טסלה עקפה את צפי המסירות והייצור לרבעון השני והמניה קופצת ב-8%
ענקית הרכב החשמלי טסלה TESLA INC פרסמה את מספרי המסירות והייצור של כלי הרכב שלה לרבעון השני לפיהם מסרה 466,140 כלי רכב וייצרה 479,700 כלי רכב. מדובר במספרים שגבוהים מצי האנליסטים בוול סטריט למסירות של 445,924 כלי רכב וייצור של 448,000 כלי רכב - עלייה של 83% משנה לשנה. כתוצאה מכך מניית החברה מזנקת במסחר. יודגש כי החברה אינה מפרסמת נתונים לפי דגם ספציפי או אזור גיאוגרפי אלא נתונים מאוחדים.
הרבעון השני של 2023 הוא התקופה החמישית ברציפות שבה טסלה מציגה נתונים טובים יותר של כלי רכב שיוצרו בהשוואה למסירות. במהלך הרבעון השני של השנה שעברה, טסלה דיווחה על 254,695 מסירות, וברבעון הראשון של 2023, טסלה דיווחה על 422,875 מסירות. במהלך הרבעון השני של 2022, טסלה ייצרה 258,580 כלי רכב וברבעון האחרון ייצרה 440,808 כלי רכב. המסירות זה המספר שאליו נשואות רוב עיני האנליסטים שכן הוא מעיד במידה מהימנה על המכירות של החברה.
יצרנית הרכב החשמלי של המנכ"ל אילון מאסק הציעה כמה הנחות ותמריצים אחרים כדי להגביר את מכירות המכוניות שלה בארה"ב במהלך הרבעון, כולל בדגם 3 שהוא "רמת הכניסה" שלה, ולאחרונה, גם בדגם X SUV הישן יותר שלה ובספינת הדגל Model S, אשר מייצגים אחוז קטן מהמכירות הכוללות של טסלה כרגע. המודל 3 ו-Y זכאים כעת לזיכוי מס של 7,500 דולר בארה"ב במסגרת חוק הפחתת האינפלציה. כ-96% מהמסירות שעליהן דיווחה טסלה ברבעון השני של 2023 היו של הקרוסאובר דגם Y שלה, ודגם 3 ההתחלתי.
אלכסנדר א. פוטר, אנליסט מחקר בכיר בפייפר סנדלר, כתב ב-26 ביוני כי לפי הניתוח של החברה, "המחירים היו יציבים" עבור טסלה במהלך הרבעון השני במאזן. ההנחות החדות של החברה בסין ומחוצה לה ברבעון הראשון עוררו קריאות ל"מלחמת מחירים" בשוק הרכב החשמלי. פוטר הזהיר כי "הורדות המחירים ברבעון השלישי, אם בכלל, עלולות להצית מחדש את הדאגה בנוגע למרווחים", עבור המשקיעים.
- האם ספייסX תהיה חברה של טריליון דולר?
- X של מאסק מראה סימני התאוששות - ההכנסות עולות, אבל הדרך לאיזון עוד ארוכה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טסלה מנהלת כיום מפעלים בפרמונט, קליפורניה, אוסטין, טקסס ומחו"ל בשנגחאי ובברנדנבורג, גרמניה (מחוץ לברלין). החברה מייצרת גם את ה-Semi, משאית חשמלית כבדה, במפעל הסוללות שלה בספארקס, נבאדה. האספקה של ה-Semi החלה בדצמבר 2022, אך טסלה עדיין לא מייצרת את המשאיות בהיקפים גבוהים. במרץ הודיע מאסק כי טסלה מתכננת להקים מפעל חדש ליד מונטריי, מקסיקו, במרחק של יום נסיעה מהמפעל שלה באוסטין. לאחר שנפגש עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בניו יורק ביוני, אמר מאסק שטסלה מחפשת גם היא להשקיע בהודו "בהקדם האפשרי מבחינה אנושית".
טרם פרסום הנתונים של טסלה צייץ מאסק: "נא לייעץ לאנשים להיזהר מהלוואות מרווחים. טסלה תמיד הייתה מניה עם שונות גבוהה, לעתים קרובות ללא סיבה ברורה. אנחנו בטוחים לגבי יצירת ערך לטווח ארוך, אבל לא יכולים לשלוט באופי המאניה-דפרסיה של שוק המניות".
