חברת החשמל: שת"פ אסטרטגי עם מעבדת החדשנות של Enel ושיכון ובינוי
חברת החשמל חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם INFRALAB, מעבדת החדשנות המשותפת של חברת תשתיות החשמל והאנרגיה Enel ושיכון ובינוי. לפיו, המעבדה תסייע לחברת חשמל באיתור טכנולוגיות חדשניות כמענה לאתגרים אתם היא מתמודדת.
במסגרת שיתוף הפעולה, INFRALAB תסייע באיתור ובחירת סטארט-אפים, שיסיעו לחברה בהתמודדות עם האתגרים שניצבים בפניה. זאת לצד, הובלה של פרויקטים חדשניים הכוללים פיתוח, בחינה בתנאי מעבדה והדגמה של הפתרונות באתרי ובמתקני חברת החשמל.
על פי החברה, מטרת ההסכם לשלב בין הניסיון שצברה INFRALAB בהשקעה בחברות סטארט-אפ ובהטמעה של טכנולוגיות פורצות דרך בתחומי האנרגיה והתשתיות ובין הנכונות של חברת החשמל לאמץ פתרונות שישפיעו, על הפעילות העסקית שלה.
לדבריהם, הגישה לציוד ולמערכות המידע, וכן הידע המקצועי-יגבירו באופן משמעותי את הפוטנציאל להתפתחות של סטארט-אפים ישראלים ולסיכויי ההצלחה שלהם להשתלב במהפכה שמאפיינת את סקטור האנרגיה והתשתיות בשנים האחרונות. הסטארט-אפים יזכו לגישה לתשתיות אזוריות (עם חברת החשמל) ובינלאומיות עם (Enel), גישה לציוד, נתונים וחבילת חדשנות INFRALAB הכוללת ליווי עסקי וטכנולוגי.
- חברת החשמל השקיעה בסייבר - וזה מה שקרה
- משק אנרגיה צוללת 15% - זכתה בתחנת אשכול במחיר מופרז: 12.4 מיליארד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האלוף (מיל') יפתח רון-טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל: "כיאה להתחדשות ולשינויים החשובים המאפיינים את משק האנרגיה ואת חברת החשמל בפרט, בשנים האחרונות - אנחנו מציינים היום עוד אבן דרך משמעותית בחתימתנו על הסכם שיתוף הפעולה עם מעבדת INFRALAB, של חברת ENEL וחברת שיכון ובינוי. בשנה החולפת, חברת החשמל שמה לעצמה כמטרה מרכזית לשקוד על פיתוח החדשנות, על פתיחתה של החברה לאקו-סיסטם הישראלי והבינלאומי כאחד וכן קיום רציף עם הציבור, היזמים המבקשים להיחשף לידע הרב הטמון בתוכה ולהתפתח במסגרתה וכן עם הגורמים המקצועיים הסובבים אותה ולסייע לה במשימה הלאומית של הצעדת המשק לגבהים חדשים"
- 3.תשובה יצחק 15/09/2020 16:23הגב לתגובה זוחדשנות בחשמל זה להעיף לכל הרוחות את חברת החשמל והגנבים בראשה. חשמל יש בשפע בלי לשרוף פחם ונפט.
- 2.רונן 14/09/2020 22:36הגב לתגובה זוחברת החשמל וועד הבלוק שלי יותר חזק חחחחחח
- 1.מיכאלה 14/09/2020 21:50הגב לתגובה זוגאה בחח"י על פועלה ושיתוף הפעולה לחדש ולהתחדש??????
הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.
עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת 2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.
עיקרי ההסכם:
שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר.
תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית.
- בקרוב? ההחלטה שעלולה לעלות למדינה מאות מיליונים
- פנסיה בגיל 50: כל הכלים לפרישה בטוחה בלי להתרסק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה.

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד
המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים
צים ZIM Integrated Shipping Services -1.42% , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף. המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.
ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה.
היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי, להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.
כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים.
- דירקטוריון צים: "בודקים מכירת החברה; יש מציעים רבים"
- צים: "האנליסטים מעריכים שנה פחות טובה ב-2026, אבל אי אפשר לדעת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית. בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.
