מחיר למשתכן: רק 35 אלף נרשמים - איפה ההגרלות עכשיו וכמה יעלו הדירות?

משה כחלון, צילום: תמיר ברגיג; Getty images Israel
תכנית 'מחיר למשתכן' שמובילים שר האוצר משה כחלון ושר הבינוי והשיכון יואב גלנט ממשיכה לדשדש ו-Bizportal בדק מה הסטטוס הנוכחי, איפה ההגרלות פתוחות וכמה יעלו הדירות. על פי הנתונים שמספק משרד הבינוי והשיכון נרשמו עד כה כ-35 אלף משתתפים בלבד לתכנית - כאשר באתר האינטרנט שנפתח לפני כשבוע ומאפשר הרשמה מקוונת נרשמו סה"כ 3,000 צעירים להגרלות.
השיווקים האחרונים במסגרת התוכנית בוצעו בערים ראש העין, חריש ושדרות לפני כשבוע (לכתבה המלאה).
ההגרלות שפתוחות בימים אלה הן בשכונת כורדני בקרית מוצקין ובירוחם, וצפויות להיסגר בימים עד שבועות הקרובים. בירוחם לא ברור מתי יהיה שיוך לדירות או מתי הפרויקט יחל כי עוד אין כלל היתר בנייה. 
שכונת נווה שתית ירוחם
הפרויקט בשכונה הצפונית בירוחם, שכונה חדשה הנמצאת בהקמה בסמוך לציר התחבורה המרכזי בעיר כביש 204. במסגרת התכנית צפויות להיבנות 132 דירות, מתוכן 42 המיועדות לבני המקום. 
מחיר דירת 80 מ"ר הכוללת מחסן מרפסת וחנייה בפרויקט יהיה החל מ-510,582 שקל.
מחיר דירת 100 מ"ר הכוללת מחסן מרפסת וחנייה בפרויקט יהיה החל מ-638,229 שקל.
מחיר דירת 110 מ"ר הכוללת מחסן מרפסת וחנייה בפרויקט יהיה החל מ- 702,053 שקל
משרד השיכון והבינוי מציין כי ל פרויקט טרם ניתן היתר בנייה וההגרלה היא לצורך קביעת סדר הזוכים לבחירת הדירות בלבד. הנתונים התכנוניים של הפרויקט, לרבות מחירה הסופי של הדירה "יפורסמו לאחר קבלת היתר הבנייה מרשויעות התכנון ואחר כך יישלח לזוכים מועדים לזימון לבחירת דירות. יודגש כי האחריות לקבלת היתר הבנייה מוטלת על יזם הפרויקט", כתבו הם באתר. 
סיום מועד ההגרלות לפרויקט הינו ב-15 ליולי וב-19 ליולי. כמו כן, יינתן מענק של 60 אלף שקל לזוכים בדירות בנוסף להנחה על הקרקע. 
שכונת כורדני בקרית מוצקין
בשכונת כורדני על שטח הבסיס הצבאי שפונה בקרית מוצקין צפויים להיבנות שני מתחמים עם דירות בנות 3-5 חדרים הכוללות מרפסת ומחסן. המחיר ינוע החל מ-661 אלף שקל לדירת 3 חדרים בשטח של 74 מ"ר ו-13 מ"ר מרפסת. בנוסף, המחיר הגבוה ביותר שיוצע בפרויקטים שם הינו 1.94 מיליון שקל לדירת גן, 5 חדרים בשטח 135 מ"ר ו-300 מ"ר גינה.
יש להדגיש כי בהערות לפרויקט מצויין כי כ-90% מהדירות ימכרו במחיר הממוצע שהוא כ-700 אלף שקל לדירות 3 חדרים ו-4 חדרים יעלו כ-950 אלף שקל. סה"כ בהגרלה זו  כ-94 יח"ד יח"ד כאשר 18 דירות מתוכן מיועדות לבני המקום שיעלו בהגרלות. 
סיום מועד ההרשמה להגרלות בכורדני - במתחם אחד עד ה-26 לחודש והמתחם השני ההרשמה תסגר ב-21 ליולי. 
90% משכנתא?
הזוכים בהגרלות זכאים לקבל משכנתא בשיעור הגבוה יותר מן המקובל בשוק העומד על 25% הון עצמי ו-75% משכנתא. על פי נתוני משרד הבינוי והשיכון במחיר למשתכן הגובה המרבי של המשכנתא ייקבע לפי שווי השוק של הדירה (באמצעות הערכת שמאי) ולא לפי מחיר רכישת הדירה ויכול להגיע ל-90% משכנתא. בנוסף, מסייגים ומציינים כי ההקלה מותנית בכך שהרוכש ישלם לפני קבלת המשכנתא 100 אלף שקל ממקורותיו העצמיים (הון עצמי), ושווי הדירה לא יעלה על 1.8 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(19):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    פתח תעקקוה רח הגנה
    סרגיו 07/07/2016 09:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה נותן לי מכיר משתכן , מה לעשות אם דירה בירוחם ? איפה לעבוד שם ? לאומת זות במרכז זה עולה מליון שקל , נגיד שפתרנו בעיה של הון עמצי אך מה אם החזר 4.5-5אלף שקל , ללא ערנונה . מי יכול לעמוד בזה ? שיעשו 800 850 אלף שקל ההרצליה או ראש העין יהי ניתן לדבר על תוכנית כייעליה שיעשו 700אלף שקל בחדרה זה יהי דבר מעשי .
