Tesla CEO Musk
צילום: בלומברג

טסלה עקפה את תחזית המכירות ברבעון, המניה מזנקת ב'טרום'

החברה דיווחה על רבעון שיא של משלוחים, אשר מרגיע את המשקיעים לאחר החששות לגבי הביקוש הנמוך לרכבים החשמליים - האם רמת הביקושים הנוכחית תתברר גם כרווחית?
Bloomberg | (1)

מנית טסלה מזנקת כעת במהלך ה'טרום מסחר' בוול סטריט וזאת כאשר החברה דיווחה על רבעון שיא של משלוחים, אשר מרגיע את המשקיעים לאחר החששות לגבי הביקוש הנמוך לרכבים החשמליים.

על פי הנתונים, טסלה העבירה ללקוחותיה מעל ל -95,200 מכוניות בשלושת החודשים שהסתיימו בחודש יוני, תוך שהיא חוצה את הנתון הטוב ביותר הקודם שנקבע ברבעון האחרון של 2018. מספר המשלוחים של טסלה עלה על כל התחזיות, חוץ מזה של אנליסט אחד.

בעוד שהתוצאות סותרות את הספקות לגבי הביקושים לרכבים של טסלה, נותר לראות אם רמת הביקושים הזו היא גם רווחית, כאשר מנכ"ל החברה, אילון מאסק אמר כי החברה תפרסם הפסד ברבעון השני, ולאחר מכן לדווח על רווחים חיוביים במחצית השנייה.

בהצהרתה, טסלה לא הזכירה את התחזית השנתית שלה לכ- 360,000 עד 400,000 משלוחים, תחזית אשר אושרה מחדש בדו"חות הרבעון הראשון. נציגי טסלה לא הגיבו כאשר נשאלו האם החברה דבקה בהנחייתה. החברה תצטרך לעמוד בממוצע של יותר מ -100,000 יחידות לרבע במחצית השנייה כדי להגיע לרף הנמוך של טווח התחזיות.

אחת הסיבות לכך ש"וול סטריט "נותרה מודאגת מהרווחיות של טסלה היא צמצום הביקושים לדגמים הרווחיים יותר של החברה – מודל 3 ומודל איקס, כאשר המשלוחים המשולבים ירדו ל -17,650 ברבעון, ירידה של יותר מ -20% בהשוואה לשנה שעברה.

עם זיכוי המס הפדראלי בארה"ב שייכנס לתוקף במחצית השנייה של השנה, ייתכן שטסלה תצטרך להישען יותר על השווקים בחו"ל כדי לעודד את המכירות, דבר שיעמיד במבחן את יכולתה של החברה מקליפורניה לשמור על עלויות המשלוח והלוגיסטיקה שלה.

טסלה בונים מפעל להרכבת רכבים וסוללות ליד שנחאי, ומאסק אמר כי הוא מקווה לבחור מקום למפעל דומה באירופה עד סוף השנה.

"עשינו התקדמות משמעותית לייעל את הלוגיסטיקה הגלובלית שלנו ואת פעולות הייצור בכמויות גבוהות יותר" אמרו בטסלה בהצהרה.

אין תחרות לטסלה

בטסלה ציינו גם כי ההזמנות עלו על המשלוחים במהלך הרבעון ושהם מצפה להגביר את הייצור ולמסור עוד מכוניות בשלושת החודשים הקרובים, כאשר מספר הזמנות כלי הרכב בסוף יוני עמד על יותר מ 7,400.

יש לציין כי המכירות של טסלה מודל 3 הם הרבה יותר מאשר של יריבותיה בענף. ג'נרל מוטורס מכרה רק 3,965 יחידות מהמכונית החשמלית של שברולט של כל שברולט ברבעון השני, בעוד שאאודי מכרה רק 1,835 רכבי SUV ממנועי סוללה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אלישיב 03/07/2019 15:25
    הגב לתגובה זו
    ראשית חברות גרר כבר גדלו כי כמות כלי הרכב שנתקעו ללא חשמל גדלה מאוד שנית הנהגים עלולים לקבל מחלות קשות המקרינה. ולבסוף כבר כמה טסלות נשרפו כי החומר במצברים דליק.
Vietnam
צילום: בלומברג

