פרס האריה השואג ב-2019
צילום: אבי חיון

יש תוצאות בבחירות לאיגוד היח"צ. אבל חלק מהמידע נותר חסוי

בצל הביקורת על חוסר תפקודו של איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור, נבחרו שבעה להנהלתו - שאמורה לכלול בכלל תשעה חברים. בישיבה הבאה יבחרו יו"ר ובעלי תפקידים

אלכסנדר כץ | (1)

פרס האריה השואג ב-2019 (צילום: אבי חיון)

.

שבוע לאחר קיומן של הבחירות להנהלת איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור, והיום מתפרסמים שמות החברים שנבחרו. מדובר במיכל ויינשל-שיינמן,  אופיר שפיגל, ד"ר חסן מהרג'י, אבי מרום-מילברגר, פיני זוהר, סגן האיגוד הנוכחי פיני קבסה ויו"ר האיגוד איתן הרשקו. הארבעה האחרונים היו חברים גם בהנהלה הקודמת. לוועדת הביקורת נבחר אלכס לוין.

.

עוד על איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור:

* בחירות שאף אחד לא שמע עליהן לאיגוד שאף אחד לא מתעניין בו

* ביקורת על איגוד היח"צ: "הורג את התחום, צריך גוף חדש"

.

המעניין הוא שבהנהלת האיגוד אמורים לכהן תשעה חברים, ובוועדת הביקורת שלושה. כך נראה שלתפקידים האלה התמודדו פחות חברים ממספר המקומות בפועל. על מספר המתמודדים הנמוך, כבר פורסם לאחרונה ב"ביז מדיה" בכתבה נרחבת על האיגוד, הביקורת עליו וחוסר תפקודו.

 

כעת מסרבים באיגוד לחשוף כמה התמודדו לתפקידים השונים, וכמה הצביעו בבחירות עצמן, ושומרים את הנתונים האלה צמודים לחזה. לאיגוד גם אין אתר אינטרנט פעיל בו הנתונים גלויים לציבור, וגם עמוד הפייסבוק שלו לא פעיל בשנתיים האחרונות.

בישיבה הבאה של האיגוד ייבחרו יו"ר ובעלי תפקידים בארגון, כגון סגן, גזבר ודובר. כמו כן יוקמו ועדות שונות. יו"ר האיגוד איתן הרשקו מסר היום: "בשעה טובה נבחרה הנהלה חדשה לאיגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל. בישיבה הבאה נתחיל בתכנון אסטרטגי והתאמת האיגוד לעולם התקשורת המתחדש והמשתנה. נבחן את המודל הנכון לצירוף חברים נוספים לאיגוד מקרב כלל העוסקים בתחום. במסגרת הפעילות נתכנן ונעדכן את הפקת טקס המצוינות של 'האריה השואג' וכן קיומם של כנס שנתי, השתלמויות וסיורים מקצועיים".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 .

השנים הקשות

. 

הבחירות התקיימו לאחר שנים קשות עבור האיגוד, עם ירידה חדה במספר החברים בו. נכון ל-2019, היו חברים באיגוד כ-150 חברים ששילמו דמי חבר של 420 שקלים בשנה. כמחציתם היו למעשה פעילים בענף יחסי הציבור שביקשו להתחרות בתחרות "האריה השואג", וכפועל יוצא חויבו גם בדמי חבר שנתיים. כך יוצא שבתקופת טרום-הקורונה היו באיגוד כ-70-80 חברים משלמים.

 

הקורונה פגעה קשות באיגוד עצמו שבשנתיים האחרונות לא תפקד. גולת הכותרת של פעילותו - "האריה השואג", לא התקיימה מאז ספטמבר 2019. גם כנסים, סיורים מקצועיים והרצאות בוטלו ובאיגוד ויתרו לחברים גם על דמי החבר.

 

העניין באיגוד ייצוגי ומקצועי בענף זה, קיים, אך גורמים מבקרים את התנהלות האיגוד בשנים האחרונות, וגם בתקופת הקורונה. "החבר'ה באיגוד לא מבינים את החשיבות של ההתארגנות הזאת", אמר לאחרונה גורם ל"ביז מדיה" בכתבה על האיגוד. "כעת זה ארגון שלא קיים, לדוברי הרשויות המקומיות למשל יש ארגון משלהם, והוא פעיל ובועט".

 

גורם אחר, איש יחסי ציבור מוכר זועם על "האימפוטנטיות" של האיגוד: "בשנה האחרונה לקחו את מכשירי הטלפון של יועצי התקשורת של ראש הממשלה לשעבר יונתן אוריך ועופר גולן. לקחת טלפונים של יועצי תקשורת - זו סכנה לדמוקרטיה, איפה היה איגוד יחסי הציבור בסיפור הזה? מילה הוא לא צייץ. איך אנחנו יכולים לעבוד כשאנחנו חוששים שיחדרו למידע שלנו ויעשו בו אולי שימוש?".

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    זאב ינאי אתה כל כך עלוב.... (ל"ת)
    אורן 19/04/2022 10:22
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.