וטסלה לא לבד - גם יצרנית הרכב החשמלי ריביאן RIVIAN AUTOMOTIVE מפרסמת נתונים טובים מהצפוי לפיהם מסרה 12,640 כלי רכב וייצרה 13,992 כלי רכב, זאת בזמן שהצפי היה למסירות של 11,000 כלי רכב. הייצור עלה ביותר מ-200% משנה לשנה והמכירות עלו בכ-180% משנה לשנה. עלייה בייצור מוכיחה את טענות החברה לפיהן היא מגבירה קצב. זה גם מראה שבעיות שרשרת האספקה, שהיו הגורם המרכזי לנתונים הלא טובים ברבעונים האחרונים, הולכות ונעלמות.
- נאבן מאבדת 5%, רורו מתחזקת 5% פורד מוסיפה 1.5% - מה עושים החוזים?
- נבאן עקפה את הציפיות בדוח הראשון כחברה ציבורית - למה המניה יורדת?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
נכון לכתיבת שורות אלו, מניית טסלה נסקה ב-160% מתחילת השנה למחיר של 281.9 דולר ושווי שוק של 891.2 מיליארד דולר.

מסחר סביב השעון - נאסד"ק מבקשת לאפשר מסחר 23 שעות ביממה
הבורסה הגישה בקשה ל-SEC; ההפעלה צפויה במחצית השנייה של 2026
נאסד"ק, הבורסה השנייה בגודלה בארה"ב עם שווי שוק של כ-37 טריליון דולר, הגישה בקשה רשמית לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) להרחבת שעות המסחר במניות ומוצרי מסחר סחירים ל-23 שעות ביום, חמישה ימים בשבוע. ההצעה כוללת מקטע יומי מ-4:00 עד 20:00 שעון ניו יורק, הפסקה של שעה, ומקטע לילי מ-21:00 עד 4:00. כיום המסחר הרציף נמשך 6.5 שעות (9:30-16:00), עם שעות מוקדמות ומאוחרות שמסכמות כ-16 שעות פעילות כוללת. ההפעלה צפויה במחצית השנייה של 2026, בכפוף לאישור רגולטורי ותיאום תשתיות.
בזמן שהבורסה אצלנו משנה את ימי המסחר מראשון לשישי ומאבדת את היתרון הגדול שלה - מסחר בימים שאין במקומות אחרים, השאיפה של הבורסות האחרות בעולם היא להרחיב את המסחר ככל שניתן. במילים אחרות, הבורסה בת"א לקראת שינוי גדול בימי המסחר כשהרכבת כבר מזמן יצאה מהתחנה והכוונה בוול סטריט לאפשר מסחר רציף כמעט 24 שעות ביממה.
מסחר מסביב לשעון
המהלך משקף ביקוש גובר ממשקיעים גלובליים. שוק המניות האמריקאי מהווה כשני שלישים משווי החברות הרשומות בעולם, והחזקות זרות במניות אמריקאיות הגיעו ל-17 טריליון דולר בשנה האחרונה. משקיעים באסיה ובאירופה דורשים גישה מיידית להתפתחויות מאקרו-כלכליות, דוחות רווחים ואירועים גיאופוליטיים שמתרחשים מחוץ לשעות המסורתיות. פלטפורמות כמו רובינהוד ואינטראקטיב ברוקרס כבר מאפשרות מסחר מורחב דרך זירות אלטרנטיביות (ATS), וחלקן, כמו Blue Ocean, פועלות 24/7.
במקביל, NYSE Arca קיבלה אישור ל-22 שעות מסחר (1:30-23:30), אך טרם הפעילה אותו. גוף הסליקה DTCC מתכנן מעבר לסליקה רציפה 24 שעות ביממה החל מיוני 2026, כדי לתמוך בעסקאות מורחבות ולצמצם סיכוני נגד.
- וולמארט עוברת לנאסד"ק במהלך היסטורי - המניה טסה ב-6%
- הנאסד״ק עלה ב-1%; צ׳ק-אפ זינקה ב-190%, טבע נפלה ב-5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עבור משקיעים פרטיים, ההארכה מגבירה נגישות ומאפשרת תגובה מהירה לחדשות, במיוחד באזורי זמן מרוחקים. כיום רוב הפעילות בשעות המורחבות מגיעה ממשקיעים פרטיים, שנהנים מגמישות גבוהה יותר מבעבר. עם זאת, נזילות נמוכה בשעות הלילה עלולה להוביל לספרדים רחבים יותר ולתנועות מחירים חדות על נפח נמוך.
