אושר קירוי נתיבי איילון: כך ייראה הכביש בעתיד - צפו בסרטון
משנים את פני תל אביב: הוועדה המקומית הוציאה לדרך את אחד מהמייזמים המוניציפאליים הגדולים בישראל - קירוי נתיבי איילון. המטרה היא ליצור פארק מעל הכביש הסואן אשר ישלב מרכזי ספורט ופנאי, מסלולי אופניים והליכה, שטחים ירוקים, בתי קפה ופעילות מסחרית תומכת ותוך כך ליצור רצף בין מרכז תל אביב למזרחה - לשכונות נחלת יצחק, ביצרון ויד אליהו.
הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו קיבלה בישיבתה הבוקר (ד') החלטה להמליץ בחיוב בפני הוועדה המחוזית על פרסום הודעה בדבר הכנת תכנית בניין עיר לפי סעיף 77 לחוק התכנון והבנייה אשר תאפשר לבצע את הפרויקט. כמו כן הוחלט על קביעת מגבלות להוצאת היתרי בנייה בתחומה של תכנית זו לפי סעיף 78 לחוק התכנון הבנייה, אשר מטרתן להבטיח את כי כל היתרי הבנייה אשר יינתנו בתחום התכנית, לא יפגעו באפשרות לבצע את הפרויקט.
הפרויקט, אשר שטחו עשוי להגיע לכ-240 דונם, ישנה את ליבו של מטרופולין גוש דן והעיר תל אביב-יפו באמצעות יצירת שטח ציבורי חדש ופתוח – על בסיס שטח קיים. נתיבי איילון המוכרים, שהיום חוצים בפועל את תל אביב-יפו לשני חלקים ומהווים מוקד של זיהום אוויר ומטרדי רעש במרכז העיר. על ידי יצירת פארק ירוק נרחב בלב האזור העירוני הגדול בישראל יינתן פתרון למחסור בקרקעות ציבוריות במרכז העיר, יתאפשר איחוי רקמות אורבאניות, שיפור איכות הסביבה באמצעות הפחתת זיהום האוויר ומטרדי הרעש הכבדים במקום ויצירת אזור ידידותי ואטרקטיבי לפעילות עירונית, תוך ניצול מיטבי של הקרקע במוקד המטרופולין.
- פארק צמרת: 8 מיליון שקל על דירת 3 חדרים בקומה גבוהה - מי בא?
- עיריית תל אביב: הקמת מסילה רביעית באיילון תביא לסכנת הצפה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נכון להיום נתיבי איילון מהווים את אחד מעורקי התחבורה הראשיים והמשמעותיים במערך התנועה הארצי. בממוצע עוברים בהם כ-750,000 כלי רכב ביממה והם נחשבים לציר התחבורה העמוס ביותר בארץ, כאשר תנועת הרכבים והרכבות מייצרת מטרד רעש וזיהום אוויר, המשליכים באופן מהותי על שימושי הקרקע במקום.
בהיבט התחבורתי, הקמת הקירוי תתמוך בפיתוח עירוני מוטה תחבורה ציבורית ותאפשר שיפור משמעותי ברמת השירות להולכי רגל, בפרט עבור יוממים העושים שימוש במערכת הסעת ההמונים המרוכזת באזור זה, אשר מצויות בו תחנות רכבת ישראל הגדולות בארץ ואשר היקף המשתמשים בהן צפוי לגדול באופן משמעותי ביותר בשנים הבאות, עם הקמת תחנות הקו האדום של הרכבת הקלה בתוואי הסמוך לנתיבי איילון. הקירוי והמרחב הציבורי הפתוח שיוקם מעליו ישנו את האופן שבו נחווה אזור זה על ידי מאות אלפי התושבים, המועסקים והמבקרים בעיר, בפרט במרכז העסקים הראשי שלה.
הפרויקט תואם את תכנית המתאר המופקדת לעיר, אשר במסגרתה סומן קירוי האיילון.
ע"פ התכנית, עבודת התכנון תיערך בשני שלבים מובחנים; בשלב א' הכנת תכנית אב "חזון איילון" ושלב ב'- הכנת תב"ע. לאחר סיום הכנת התכניות הן יובאו לאישור מוסדות התכנון, צפי להבאת תכנית האב לדיון בוועדה המקומית- תחילת שנת 2016.
