
למרות החששות מ-AI - דואלינגו מזנקת ב-16% הודות לטיקטוק
מניית אפליקציית לימודי השפות דואלינגו DUOLINGO INC מזנקת לאחר שדיווחה על מספר שיא של כניסות לאפליקציה במהלך הרבעון הרביעי על רקע הפופולריות הגוברת בטיקטוק ורשתות נוספות. החברה ראתה 26.9 מיליון משתמשים פעילים מדי יום ברבעון הרביעי. עלייה של 65% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מספר המנויים בתשלום עמד על 6.6 מיליון, זינוק של 57% מהשנה שעברה. מדובר בתוצאות מפתיעות, שכן עלו חששות בנוגע ליכולתה של החברה לשרוד את התקדמות הבינה המלאכותית והאפשרות כי הטכנולוגיה תוכל בשלב כזה או אחר להחליף לחלוטין את השירותים אותם דואלינגו מציעה. מנכ"ל החברה, לואיס פון אהן, כתב לבעלי המניות כי אסטרטגיית השיווק ברשתות החברתיות של דואלינגו השיגה כמעט 3 מיליארד חשיפות במהלך 2023, זינוק של 170% לעומת השנה שעברה. סמל הינשוף של החברה, אותו דואלינגו מכנה Duo, הפך לסוג של "מם" בטיקטוק, עם סרטון אחד שצבר למעלה מ-54 מיליון צפיות. חשבון הטיקטוק של החברה צבר 10.3 מיליון עוקבים, בנוסף ל-2.4 מיליון עוקבים באינסטגרם וכ-827,900 עוקבים ב-X (לשעבר טוויטר). דואלינגו דיווחה לרבעון הרביעי על רווח למניה של 26 סנט ועקפה בגדול את הצפי בוול-סטריט של 4 סנט למניה. ההכנסות לרבעון הסתכמו ב-151 מיליון דולר וגם הן גברו על הצפי שעמד על 148.3 מיליון דולר. ברבעון התואם אשתקד החברה דיווחה על הפסד של 35 סנט מהכנסות של 103.8 מיליון דולר. עבור שנת 2024, דואלינגו צופה הכנסות של בין 717.5 ל-729.5 מיליון דולר, מעל הצפי של וול-סטריט ל-699.1 מיליון דולר.