STINGTV YES
צילום: יח"צ
טור

אחרי המכות מהמתחרות, yes מנסה לעצור את הדימום

האם הוזלת המחירים תציל את yes, שהיא ו-HOT מאבדות לקוחות מדי יום לשירותי הטלוויזיה המוזלים, ועד כמה דרמה ותוכן מקוריים יכולים לבלום את העזיבה?
אלכסנדר כץ | (4)

המהלך של yes השבוע הגיע מאוחר, אבל בתקווה מבחינתה שלא מאוחר מדי: ההחלטה להוזיל את מחירי החבילות למחיר אחיד של 199 שקלים בחודש מגיע 3 שנים לאחר תחילתה של מהפכת הטלוויזיה הרב-ערוצית, זו שמאפשרת לנו לצפות בערוצים ישראלים, סרטים, סדרות, ספורט ולייף-סטייל בפחות מ-100 שקלים לחודש.

 

חברת yes לא סתם יצאה במהלך הזה: מדי רבעון היא מאבדת אלפי בתי אב, שמעדיפים את האלטרנטיבות - סלקום TV, פרטנר TV, או לרכוש ממיר של עידן פלוס כדי לצפות בערוצים הישראלים, ועליהם להוסיף ב-30-40 שקלים בחודש לנטפליקס. רק ברבעון השלישי של 2017 עזבו 6,000 לקוחות את yes. גם במצב אצל המתחרה הוותיקה HOT לא להיט – שם איבדו ברבעון הזה 2,000 לקוחות.

מעבר לדימום ההולך ומתגבר עם נטישת הצופים לטובת שירותים מוזלים, ל-yes יש בעיה נוספת: היא אינה יכולה למכור חבילות טריפל כמו המתחרות שלה, בשל היותה חלק מקבוצת בזק. כך שבעוד ש-HOT סופגת הפסדים אבל יכולה להנות ממכירת תשתית וטלפוניה, בחברת הלוויין רואים מדי רבעון את גרף ההכנסות יורד, את גרף ההפסדים גדל, ובניגוד למתחרות – הרגולציה יושבת על העורף ואינה מאפשר פיתוח אפיקי הכנסה נוספים.

בשנה האחרונה השיקו 2 הדינוזאוריות של עולם הטלוויזיה שירותי טלוויזיה מוזלים על גבי רשת האינטרנט. HOT עם שירות NEXT TV לצעירים, וגם עם שת"פ עם רמי לוי, ו-yes עם STING TV שמאפשר ללקוח להרכיב לעצמו חבילות שידור בסכום מינימום של 29 שקלים. 

שוק הטלוויזיה בישראל בוער כאמור. הוא משחזר את מה שהיה פה לפני קצת יותר מ-6 שנים, במה שכונה בזמנו "מהפכת הסלולר" של שר התקשורת דאז משה כחלון. אותה מהפכה הובילה לירידה במחירי חבילות השיחות ממאות רבות של שקלים מדי חודש, ל-50 שקלים כיום. חברות הסלולר שנפגעו קשות מאותו מהלך, פיטרו עובדים כדי לספוג את הירידה החדה בהכנסות, חיפשו אפיקי הכנסה חדשים, ומצאו: טלוויזיה מוזלת על גבי רשת האינטרנט. 

המהלך הזה של כניסת סלקום ופרטנר לשוק הטלוויזיה, מדגים ירידה חדה בסכום אותו אנחנו מוכנים לשלם כיום עבור שירותי טלוויזיה בסיסיים. למשפחה ממוצעת מדובר בחיסכון של 2,000-3,000 שקלים בשנה, ירידה מ-300-350 שקלים לחבילות נרחבות שכוללות גם ערוצים שמעולם ולעולם לא נצפה בהם (טורקיה, רומניה ועוד), לחבילות צרות יותר אך פרקטיות ב-50-100 שקלים לחודש. 

ב-yes מקווים כי הוזלת המחיר בעשרות שקלים לחודש, תשאיר לקוחות ואולי תצליח גם לגנוב לקוחות משירותי הטלוויזיה המוזלים של המתחרים – שיהיו מוכנים לפתוח את הארנק תמורת חבילה יקרה יותר, אבל כזו שגם מעניקה תוכן ישראלי מקורי, ערוצי סרטים וסדרות עשירים יותר, וחבילות מגוונות יותר. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

האם המהלך הזה יעצור את הדימום? זו בדיוק השאלה שעמה מתמודדים קברניטי החברה. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    לברוח 14/01/2018 11:57
    הגב לתגובה זו
    פח זבל של חברות שאוהבות רק כסף של לקוחות אבל לא אוהבים לתת שירותץ
  • 3.
    דניאל 14/01/2018 09:15
    הגב לתגובה זו
    יס החליטו לא לענות ולא לחזור שיחה חוזרת.חושבים שבזה אנשים ישכחו.צריך להתנתק חד צדדית ולתבוע אותם.
  • 2.
    ליאור 14/01/2018 09:11
    הגב לתגובה זו
    מאוד שמח לדעת שיס, ענקית תכני הטלוויזיה, החליטה להוריד מחירים ולהבין את צרכי השוק. אך דבר אחד חשוב להזכיר עוד לפני כן, כבר לפני שלושה חודשים היא הבינה מה השוק רוצה - ולכן הקימה מיזם מבורך בשם סטינג טיוי. בתור לקוח לשעבר של יס וכיום בסטינג טי וי - אני רוצה להגיד שאני מאוד מרוצה מהשירות ומההתנהלות (שלא נדבר על המחיר)... לעוד הורדות מחירים ותכנים טובים!
  • 1.
    דוד מירושלים 13/01/2018 21:40
    הגב לתגובה זו
    ביקשתי הורדת מחיר המנוי מ248שח ל199שח. אמרו שעונים תוך שני ימי מסחר. עברו שלשה ובינתיים לא ענו. אם ימשיכו לא לענות אעבור
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.