דיווח: הבנק המרכזי האירופאי הגיע לידי הסכמה לצמצם את תוכנית הרכישות
הבנק המרכזי האירופאי הגיע לידי הסכמה בפגישת קובעי המדיניות אתמול (ה') כי הצעד הבא של הבנק יהיה צמצום רכישות האג"ח. כל מפרסם היום רויטרס תוך שהוא מצטט שני מקורבים לבנק, אשר טענו כי בפגישה הוצגו ארבעה דרכים בהם יהיה ניתן להפחית את כמות הרכישה אשר עומדת כיום על שישים מיליארד דולר לחודש.
אחת האפשרויות הייתה להקטין את הרכישה לכדי 40 מיליארד יורו או 20 מיליארד יורו בעוד שתקופת הרכישות תאורך בשישה חודשים או תשעה חודשים בהתאמה. מניות הבנקים ביבשת נסחרים בשעה זו בעליות שערים. תעודת הסל העוקבת אחרי הסקטור (SX7P) עולה בשיעור של 0.7%. מדדי המניות הכלליים נסחרים בירידות של עד 0.5%. היורו מתחזק אל מול הדולר ב-0.4% לכדי 1.206 ומגיע לשיא של מעל ל-3.5 שנים.
מקורות הידיעה טענו כי הבנק המרכזי באירופה מנסה להלך בין הטיפות וחושש מביקורת ציבורית שאפיינה את ההחלטות הקודמות של הבנק. מן ההכרח שיישום מדיניות מוניטרית כוללת בתוך היבשת, הינה מורכבת יותר מזו הנעשית בארה"ב לאור האינטרסים השונים שיש לכל מדינה.
הבנק המרכזי של אירופה סירב להגיב לדיווחים.
אנבידיה"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות
המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית
מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 2.07% נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.
הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.
בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.
הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות
בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.
- אנבידיה תשקיע 2 מיליארד דולר בסינופסיס - עוד עסקה סיבובית?
- "זה העולם של אנבידיה, כל השאר משלמים שכר דירה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.
סידני סוויני (אמריקן איגל אינסטגרם)אמריקן איגל: סידני סוויני הגדילה את ההכנסות, אבל מה עם הרווחים?
הקמפיין הפרובוקטיבי שהפך את אמריקן איגל למניית מם דחף את המניה ב-27% השנה, אך האנליסטים מזהירים: היסודות העסקיים עדיין חלשים, המרווחים בלחץ והקמפיין לא יכול להחזיק את החברה לאורך זמן; האם אמריקן איגל הפכה מניית מם?
אמריקן איגל American Eagle Outfitters Inc. תפרסם הערב את דוחות הרבעון השלישי לשנת 2025, ובשוק ממתינים בדריכות לשאלה אחת מרכזית: האם אפקט סידני סוויני, טרוויס קלסי ומרתה סטיוארט ימשיך להעלות את המכירות, או שמדובר
בהייפ שלא יחזיק מים?
הציפיות בשוק מתונות יחסית: והקונצנזוס הוא רווח מתואם של 0.44 דולר למניה והכנסות של 1.32 מיליארד דולר, עלייה שנתית קלה של כ-2.3%. למרות זאת, יש מי שמאמין שהחברה תפתיע לחיוב. בחודשים האחרונים נרשמו שש העלאות תחזית רווח מצד
אנליסטים ללא הפחתות, לצד שבע העלאות בתחזיות ההכנסות, נתוני אופטימיות שאינם שכיחים בענף האופנה.
אם נסתכל על נתוני העבר, בעשרת הרבעונים האחרונים, אמריקן איגל עקפה את תחזיות הרווח 88% מהפעמים, והעובדה הזו נותנת למשקיעים סיבה להאמין שהחברה עשויה שוב
להכות את התחזיות.
האם הקמפיין של סוויני מתורגם למכירות?
הקמפיין השנוי במחלוקת בכיכובה של סידני סוויני, עם הסלוגן "Sydney Sweeney has great jeans", הפך לאירוע תרבותי. לצד ביקורות שטענו כי משחק המילים בין "jeans" ו־"genes" נושא קונוטציות
גזעניות, הקמפיין הפך ויראלי, משך מיליוני שיחות ברשת ואף זכה לתמיכה מנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, שהכריז כי מדובר ב"פרסומת הכי לוהטת שיש".
- בגלל ציוץ אחד: אמריקן איגל מזנקת ב-19%
- אמריקן איגל קופצת ב-7% - בדרך להפוך למניית מם?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההדים, כך נראה, השפיעו גם על השורה התחתונה. החברה דיווחה על “היקף חסר תקדים של מצטרפים חדשים”, ומכרה דגמי
דנים בקצב שיא. ההערכה בשוק היא שההשפעה האמיתית של הקמפיין לא נראתה ברבעון השני, שהושק ממש בסופו, אלא תופיע כעת במלואה בדוחות הרבעון השלישי.