- פטור ממשכנתא ל-5 שנים בהתחדשות עירונית בלוד; דירות 2 חדרים החל ב-1.72 מיליון שקל
- אזורים קיבלה היתר בנייה ל-220 יח"ד בקרית יערים; מה קרה למחירים בשנה האחרונה?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "בשנה הקרובה נראה התאוששות משמעותית בשוק הדירות"
הכוונה היא כי הפרויקט ייושם בהדרגה החל מן השנים הקרובות ובמסגרת התכנון צפויה התחלה הדרגתית של ניצול השטחים החדשים שיפיק פרויקט הקירוי לטובת הציבור עד לסיומו. עלות הפרויקט נאמדת בכ-2 מיליארד שקל, ובכך למעשה נחשב לפרויקט המוניציפאלי הגדול בישראל.
איתי פנקס, חבר מועצת העיר תל אביב-יפו ויו"ר וועדת ההיגוי לפרויקט קירוי איילון: "תל אביב-יפו מציינת היום ציון דרך תשתיתי, סביבתי ואדריכלי ומתחילה, בפועל, בפרויקט שימשוך בוודאי תשומת לב ארצית ובין-לאומית. רצועת התשתית העמוסה ביותר במזרח התיכון – המורכבת מרכבת, כבישים, צנרת ביוב, ניקוז, חשמל, תקשורת ועוד - תהפוך בעוד מספר שנים לאי ירוק ופורח בלב העיר. מצוקת השטחים הפתוחים מקבלת מענה ייחודי בדמות יצירת שטח חדש על חשבון שטח קיים, תוך צמצום מפגעים סביבתיים קיימים ויצירת שטחים פתוחים לרווחת העיר, תושביה ואורחיה. מעבר להיותו של הקירוי הפרויקט המוניציפלי הגדול בישראל, ואחד השאפתניים בתולדותיה, קירוי איילון יהיה אחד המיזמים התשתיתיים-סביבתיים המרשימים בעולם, וסמל עירוני להתגאות בו".
התכנית נערכת ע"י משרד לרמן אדריכלים בע"מ ומחלקת תכנון מזרח באגף תכנון העיר במינהל ההנדסה של עיריית תל אביב-יפו.
- 10.מרכזניק 23/07/2015 02:45הגב לתגובה זומעין מסלול מהיר בתשלום. הרעיון המוצא יעזור לכמה בעלי נכסים באזור, לא להמוני אנשים שנוסעים שם
- 9.tx; 22/07/2015 17:54הגב לתגובה זוב 2 מליארד ש"ח אני הופך את כל הפריפריה לערים בעלות תעסוקה, דיור ותרבות. עוד תקציבים למדינה תל אביב? למה? אנשים מלקקים קצפת כאשר בפריפריה מלקקים דם. כמה אפשר להשקיע במקום אחד? עיני לא צרה ואני בעד פרויקטים גרנדיוזים ומעוררי השראה אבל יש עניינים בוערים הרבה יותר.
- 8.רכבת קלה לא מצליחים אז זה?! אשרי המאמין. (ל"ת)חלומות בהספניה 22/07/2015 15:21הגב לתגובה זו
- 7.בזבוז 22/07/2015 15:07הגב לתגובה זושל מאות אלפי מכוניות
- טמבל 23/07/2015 00:39הגב לתגובה זוזה לא שאפשר לבנות אמצעים של זרימת אוויר כמו שיש בכל פאקינג מנהרה מאז ומתמיד אה? איזה אנשים מפגרים יאללה.
- שלמי 22/07/2015 17:40הגב לתגובה זווכנראה לא הייתה בירושלים הרבה זמן.
- 6.הזוי 22/07/2015 15:05הגב לתגובה זומי אמר שאין כסף במדינה
- חגיגה לגנבים בדרג ממשלתי-אתגר אמיתי כמו נט-ע (ל"ת)ראיס-פוטין-טיל 400S 22/07/2015 16:45הגב לתגובה זו
- 5.סוף סוף, הגיע הזמן. תושבי תל אביב סבלו מספיק. (ל"ת)יוסי 22/07/2015 14:52הגב לתגובה זו
- 4.משה כהן 22/07/2015 14:34הגב לתגובה זורק לי הדברים נראים תמוהים? שכונות שקטות כמו, נחלת יצחק, ביצרון ויד אליהו, יהפכו לאזורים מלאי תחבורה עודפת, זיהום, מחסור בחניה לדיירים. מי נהנה מזה??? כנראה שיש מי שגוזר קופון עלינו - מי זה? מישהו בעירייה? מישהו אחר?
