יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי

חברת החשמל: שת"פ אסטרטגי עם מעבדת החדשנות של Enel ושיכון ובינוי

במסגרת שיתוף הפעולה, תסייע המעבדה לחברת חשמל באיתור טכנולוגיות כמענה לאתגרים אתם היא מתמודדת; הסטארט-אפים שייבחרו יזכו לגישה לתשתיות, לציוד, נתונים וחבילת חדשנות
איתן גרסטנפלד | (3)

חברת החשמל חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם INFRALAB, מעבדת החדשנות המשותפת של חברת תשתיות החשמל והאנרגיה Enel ושיכון ובינוי. לפיו, המעבדה תסייע לחברת חשמל באיתור טכנולוגיות חדשניות כמענה לאתגרים אתם היא מתמודדת.

במסגרת שיתוף הפעולה, INFRALAB תסייע באיתור ובחירת סטארט-אפים, שיסיעו לחברה בהתמודדות עם האתגרים שניצבים בפניה. זאת לצד, הובלה של פרויקטים חדשניים הכוללים פיתוח, בחינה בתנאי מעבדה והדגמה של הפתרונות באתרי ובמתקני חברת החשמל.

 

על פי החברה, מטרת ההסכם לשלב בין הניסיון שצברה INFRALAB בהשקעה בחברות סטארט-אפ ובהטמעה של טכנולוגיות פורצות דרך בתחומי האנרגיה והתשתיות ובין הנכונות של חברת החשמל לאמץ פתרונות שישפיעו, על הפעילות העסקית שלה.

לדבריהם, הגישה לציוד ולמערכות המידע, וכן הידע המקצועי-יגבירו באופן משמעותי את הפוטנציאל להתפתחות של סטארט-אפים ישראלים ולסיכויי ההצלחה שלהם להשתלב במהפכה שמאפיינת את סקטור האנרגיה והתשתיות בשנים האחרונות. הסטארט-אפים יזכו לגישה לתשתיות אזוריות (עם חברת החשמל) ובינלאומיות עם (Enel), גישה לציוד, נתונים וחבילת חדשנות INFRALAB הכוללת ליווי עסקי וטכנולוגי.

האלוף (מיל') יפתח רון-טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל:  "כיאה להתחדשות ולשינויים החשובים המאפיינים את משק האנרגיה ואת חברת החשמל בפרט, בשנים האחרונות - אנחנו מציינים היום עוד אבן דרך משמעותית בחתימתנו על הסכם שיתוף הפעולה עם מעבדת INFRALAB, של חברת ENEL וחברת שיכון ובינוי. בשנה החולפת, חברת החשמל שמה לעצמה כמטרה מרכזית לשקוד על פיתוח החדשנות, על פתיחתה של החברה לאקו-סיסטם הישראלי והבינלאומי כאחד וכן קיום רציף עם הציבור, היזמים המבקשים להיחשף לידע הרב הטמון בתוכה ולהתפתח במסגרתה וכן עם הגורמים המקצועיים הסובבים אותה ולסייע לה במשימה הלאומית של הצעדת המשק לגבהים חדשים"

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    תשובה יצחק 15/09/2020 16:23
    הגב לתגובה זו
    חדשנות בחשמל זה להעיף לכל הרוחות את חברת החשמל והגנבים בראשה. חשמל יש בשפע בלי לשרוף פחם ונפט.
  • 2.
    רונן 14/09/2020 22:36
    הגב לתגובה זו
    חברת החשמל וועד הבלוק שלי יותר חזק חחחחחח
  • 1.
    מיכאלה 14/09/2020 21:50
    הגב לתגובה זו
    גאה בחח"י על פועלה ושיתוף הפעולה לחדש ולהתחדש??????
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.42%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.