מצאו פתרון? היצואנים הסיניים מעבירים סחורות דרך וייטנאם

וייטנאם אמרה כי היא גילתה עשרות תעודות מקור ואריזות עם תוויות מזויפות על ידי חברות המנסות לעקוף את מכסי ארה"ב בכל דבר, החל מחקלאות ועד טקסטיל ופלדה
Bloomberg |

היצואנים הסינים נוקטים בצעדים קיצוניים כדי להמנע מהמכסים של טרמאפ, כאשר על פי דיווחים הבוקר, נראה כי הפתרון אותו הם מצאו למצב הוא להשתמש בתוויות מזויפות של משלוחים מוויטנאם. על פי הדיווחים, וייטנאם אמרה כי היא גילתה עשרות תעודות מקור מזויפות והעברות לא חוקיות על ידי חברות המנסות לעקוף את מכסי ארה"ב בכל דבר, החל מחקלאות ועד טקסטיל ופלדה. זוהי אחת הפעמים הראשונות שממשלה אסייתית טוענת בפומבי על התנהגות פסולה על רקע הסלמת המתחים בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם. ההצהרה מווייטנאם, אשר באותה נשימה התחייבה להגביר את העונשים על הונאה הקשורה למסחר, מוסיפה לחששות כי חלק מהיצואנים הסינים משנעים הזמנות באופן בלתי חוקי לאחר שטראמפ הכריז על מכסים בהיקף של 250 מיליארד דולר ואיים בהטלת מכסים נוספים על סחורה בהיקף של 300 מיליארד דולר. שותפי הסחר של ארה"ב, כולל וייטנאם, עומדים בפני לחץ הולך וגדל לעצור את הייצוא הבלתי חוקי כשהם מבקשים להימנע ממכסים בעצמם. "זה תמיד משחק של חתול ועכבר", אמר פרד בורק, שותף מנהל במשרד עורכי הדין בייקר ומקנזי בוייטנאם. "כל עוד אנשים מוכנים לקחת סיכונים ולנסות לייצר ארביטרז' על ה-25% האלה, יהיה קשה מאוד לאכוף את זה". וייטנאם מצידה חוששת כי ארה"ב תעניש אותה על כך שהיא מעבירה מוצרים סיניים דרכה, כך נאמר בהודעה רשמית של הממשלה, אשר הגיעה מהאם ואן סינה, חבר בוועדה הכלכלית של האסיפה הלאומית. בין היתר, גילו בוייטנאם אריזות של סחורות סיניות עם תוויות שעליהן נכתב "תוצרת וייטנאם" לפני שהוצאו תעודות מקור. הממשלה חשפה ניסיון הונאה אותו גילו פקידי המכס בארה"ב ובו נתבצע ניסיון לשלוח חבילות של פרקט תוצרת סין באמצעות חברה ויאטנמית. "נוצרה תעשייה שלמה שנועדה לעקוף את המכסים של ארה"ב והיא צפויה לגדול לנוכח המכסים הגבוהים והרווח הפוטנציאלי העצום", אמר צ'ואה הק ביין, כלכלן בכיר במייבננק בסינגפור. "סביר להניח שנראה סנקציות ניתוב מחדש מצד הממשלות מחשש להיראות כמו דלת אחורית", אמר צ'ואה, בהתייחסו לאגודת דרום מזרח אסיה. סביר להניח כי משלוחים מפוקפקים יהיו חלק "קטן יחסית" מכלל הייצוא של סין לארה"ב, אמר רהול קאפור, אנליסט בכיר בבלומברג בסינגפור. "תמיד יהיו דליפות ונסיונות למנוע מכסים, אבל אנחנו לא רואים את זה כעת תופעה נפוצה", אמר קאפור. נציין כי וייטנאם כבר עומדת בפני בדיקה מטעם ארה"ב לאחר שמשרד האוצר הוסיף את המדינה לרשימת מעקב שבוחנת מניפולציות במטבע בחודש שעבר. הרשויות בווייטנאם אמרו כי שער החליפין לא ישמש כדי ליצור יתרון סחר לא הוגן, גם כאשר הם מודאגים מכך שהסכסוך בין ארה"ב לסין יפגע בצמיחה הכלכלית. סגן ראש הממשלה, פאם בינה מין, אמר לאסיפה הלאומית בשבוע שעבר כי התוצר המקומי הגולמי עלול ליפול ב-6 טריליון דונג (256 מיליון דולר) בחמש השנים הקרובות בגלל מלחמת הסחר.