    סגור
  • 13.
    מרפסות ללא תמיכה
    משה 26/06/2016 08:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למתכנני בנינים -האם זה חכם לבנות מרפסות ללא עמודי תמיכה-הרי חוק פזיקלי מוכח שיש התעיפות החומר -נכון שזה לא קורה מיד-אבל בתים עתידים להחזיק עשרות שנים-לתשומת רוכשי בתים!!!!!!
    סגור
  • 12.
    כל אלו שבחרו ביבי וכחלון שילכו לגור בירוחם בכורדני ויקב
    זמבורה 25/06/2016 15:48
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לו לקרדה פוטפוט
    סגור
  • 11.
    שביבי ילך לגור בירוחם
    העם 25/06/2016 07:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הם נקרעים עלינו!
    סגור
  • 10.
    גם במוצקין הדירות וירטואליות ויש רק מחיר למטר (ל"ת)
    תומר 24/06/2016 15:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    מחיר למשתכן - תכנית נכונה ומצויינת !!
    ישראל 24/06/2016 12:06
    הגב לתגובה זו
    4 4
    כחלון, העם איתך.
    סגור
  • 8.
    בפועל עד היום זכו רק 1131 אנשים בשנה וחצי..
    החולם חלומות 23/06/2016 20:00
    הגב לתגובה זו
    8 3
    איפה המפתח כחלון ? צחקת על לפיד שהוא שנה בתפקיד ולא זז כלום ושזוגות צעירים לא יכולים לגור בדירה על הנייר.. אתה שנה וחצי בתפקיד ואפילו נייר לא הבאת.. רק אתר באינטרנט חחח.. וואלה גאון ! העם מטומטם ולכן ישלם..
    סגור
  • 7.
    על מי הם עובדים? ככה לא בונים מדינה! דרוש בן גוריון
    אדם 23/06/2016 19:16
    הגב לתגובה זו
    8 1
    עבודה בעינים ולא שום מענה לדור העתיד של מדינת ישראל . נתניהו וחבורתו צאו לנו כבר מהחיים !
    סגור
  • צא לנו בכיין מהחיים (ל"ת)
    יהודי 23/06/2016 22:15
    הגב לתגובה זו
    2 8
    סגור
  • 6.
    מה זה רק 35 אלף ? זה המון
    מאיה 23/06/2016 17:08
    הגב לתגובה זו
    9 0
    הבעיה שלא יוצאים מספיק מכרזים במרכז
    סגור
  • 5.
    כל הכבוד לשר כחלון !
    יוסי א 23/06/2016 17:01
    הגב לתגובה זו
    6 10
    מר משה כחלון, אני מודה לך מקרב לב, יצרת תכנית נפלאה שפשוט מתממשת בימים אלו, לשמחתי זכיתי בהגרלה בקריית מוצקין, והנה חלום הדירה נרקם ומתממש, קיבלנו כבר הודעה מסודרת מהיזם בדבר התקדמות הפרויקט והיתרי הבנייה, ראינו את תא השטח בשכונת משכנות האמנים היוקרתית ביותר בקריות, והנה לצד דירות הנמכרות בימים אלו ממש ע"י קבלנים במחיר של החל מ 1.5 מיליון ש"ח, אנו נרכוש את אותה דירה רק בבניין סמוך (עם אותו נוף בדיוק ואותה קומה גבוהה אפילו) במחיר של עד 950,000 ש"ח לארבעה חדרים, אז תודה רבה ! ברור לי שאם לא היית לוקח את המושכות בעניין, (מנהל התכנון, רשות מקרקעי ישראל, משרד השיכון ומשרד האוצר) לא היינו חושבים בכלל על דירה. ניתן גם לתת מעט קרדיט ליאיר לפיד שבזמנו אכן ניסה לקדם את בעיית הדיור, אך נתקל במשוכת "ביבי", וכאן הבאת לידי ביטוי בצורה יפה מאוד את ניסיונך הפוליטי. המשך בדרכך, זו בדיוק הדרך לקנות דירה במחיר שפוי באזורים טובים, ולפתור לחלוטין את בעיית הדיור תוך שנה שנתיים כאלו. אגב, לכל מי שמעז לחשוב שאני טוקבקיסט של כחלון, תרגיעו - אני מוכן לשלוח במייל את שמי ואת הודעת הזכייה שקיבלתי למען הסר ספק
    סגור
  • בטוח שאתה נשוי כי לרווק עובדים עליהם בעניים לא יזכו (ל"ת)
    שלומי רווק 35 23/06/2016 19:01
    הגב לתגובה זו
    3 9
    סגור
  • 4.
