TV

אושר קירוי נתיבי איילון: כך ייראה הכביש בעתיד - צפו בסרטון

הוועדה המקומית החליטה להמליץ על הקמת הפרויקט בהיקף של 2 מיליארד שקל שישלב פארק ומרכזי ספורט ופנאי
לירן סהר | (16)

משנים את פני תל אביב: הוועדה המקומית הוציאה לדרך את אחד מהמייזמים המוניציפאליים הגדולים בישראל - קירוי נתיבי איילון. המטרה היא ליצור פארק מעל הכביש הסואן אשר ישלב מרכזי ספורט ופנאי, מסלולי אופניים והליכה, שטחים ירוקים, בתי קפה ופעילות מסחרית תומכת ותוך כך ליצור רצף בין מרכז תל אביב למזרחה - לשכונות נחלת יצחק, ביצרון ויד אליהו. 

 הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו קיבלה בישיבתה הבוקר (ד') החלטה להמליץ בחיוב בפני הוועדה המחוזית על פרסום הודעה בדבר הכנת תכנית בניין עיר לפי סעיף 77 לחוק התכנון והבנייה אשר תאפשר לבצע את הפרויקט. כמו כן הוחלט על קביעת מגבלות להוצאת היתרי בנייה בתחומה של תכנית זו לפי סעיף 78 לחוק התכנון הבנייה, אשר מטרתן להבטיח את כי כל היתרי הבנייה אשר יינתנו בתחום התכנית, לא יפגעו באפשרות לבצע את הפרויקט.

 

הפרויקט, אשר שטחו עשוי להגיע לכ-240 דונם, ישנה את ליבו של מטרופולין גוש דן והעיר תל אביב-יפו באמצעות יצירת שטח ציבורי חדש ופתוח – על בסיס שטח קיים. נתיבי איילון המוכרים, שהיום חוצים בפועל את תל אביב-יפו לשני חלקים ומהווים מוקד של זיהום אוויר ומטרדי רעש במרכז העיר. על ידי יצירת פארק ירוק נרחב בלב האזור העירוני הגדול בישראל יינתן פתרון למחסור בקרקעות ציבוריות במרכז העיר, יתאפשר איחוי רקמות אורבאניות, שיפור איכות הסביבה באמצעות הפחתת זיהום האוויר ומטרדי הרעש הכבדים במקום ויצירת אזור ידידותי ואטרקטיבי לפעילות עירונית, תוך ניצול מיטבי של הקרקע במוקד המטרופולין.

 

נכון להיום נתיבי איילון מהווים את אחד מעורקי התחבורה הראשיים והמשמעותיים במערך התנועה הארצי. בממוצע עוברים בהם כ-750,000 כלי רכב ביממה והם נחשבים לציר התחבורה העמוס ביותר בארץ, כאשר תנועת הרכבים והרכבות מייצרת מטרד רעש וזיהום אוויר, המשליכים באופן מהותי על שימושי הקרקע במקום.

בהיבט התחבורתי, הקמת הקירוי תתמוך בפיתוח עירוני מוטה תחבורה ציבורית ותאפשר שיפור משמעותי ברמת השירות להולכי רגל, בפרט עבור יוממים העושים שימוש במערכת הסעת ההמונים המרוכזת באזור זה, אשר מצויות בו תחנות רכבת ישראל הגדולות בארץ ואשר היקף המשתמשים בהן צפוי לגדול באופן משמעותי ביותר בשנים הבאות, עם הקמת תחנות הקו האדום של הרכבת הקלה בתוואי הסמוך לנתיבי איילון. הקירוי והמרחב הציבורי הפתוח שיוקם מעליו ישנו את האופן שבו נחווה אזור זה על ידי מאות אלפי התושבים, המועסקים והמבקרים בעיר, בפרט במרכז העסקים הראשי שלה.

 

הפרויקט תואם את תכנית המתאר המופקדת לעיר, אשר במסגרתה סומן קירוי האיילון.

ע"פ התכנית, עבודת התכנון תיערך בשני שלבים מובחנים; בשלב א' הכנת תכנית אב "חזון איילון" ושלב ב'- הכנת תב"ע. לאחר סיום הכנת התכניות הן יובאו לאישור מוסדות התכנון, צפי להבאת תכנית האב לדיון בוועדה המקומית- תחילת שנת 2016.

