רכישת מניות של מנהלים ומשמעותן – ג'נרל אלקטריק ובואינג כמשל
יו"ר ומנכ"ל חברת ג'נרל אלקטריק GENERAL ELECTRIC , לארי קאלפ, קנה בתאריך 02.05.22 מניות GE, תוך ניצול הירידות האחרונות. רכישת המניות התבצעה בשוק הפתוח ומשקיעים רואים בה איתות חיובי לגבי העתיד. קאלפ רכש 65,000 מניות בשווי 4.84 מיליון דולר. הרכישה הגדילה את הבעלות הישירה של המנכ"ל לכדי - 211,000 מניות. הצהרת הפרוקסי של GE מונה 2.2 מיליון מניות המצויות כעת בבעלותו של קאלפ בחברה. שווי המניות שבידיו מגיע כעת לסך של 16 מיליון דולר. השווי הכללי של מניות החברה מגיע כיום לכדי 85 מיליארד דולר
הרכישה בשווי של כ-5 מיליון דולר היא קרן של תקווה למשקיעים. רכישות עצמיות אמורות להיות איתות מההנהלה לכך שהחששות של המשקיעים מוגזמות ושהמצב לאמיתו של דבר טוב ממה שהם משערים..
מניית ג'נרל אלקטריק ספגה לאחרונה מכות קשות. מחירי המניות כיום נמוכים ב-18% ממחיר המניה בתקופה המקבילה אשתקד, ונמוכים בכ-34% ממחירי השיא שנרשמו ב-52 השבועות האחרונים. מחיר השיא נרשם בנובמבר, ועמד על 116 דולר למניה. הירידות בערך המניה גדולות בהשוואה לירידות במדד S&P 500 ומדד דאו ג'ונס. שני המדדים ירדו בכ-14% ו-10% מהשיא של 52 שבועות, בהתאמה.
קאלפ הובא לחברה בשנת 2018, במטרה להחזיר את ג'נרל אלקטריק למסלול עלייה, אחרי כמה שנים קשות מאוד שעברו על החברה. במהלך השנים, מניית GE ירדה ביותר מ-80% משיא כל הזמנים שלה. מהחברה לא נמסרה תגובה, מעבר לציון הרכישה של קאלפ.
- בעלי השליטה במקס סטוק "מצטרפים לחגיגה", מכרו מניות במאות מיליונים
- שנת התנודות בשוק ההון: כך פעלו בעלי העניין ב-2024
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חברת בואינג והפעולות של המנכ"ל
בדומה שמה שקרה בחברת ג'נרל אלקטריק, הובא בינואר 2020 עמיתו של קאלפ, דייב קלהון, במטרה לנסות לשנות את המגמה באייקון תעשייתי אמריקאי אחר - יצרנית המטוסים בואינג BOEING . גם כאן המגמה הכללית היא ירידה, כאשר מניית בואינג ירדה בכ-67% משיא כל הזמנים שלה. מתחילת השנה ירד ערך המניה בכ-26% ובכ-42% מהשיא של 52 שבועות שנרשם ביוני בשנה שעברה, של יותר מ-258 דולר למניה.
לעומת קולפ, קלהון לא ביצע רכישות בשוק הפתוח של מניות בואינג, אלא קיבל מניות כחלק מתגמולי הניהול שלו. אלא שהמחיר הנקוב של המניות שנרכשו הינו 0 $. בתגובה לבקשת תגובה על רמת הבעלות של קלהון, הופנו המבקשים להודעת הפרוקסי של החברה בנושא זה.
בהודעת הפרוקסי של בואינג נמסר כי קיימות 132,118 מניות לחברת בואינג המוחזקות ע"י קלהון. השווי המוערך של המניות הללו הינו 20 מיליון דולר. זה המקום לציין כי בואינג דורשת מהמנכ"ל שלה להחזיק במניות שהשווי הכולל שלהן הינו פי שישה משכר הבסיס שלו. בשנת 2021 עמד שכר הבסיס השנתי של קלהון, מנכ"ל בואינג, על 1.4 מיליון דולר והוא לא קיבל בונוס במזומן. מנגד, באותה השנה היה שכרו של קאלפ 2.5 מיליון דולר ובנוסף הוא קיבל בונוס במזומן של 4.2 מיליון דולר. חישוב השכר עבור קולפ וקלהון בשנת 2021, כולל שכר מבוסס מניות, הסתכם בכ-23 מיליון דולר וכ-21 מיליון דולר, בהתאמה.
