לשפשף את העיניים: שוק האג"ח (גם בת"א) פשוט צלל - בשל הדברים של דראגי

יום אפילו גרוע משנרשם אתמול. שוקי האג"ח באירופה נכנסו לסחרור. השחר ל-10 שנים צלל עוד 1.1% 
מריו דראגי, צילום: Getty images Israel
אחרי שאתמול נרשם היום הגרוע ביותר בשוק האג"ח הגרמני מזה 3 שנים, היום נראה היה שנרשמת התייצבות מסויימת - אבל אז יו"ר הבנק האירופי המרכזי (ECB) החל לדבר, ושוב החלו נפילות. הדבר מכה גלים גם בשוק האג"ח בבורסה בת"א. מדד האג"ח הכללי שצלל אתמול בשיעור של 0.62%, צלל היום עוד 0.67%. צמד הימים הגרוע מתחילת השנה כאשר במדד הממשלתי הכללי הירידות הגיעו ל-0.77%.
האג"ח הגרמני ל-10 שנים צולל כעת לתשואה של 0.88% (התשואה הגבוהה ביותר מאז נובמבר 2014) ובת"א ה'שחר' ל-10 שנים צלל 1.1% לתשואה של 2.28%, התשואה הגבוהה ביותר זה שבועות. בשוק הקונצרני הנפילות אפילו חריפות יותר מאתמול. מדד תל בונד 20 צלל כעת0.82% אחרי ירידה של 0.54% אתמול, כלומר ירידה דו-יומית של כ-1.3%. האירו רציף טס עוד 0.8% ונסחר ב-4.33 שקלים
דראגי שקיים מסיבת עיתונאים לאחר הודעת הריבית בגוש האירו הבהיר בנאומו כי המשקיעים צריכים לצפות להמשך התנודתיות, וכי הבנק המרכזי לא מתכוון להתערב בכדי למתן את אותה תנודתיות. עוד אמר דראגי כי ההערכה היא שבתחילת השנה האינפלציה ראתה את השפל ( bottomed out ) - וכעת היא צפויה לטפס אל תוך 2016 (אך עדיין להישאר נמוכה). נזכיר בעניין זה כי הנפילות בשוק האג"ח החלו אתמול לאחר שנתון האינפלציה עלה 0.3% והכה את התחזיות, וזאת אחרי חצי שנה של אינפלציה אפסית. בנאומו היום, דראגי עדכן כי ה-ECB צופה כעת אינפלציה של 0.3% השנה, זאת מול תחזית קודמת לאינפלציה של 0%.
בשורה התחתונה, דראגי שהתייחס לעליית התשואות אתמול, הבהיר שזה נראה נורמאלי על רקע הריבית האפסית והסברים נוספים - ולכן ה-ECB לא מתכוון לפעול נגד עליית התשואות. לכתבה עם תחזיות הכלכלנים לשוק האג"ח - לחץ כאן
העובדה שהסוחרים זורקים את האג"ח הגרמניות אומרת שיש יותר תחושת ודאות בשווקים והערכה כי הכיוון הוא שיפור במצב הכלכלי. האג"ח הגרמניות נחשבות לחוף מבטחים.
מדד התל בונד 20 מתחילת השנה:
תגובות לכתבה(15):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    ומנהלי השקעות כל היום קנו מניות
    סוחר וותיק 03/06/2015 21:17
    הגב לתגובה זו
    0 11
    בקרוב הטירוף עובר למניות!!!!!
    סגור
  • 11.
    ומנהלי השקעות כל היום קנו מניות
    סוחר וותיק 03/06/2015 21:17
    הגב לתגובה זו
    0 8
    בקרוב הטירוף עובר למניות!!!!!
    סגור
  • 10.
    פונזי
    דראגי.סטנלי.קרנית 03/06/2015 20:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    משחק פרמידה
    סגור
  • 9.
    אי די בי
    חוך 03/06/2015 19:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא לכוח שאת אלשטיין הביא הרב פינטו
    סגור
  • 8.
    נ נח נחמ
    נחמן 03/06/2015 19:22
    הגב לתגובה זו
    5 1
    למספר 1 , לא הבנתי , לקנות או למכור ?
    סגור
  • לנחמן
    1 03/06/2015 22:12
    הגב לתגובה זו
    5 0
    נוס על נפשך...
    סגור
  • 7.
    לניר מתגובה 4
    שמעון 03/06/2015 19:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צה קרה שלטו אותך היום בפוטים? למה הוספתה עוד בבוקר? מה חשבתה בשעה 10.15 כשהשוק היה 008 שהולך לרדת ? אני להיפך בשעה זו קניתי עוד קולים אבל אני מקווה שמכרת. אותם היום למה אתה יודע? מחר המעוף על הבוקר 1719 בפקיעה תרשום
    סגור
  • 6.
    נמאס כבר ממה שקורה בבורסה (ל"ת)
    גרשון 03/06/2015 19:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    אג"ח - מה שעלה ב- 60% יכול גם לרדת ב- 60% (ל"ת)
    משה 03/06/2015 19:04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 4.
    רמאים גנבים כולם (ל"ת)
    ניר 03/06/2015 18:26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 3.
    שומר נפשו ירחק היום מכל אפיק.
    דני 03/06/2015 18:03
    הגב לתגובה זו
    8 2
    שבו בפק''מ כ-3 חודשים,ללא רווח ,רק כך תתחילו ללקט מציאות לאחר סופת הברקים הממשמשת ובאה,שתמחק מכל מי שבפנים כרבע מהתיק,ותסיג אותו שנה לאחור.
    סגור
  • 2.
    שום נכס לא בטוח, אנחנו לקראת סופו של הרחוב ללא המוצא.
    מפה 03/06/2015 16:56
    הגב לתגובה זו
    6 1
    בסופו של הרחוב הכל יכול לקרות.
    סגור
  • 1.
    מכובדי יוסף
    א 03/06/2015 16:47
    הגב לתגובה זו
    79 4
    משחר ימי ההיסטוריה האנושית ניזון היצור החי ולצורך העניין האדם...משקרים..הטעיות..מעשי מרמה..ולצורך העניין כאן בועות שהתנפחו על גזים לא יעילים ומקולקלים. תמיד ידע האדם בעיתות האלו..שבתחום חייו וזמנו על פני האדמה..הוא שואף לקירבו את כל הטומאה וההבל שהוא עצמו המציא..זה מעין פרפטום מובילה שפועל על כלום ולמעשה ליתר דיוק על לא כלום..ליתר בטחון הוזן הפרפטום העצמאי בעוד רוע וסחי על מנת לתגבר את שורות האין סוף של הסוף או הסוף של האין סוף.הפנייה לחומר כתוב ואפילו מדעי ובתוספת של הפסאודו או הפסבדו מדעי לשם טיבול וקינוח. יום טוב.
    סגור
  • התבקשתי למסור...
    כרמית 03/06/2015 19:39
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יש רק 4 אפשרויות והן: עליה לצורך עליה...עליה לצורך ירידה...ירידה לצורך עליה..וירידה לצורך ירידה......כך שסיכוי הניחוש הוא גדול..רק 4 מקרים...
    סגור
  • בההההה (ל"ת)