קיראו עוד ב"נדל"ן"

 

הכוונה היא כי הפרויקט ייושם בהדרגה החל מן השנים הקרובות ובמסגרת התכנון צפויה התחלה הדרגתית של ניצול השטחים החדשים שיפיק פרויקט הקירוי לטובת הציבור עד לסיומו. עלות הפרויקט נאמדת בכ-2 מיליארד שקל, ובכך למעשה נחשב לפרויקט המוניציפאלי הגדול בישראל.

 

איתי פנקס, חבר מועצת העיר תל אביב-יפו ויו"ר וועדת ההיגוי לפרויקט קירוי איילון: "תל אביב-יפו מציינת היום ציון דרך תשתיתי, סביבתי ואדריכלי ומתחילה, בפועל, בפרויקט שימשוך בוודאי תשומת לב ארצית ובין-לאומית. רצועת התשתית העמוסה ביותר במזרח התיכון – המורכבת מרכבת, כבישים, צנרת ביוב, ניקוז, חשמל, תקשורת ועוד - תהפוך בעוד מספר שנים לאי ירוק ופורח בלב העיר. מצוקת השטחים הפתוחים מקבלת מענה ייחודי בדמות יצירת שטח חדש על חשבון שטח קיים, תוך צמצום מפגעים סביבתיים קיימים ויצירת שטחים פתוחים לרווחת העיר, תושביה ואורחיה. מעבר להיותו של הקירוי הפרויקט המוניציפלי הגדול בישראל, ואחד השאפתניים בתולדותיה, קירוי איילון יהיה אחד המיזמים התשתיתיים-סביבתיים המרשימים בעולם, וסמל עירוני להתגאות בו".

 

התכנית נערכת ע"י משרד לרמן אדריכלים בע"מ ומחלקת תכנון מזרח באגף תכנון העיר במינהל ההנדסה של עיריית תל אביב-יפו.

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    מרכזניק 23/07/2015 02:45
    הגב לתגובה זו
    מעין מסלול מהיר בתשלום. הרעיון המוצא יעזור לכמה בעלי נכסים באזור, לא להמוני אנשים שנוסעים שם
  • 9.
    tx; 22/07/2015 17:54
    הגב לתגובה זו
    ב 2 מליארד ש"ח אני הופך את כל הפריפריה לערים בעלות תעסוקה, דיור ותרבות. עוד תקציבים למדינה תל אביב? למה? אנשים מלקקים קצפת כאשר בפריפריה מלקקים דם. כמה אפשר להשקיע במקום אחד? עיני לא צרה ואני בעד פרויקטים גרנדיוזים ומעוררי השראה אבל יש עניינים בוערים הרבה יותר.
  • 8.
    רכבת קלה לא מצליחים אז זה?! אשרי המאמין. (ל"ת)
    חלומות בהספניה 22/07/2015 15:21
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    בזבוז 22/07/2015 15:07
    הגב לתגובה זו
    של מאות אלפי מכוניות
  • טמבל 23/07/2015 00:39
    הגב לתגובה זו
    זה לא שאפשר לבנות אמצעים של זרימת אוויר כמו שיש בכל פאקינג מנהרה מאז ומתמיד אה? איזה אנשים מפגרים יאללה.
  • שלמי 22/07/2015 17:40
    הגב לתגובה זו
    וכנראה לא הייתה בירושלים הרבה זמן.
  • 6.
    הזוי 22/07/2015 15:05
    הגב לתגובה זו
    מי אמר שאין כסף במדינה
  • חגיגה לגנבים בדרג ממשלתי-אתגר אמיתי כמו נט-ע (ל"ת)
    ראיס-פוטין-טיל 400S 22/07/2015 16:45
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    סוף סוף, הגיע הזמן. תושבי תל אביב סבלו מספיק. (ל"ת)
    יוסי 22/07/2015 14:52
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    משה כהן 22/07/2015 14:34
    הגב לתגובה זו
    רק לי הדברים נראים תמוהים? שכונות שקטות כמו, נחלת יצחק, ביצרון ויד אליהו, יהפכו לאזורים מלאי תחבורה עודפת, זיהום, מחסור בחניה לדיירים. מי נהנה מזה??? כנראה שיש מי שגוזר קופון עלינו - מי זה? מישהו בעירייה? מישהו אחר?
  • 3.
    לא חראם על הכסף? כמה אנשים רעבים אפשר להאכיל בזה... (ל"ת)
    shafik 22/07/2015 14:03
    הגב לתגובה זו
  • ראיס-פוטין-טיל 400S 22/07/2015 16:48
    הגב לתגובה זו
    בכרמל הומלסים צריכים לעשות הזמנה כמו בתור בקופת חולים כללית
  • 2.
    ranr 22/07/2015 13:47
    הגב לתגובה זו
    פרוייקט גרנדיוזי בהחלט. אני מבין איך יופחת הרעש, אינני מבין איך יופחת זיהום האוויר. באיזור המקורה, יצטברו גזי שריפה של הדלקים, ייפלטו דו תחמוצת הפחמן, חלקיקי פיח ומתכות שיתרכזו באיזורים הסמוכים לפתחי ה"מנהרות". כלומר יהיו מי שיהנו מאוויר נקי יחסית ויהיו מי שיסבלו מאוויר מאד מאד מזוהם אלא אם כן יש תכנית ברורה איך האוויר הזה יטוהר. אגב, רצוי היה כי הרכבת תאמץ בלי להמתין, פרוייקט משל עצמה, חישמול הרכבת באיזורים עירוניים ובהמשך, לאורך כל הקווים. פרוייקט שיפחית משמעותית הן את זיהום האוויר והן את הרעש שיוצרים הקטרים.
  • ראיס-פוטין-טיל 400S 22/07/2015 16:50
    הגב לתגובה זו
    למה רק לחייפיאים?גם לנו בגוש דן מגיע לקבל...גוש סרטני.
  • 1.
    המתריע 22/07/2015 13:42
    הגב לתגובה זו
    כמות המזהמים ב"מנהרה" שתיווצר שם תהיה אדירה, לאין שיעור יותר גדולה מתחנת הרכבת מודיעין מרכז המקורה אשר ממש אי אפשר לנשום שם.
  • חוץ ממשרתים בפיקוד העורף.להם יש מסכות עם בקבוקי בוטן... (ל"ת)
    ראיס-פוטין-טיל 400S 22/07/2015 16:51
    הגב לתגובה זו
אספת דיירים (X)אספת דיירים (X)

