ג'יי.פי מורגן חתך את תחזית תשואות האג"ח לאור הסלמת מלחמת הסחר
בנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן חתך הבוקר את תחזיותיו עבור תשואות האג"ח של ארה"ב, כשלדבריו הלחצים של מלחמת הסחר יעכבו את הצמיחה הכלכלית האמריקאית ויכפו על הפדרל ריזרב להפחית את הריבית.
"ההתפתחויות האחרונות השבוע צפויות להיות בעלות השפעות מזיקות מתמשכות על אמון העסקים", כתבו האנליסטים של ג'יי.פי מורגן בראשות מתיו ג'וזוף ואלכס רובר בניו יורק בעקבות צעדיו של הנשיא דונלד טראמפ להטיל מכסים על מקסיקו. "חששות הצמיחה צפויים להתפוגג בטווח הקרוב, ויכולים אף להחריף עוד יותר".
בג'יי.פי מורגן רואים את התשואה ל-10 שנים באג"ח הממשלתיות של ארה"ב ברמה של 1.75% בסוף 2019, ביחס לתחזית קודמת של 2.45% ולעומת רמה של 2.13% הבוקר במהלך המסחר באסיה. התחזית למרץ 2020 עומדת על 1.65%, כאשר הבנק רואה את התשואה לשנתיים ברמה של 1.4% בסוף דצמבר וברמה של 1.3% בסוף מרץ. בנוסף, הבנק רואה את הפד' חותך את הריבית ברבע אחוז במהלך ספטמבר ובמהלך דצמבר וצופה צמיחה של 1% בתמ"ג האמריקני ברבעון השני ו-1.5% ברבעון השלישי.
התחזיות הנוכחיות הן בניגוד לדבריו של מנכ"ל ג'יי.פי מורגן, ג'יימי דימון, שאמר בחודש שעבר כי התשואות היו "נמוכות באופן יוצא דופן" על בסיס היסטורי, ו-4% לא יהיה מספר רע. עם זאת, דבריו הגיעו לפני ההתפתחויות האחרונות במלחמת הסחר.
- תשואות האג"ח הארוכות מטפסות - למה זה קורה עכשיו ומה המשמעויות
- האנליסט שממליץ לכם - תמכרו מניות, תקנו אג"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התחזיות של ג'יי.פי מורגן נוגדות גם את התחזיות של גולדמן זאקס, שם האנליסטים עדיין צופים שתשואות האג"ח ל-10 שנים יעמדו על 2.8% בסוף השנה. בעוד ש"הסכר נפרץ ביום שישי בעקבות ההודעה של של טראמפ לגבי מקסיקו", כאשר מרבית האנליסטים מיהרו לעדכן תחזיות על הפחתת הריבית במחצית השנייה של 2019, כלכלני גולדמן זאקס, כולל יאן האציוס, נותרו בדעתם.
בגולדמן זאקס הדגישו את החשש הפוטנציאלי של הפד' לגבי "האמינות לטווח הארוך והעצמאות המדינית של המוסד", בהתחשב בלחץ של טראמפ על הבנק המרכזי להקל על המדיניות.
כלכלני נטווסט מרקט היו בקו אחד עם ג'יי.פי מורגן, וצופים כעת הורדת ריבית בחודשים ספטמבר ואוקטובר. מישל ג'יררד מנטווסט אמר כי הוא רואה את התשואות ל-10 שנים יורדות ל-1.85% עד סוף השנה.
האסטרטגים של ג'יי.פי מורגן, למרות התחזיות החדשות שלהם, הזהירו מפני קפיצה לראלי באג"ח ואמרו כי הם שומרים על קריאות ניטרליות למשך זמן מה. "אנחנו מהססים ליזום לונגים בהתחשב בקצב העלייה בשבועיים האחרונים והאי ודאות המשמעותית שנותרה סביב מדיניות הסחר".
הכלכלנים של ג'יי.פי מורגן הדגישו את הקושי לכמת את ההשפעה על צמיחת ארה"ב מהמכסים על מקסיקו, שותפתה למסחר של ארה"ב שהשתלבה יותר ויותר בשרשרת האספקה האמריקאית במהלך הרבעון האחרון.
אמזון תתריע 30 יום לפני סגירת חשבון למוכר צד שלישי
כחלק מהסדר עם רשויות ההגבלים העסקיים בגרמניה, אמזון אישרה שינויים בחלק גדול משיטות העבודה עסקיות שלה. המהלך צריך לשמש מודל לחברות טכנולוגיה אמריקאיות אחרות המעדיפות לשלם קנסות לאיחוד האירופי ולעמוד לדין על החלטות עסקיות ולא לשנות את התנהגותן בהתאם לכללים המקומיים. הבונדסקרטלמרט (BKA) החל את ההליכים בנובמבר, לאחר שחברות אחרות המשתמשות בפלטפורמה של אמזון כדי למכור את מרכולתן התלוננו על הקונפליקט הברור בין התפקיד של ענקית הטכנולוגיה כפלטפורמה עבורן לבין מעמדה כחנות קמעונאית גדולה. לאמזון יש גם את התמריץ וגם את האמצעים לשים את מוכרי הצד שלישי בעמדת נחיתות. בין היתר, יכולה אמזון למשל, להשעות אותם באופן בלתי צפוי או למנוע מהם תשלומים. בשנת 2018, אמזון חסמה 250,000 מוכרים לצמיתות ועוד 30,000 באופן זמני מן הפלטפורמה הגרמנית שלה, בעיקר בחשד של הונאה או פיראטיות, כשהיא לא מסבירה אפילו את הסיבה או מוכיחה את הטענות כלפי המוכרים. ה- BKA סירב להתמודד עם תלונות אחרות של המוכרים, שטענו כי אמזון עושה שימוש בנתונים שלהם כדי להגביר את המכירות של המוצרים שלה. הסוכנות הגרמנית השאירה זאת לאיחוד האירופי, אשר פתחה בחקירה שלה מול אמזון אתמול, בדיוק בזמן בו הוכרעה המחלוקת מול ה-BKA. יש לצין כי אמזון, בצורה מפתיעה להפליא, שיתפה פעולה לאורך כל הדרך. במקום לדרוש שכל תלונה נגדה תוגש בלוקסמבורג, שם מושתתת זרועה האירופית, היא הסכימה להתדיין בבתי המשפט המקומיים של המוכרים באירופה. אמזון הסכימה לקחת יותר ברצינות מקרים בהם מוכרי צד שלישי עומדים בפני החזרות או תביעות אחרות, כגון הפרות זכויות יוצרים והתחייבה לתת הודעה של 30 יום לפני סגירת חשבון של סוחר. בנוסף, אמזון הורידה את הדרישה כי המוכרים יצטרכו למסור מידע וחומר פרסומי על המוצר שלהם, שיוכיחו שהוא בדיוק כפי שמופיע באתר שלהם. המהלך האחרון הוא פיתוח חשוב עבור סוחרים שרוצים לתעדף חנויות מקוונות אחרות שלהם על פני אמזון. כל אחד מהשינויים האלה אינו מזעזע. יחד עם זאת, הם יוצרים סביבה ידידותית הרבה יותר לעסקים שמייצרים עד 60% מהיקף המכירות השנתיות של אמזון גרמניה שנאמד בכ -17 מיליארד אירו (19 מיליארד דולר), השוק השני בגודלו אחרי ארה"ב.