- 3.לא חראם על הכסף? כמה אנשים רעבים אפשר להאכיל בזה... (ל"ת)shafik 22/07/2015 14:03הגב לתגובה זו
- ראיס-פוטין-טיל 400S 22/07/2015 16:48הגב לתגובה זובכרמל הומלסים צריכים לעשות הזמנה כמו בתור בקופת חולים כללית
- 2.ranr 22/07/2015 13:47הגב לתגובה זופרוייקט גרנדיוזי בהחלט. אני מבין איך יופחת הרעש, אינני מבין איך יופחת זיהום האוויר. באיזור המקורה, יצטברו גזי שריפה של הדלקים, ייפלטו דו תחמוצת הפחמן, חלקיקי פיח ומתכות שיתרכזו באיזורים הסמוכים לפתחי ה"מנהרות". כלומר יהיו מי שיהנו מאוויר נקי יחסית ויהיו מי שיסבלו מאוויר מאד מאד מזוהם אלא אם כן יש תכנית ברורה איך האוויר הזה יטוהר. אגב, רצוי היה כי הרכבת תאמץ בלי להמתין, פרוייקט משל עצמה, חישמול הרכבת באיזורים עירוניים ובהמשך, לאורך כל הקווים. פרוייקט שיפחית משמעותית הן את זיהום האוויר והן את הרעש שיוצרים הקטרים.
- ראיס-פוטין-טיל 400S 22/07/2015 16:50הגב לתגובה זולמה רק לחייפיאים?גם לנו בגוש דן מגיע לקבל...גוש סרטני.
- 1.המתריע 22/07/2015 13:42הגב לתגובה זוכמות המזהמים ב"מנהרה" שתיווצר שם תהיה אדירה, לאין שיעור יותר גדולה מתחנת הרכבת מודיעין מרכז המקורה אשר ממש אי אפשר לנשום שם.
- חוץ ממשרתים בפיקוד העורף.להם יש מסכות עם בקבוקי בוטן... (ל"ת)ראיס-פוטין-טיל 400S 22/07/2015 16:51הגב לתגובה זו
אספת דיירים (X)כמה באמת צריך לשלם ועד בית והאם אתם משלמים יותר מדי?
כשמדברים על דמי ועד בית, אין תמחור אחיד - המחיר משתנה מאוד בין בניין לבניין. הכל תלוי בגורמים כמו גודל הבניין, סוג הדירות, המערכות והשירותים המשותפים ומידת התחזוקה הדרושה, אבל הנה הממוצעים
דמי ועד בית מתייקרים. כמו כמעט כל מוצר ושירות גם העלויות שלתחזוקת הבית עולות - הניקיון, הגינון, התיקונים של המעליות. הסכומים גדלים מדי שנה. כמה בעצם עולה ועד הבית והאם אנחנו משלמים סכום סביר? אין אין תמחור אחיד - התשלום עבור ועד הבית משתנה מאוד בין בניין לבניין, בין אזור לאזור ותלוי בגורמים כמו גודל הבניין, סוג הדירות, המערכות והשירותים המשותפים ומידת התחזוקה הדרושה.
טווחים טיפוסיים - תלוי מה יש בבניין
במבנים בסיסיים וישנים, ללא מעלית או מתקנים משותפים - דמי ועד יכולים להיות נמוכים יחסית. יש בניינים שבהם התשלום לדירה נע סביב 80-140 שקל בחודש. אם מדובר בבניין שמתוחזק בינוני עם מעלית, שירות ניקיון, חשמל משותף ותחזוקה כללית - דמי הוועד יהיו גבוהים יותר, באזור של 150 עד 350 שקלים בחודש.
בבניינים חדשים יחסית עם שירותים יותר נרחבים לרבות: מעלית, חניה תת-קרקעית, גינה, מערכות שירות, תחזוקת גג וחימום - העלויות עולות משמעותית. דמי ועד בבניינים כאלה מגיעים ל-500 עד 900 שקלים ולעיתים אף יותר.
