"להביא הבשורה לכל בית": סודהסטרים מסכמת שנת שיא עם זינוק של 104% במכירות בארה"ב
פורסם לראשונה ב-14:03 29.02.2012 "שנת 2011 הייתה שנת שיא עבור סודהסטרים, בה השגנו צמיחה משמעותית בהכנסות וברווחים בכל אחד מארבעת הרבעונים," מסר היום מר דניאל בירנבאום, מנכ"ל קבוצת סודהסטרים (סימול: SODA) עם פירסום דוחותיה. החברה דיווחה על תוצאות שיא לרבעון הרביעי של 2011, בו גדלו הכנסותיה של יצרנית המערכות הביתיות להכנת משקאות מוגזים ב-32% ל-66.1 מיליון אירו. בשנת 2011 כולה צמחו הכנסות החברה ב-39% ל-222.7 מיליון אירו והרווח הנקי המתואם בשנת 2011 הסתכם ב-25.3 מיליון אירו. בנוסף, החברה הודיעה כי היא מצפה שבשנת 2012 יגדלו ההכנסות ב-28% והרווח צפוי לזנק בשנה הקרוב בכ-42%. ההכנסות באמריקה צמחו ב-70% ל-24.6 מיליון אירו כך שהמכירות ביבשת שעיקרן בארה"ב היוו 37% מסך מכירות החברה. הרווח הנקי המתואם צמח ב-21% ל-5.1 מיליון אירו. על כך אמר מנכ"ל החברה, דניאל בירנבאום: "הפעילות שלנו בארה"ב צמחה באופן משמעותי בשנת 2011, כתוצאה מהשקת מוצרים חדשים, הגדלת מספר נקודות המכירה הקמעונאיות מכ-4,000 בשנת 2010 למעל 10,000 בסוף שנת 2011 והגברת הפעילות השיווקית, לרבות מסע פרסום טלוויזיוני בפעם הראשונה. "כיום, ארה"ב הינה השוק הגדול ביותר שלנו, עם צמיחה שנתית ב-2011 של 104% במכירות, 113% במספר המכשירים, 98% במספר מילויי הגז ו-132% במספר הסירופים. תוצאות אלו הן אינדיקציה ברורה לכך שהצרכן האמריקאי מאמץ את המותג "סודהסטרים", ואנו נחושים להמשיך להביא את הבשורה לכל בית באמריקה." מר בירנבאום המשיך: "לאחרונה נכנסנו לשווקים חדשים ביפן ובברזיל ואנו ממשיכים להשיג צמיחה מואצת בצרפת, באוסטרליה ובאנגליה. רכישת פעילות ההפצה שלנו בסקנדינביה, שביצענו לאחרונה, מאפשרת לנו להמשיך ולצמוח גם באזור חשוב זה. בהסתכלות קדימה, אנו משקיעים ונמשיך להשקיע בפיתוח ובהשקה של מוצרים חדשניים, ביצירת שותפויות אסטרטגיות, בשיווק ובניית המותג, בהרחבת תשתית ההפצה לרבות לשווקים חדשים, כל אלה תוך כדי הגדלת כושר הייצור על מנת לעמוד בגידול הצפוי בביקושים. אנו מסתכלים על שנת 2012 ומעבר לה בציפיה רבה."
- 3.חברים מי שקונה חכם מנקים את החלשים למירוץ לשער 80 (ל"ת)רונן 29/02/2012 17:20הגב לתגובה זו
- 2.אני לא מבינה למה היא יורדת הרי הדוחות טובים (ל"ת)TAMI 29/02/2012 16:35הגב לתגובה זו
- 1.מאיה 29/02/2012 14:53הגב לתגובה זומדוע בכל דו"ח רבעוני המניה צוללת עם הפרסום? האם בעלי המניות שוב מוכרים

חיה בסרט: הסיפור של נטפליקס ב-5 מספרים
חברת הסטרימינג עדיין מרוויחה ממכירת DVD, שורפת מיליארדי דולרים על יצירת תוכן חדש - ולמרות המאמצים להתפרס בעולם היא מרוויחה בעיקר בארה"ב
ענקית שירותי הסטרימינג נטפליקס (NFLX) הדהימה את השוק כאשר הציגה קצב צמיחה גבוה, ואף סיפקה תחזית אופטימיות לגבי מספר המנויים בעתיד. אולם התבוננות מעמיקה בתוך הדו"חות חושפת כמה מספרים מעניינים לא פחות. שורפת מיליארד דולר בשנה נטפליקס דיווחה על תוצאות מרשימות: הכנסות של 3.7 מיליארד דולר, שיפור של 12.6% לעומת הרבעון האחרון של 2017, וזינוק של 40% לעומת הרבעון המקביל. גם שורת הרווח הראתה שיפור ניכר. נטפליקס רשמה ברבעון רווח נקי של 290 מיליון דולר, עלייה של 56% לעומת הרווח ברבעון האחרון של 2017, ושיפור נאה של 63% לעומת הרווח ברבעון הראשון של 2017. אולם הרווח בדו"חות לא בא לידי ביטוי במזומנים שהיא מייצרת. נטפליקס