    איפה ההצהרות ואיפה המעשים...
    אבי 23/06/2016 14:53
    הגב לתגובה זו
    9 3
    דיבורים כמו חול ואין מה לאכול. הדירות משווקות בטיפטופים והכל זז בקצב מייגע... אין ספק שככה לא פותרים משבר דיור. איפה אריאל שרון כשיש משבר דיור וצריך אותו.
    סגור
  • 3.
    אבל למה?
    מוטי 23/06/2016 13:34
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אפשר לקבל מביזפורטל הסבר אינטלגנטי?
    סגור
  • ניפוח מחירים
    סאם 23/06/2016 16:05
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מה לא ברור לך? מדינה רוצה למכור כמה שיותר - יש יותר מיסים. משרד השיכון רוצה להציג שקיים ביקוש עדיר - הוא יקבל יותר תקציבים !!! קבלנים רוצים למכור ביוקר !!! בנקים רוצים לתת כמה שיותר כסף - זו הרווח היחידי שיש להם היום. בעלי דירות רוצים לנפח את המחיר כמה שיותר... יש לך עוד שאלות? תשאל. תשאל איפה אתה גר !!!?? במדינת ישראבלוף. עוד שנה הכל יתפוצץ לכוווולם בפרצוף.
    סגור
  • הבועה לא תתפוצץ היא תמיד תהיה בשיא שלה בכל זמן נתון
    הבועה לא תתפוצץ היא 23/06/2016 18:49
    הגב לתגובה זו
    5 7
    הבועה לא תתפוצץ כי אדמה היא מוצר שלא מיוצר היא הולכת ונגמרת ואין תחרות כמו בסוללר או מזון וכו .. מה שגם מי ששולט בכול מהלך הדיור בין אם זה אדמה שהמדינה שולטת בזה ואין לה אינטרס למכור בזול את האדמה לקבלנים והקבלנים שהם מגובשים מאודד ולא ימכרו את הדירות בזול מקסימום ישכירו אותו ולגבי מימון הבנקים ימצאו תמיד פיתרון לתת משכנתאות ב99 אחוז העיקר שתקבלו הלוואה וככה הגלגל מסתובב לו מי שאין בידו כסף פשוט יהיה הומלס ומי שיהיה לו קצת כסף הוא ישתעבד כול חייו לבנקים ..... הנחמה היחידה היא שהמדינה על סף קריסה כלכלית ודומגרפית בעוד 20 שנה אם המצב ימשך ככה הילודה תיפסק וככה האויבים שלנו ינצחו אותנו על מה שאנחנו עושים לעצמינו ... והכול בגלל חמדנות לכסף שקיים בגנים שלינו
    סגור
  • תתפוצץ
    אחד 26/06/2016 23:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    על מנת שהמחירים תמיד יהיו בשיא הם חייבים תמיד לעלות וגם בשעור מסוים.הסיבה לכך היא כי אם יעלו רק "בקצת" (נגיד 2% בשנה) יהנו המשקיעים מתשואת שכירות של 2.18% בממוצע (זה הממוצע בת"א) נוסף על ה2% וזה מתחיל להראות כאב ראש לא מפצה מספיק עבור חלקם שימכרו דירתם ויורידו את המחיר עוד יותר ויכניסו מוכרים נוספים למעגל וכך נכנס לשוק שיורד מטה בדרמטיות. אז האם אנו מתקרבים לדשדוש כזה במחיר? ודאי כי עם שכר חציוני של 6600 שח בחודש משכנתא ממוצעת של מיליון שח עם החזר חודשי של 5000 שח ל30 שנה אין הרבה לאן לטפס עוד. ולא משנה כמה המדינה תנסה לחלוב אי אפשר להתמודד עם כוחות השוק
    סגור
  • 2.
    מגרילים דירות !!!!! לאן הגענו!!!
    בזיון למדינה !!! 23/06/2016 13:32
    הגב לתגובה זו
    19 4
    לא פלא שאין הענות , ועוד גובים 250 ש"ח דמי הרשמה !!!! אולי נשלח לוטו - סיכויים דומים !!!!!! כחלון = כישלון = בזיון
    סגור
  • 1.
    לקראת ההגרלות במרכז הארץ יירשמו הרבה משקיעים צעירים (ל"ת)
    בן 37 23/06/2016 13:08
    הגב לתגובה זו
    12 2
    סגור