- איזה מניות כדאי לכם לקנות ב-Black Friday?
- אנבידיה נגד השורטיסטים - "הביקוש לשבבים אמיתי, הדוחות אמיתיים"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עובדי Wix הפסידו 400 מיליון דולר; כל עובד איבד 110 אלף דולר
שכר למנהלים עלול להיות נושא מסובך עבור בעלי המניות. משקיעים אוהבים לראות שמנהלי העסק משקיעים בו נתח גדול של ההון שלהם. משקיעים גם אוהבים לראות יותר אנשים מבפנים שקונים מניות מאשר כאלה שמוכרים אותן.
במהלך 12 החודשים האחרונים, גורמים פנימיים בחברת בואינג רכשו, לפי פרסומי בלומברג, כ-4,000 מניות ברכישות בשוק הפתוח. מנגד, אנשי ג'נרל אלקטריק רכשו כ-67,000 מניות, כולל הרכישה האחרונה של 65,000 מניות של קאלפ.
רכישה עצמית ורכישת מנהלים והמשמעות שלהן
רכישה עצמית של מניות היא נושא מורכב. רכישה עצמית היא מצב שבו תאגיד רוכש בחזרה מניות שהוא עצמו הנפיק בעבר. על פי החוק, רכישה כזאת נחשבת כסוג של העברת נכסים מהחברה לבעליה, בדומה לדיבידנד. לכאורה, מדובר באמצעי חוקי לחלוטין לשמור על ערך המניה. למעשה, רכישה עצמית של מניות עלולה לדלל את ההון של החברה ולפגוע ביכולת שלה לעמוד בהתחייבויות שלה, הן לבעלי המניות והן לספקים. רכישה עצמית כשלתאגיד אין כסף לשלם לספקים, מעבירה למעשה כסף למי שאחזו במניות, על חשבון ספקי סחורות ושירותים, שהחברה חייבת להם כסף תמורת סחורות או שירותים שכבר סופקן. התנהלות כזאת עלולה לפגוע ביציבות של החברה וביכולת שלה להמשיך ולתפקד.
רכישה עצמית בתנאים מיטיבים: סוג נוסף של רכישה, הינו רכישה עצמית של מניות על ידי החברה מבעל מניות יחיד או מחלק מבעלי המניות, במחירים גבוהים ממחירי השוק. רכישה כזאת פוגעת בכלל המשקיעים, שלא יקבלו תמורת המניות שלהם את אותם הסכומים. מנגד, רכישה ממנהלים בסכום נמוך מערך המניה או לפי ערך המניה איננו מעורר כל בעיה. בכל מקרה, המניות שנרכשו במהלך רכישה עצמית אינן מזכות בדיבידנדים, אם מחולקים כאלה, ואינן מזכות את החברה בהגדלת זכות ההצבעה שלה באספת בעלי המניות. סכום הרכישה העצמית מופחת מההון העצמי של החברה.
- 2.שוקי 04/05/2022 14:09הגב לתגובה זובhe נעשה דילול מניות לפני כשנה וחצי במניה היתה בשיא של כ16 דולר למניה דהיינו בשוויה היום כ160 דולר היא ירדה לעבר 79 דולר דהיינו שוויה היום לפני דילול המניות כ7.5 דולר אני שהחזקתי אותה עד ל16 דולר הייתי קונה אותה גם היום במחירה הנוכחי כי למעשה היא ירדה משיאה כ 50 אחוזים למעשה הכתב לא מחדש שום דבר למי שעוקב אחרי במניה הזאת כבר כמה שנים גילוי נאות נקנתה ב4.5 דולר בתקופת שיא הקורונה נמכרה ב16.5 וחצי דולר לאחר כשנה
- 1.לרון 04/05/2022 10:39הגב לתגובה זוואשאל שוב,איך מתקשר אם מתקשר ולמה לא מתקשר העניין של מידע פנים??!!!

