יועצי השקעות בכירים בארה"ב לקראת שנת 2013 - "הזדמנות אחרונה למכור"

מנהלי השקעות בחברות רבות, לרבות ולס פארגו, בנק אוף אמריקה, ג'יי פי מורגן ועוד, דנים עם הלקוחות האמידים בנוגע למספר אסטרטגיות. "זה מה שאנחנו עושים בדרך כלל"
סהר אביב | (4)

למכור. זהו המסר הנשלח מכמה יועצי השקעות פיננסים, שמזכירים ללקחותיהם העשירים ששארית 2012 הינה ההזדמנות האחרונה למכור בשיעורי המס הפדרליים הנוכחיים. המיסים בארה"ב עשויים לעלות בינואר 2013, כאשר המס על דיבידנדים צפוי לעמוד בשיעור של 43.4%. בנוסף, מס רווחי הון עלול לעלות ל-23.8%, משיעורו הנוכחי העומד על 15%.

רון פלורנס, כלכלן מבנק ולס פארגו (סימול: WFC) טוען כי מה שיש לעשות הוא "לנצל שיעור היסטורי נמוך, על מנת להעביר את את ההכנסה החייבת במס רווחי הון לשנה הנוכחית. זה מה שאנחנו עושים בדרך כלל". הוא מוסיף כי "אתה משלם היום מיסים בציפייה לשיעורים גבוהים יותר בעתיד".

עוד הוסיף הכלכלן: אנשים עלולים להחמיץ את ההזדמנויות לקחת רווחים כל עוד שיעור המס נמוך, ולאזן מחדש, משום שהם לא בודקים עד כמה השקעה בנכסים מסוכנים כמו מניות אג"ח בתשואה גבוהה ונדל"ן הפגינה ביצועים גבוהים בשנה זו".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    גם אצלנו היה תהליך זהה, מהכותרת אפשר להסיק (ל"ת)
    שמתקרבת מפולת עפ נב 20/10/2012 10:22
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    המפולת תגיע בסוף אבל לא לפני שכל השורטיסטים (ל"ת)
    יעברו ללונג 20/10/2012 10:27
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    נביא הזעם 19/10/2012 23:45
    הגב לתגובה זו
    עצם המפולת הינה כבר קונסנזוס , על כך אין וויכוח אבל תמיד יש את משחק "תפוח האדמה הלוהט" ומי שיזרוק אותו מוקדם יותר יזכה בקופה. הזמן הוא עכשיו כי אין סיבות להמשך עליות והכסף החכם התחיל לצאת
  • 1.
    כותרת יפה, אבל מטעה. (ל"ת)
    א 19/10/2012 20:34
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.