כמה באמת צריך לשלם ועד בית והאם אתם משלמים יותר מדי?

כשמדברים על דמי ועד בית, אין תמחור אחיד - המחיר משתנה מאוד בין בניין לבניין. הכל תלוי בגורמים כמו גודל הבניין, סוג הדירות, המערכות והשירותים המשותפים ומידת התחזוקה הדרושה, אבל הנה הממוצעים 



עמית בר |
נושאים בכתבה ועד בית

דמי ועד בית מתייקרים. כמו כמעט כל מוצר ושירות גם העלויות שלתחזוקת הבית עולות - הניקיון, הגינון, התיקונים של המעליות. הסכומים גדלים מדי שנה. כמה בעצם עולה ועד הבית והאם אנחנו משלמים סכום סביר? אין אין תמחור אחיד - התשלום עבור ועד הבית משתנה מאוד בין בניין לבניין, בין אזור לאזור ותלוי בגורמים כמו גודל הבניין, סוג הדירות, המערכות והשירותים המשותפים ומידת התחזוקה הדרושה. 

טווחים טיפוסיים - תלוי מה יש בבניין

במבנים בסיסיים וישנים, ללא מעלית או מתקנים משותפים - דמי ועד יכולים להיות נמוכים יחסית. יש בניינים שבהם התשלום לדירה נע סביב 80-140 שקל בחודש. אם מדובר בבניין שמתוחזק בינוני עם מעלית, שירות ניקיון, חשמל משותף ותחזוקה כללית - דמי הוועד יהיו גבוהים יותר, באזור של 150 עד 350 שקלים בחודש. 

בבניינים חדשים יחסית עם שירותים יותר נרחבים לרבות: מעלית, חניה תת-קרקעית, גינה, מערכות שירות, תחזוקת גג וחימום - העלויות עולות משמעותית. דמי ועד בבניינים כאלה מגיעים ל-500 עד 900 שקלים ולעיתים אף יותר.

בבניינים יוקרתיים יותר שבהם יש גם שמירה ולובי מטופח זה יהיה מעל 1,000 שקל בחודש.  זה גם תלוי כמובן באזור. בתל אביב הכי יקר, ככל שמתרחקים זול יותר. אם במגדל בתל אביב התשלום לוועד מגיע ל-2,000 שקלים ומעלה,  הרי שברמת גן ופתח תקווה זה יהיה כ-1,000-1,400 שקלים ווב קשה להשוות כי זה גם תלוי בשאלה אם יש בריכה, חדר כושר ושירותים נוספים.     


בשורה התחתונה ועד הבית מתחיל ב-50 שקלים בבניינים ישנים ומגיע במקומות מסוימים גם ל-3,000 שקלים ומעלה. 