חדשות טובות לטסלה - המניה עולה; על ההתקדמות ברובוטקסי
טסלה מדלגת מעל הירידה במכירות הרכב - ההתרחבות בתחום הרובוטקסי שוב דוחפת את המניה
מניית טסלה עולה בוול סטריט, בעקבות ציוץ של אילון מאסק, על הכפלת צי הרובוטקסי באוסטין, טקסס, במהלך דצמבר. הציוץ, שפורסם היום, כלל הצהרה ישירה: "צי הרובוטקסי של טסלה באוסטין אמור להכפיל את עצמו בערך בחודש הבא". זהו הציוץ השני השבוע שמעורר תגובה חיובית בשוק — קודם לכן התייחס מאסק לשבבי AI שטסלה פיתחה עבור מערכות עיבוד מתקדמות, מה שהוביל לזינוק של כ-7% במניה ביום שני.
הרחבה: אילון מאסק לא עוצר: xAI מתקרבת לגיוס ענק וטסלה מקבלת אור ירוק לרובוטקסי
התגובה החיובית במניה משקפת מגמה רחבה יותר: המשקיעים רואים בטסלה פחות חברת רכב מסורתית ויותר פלטפורמה טכנולוגית המתמקדת בבינה מלאכותית, תחבורה אוטונומית ורובוטיקה. עם זאת, זווית זו כוללת סיכונים — כולל עיכובים רגולטוריים ותקלות טכניות שמעיבות על ההתקדמות. בשוק, העלייה במניה נמשכת למרות תחזיות לירידה במכירות הרכב ובשורת הרווח, מה שמדגיש את ההימור על צמיחה עתידית.
הרחבה: המכירות צונחות - המניה עולה; איך הפכה טסלה מיצרנית רכבים לחברת AI
- טסלה משיקה את הדור הבא של הנהיגה האוטונומית
- באידו מעל טסלה - הרובוטקסי שלה מתרחב בעולם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרובוטקסי - יהיה מנוע צמיחה?
שירות הרובוטקסי של טסלה הושק רשמית ב-22 ביוני באוסטין, טקסס, עם צי ראשוני מצומצם של רכבי מודל 3 ומודל Y. ההשקה כללה נסיעות בתשלום ללא נהג במושב הנהג, אך עם מפקחי בטיחות במושב הקדמי, מצב שמבדיל אותו משירותים אוטונומיים מלאים כמו אלה של ויימו. מאז, החברה הרחיבה את אזור השירות באוסטין בפעם השלישית תוך חודשיים, והודיעה על תוכניות להגיע לחמש ערים נוספות בארה"ב, כולל אזורים באריזונה ובנבדה. ניסויים ראשוניים התקיימו גם בסן פרנסיסקו, ובקשות לרישוי הוגשו לערים כמו לאס וגאס.

איזה מניות כדאי לכם לקנות ב-Black Friday?
עד כמה שהשוק טס יש עדיין מניות ב"מחירי מבצע" הרבה מהן מסתתרות בסקטור הבריאות, הסקטור שהרבה מכם לא רציתם לשמוע עליו אבל הוא מתקדם בביטחון לפריצה שלו
היום אין מסחר בוול סטריט לרגל יום ההודיה, מחר יפתחו הבורסות ליום מקוצר לרגל "יום שישי השחור", במה כדאי לכם להתמקד?
זה מכבר הוצג פה הפוטנציאל של סקטור הבריאות בארצות הברית. רבים אמרו לי: ״אבל זה סקטור שכוח אל ואף אחד לא קונה מניות בריאות״. ואני אמרתי: תסתכלו על הגרף. על שתי ההתעגלויות, על הפריצה ועכשיו על השיא.
יש לכם פה שלושה גרפים:
1.כל הסקטורים בהשוואה ל – S&P500 אתם יכולים לראות כיצד סקטור הבריאות מוביל.
2.כל הסקטורים בהשוואה ל – XLV. כל הסקטורים נחותים ממנו.
3.הגרף של XLV עצמו: פריצה ומומנטום.
- מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?
- תשואה של 6.5% בשנה - מספיק לכם, ואיך להגדיל את הרווחים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם גרפים, כאמור, לא כדאי להתווכח. למי שלא מתווכח.ת - קבלו רעיונות לחשוב עליהם תוך כדי קניות ה Black Friday.
רעיונות בריאות שכבר דנו בהם - עדכונים
- ARKG: קרן הסל של ARK למהפיכה הגינומית. לאט לאט בונה מהלך עליה מהתחתית.