משקיעים זרים מוכרים מניות, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiנאבן מאבדת 5%, רורו מתחזקת 5% פורד מוסיפה 1.5% - מה עושים החוזים?
המונמטום השלילי נמשך כשהחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט בירידות קלות - העיניים של כולם על דוח התעסוקה של נובמבר שיחשוף האם שוק העבודה נחלש ולכן הפד' יכול להפחית עוד ריבית או שהשוק יגלה חוסן ויגרום לפד' להתאזר בסבלנות עם הורדות ריבית נוספות
במשהו שנראה כמו "כיול מחדש" של הציפיות וול סטריט בירידות קלות שממשיכות את הירידות של אתמול. השבוע הזה מגיע אחרי ראלי ארוך במיוחד, בעיקר במניות הטכנולוגיה וה-AI, הורדת הריבית שהייתה לנו שבוע שעבר שלוותה במסרים מהוססים מפאוול לגבי ההמשך גורמת עכשיו למשקיעים לתת עודף משקל לנתוני המאקרו שצפויים להתפרסם בימים הקרובים. בראש הנתונים דוח התעסוקה של נובמבר והאינפלציה, שיכולים לקבוע אם הריבית בארה"ב תמשיך ברצף ההורדות (ראינו 3 הפחתות ברציפות) שהפד' יתחיל להתאזר בסבלנות.
כבר במסחר המוקדם נרשמת חולשה בחוזים: החוזים על הדאו יורדים בכ-0.2%, החוזים על ה-S&P נחלשים בכ-0.3%, והחוזים על הנאסד"ק מאבדים סביב 0.4%. הירידות מגיעות אחרי יום מסחר שלילי אתמול, שבו שלושת המדדים המרכזיים סגרו באדום, על רקע מימושים גדולים דווקא במניות שהובילו את השוק בתקופה האחרונה. מניות AI בולטות רשמו ירידות חדות, ברודקום איבדה כ-5.6%, סרביסנאו נפלה בכ-11.5% ואורקל ירדה בכ-2.7%, אפשר להסתכל על זה כמו תזוזה של כסף מסקטור הטכנולוגיה לאזורים דפנסיביים יותר בשוק.
כמו שאמרנו מבחינת מאקרו, כל העיניים נשואות לדוח התעסוקה של נובמבר. ההערכות מדברות על תוספת של כ-50 אלף משרות בלבד, ירידה גדולה לעומת 119 אלף משרות שנוספו בספטמבר, ועל עלייה בשיעור האבטלה ל-4.5% לעומת 4.4% בחודש הקודם. אם זה באמת יהיה ככה, נתונים כאלה עשויים להעמיק את החשש מהאטה, אבל במקביל גם לחזק את התרחיש שבו הפד' ירצה להוריד ריבית במהלך 2026. ככה שמה שאולי רע לשוק התעסוקה הוא דווקא טוב מבחינה מונטרית, הפד' יקבל עוד גושפנקא להפחית ריבית.
גם בנכסים אחרים אפשר לראות את ההססנות של השוק - התשואת האג"ח ל-10 שנים יורדת לאזור 4.17%, הדולר נחלש בכ-0.1% מול סל המטבעות, החוזים על הזהב יורדים בכ-0.7% למחיר של כ-4,304 דולר לאונקיה, והביטקוין מאבד כ-4% ב24 שעות האחרונות ונסחר סביב 86,200 דולר.
- לקראת שבוע המסחר בוול סטריט - מה חושבים האנליסטים?
- תופעת ההדבקה הפיננסית: למה כשהבורסה בוול סטריט מתעטשת – כל השווקים חולים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניות בולטות בוול סטריט
פורד Ford Motor Co -1.14% מציגה עלייה במסחר המוקדם אחרי שהחברה מודיעה על שינוי כיוון אסטרטגי, עם מעבר ברור להתמקדות ברכבים היברידיים וצמצום החשיפה לרכבים חשמליים. השוק מגיב בחיוב למהלך, גם אם הוא מגיע עם תג מחיר כבד. פורד מודיעה על מחיקות חד פעמיות של כ-19.5 מיליארד דולר, כולל הפחתות של כ-8.5 מיליארד דולר בנכסי פעילות הרכב החשמלי. המשקיעים מתמקדים פחות בכאב החשבונאי ויותר באיתות של ההנהלה שהיא מוכנה להתאים את עצמה לביקושים ולרווחיות, גם אם זה אומר לוותר על חלום החשמול המלא בטווח הקצר.