מה מייקר את דמי הוועד

הגורמים העיקריים שמקפיצים את העלות: שירותים משותפים כמו ניקיון, גינון, חשמל ותאורה משותפת, תחזוקת מעלית, גג, חניון, מערכות מיזוג, חצר וגינות. במקרים רבים הוועד במיקור חוץ. שימוש בחברת ניהול מקצועית במקום ועד מתנדב מהדיירים מוסיף עלות לניהול, גבייה, טיפול בסרבנים, תיאום שירותים ותחזוקה שוטפת. עלות שירות ניהול בסיסי לדירה נעה סביב 80-120 שקל בחודש, לפני עלויות התחזוקה והשירותים הנוספים.

הדמיה של פרויקט LOV LOD, קרדיט: STUDIO Yהדמיה של פרויקט LOV LOD, קרדיט: STUDIO Y

פטור ממשכנתא ל-5 שנים בהתחדשות עירונית בלוד; דירות 2 חדרים החל ב-1.72 מיליון שקל

רוטשטיין וציפחה ימכרו 133 דירות חדשות בלוד, עם פטור ממשכנתא לתקופה של עד 5 שנים לרוכשי הדירות מחיר דירת 3 חדרים החל מ- 2.05 מיליון שקל

רן קידר |
נושאים בכתבה רוטשטיין לוד

החברות רוטשטיין רוטשטיין -1.92%   וציפחה משיקות את השלב השני בפרויקט ההתחדשות העירונית LOV LOD. לקראת ההשקה, יצאו החברות במבצע מימון יוצא דופן, המעניק לרוכשי דירות בפרויקט חופש מהמשכנתא לתקופה של עד חמש שנים מרגע הרכישה.

פרויקט LOV LOD הינו פרויקט התחדשות עירונית ברחוב איינשטיין בעיר שהקמתו החלה לפני מספר חודשים ובמסגרתו נבנות 488 יחידות דיור חדשות בשני שלבים. עד כה, נמכרו בפרויקט למעלה מ-40 דירות. כעת כאמור מתחילה החברה בשיווק השלב השני של הפרויקט שכולל 133 דירות במגדל בן 23 קומות. בין הדירות שמוצעות למכירה, כיום, דירות בנות 2 חדרים בשטח של כ 68 מ"ר עם מרפסת בשטח של כ-9 מ"ר, המוצעות למכירה במחיר של 1.72 מיליון שקל. דירות 4 חדרים בפרויקט בשטח של 106 מ"ר עם מרפסת בשטח 14 מ"ר מוצעות למכירה במחיר של החל מ-2.53 מיליון שקל. אכלוס הפרויקט צפוי להיות במחצית השניה של 2029.

הפרויקט ממוקם בלב העיר, במרחק הליכה מתחנת הרכבת, צירי תנועה ראשיים, מוסדות חינוך, פארקים וגינות ציבוריות, מרכזי תרבות ועוד. בלב המתחם תוקם חצר פנימית ירוקה וקומת מסחר לרווחת קהילת המגורים החדשה. כמו כן יכלול הפרויקט שטחי ציבור, מסחר ותעסוקה לטובת דיירי המתחם, השכונה ותושבי העיר כולה.

המהלך נועד לתת פתרון ממשי לאתגרי המימון של משפחות צעירות ורוכשי דירות ראשונות ולהקל על הנטל הכלכלי בתקופת הבנייה והאכלוס. כמו כן, יאפשר למשפרי הדיור גמישות מירבית בעיתוי מכירת הדירה הישנה ללא לחץ. במסגרת המבצע, יינתן לרוכשים בפרויקט מימון בהיקף של עד 70% ממחיר הדירה ברכישה, וכן פתרון מימוני המאפשר לשלם רק 15% בחתימת החוזה, קבלת הלוואת קבלן ל 5 שנים. ההלוואה בתנאים ייחודיים לתקופה ארוכה מהמקובל בשוק. 

במסגרת הלוואת הקבלן מאפשרות החברות דחיית תשלומי המשכנתא לבנק, אשר יחלו רק שנתיים לאחר האכלוס, כשתשלומי הריבית בתקופה זו חלים על רוטשטיין וציפחה כך שהרוכשים נהנים מתקופת שקט כלכלי, ללא תשלומים כפולים. היתרה תשולם באמצעות הלוואת קבלן ומשכנתא נוספת, כשתשלום ההחזר בגינן יחל רק לאחר תקופת הפטור.