מישהו ידע קודם? שפע ימים טסה אתמול עד 50% - היום יצא הדיווח
מניית שפע ימים ריכזה אתמול מחזור חריג במיוחד - למעלה מ-5 מיליון שקל. מניית החברה סגרה אמנם בעלייה של 11% אך במהלך המסחר כבר טיפסה ביותר מ-50% למחיר של 40 אגורות. עם או בלי קשר לפעילות החריגה בנייר, הבוקר מדווחת חברת חיפושי היהלומים הודעה חיובית למשקיעים. בתגובה, מניית החברה יורדת קלות במסחר.
חברת שפע ימים מעדכנת היום כי קיבלה שני היתרי חיפוש יהלומים באזור הכרמל - האחד באתר הכרמל והשני באתר כמות מנשה. ההיתרים שקיבלה החברה מחליפים את היתרי החיפוש הקודמים שקיבלה החברה ופקעו באפריל 2014. תוקף האישורים הוא לתקופה של שנה והוא מאפשר לחברה להתמקד בחיפושי יהלומים ואבני חן.
- 11.חלם 17/07/2014 17:21הגב לתגובה זוזוכרים את הנקניק שכל חיו היה שכיר בתפקיד ממשלתי ושרף את כספי המשקיעים אז...אולי יקרה נס רבי מזל טוב תנו בחינם את הזיכיונות תמורת רווחים
- 10.י. 17/07/2014 14:01הגב לתגובה זולפי התאורים בפרסומי החברה יש אדם אחד או שניים שמסתובבים בשטח עם מכשיר כלשהו. ככה לא מחפשים מחצבים. האם זו חברת דמה? גם במאזנים מתבטאת פעילות מינורית בלבד. עליות של 50% ? מאיפה זה בא? על סמך מה?
- 9.רמי 17/07/2014 13:11הגב לתגובה זויש לכם מידע פנים על הכול וכך התם שולטים בשוק יבוא יום והכוח הזה כבר לא יהי לכם המהפכה קרובה דור הספרדי החדש הוא דור אחר שלא יעשה לכם הנחות
- 8.חי 17/07/2014 12:42הגב לתגובה זוכל החברות נאילה חיות על זמן שאול בגלל משיכת משכורות של המנהלים אחר כך יוצאים בהנפקות כל יומיים
- 7.ברור שמישהו ידע קודם! (ל"ת)גיא 17/07/2014 12:04הגב לתגובה זו
- 6.dw 17/07/2014 12:01הגב לתגובה זואחרי שבזבזנו כסף בחיפוש אחרי אבנים בבוץ, ולא מצאנו כלום, מרשים לנו להמשיך לבזבז כסף, כדי להמשיך לא למצוא כלום.
- 5.אדם נאיבי 17/07/2014 11:28הגב לתגובה זומעניין למה לא חוקרים דברים כאלה אף פעם בארץ.
- 4.פשע ימים (ל"ת)יעלום 17/07/2014 11:27הגב לתגובה זו
- רמי 17/07/2014 13:12הגב לתגובה זוהרי הם תמיד מחפשים את הטיפשים שיקשבו להם
- 3.אחד שמבין 17/07/2014 11:15הגב לתגובה זוהשוק לא משוכלל, הפירצה קוראת לגנב ולא באמת מתמודדים עם בעיות...
- 2.משקיע 17/07/2014 11:10הגב לתגובה זוההודעה שייצאה היום היא טכנית בלבד, זה בטח לא מה שמקפיץ מניה ב-50%. העלייה באה כנראה מגורמים בחברה עם אינטרס להעלות את מחיר המניה בזמנים מסוימים בגלל האופציות שהוענקו לפני כמה חודשים ועומדות לפקוע. יש להם הליך מסובך שאומר שאם המניה נסחרת מתחת לשווי מסוים סמוך למועד הפקיעה אז החברה חייבת להקצות לאותם אנשים עוד אופציות או מניות, וכמובן שהחברה לא רוצה לעשות את זה בלי תמורה
- 1.צחי 17/07/2014 10:59הגב לתגובה זוזה תמיד קורה בשפע ימים. תמיד לפני הודעה מהותית המניה כבר זזה - יום לפני. זה מטורף וזה הזוי שהרשות לא חוקרת את הנושא
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
