ליטל שמש MRM
צילום: באדיבות MRM

אחרי ההצלחה במיפ: עוד ישראלי זוכה בתחרות פורמטים בינ"ל – הפעם באוקראינה

ליטל שמש הציגה בקייב לשופטי תחרות MRM בשיתוף עם מיפ, פורמט דוקו-ריאליטי שגבר על 4 מתחרים בשלב הגמר. לאחרונה זכו ישראלים בתחרות פורמטים בקאן
אלכסנדר כץ | (1)

הצעה לפורמט טלוויזיוני של העיתונאית הישראלית ליטל שמש זכתה בתחרות הפורמטים Small world Big Ideas שנערכת בשיתוף חברת Small World ויריד הטלוויזיה מיפ. את התחרות מנהלת חברת MRM האוקראינית שהזמינה יוצרי טלוויזיה מכל העולם לשלוח רעיונות פורצי דרך לפורמטים טלוויזיוניים, ומאות הגישו הצעות, מהן העפילו לגמר חמישה בלבד - יוצרי טלוויזיה מרוסיה ומאוקראינה, ושמש עצמה.

ההצעה של שמש לתכנית בקטגוריית דוקו-ריאליטי שמשתייכת לז׳אנר ה-observation, כלומר דוגמת בייבי בום בה אין התערבות של ההפקה. אתמול (יום ג') היא זכתה במקום הראשון. הפרס כולל חוזה עבודה על הפורמט עם Small World והשקת הפורמט בכנס מיפ הקרוב בקאן. 

בין חבר השופטים היו טים קרסנטי, נשיא Small World ארה"ב; דני פנטון, מנכ"ל Zig Zag Productions אנגליה; ויקטוריה ירמושק, מנכ"לית MRM אוקראינה ועוד.

שמש (32) משמשת כמגישת החדשות של אתר ישראל היום, פאנליסטית בערוץ 20 ועוסקת גם בהסברה ישראלית ברחבי העולם. בעבר השתתפה בגמר תחרות הפורמטים של דורי מדיה.

 

רק לפני שבועיים זכו יניב סוויסה ולירז מיה שגריר בתחרות הפורמטים שהתקיימה בתחילתו של יריד מיפ בקאן. סוויסה ושגריר, אנשי קרקס, הציגו פורמט בשם X Y Z השאוב מעולמות הקרקס, זכו ב-20 אלף אירו, 5,000 כפרס והיתר כמענק לפיתוח הפורמט. בנוסף, השניים יזכו לליווי של חברת ההפצה הבינ"ל all3media, נותנת החסות לתחרות של מיפ.

 

לתחרות הזו אליה נשלחו לא פחות מ-500 הצעות לפורמטים, העפילו 5 מתמודדים, מהם שניים ישראליים. השני הייתה חברת תנין הפקות של גילי גולן, עם פורמט בשם HERO OR ZIRO שיצרו גולן ושראל פיטרמן.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    תודה למי שהמציא את תחרויות הפורמטים! (ל"ת)
    החמוד 20/04/2016 22:46
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.