
אמריקן איירליינס יורדת בכ-8%, לאחר עדכון תחזית מאכזב שגורר מטה את הסקטור כולו
למרות שהכתה את התחזיות ברוווח המתואם למניה, ועם ההכנסות של 14.4 מיליארד דולר שמהוות שיא רבעוני היסטורי לחברה, התחזיות החלשות שכוללות הפסד מתואם, בניגוד לאיזון הצפוי, וכן התחזית רווח שנתית שעודכנה כלפי מטה שלחו גם את המניה, ואת הסקטור כולו למטה, כולל דלתא, יונייטד, סאות׳ווסט וג׳טבלו
אמריקן איירליינס American Airlines 0.35% פרסמה את תוצאות הרבעון השני של שנת 2025 ואמנם הכתה את התחזיות הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח, תוך שיפור מתמשך בביקושים לטיסות פנאי ובמכירות במחלקות היוקרה, אך מניית החברה
צונחת בכ-8% עם פתיחת המסחר, וזאת בשל תחזית מאכזבת לרבעון השלישי ולשנה כולה, שציננה את ההתלהבות, ושלחה גלים של ירידות רוחביות בסקטור התעופה כולו.
אמריקן דיווחה על רווח מתואם (Non-GAAP EPS) של 0.95 דולר למניה, ירידה של 13% בהשוואה לרבעון המקביל
אשתקד, אך גבוה ב-0.18 דולר מציפיות האנליסטים. הכנסות החברה טיפסו לשיא רבעוני של 14.4 מיליארד דולר, עלייה שנתית של 0.4% ו-110 מיליון דולר מעל התחזיות. הנהלת החברה ייחסה את העלייה ל-"חזרה מהירה מהצפוי של ביקושים בתחום התיירות והפנאי" ול-"ביקוש חזק במחלקות הפרימיום
והעסקיות".
בצד התפעולי, הנתונים היו מעורבים. מדד התשואה ליחידת מושב (Yield) ירד ב-1.5% והסתכם ב-19.97 סנט, בעוד שמספר מושבי הנוסעים למייל (ASM) עלה ב-3.2%. עם זאת, התפוסה (Load Factor) ירדה ב-1.9 נקודות ל-84.7%, והכנסה למייל מושב (PRASM) צנחה ב-3.6%. גם הכנסה כוללת למייל מושב ירדה ב-2.7% ל-18.54 סנט. מנגד, עלות תפעולית למייל מושב (CASM) ירדה ב-0.8% (וב-1.1% בניכוי פריטים מיוחדים), ועמדה על 17.02 סנט, מה שיכול להעיד על התייעלות מסוימת. עוד בצד החיובי, הוצאות התפעול ל-ASM ירדו ב-0.8% (וללא סעיפים חד-פעמיים, ב-1.1% ל-17.02 סנט), אך שכר העובדים, על פי הנהלת החברה, נותר גורם לחץ מרכזי על הרווחיות.
בחנו את עצמכם
חידון שבועי על החדשות הכלכליות מביזפורטל בשבוע שחלף
יוצר שאלות...
מכין את אתגר הטריוויה שלכם
תוצאות
למרות הביצועים ברבעון השני, התחזיות של אמריקן איירליינס לרבעון השלישי ולשנה כולה הפתיעו לרעה: החברה צופה הפסד מתואם של 0.1–0.6 דולר למניה
ברבעון השלישי, לעומת ציפיות השוק להפסד זניח של סנט אחד בלבד. עבור שנת 2025 כולה, החברה מעריכה טווח רווח/הפסד מתואם של בין הפסד של 0.2 דולר לרווח של 0.8 דולר למניה – כאשר אמצע הטווח (0.3 דולר) נמוך משמעותית מהתחזיות המוקדמות לרווח של 0.76 דולר. החברה ציינה
כי התחזית מושפעת ממחירי הדלק ומדפוסי ביקוש משתנים, כאשר מגזר התיירות הפנאי התאושש מהר מהצפוי אך נרששת ירידה מסוימת ביעילות התפעולית. העלויות הגבוהות, ובראשן עלויות שכר העבודה, ממשיכות להעיב על שורת הרווח.
- גילויים חדשים: התרסקות הדרימליינר אייר אינדיה 171; מי האחראים?
- ארקיע: "ללא מענקי קיום התעופה הישראלית תקרוס"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התגובה בשווקים הייתה מיידית: מניית אמריקן
צנחה בכ-8% , וגררה עמה את יתר סקטור התעופה. מניות דלתא גDelta Air Lines Inc 0.27% ויונייטד United Airlines -0.84% ירדו בכ-1.5%, ג׳טבלו JetBlue Airways Corp. 0.46% איבדה
כ-2%, וסאות'ווסט Southwest Airlines Co -0.15% ירדה ב-4%. המשקיעים, כך נראה, מעריכים כי האתגרים שצפויים לאמריקן, ובפרט נוכח עלויות הדלק והלחצים בשוק העבודה, ימשיכו להכביד גם על יתר חברות התעופה בטווח הקצר.
שווי השוק של אמריקן איירליינס הוא כ-8.36 מיליארד דולר. מתחילת השנה מניית החברה ירדה בכ-33.5% ואילו ב-12 החודשים האחרונים עלתה בכ-10.5%.