אובר
צילום: טוויטר

בנק אוף אמריקה מעלה את מחיר היעד של אובר ל־115 דולר

בנק ההשקעות שיבח את המומנטום בפעילות של אובר, מההקלות הצפויות בחוק המס החדש ועד שותפות אוטונומית עם Waymo; "פוטנציאל עלייה של כמעט 20%"

אביחי טדסה |

סקירה אופטימית במיוחד מצד בנק אוף אמריקה מציבה את אובר Uber -0.25%   כמועמדת מובילה להצלחה במחצית השנייה של השנה. בבנק חידשו את המלצת ה"קנייה" למניית אובר והעלו את מחיר היעד מ־97 ל־115 דולר - אפסייד של כמעט 20% על מחיר השוק הנוכחי. מאחורי ההמלצה עומדים מספר גורמים חיוביים, בראשם שינוי חקיקתי שצפוי לשפר את הכנסות הנהגים, שותפות אסטרטגית עם Moove ו-Waymo בתחום הרכב האוטונומי, וגידול מפתיע בקצב ההזמנות.


תמריץ מס לנהגים - תוספת שכר של 2.5% ללא עלות לאובר

האנליסטים מצביעים על סעיף "No Tax on Tips" בהצעת החוק הפדרלית החדשה – המכונה Big Beautiful Bill - כזרז חשוב לפעילות של אובר. הסעיף צפוי להעניק לנהגי הפלטפורמה פטור ממס על טיפים, בדומה לעובדי מסעדות. לפי ההערכות, ההטבה תורמת תוספת אפקטיבית של כ־2.5% להכנסה לנהג הממוצע, על בסיס חיסכון מס כולל של כמיליארד דולר בשנה בענף. מבחינת אובר, מדובר במנגנון עידוד נהגים ללא הגדלת עלות שכר - שיכול לחזק את היצע הנהגים ולשפר זמינות הנסיעות, תוך שימור שיעורי הרווחיות (take rate).



צלע נוספת באופטימיות מגיעה מהחזית האוטונומית: לפי דיווח של בלומברג, חברת Moove, שותפה מרכזית של אובר בניהול צי הרכב  נמצאת בעיצומו של גיוס חוב בגובה של 1.2 מיליארד דולר. המטרה: לרכוש ולתפעל רכבים אוטונומיים של Waymo, אשר ישולבו תחילה בפיניקס ומיאמי. אף שטרם ברור האם הרכבים יפעלו גם בפלטפורמה של אובר עצמה, בבנק אוף אמריקה רואים בכך חיזוק לאסטרטגיית ריבוי ספקי AV (רכבים אוטונומיים) של אובר, ובעיקר הוכחה לכך ששוק התחבורה האוטונומית מקבל מימון מסחרי נרחב.


גם הנתונים התפעוליים של אובר תומכים בגישה החיובית. לפי נתוני BSM (Bloomberg Second Measure), נרשמה האצה בקצב הצמיחה בהזמנות הן בשירותי הנסיעה והן בשליחויות. שיעור הגידול הכולל עמד על כ־140 נקודות בסיס לעומת הרבעון הראשון, כאשר ההוצאה הממוצעת לנסיעה עלתה ב־0.4%. בבנק מציינים כי שמירה על תמחור יציב בשוק הנסיעות תוך עלייה בביקוש – מהווה אינדיקציה לחוזק המודל הכלכלי של החברה ולפוטנציאל שיפור ברווחיות התפעולית.


העלאת מחיר היעד של אובר ל־115 דולר מבוססת על מכפיל של 24 על תזרים המזומנים החופשי החזוי ל־2026, לעומת מכפיל קודם של 20. בבנק מציינים כי המכפיל החדש עדיין מגלם דיסקאונט לעומת חברות הדגל (FANG), שנסחרות במכפילים של כ־32, אך מצדיקים זאת בהבדלים בדיווחי GAAP ובפרופיל הסיכון של אובר. בין הגורמים התומכים באופטימיות: צמיחה במספר שיתופי הפעולה הגלובליים בתחום ה־AV (למעלה מ־20), יכולת מוכחת להטמיע טכנולוגיות בשטח, וחדירה מוצלחת של שירות המנויים Uber One.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה