אג"ח חברות נדל"ן מניב - הזדמנות או סיכון?
לאחר ההתרעה של לאומי שוק הון מפני הרכישה, אליעזר כרמל מסביר למה בכל זאת מדובר באפיק השקעה ששווה מבט // דעה
בסקירה שפורסמה לאחרונה בביזפורטל ממליץ דודי רזניק, כלכלן בלאומי שוקי הון, להימנע מרכישה של אג"ח חברות נדל"ן ממונפות העוסקות בנכסים מניבים. לטענתו, המשך עליית התשואות לטווח ארוך בארה"ב צפוי לגרור עליה בתשואות לפדיון באג"ח דומות הנסחרות בתל אביב.
בעקבות כך ממליץ מר רזניק באופן גורף שלא לרכוש אג"ח של חברות נדל"ן מניב משום רגישותן הרבה לעלויות המימון. (לכתבה המלאה)
אתייחס לאמור לעיל משני היבטים:
ברמת החברה, ברור כי גיוס חוב בעלויות גבוהות יותר צפוי לצמצם את הפער בין התשואה מהנכסים לבין ריבית האג"ח, ברם רבות מהחברות העוסקות בתחום נערכו בעוד מועד לסצנריו שמתאר מר רזניק: הן סגרו חוזי שכירות ארוכי טווח ובו זמנית קיבעו עלויות מימון על ידי הנפקות אג"ח לטווח בינוני וארוך בבורסה.
יותר מזה, גם אם החברות לא נערכו מספיק ל"סביבת" ריביות גבוהה יותר כשמדובר בנותני הלוואה (מחזיקי אג"ח) - הללו מעוניינים בהחזרי הריביות והקרן ואלה תלויים בזמינותו של תזרים מזומנים איכותי. רווחיות הפירמה מעניינת יותר את בעלי המניות מאשר את נושיה.
מהזווית הבורסאית, התרעתו של מר רזניק להימנע מרכישת האג"ח המדובר איננה רלוונטית לגבי פירמות שגייסו חוב בעבר והאג"ח שלהן נסחרות בשוק. למגייס האג"ח חשוב לעמוד בשירות החוב, לשלם ריביות בשיעור שנקבע במועד ההנפקה, אחת לחצי שנה או אחת לשנה ולאחר מכן לפדות הקרן במספר תשלומים או בתשלום אחד. התשואות לפדיון המשתנות מידי יום בבורסה, מעניינות את המשקיעים בכוח או בפועל ופחות את מגייס החוב.
בשולי ההמלצה דלעיל מפתיע מר רזניק וממליץ על האג"ח של הבנקים כאפיק השקעה אלטרנטיבי. אציין כי תשואות האג"ח בסקטור מכובד זה אינן עולות על 0.5% עד 0.8% לשנה. ומה עם עמלות הקנייה והמכירה ומה עם דמי המשמרת?
- 2.מסכים עם מר כרמל (ל"ת)דן 10/11/2018 13:11הגב לתגובה זו
- 1.משקיע 06/11/2018 18:02הגב לתגובה זולדוגמא אג"ח ווטרסטון א , סטרווד אג"ח א.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIF‑35, איירבוס וגם אנבידיה: סעודיה מכוונת הכי גבוה בדרך להפוך למוקד תחבורה אזורי
עסקת המטוסים המסתמנת עם ארה"ב היא רק הנדבך האחרון בתוכניתה הכוללת של הממלכה לייצר סביבת תעופה יעילה, מודרנית ובת
קיימא. וכשגם אנבידיה בתוך הקלחת - השמיים הם הגבול
במהלך העשור האחרון, ערב הסעודית מקדמת באופן חסר תקדים מהפכה בתעשיית התעופה שלה - לא רק בתעופה אזרחית אלא גם בצבאית, תוך שילוב טכנולוגיות חדשניות, מערכת מתקדמת של בינה מלאכותית (AI) ובעיקר שותפות אסטרטגית עם ענקיות טכנולוגיה כמו אנבידיה. בנוסף, סעודיה עושה מאמץ אדיר מול ארה״ב לקבל את מטוס הקרב האמריקאי F‑35, מטוס שעלול להיות שובר שוויון במזרח התיכון.
פיתוח תעשיית התעופה בסעודיה במסגרת התוכנית "חזון 2030" של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן היא לא רק מהלך טכנולוגי-תדמיתי, אלא מהפכה עם השלכות כלכליות וחברתיות עמוקות המשנות את פניה של הממלכה.
תוכנית "חזון 2030" שמוביל יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן מתמקדת ביצירת כלכלה פחות תלויה בנפט באמצעות עידוד תעשיות טכנולוגיות, ביניהן תעופה. סעודיה משקיעה כיום מאות מיליארדי דולרים בבניית שדות תעופה מודרניים, הרחבת חברות תעופה לאומיות וכן פיתוח תעשייה ביטחונית מקומית, שמכילה גם שותפויות עם חברות כמו לוקהיד מרטין ובואינג לצד פיתוח עצמי בחברת SAMI, החברה הביטחונית הסעודית.
על הפרק היהלום שבכתר - ה־F‑35
חיל האוויר הסעודי נחשב כיום לאחד החילות המתקדמים במזרח התיכון, עם צי מטוסים מגוון שמתמקד במטוסי F-15 המתקדמים, לצד מטוסים נוספים כמו טורנדו ומערכות בקרה והגנה אווירית מתקדמות. בשנים האחרונות, הממלכה ביצעה מודרניזציה נרחבת שכללה רכישת מטוסי F-15SA ו-F-15EX, שמאופיינים במערכות נשק ואוויוניקה מתקדמות. נעשה מאמץ לשדרג את יכולות חיל האוויר הכוללות טיסה ארוכת טווח, יכולות תקיפה מדויקות ומערכות לוחמה אלקטרונית מתקדמות.
- מנסיכות נפט למעצמת AI: החזון הטכנולוגי והצבאי החדש של סעודיה
- מנפט ל-AI: איך המפרציות ממציאות את עצמן מחדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

איור: דפדפן אטלס של OpenAIF‑35, איירבוס וגם אנבידיה: סעודיה מכוונת הכי גבוה בדרך להפוך למוקד תחבורה אזורי
עסקת המטוסים המסתמנת עם ארה"ב היא רק הנדבך האחרון בתוכניתה הכוללת של הממלכה לייצר סביבת תעופה יעילה, מודרנית ובת
קיימא. וכשגם אנבידיה בתוך הקלחת - השמיים הם הגבול
במהלך העשור האחרון, ערב הסעודית מקדמת באופן חסר תקדים מהפכה בתעשיית התעופה שלה - לא רק בתעופה אזרחית אלא גם בצבאית, תוך שילוב טכנולוגיות חדשניות, מערכת מתקדמת של בינה מלאכותית (AI) ובעיקר שותפות אסטרטגית עם ענקיות טכנולוגיה כמו אנבידיה. בנוסף, סעודיה עושה מאמץ אדיר מול ארה״ב לקבל את מטוס הקרב האמריקאי F‑35, מטוס שעלול להיות שובר שוויון במזרח התיכון.
פיתוח תעשיית התעופה בסעודיה במסגרת התוכנית "חזון 2030" של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן היא לא רק מהלך טכנולוגי-תדמיתי, אלא מהפכה עם השלכות כלכליות וחברתיות עמוקות המשנות את פניה של הממלכה.
תוכנית "חזון 2030" שמוביל יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן מתמקדת ביצירת כלכלה פחות תלויה בנפט באמצעות עידוד תעשיות טכנולוגיות, ביניהן תעופה. סעודיה משקיעה כיום מאות מיליארדי דולרים בבניית שדות תעופה מודרניים, הרחבת חברות תעופה לאומיות וכן פיתוח תעשייה ביטחונית מקומית, שמכילה גם שותפויות עם חברות כמו לוקהיד מרטין ובואינג לצד פיתוח עצמי בחברת SAMI, החברה הביטחונית הסעודית.
על הפרק היהלום שבכתר - ה־F‑35
חיל האוויר הסעודי נחשב כיום לאחד החילות המתקדמים במזרח התיכון, עם צי מטוסים מגוון שמתמקד במטוסי F-15 המתקדמים, לצד מטוסים נוספים כמו טורנדו ומערכות בקרה והגנה אווירית מתקדמות. בשנים האחרונות, הממלכה ביצעה מודרניזציה נרחבת שכללה רכישת מטוסי F-15SA ו-F-15EX, שמאופיינים במערכות נשק ואוויוניקה מתקדמות. נעשה מאמץ לשדרג את יכולות חיל האוויר הכוללות טיסה ארוכת טווח, יכולות תקיפה מדויקות ומערכות לוחמה אלקטרונית מתקדמות.
- מנסיכות נפט למעצמת AI: החזון הטכנולוגי והצבאי החדש של סעודיה
- מנפט ל-AI: איך המפרציות ממציאות את עצמן מחדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

