טסלה מאבדת גובה לאחר שפנסוניק עצרה את פיתוח מפעל הסוללות
מניית טסלה מאבדת גובה לאחר נפלה לאחר שחברת פנסוניק הודיעו על השעיית תוכניותיה להרחיב את מפעל הסוללות שלה שמוערך בכ 4.5 מיליארד דולר בארה"ב , וזאת לאור חששותיה לגבי הביקוש העתידי לכלי רכב חשמליים.
החברות התכוונו להעלות את קיבולת המפעל ברינו, נבדה, בכ -50% עד 2020, אך בעיות כלכליות אילצו חשיבה מחדש, על פי מקורות קרובים לנושא. פנסוניק מתכוונת גם להשעות את ההשקעה המתוכננת בסוללות של טסלה ובמפעל הרכב החשמלי של החברה בשנחאי, ובמקום זאת לספק תמיכה טכנית ומספר מצומצם של סוללות מהמפעל הקיים.
"אנו נמשיך כמובן לבצע השקעות חדשות במפעל הקיים לפי הצורך", אמר דובר טסלה, "עם זאת, אנו חושבים שיש הרבה יותר להשיג משיפור ציוד הייצור הקיים מאשר הוערך בעבר."
פנסוניק תבחן השקעות נוספות בשיתוף פעולה עם טסלה, אמר דובר החברה היפנית לבלומברג בתגובה לדוח.
הירידה החדה במשלוחים של טסלה במהלך חודש מרץ מעוררת חששות בנוגע לביקוש למודל 3, המכונית החדשה והחשובה ביותר של החברה. בארה"ב, סובסידיות הממשלה בענף המכוניות חשמליות התכווצו, והחברה נאבקת להשיג את המכוניות לצרכנים בסין ובאירופה. בעוד שהמייסד, אילון מוסק, הצהיר על תחזית ל-360,000 עד 400,000 מסירות רכבים ב -2019, המשקיעים נשארים זהירים לאור היסטורית התחזיות חסרות השאפתנות של החברה.
- קרן ג'נריישן גייסה 215 מיליון שקל באג"ח להמרה
- מדדי אג"ח נוספים: המדדים שעלו בכ-10% בשנה האחרונה או ב-30% בחמש שנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"הסביבה של טסלה נעשית קשוחה יותר ויש סימני שאלה לגבי היכולת של החברה לספק רווחים ברי קיימא", אמר סוון דיירמאייר, אנליסט אינדפנדנט ריסרצ'. "יצרנים גדולים אחרים כבר עומלים על רכבים חשמליים משלהם, בזמן שהם מקבלים תשואות גבוהות ממכוניות רגילות שעובדות על מנוע בעירה."
חוזקה הפיננסי של טסלה מהווה דאגה למשקיעים, וזאת לאחר שהחברה נאלצה לשלם אג"ח להמרה בהיקף של 920 מיליון דולר בחודש פברואר – פעולה ש"אכלה" כ-3.7 מיליארד דולר של מזומנים ושווי מזומנים שמהסכום בו החזיקה בסוף השנה שעברה. מאסק הזהיר שטסלה תפסיד כסף במהלך הרבעון הראשון שרק הסתיים, ונזכיר שהחברה עוד צריכה לשלם 566 מיליון דולר באג"ח להמרה בחודש נובמבר. עם זאת, לטענתה של טסלה, יש לה מספיק כסף כדי לשלם את החובות עם תזרים מזומנים הקיים.
- 1.זרובבל 12/04/2019 07:16הגב לתגובה זומקווה שטסלה יצליחו. מכונית חשמלית - פחות עשן בעולם
- ציוני גאה 12/04/2019 22:26הגב לתגובה זובטר פלס נבנתה בתפיסה שתביא סופר ערך לבעלים ומחיר יקר ללקוחות, אין פלא שנכשל...
הצמיחה בסין בשפל שלא נראה מאז 1992
מלחמת הסחר מול ארה"ב נותנת את אותותיה על כלכלת סין, כאשר הנתונים המגיעים היום מצביעים על כך שהכלכלה השניה בגודלה בעולם הואטה לקצב החלש ביותר מאז 1992.
התוצר המקומי הגולמי עלה ב-6.2% בחודשים אפריל-יוני לעומת התקופה המקבילה אשתקד, נמוך מנתון הצמיחה שעמד על כ-6.4% ברבעון הראשון.
ההאטה מדגישה את הלחץ בפניו עומדים קובעי המדיניות הסינים כשהם מנסים לנהל משא ומתן על עסקת סחר עם ארה"ב, בעוד שהכלכלה המקומית צועדת צעד נוסף בהאטה ארוכת הטווח מההתרחבות של אמצע שנות ה-2000. אף כי המשא ומתן נמשך, אין כל ודאות כי העסקה תושג בזמן ותמנע נזק כלכלי נוסף.
"אנחנו ממשיכים לראות את האטה בצמיחה ברבעון השני, אבל אני חושב שאנחנו רואים את הייצוב", אמר וואנג טאו, הכלכלן הראשי לענייני סין ב-UBS הונג קונג, בראיון לבלומברג. "הבנק המרכזי צריך להיות קצת יותר פרואקטיבי", סיכם.
"החששות מפני האטה בצמיחה העולמית והתפתחות מלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין ימשיכו להכביד על התחזית הכלכלית. בשוק המקומי, ההתאוששות בצמיחת המכירות הקמעונאיות הוא עדיין סימן שאלה גדול", אמרו דוד קו וריאן וואן, כלכלני בלומברג.
הצמיחה בנכסים הקבועים עלתה במחצית הראשונה בגזרת החברות הפרטיות, בעוד שהחברות הממשלתיות רשמו ירידות - סימן נוסף לכך שמאמצי הממשלה להפנות כספים למגזר הפרטי עשויים לשאת פרי.
עם זאת, יש לציין כי בסקטור היצרני נרשמה עלייה של 3% במחצית הראשונה של השנה, בעוד שההשקעות בתשתיות עלו גם הן ל-4.1%.
עד כה, הנהגתה של סין סובלת את המשך ההאטה במשק, בעוד ששיעור האבטלה נותר נמוך, והמדיניות המוניטרית נותרה תומכת ללא הצפת המערכת הפיננסית במזומן. "כלכלת סין ברבעון השלישי עלולה לעמוד בפני לחץ גדול יותר", אמר לארי הו, ראש תחום כלכלת סין במקוויר השקעות בהונג קונג. "קרוב לוודאי שלא תהיה התאמת מדיניות ברורה בחודש יולי, אבל קיימת אפשרויות לשינוי ברבעון הרביעי".