בבניינים יוקרתיים יותר שבהם יש גם שמירה ולובי מטופח זה יהיה מעל 1,000 שקל בחודש. זה גם תלוי כמובן באזור. בתל אביב הכי יקר, ככל שמתרחקים זול יותר. אם במגדל בתל אביב התשלום לוועד מגיע ל-2,000 שקלים ומעלה, הרי שברמת גן ופתח תקווה זה יהיה כ-1,000-1,400 שקלים ווב קשה להשוות כי זה גם תלוי בשאלה אם יש בריכה, חדר כושר ושירותים נוספים.
בשורה התחתונה ועד הבית מתחיל ב-50 שקלים בבניינים ישנים ומגיע במקומות מסוימים גם ל-3,000 שקלים ומעלה.
מה מייקר את דמי הוועד
הגורמים העיקריים שמקפיצים את העלות: שירותים משותפים כמו ניקיון, גינון, חשמל ותאורה משותפת, תחזוקת מעלית, גג, חניון, מערכות מיזוג, חצר וגינות. במקרים רבים הוועד במיקור חוץ. שימוש בחברת ניהול מקצועית במקום ועד מתנדב מהדיירים מוסיף עלות לניהול, גבייה, טיפול בסרבנים, תיאום שירותים ותחזוקה שוטפת. עלות שירות ניהול בסיסי לדירה נעה סביב 80-120 שקל בחודש, לפני עלויות התחזוקה והשירותים הנוספים.
הממשלה תשקיע בהאצת בנייה, התחדשות עירונית וחיזוק הדיור הציבורי
שר הבינוי והשיכון חיים כץ ושר האוצר בצלאל סמוטריץ סיכמו על תוספות משמעותיות לתקציב משרד הבינוי והשיכון לשנת 2026; במסגרת הסיכום התקציבי לשנת 2026 הושגו משאבים משמעותיים למשרד כחלק מהמשך יישום תכנית הדיור הלאומית והרחבת פתרונות הדיור למשרתי המילואים ולציבור כולו
ההסכמות כוללות תוספות תקציביות רחבות בתחומי האצת הנדל״ן וסבסוד פיתוח, הדיור הציבורי, התחדשות עירונית ושכירות ארוכת טווח. בנוסף, סוכם בין השרים והמנכ״ל על קידום מהלכים אסטרטגיים לשנים הקרובות, ובהם:
קביעת יעד התחלות בנייה מוסכם לחומש הקרוב. קידום מודלים חדשים של שכירות בסיוע בשכר דירה ובדיור הציבורי. קידום פתרון חסמי המט”שים (מתקני טיהור שפכים, שלעתים מהווים
חסם לבנייה חדשה) בשנת 2026. קידום התחדשות עירונית בדיור הציבורי. קידום משותף של שוק שכירות ארוכת טווח. קידום והסרת חסמים בהתחדשות עירונית - הן באזורי ביקוש והן בפריפריה - כדי לאפשר היתכנות כלכלית ולהגדיל את מספר הפרויקטים שייצאו לדרך בפועל.
הסיכום התקציבי שם דגש על רציפות השיווקים, הגדלת היקף התחלות הבנייה והגדלת היצע יחידות הדיור ברחבי הארץ. בנוסף, המשך תכנית דירה בהנחה, בדגש על הקצאת עד 50% מהדירות למשרתי מילואים פעילים. עיקרי ההסכמות לשנת 2026:
כ-700 מיליון שקל לקידום שיווקים, האצת תהליכי
בנייה וסבסוד פיתוח בפריפריה. כ-250 מיליון שקל נוספים יוקצו לשיפוץ, תחזוקה והשמשה של דירות הדיור הציבורי. בנוסף, יגובשו הסכמי מסגרת להתחדשות עירונית והסרת חסמים.
- הממשלה אישרה את תקציב המדינה לשנה הבאה - 662 מיליארד שקל
- הרחבת הפטור ממס על יבוא אישי תיכנס לתוקף עוד 21 יום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שר הבינוי והשיכון, חיים כץ: "הצלחנו להביא תקציב שמחזק את כל תחומי הדיור בישראל- מהצפון ועד הדרום, מהתחדשות עירונית ועד דירה בהנחה. הדגש הוא להמשיך לייצר היצע, להגדיל שיווקים, להסיר חסמים ולהבטיח אפשרויות אמיתיות לזוגות צעירים ולמשרתי המילואים. זהו תקציב של עשייה, שמאפשר לנו להמשיך לפעול לטובת אזרחי ישראל".
