ערוצי הספורט על כוונת מועצת הכבלים: "אין לאפשר לחסות להפוך לפרסומת בתחפושת"
מועצת הכבלים והלוויין שמה על הכוונת את החסויות בשידורי הערוצים המפוקחים על ידה. במכתב ששלחה אתמול (יום ג') יו"ר המועצה ד"ר יפעת בן חי שגב ל-HOT ו-yes, היא דורשת מהן להקפיד על כללי החסויות לרבות בערוצי הספורט, ואפשרה למשדרים 30 ימים לשם היערכות ליישום ההנחיה לפני שהמועצה תתחיל להטיל קנסות.
בתקופה האחרונה ערכה המועצה בדיקה לגבי צורת ההגשה של חסויות, לאחר שהתקבלו תלונות מצד ערוצים המפוקחים על ידי הרשות ומשדרים פרסומות כחלק מתנאי הרישיון. מהבדיקה של אגף הפיקוח במועצה עלה כי החסויות בערוצי הספורט – של ערוץ הספורט ושל צ'רלטון לא עומדות תמיד בכללים ובהוראות שנקבעו לעניין בפסיקות בג"צ, ובעקבות כך נוגסות חלק גדל והולך מעוגת הפרסום.
על-פי כללי מועצת הכבלים והלוויין, הגוף המשדר יכול לכלול בכל שעה בכל ערוץ עד 5 חסויות שיכללו רק את שם נותן החסות והלוגו שלו, כאשר אורכה של כל חסות יהיה עד 6 שניות. בפועל משדרים הערוצים חסויות וידאו שלעתים ארוכות מהזמן המותר, ומזכירות למעשה סרטון פרסומת מקוצר.
במכתב הובהר כי החוק אוסר שידור פרסומות בכבלים ובלוויין ואין לסטות מכך. על כן, אין לאפשר לחסות להפוך "לפרסומת בתחפושת". כללי התקשורת קבעו כי חסות תופיע בלא ציון שמם המסחרי של המוצר או השירות ובלא תיאור איכותי-השוואתי שלהם, שאם לא כן - עלולה החסות להפוך לפרסומת ואת זאת אין לאפשר.
בן חי שגב ציינה עוד במכתבה כי האסדרה הקיימת מבקשת להבחין בין מקורות המימון (דמי מנוי לעומת פרסומות) ולכן יש חשיבות גדולה לעמוד בכללים ובהנחיות בית המשפט. כמו כן החליטה המועצה לחדד את גם נושא הפרסים, והובהר כי האפשרות להעניק פרס בדומה לחסויות, אינה יכולה להוות פתח לפרסומת. לכן קבעה המועצה כללים גם להצגת פרסים והובהר כי כחלק מהאכיפה יטופלו גם פרסים הכוללים תוכן אסור המהווה פרסומת אסורה.
"אין לאפשר לחסות להפוך לפרסומת בתחפושת", כתבה בן חי שגב. "פרסומת בכבלים ובלוויין אסורה. אני דורשת מהחברות להקפיד הקפדה יתרה כי תוכנה של החסות לא יהווה פרסומת מסחרית אסורה; בהמשך יש גם לוודא כי מבחינה צורנית החסות עומדת בכללים".
ד"ר יפעת בן חי שגב: "כל עוד פרסומת בכבלים ובלווין אסורה, אין לאפשר לחסות להפוך לפרסומת בתחפושת. החוזה עם הצופה מבוסס על תשלום דמי מנוי ״תמורת״ תוכן נטו. המצב היום לכן הוא הפרה של חוזה הצפייה"
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- 4.דן 17/11/2017 10:19הגב לתגובה זובשביל זה אנחנו משלמים הרבה כסף כל חודש!
- 3.המלצות ווינר כתוכן, אין יותר גרוע מזה (ל"ת)גיל 08/05/2016 11:07הגב לתגובה זו
- 2.נתן 05/05/2016 21:09הגב לתגובה זוכל אייטם ביצי העיתונות הוא מקושר עם פרסומת כל משחק שמשדרים 3 פעמים בתוך חצי שעה שחקן מצטיין עם פרסומות מה זה !!
- 1.אריאל 05/05/2016 11:56הגב לתגובה זואם המועצה היתה גוף רציני ואסרטיבי הערוצים היו עומדים בכללי החוק ולא מפירים אותו על ימין ועל שמאל.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
