בואינג
צילום: בלומברג

בעקבות האסון: המשבר בבואינג מחריף, המניה ממשיכה לצלול

מניית בואינג ירדה אתמול ב-5.3% ויורדת כעת ב-5.2% נוספים, כאשר המשקיעים מעכלים את התגובה החריפה נגד המטוס. בריטניה הצטרפת למגמה בעולם והודיעה על קרקוע של מטוס ה-737 מאקס
Bloomberg | (3)

חברת בואינג ממשיכה להתמודד עם עוד ועוד השבתות של המטוס החשוב ביותר שלה. סין, דרום קוריאה, ברזיל, והערב גם בריטניה ונורבגיה הודיעו על קרקוע של מטוס ה-737 מקס של החברה בעקבות ההתרסקות הקטלנית השנייה תוך שנה, ומכניסות את היצרנית האמריקאית עמוק לתוך משבר.

מניית בואינג ירדה אתמול ב-5.3% ויורדת כעת ב -5.2% נוספים, כאשר המשקיעים מעכלים את התגובה החריפה נגד המטוס שמכניס קרוב לשליש מהרווח התפעולי של החברה.

לאחר שסין הפכה לשוק העיקרי הראשון שעוצר את ההמראות והנחיתות של המטוס של בואינג, הצטרפו אליה במהרה מדינות נוספות ברחבי העולם, כאשר היום הייתה זו סינגפור שחסמה את כל הטיסות במטוס המקס 737 פנימה והחוצה ממדינה, בעקבות אוסטרליה ומלזיה.

עוד באסיה, המפעילים בדרום קוריאה הפסיקו גם הם את פעילות מטוסי ה -737 מקס, בעוד ששתי חברות תעופה באמריקה הלטינית עצרו גם את פעולות הסילון, שנכנסו לשירות רק לפני מספר שנים והפכו למטוס הנמכר ביותר של בואינג, עם כמעט 4,700 הזמנות. הפסקת הפעילות הובילה לכך שכשליש מהצי העולמי של 350 מטוסים הושבת.

הטרגדיה באתיופיה מאיימת להפוך לפיאסקו מסחרי עבור בואינג, וזאת כאשר אחת הלקוחות הגדולות שלה, "ליאון אייר" אמרה כי היא שוקלת לעבור לחלוטין למטוס איירבוס SE, והשעתה את כל הזמנותיה למטוסי 737 נוספים השנה.

הגישה של אפס-סיכון מצד חברות תעופה ורשויות תעופה בדרום אמריקה ובאסיה עומדת בניגוד לגישה של הרגולטורים בארה"ב, שטוענים כי המטוס יציב. ההתרסקות הפחידה את חברות התעופה ואת הנוסעים ושחקה את האמון גם בשאר במטוסי החברה, שכן האסון באתיופיה היה דומה לזה שקרה רק לפני כחמישה חודשים. בשני המקרים, המטוס התרסק דקות לאחר ההמראה כאשר הטייסים לא הצליחו לשמור על השליטה.

בעוד שנתוני הטיסה וההקלטות מתא הטייס נמצאו באתר ההתרסקות, מעט מאוד ידוע בשלב זה על הרגעים הגורליים של הטיסה האתיופית 302, אשר היתה בדרך מאדיס אבבה לניירובי שבקניה, עם 157 אנשים עליה.

ההשעייה בסינגפור ואוסטרליה אומר תקפה כלפי הגרסה החדשה ביותר של המודל הנמכר ביותר של בואינג, אשר יהיה חסום מעתה לכל טיסה תיירותית למרחקים ארוכים. רגולטור התעופה בסינגפור אמר כי יש "לאסוף מידע נוסף ולחקור את סיכוני הבטיחות בהמשך הפעלה של מטוס בואינג 737 מקס לתוך ומחוץ לסינגפור".

עם זאת, מנהל התעופה הפדראלי של ארה"ב פרסם אתמול את תמיכתו במטוס, וטען כי המטוס נשאר בטוח לטיסה וכי לא היו עדויות חותכות עד כה שיקשרו את התרסקות הטיסה האתיופית ואת האסון קטלני הקודם בטיסת ליון אייר.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מוצי 13/03/2019 05:27
    הגב לתגובה זו
    כנסו ותבינו למה מטוסים מתרסקים
  • 1.
    הזדמנות קנייה נפלאה (ל"ת)
    אורי 12/03/2019 16:28
    הגב לתגובה זו
  • לרון 12/03/2019 19:06
    הגב לתגובה זו
    כי צרות באות בצרורות ,הרווחתי עד עתה לא רע ב air.pa לא המלצה!
Janus Henderson
צילום: בלומברג

בית ההשקעות הבריטי החליף את יועצי ההשקעות במתכנתים

מנהלי הקרנות תומס הנסון והארטי סינג התבקשו לעזוב את בית ההשקעות הבריטי יאנוס הנדרסון. יחליפו אותם ארבעה מתכנתים הבקיאים בעולם האלגו-טריידינג
Bloomberg |
מנהלי הקרנות תומס הנסון והארטי סינג התבקשו לעזוב את בית ההשקעות הבריטי יאנוס הנדרסון במסגרת סקירת מבנה הפעילות הגלובלי של חברת ההשקעות, ואותם יחליפו מתכנתים הבקיאים בעולם האלגו-טריידינג. צוות חדש של ארבעה אנשים יגויס על ידי מנהלי בית ההשקעות, אמרה דוברת החברה הבוקר, והוסיפה כי גיוס העובדים "ישקף את האופי המשתנה של ניהול הקרנות ואת האופן שבו השימוש הרב יותר בטכנולוגיה, בטכניקות סטטיסטיות ובניהול נתונים ישדרג את התהליכים הבסיסיים שלנו". כתוצאה מכך, צוות האשראי העולמי של יאנוס הנדרסון יצטמצם לשישה משמונה מנהלי קרנות. תומאס הנסון, שניהל את אסטרטגיות "Alpha" האירופיות, ואת אסטרטגיות "Credit Alpha", הצטרף ליאנוס הנדרסון מחברת L&G Investment  ב-2015. הארטי סינג היה בעבר מנהל שותף של קרנות האשראי של ינוס הנדרסון. המהלכים מגיעים לאחר עזיבתו של פיטר סטלנס, שעזב את המשרד כדי להצטרף ל- CVC Credit Partners בספטמבר כמנכ"ל ומנהל תיקים. יאנוס הנדרסון, שנוצרה על ידי חיבור בין יאנוס קפיטל גרופ לבין קבוצת הנדרסון, סבל מרבעון שישי ברציפות של משיכת כספי משקיעים בשלושת החודשים הראשונים של השנה.