש, ל-50 שקלים כיום. חברות הסלולר שנפגעו קשות מאותו מהלך, פיטרו עובדים כדי לספוג את הירידה החדה בהכנסות, חיפשו אפיקי הכנסה חדשים, ומצאו: טלוויזיה מוזלת על גבי רשת האינטרנט.
המהלך הזה של כניסת סלקום ופרטנר לשוק הטלוויזיה, מדגים ירידה חדה בסכום אותו אנחנו מוכנים לשלם כיום עבור שירותי טלוויזיה בסיסיים. למשפחה ממוצעת מדובר בחיסכון של 2,000-3,000 שקלים בשנה, ירידה מ-300-350 שקלים לחבילות נרחבות שכוללות גם ערוצים שמעולם ולעולם לא נצפה בהם (טורקיה, רומניה ועוד), לחבילות צרות יותר אך פרקטיות ב-50-100 שקלים לחודש.
ב-yes מקווים כי הוזלת המחיר בעשרות שקלים לחודש, תשאיר לקוחות ואולי תצליח גם לגנוב לקוחות משירותי הטלוויזיה המוזלים של המתחרים – שיהיו מוכנים לפתוח את הארנק תמורת חבילה יקרה יותר, אבל כזו שגם מעניקה תוכן ישראלי מקורי, ערוצי סרטים וסדרות עשירים יותר, וחבילות מגוונות יותר.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
האם המהלך הזה יעצור את הדימום? זו בדיוק השאלה שעמה מתמודדים קברניטי החברה.
- 4.לברוח 14/01/2018 11:57הגב לתגובה זופח זבל של חברות שאוהבות רק כסף של לקוחות אבל לא אוהבים לתת שירותץ
- 3.דניאל 14/01/2018 09:15הגב לתגובה זויס החליטו לא לענות ולא לחזור שיחה חוזרת.חושבים שבזה אנשים ישכחו.צריך להתנתק חד צדדית ולתבוע אותם.
- 2.ליאור 14/01/2018 09:11הגב לתגובה זומאוד שמח לדעת שיס, ענקית תכני הטלוויזיה, החליטה להוריד מחירים ולהבין את צרכי השוק. אך דבר אחד חשוב להזכיר עוד לפני כן, כבר לפני שלושה חודשים היא הבינה מה השוק רוצה - ולכן הקימה מיזם מבורך בשם סטינג טיוי. בתור לקוח לשעבר של יס וכיום בסטינג טי וי - אני רוצה להגיד שאני מאוד מרוצה מהשירות ומההתנהלות (שלא נדבר על המחיר)... לעוד הורדות מחירים ותכנים טובים!
- 1.דוד מירושלים 13/01/2018 21:40הגב לתגובה זוביקשתי הורדת מחיר המנוי מ248שח ל199שח. אמרו שעונים תוך שני ימי מסחר. עברו שלשה ובינתיים לא ענו. אם ימשיכו לא לענות אעבור
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14
אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.
המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים.
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג
ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פריים טיים והנפילה של ערוץ 13
אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.