רשמה תזרים מזומנים שלילי, ושרפה ברבעון 236 מיליון דולר - זה האטה בקצב שריפת המזומנים לעומת הרבעונים הקודמים, אך עדיין קצב מרשים של כמיליארד דולר בשנה. הסיבה לשריפת המזומנים היא השקעה אדירה בתוכן. נטפליקס מייצרת סדרות טלויזיה, ולא רושמת את ההוצאות על הפקת הסדרות כהוצאות, אלא כנכסים (בדומה לחברת נדל"ן שרוכש, נכס, ולא רושמת את עלות הנכס כהוצאה). כך נטפליקס מציגה רווחים מרשימים לצד שריפת מזומנים מרשימה לא פחות. נשאלת השאלה האם הסדרות של נטפליקס באמת ראויות להיות מסווגות כנכס? האם הן ישמרו על ערכן בדומה לנדל"ן? אלו כבר שאלות מורכבת שבוודאי רואי החשבון שלה התחבטו בהן לא פעם. זה מביא אותנו לסעיף הבא: ההשקעה בסדרות. התוכן הוא המלך (והוא עולה הרבה) עולם התוכן בארה"ב עובר מהפכה. בעוד שבעבר המחשבה היתה שהתוכן החופשי ברשת, ואין לו משמעות כלכלית רבה, הרי ההצלחה של נטפליקס, ואיתה אמזון הוכיחה אחרת. באופן פרדוקסלי, דווקא בעידן שבו ניתן למצוא תוכן בחינם ובשפע ברשת האינטרנט, ההוצאות על תוכן מצד האולפנים והשחקניות החדשות בשוק מרקיעות שחקים. נטפליקס צפויה להשקיע השנה בין 7.5 מיליארד דולר ל-8 מיליארד דולר בתוכן. על מנת להתמודד עם ההשקעה נטפליקס גייסה כ-1.9 מיליארד דולר באיגרות חוב. 16 מיליארד דולר של תוכן הסעיף המשמעותי ביותר במאזן של נטפליקס הוא ההשקעה בתוכן. לחברה נכסי תוכן של כ-15.9 מיליארד דולר. ההשקעה בתוכן (שוטף ולא שוטף) מהווה 80% מהמאזן. שאר הנכסים, השוליים ביחס לתוכן, הם מזומנים, ציוד ובניניים. נטפליקס מפרסמת במאזן את הסכום ההתחייבויות העתידיות שלה ליצירת תוכן: 18 מיליארד דולר. רוב הסכום יושקע ב-5 השנים הקרובות. אגב, חלק מהסכום לא מוכר כהתחייבות מאזנית, אלא התחייבות חוץ מאזנית. צומחת בעולם, מרוויחה בבית פי 2.5 לנטפליקס רצון להתפרס על פני מדינות רבות. לאחרונה אף נכנסה החברה לשירות בישראל. הפעילות הבינלאומית של נטפליקס (הכוונה פעילות מחוץ לארה"ב) כוללת 63.8 מיליון לקוחות משלמים, לעומת 55 מיליון לקוחות משלמים בארה"ב. למרות היתרון המספרי של הלקוחות מחוץ לארה"ב - הרווחים עדיין מגיעים מארה"ב. פעילות הסטרימינג הבינלאומית של נטפליקס רשמה רווח תפעולי של 272.1 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 697 מיליון דולר בארה"ב. כלומר על פחות לקוחות נטפליקס הרוויחה כמעט פי 2.5 יותר. עם זאת, נראה שיכולת הצמיחה של נטפליקס בארה"ב מוגבלת. ברבעון האחרון עלה מספר המינויים בארה"ב של שירותי הסטרימינג בכ-1.96 מיליון, במקביל מספר המינויים בעולם עלה בכ-5.46 מיליון מנויים. ה-DVD חי ובועט (והרוויח יותר מ-50 מיליון דולר ברבעון) החברה המזוהה כיום עם חדשנות בתחום השידורים עדיין רושמת רווחים מהשכרת DVD. נטפליקס המוכרת לנו כיום החלה כחברה המתמחה בשליחת תקליטורים של DVD בדואר לבתי הלקוחות. בשנת 2007 היא החלה בשידורים באמצעות האינטרנט, וכך החלה הפעילות המזוהה כיום עם החברה. למרבה ההפתעה, פעילות הפצת או השכרת DVD עדיין חיה ואף מצליחה ליצור רווח תפעולי. הכנסות פעילות השכרת התקליטורים עמדה ברבעון הראשון של 2018 על 98 מיליו דולר, פעילות זו דועכת בקצב משמעותי שכן מדובר על ירידה של כ-20% לעומת הרבעון המקביל. פעילות הפצת או השכרת DVD הרוויחה ברבעון הראשון של 2018 סכום של 56.3 מיליון דולר, ירידה של כ-7% לעומת הרבעון המקביל. אגב, בניגוד לתחום הסטרימינג, פעילות התקליטורים יצרה תזרים מזומנים חיובי, ולא שרפה מזומנים.