טוני רובינס: הנה הדבר שמשותף לכל מנהלי הכספים המוצלחים

טוני רובינס כתב ספר לפני כמה עשורים על הדרך לחופש פיננסי, לטענתו יש מרכיב אחד מרכזי שמוביל אותך להיות משקיע מוצלח
אלמוג עזר | (4)
נושאים בכתבה טוני רובינס

המשקיעים אוהבים לקבל בתמציתיות את הסוד להצלחה מושקעת או הדרך לחיים חופשיים יותר כלכלית. לדעת טוני רובינס (Tony Robbins), יש לו את התשובה. "הגעתי למסקנה הזו בזמן שכתבתי את ספרי הראשון: כסף שולט במשחק - שבעה צעדים אל עבר חופש פיננסי, במשך 4 שנים לפני כמה עשורים. המשותף לכל המשקיעים הגדולים הוא החיפוש אחרי השקעות עם אסימטריה של סיכון מול סיכוי (כלומר השקעות שבהן פוטנציאל הרווח גבוה יותר מהסיכון להפסד).

רובינס דיבר במהלך כתיבת הספר עם 50 ממנהלי הנכסים הגדולים בעולם, בכדי לחשוף את ה"סוד". מטרת הספר הייתה להעניק את הדרך הנכונה לקוראים לצעוד אל עבר עצמאות כלכלית.

דוגמא למנהל השקעות במשבר

טוני רובינס עובד עם מנהל בית ההשקעות Tudor Investment Corporation

ומספר על עברו של פאול טודור ג'ונס כמנהל נכסים גדול וכדוגמא לחשיבות האסימטריות. בתחילת דרכו פאול היה נוהג על פי עקרון 1 ל-5. כלומר במידה והוא מתכוון להשקיע, השאלה המנחה שלו הייתה "האם אני הולך להניב 500% על ההשקעה? האם אני בטוח בזה? "

רובינס החל לעבוד עם טודור, לאחר שקרן הגידור בניהולו חוותה פדיונות והשיא תשואות חסר בסוף שנות השמונים. לדברי רובינס, באותם ימים, בשל הצלחות כנגד שוק ההון שסבל בתחילת שנות ה-80, טודור זנח את אסטרטגיית ה-1 ל-5. תפקידו של רובינס היה להשיב את יכולות ההשקעה של טודור למצבם הקודם- ומהר. בתוך כך, רובינס חייב את טודור לחזור ולהשתמש באסטרטגיה.

מהו מאמן על פי רובינס?

בעבר נאם רובינס, בועידה האקדמית השנתית טד. רובינס ביקש להגדיר את מקצועו ואמר שהוא אינו מאמן שגורם למוטיביציה. לדבריו הוא האדם שחוקר את המוטביציה שמניעה אנשים "אני מבקש להבין מהו המניע לפעולה של אנשים". את מירב שנותיו המקצועיות העביר בבדיקה על מהות השוני באיכות חייהם של אנשים ובתוך כך מה מבדיל את תוצאות המעשים שלהם וקשר הסיבה ותוצאה של שני הנושאים.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    haim 15/11/2014 15:46
    הגב לתגובה זו
    Is this an advertisement?
  • 2.
    אלי 15/11/2014 12:23
    הגב לתגובה זו
    אלמוג מה הקשר בין מה שכתבת לכותרת?
  • 1.
    לא הבנתי כלום. מה מטרת הכתבה? (ל"ת)
    אחד 14/11/2014 19:07
    הגב לתגובה זו
  • מטרת הכתבה למכור ספרים (ל"ת)
    רוני 15/11/2014 09:20
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.