האנליסטים שעדיין פסימיים לגבי סולאראדג' אחרי הפיטורים
מוקדם יותר השבוע מניית סולאראדג' קפצה אחרי הודעה על סבב פיטורים חדש של 400 עובדים, אבל בסיטי עדיין ממליצים למכור את המניה ומציבים לה מחיר יעד של 9 דולר; המניה יורדת
סולאראדג' SolarEdge -1.11% דיווחה השבוע על סבב פיטורים של 400 עובדים, מה שמהווה את סבב הפיטורים הרביעי של החברה בשנה האחרונה והראשון של החברה תחת המנכ"ל החדש שוקי ניר. לא כולל הסבב האחרון בשנה האחרונה פיטרה החברה בין 1,700-1,900 עובדים כחלק מהניסיון של החברה להתייעל מבחינה תפעולית, על רקע המשבר העמוק אליו נקלעה בשנה האחרונה. אחרי הסבב הנוכחי צפויים להישאר בחברה כ-3,300 עובדים. המניה זינקה אחרי הדיווח על הפיטורים, שהגיעו לצד דיווח על חתימה על שני הסכמי אספקה עם לקוחות בארצות הברית, אבל בסיטיגרופ עדיין פסימיים ומציבים למניה מחיר יעד של 9 דולר, זאת כאשר המחיר בשוק הוא 16.5 דולר והחברה נסחרת לפי שווי של 947 מיליון דולר.
בסקירה שפורסמה, צוות האנליסטים בראשות ויקראם בגארי הוריד את דירוג המניה מ"נייטרלי" ל"מכירה". לדבריהם, הביקוש למערכות סולאריות באירופה ממשיך לרדת, והחברה לא הצליחה להגדיל את נתח השוק שלה למרות מבצעים נרחבים שהשיקה.
עם זאת, בגארי
מציין כי נתח השוק של החברה באירופה נותר יציב במקרה הטוב, בהתבסס על נתוני חברת המודיעין Sensor Tower. התחזיות ל-2025 מצביעות על ירידות מחירים שנתיות באחוזים חד-ספרתיים גבוהים, אך באירופה צפויות ירידות דו-ספרתיות - ולכך לא הובא מענה מספק מצד החברה לדעתם של האנליסטים.
הדעות חלוקות בין האנליסטים - סיטי פסימיים וגולדמן זאקס אופטימיים
ההמלצה של סיטיגרופ מגיעה פחות מחודש אחרי שבגולדמן זאקס העניקו למניה דירוג
הפוך לחלוטין - העלאה כפולה ל"רכישה" עם מחיר יעד של 19 דולר, כאשר בגולדמן טענו שהשוק מפריז בהערכת הסיכונים שעמם מתמודדת סולאראדג'.
- למה הירידה במניית סולאראדג' מתמתנת?
- חדשות רעות לאנפייז - האם אלו חדשות טובות לסולאראדג'?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להערכת בית ההשקעות, התמחור הנוכחי של המניה יוצר יחס סיכוי-סיכון אטרקטיבי ביחס למניות אחרות. בין
השאר הם מציינים את ממאמצי החברה לבצע ארגון מחדש של פעילותה, בדגש על צמצום עלויות. לדבריהם, האסטרטגיה שנקטה הנהלת החברה, מציבה אותה בעמדה טובה יותר למנף את מבנה העלויות ולשפר את תמהיל מכירות המוצרים.
בתקופה האחרונה חוותה סולאראדג'
גל של הורדות דירוג ותחזיות מצד אנליסטים. מספר בנקים, כולל ג'פריס (Jefferies) וברקליס (Barclays), הורידו את התחזית שלהם ל"ביצועי חסר", והציבו מחירי יעד נמוכים במיוחד, חלקם אף של 7 דולר למניה. ברקע, הסביבה המאתגרת עבור חברות סולאריות, והחששות בנוגע לצמיחה עתידית.
- 5.אנרגטי 09/01/2025 16:07הגב לתגובה זומעניין שאף אחד לא מתייחס לעובדה שאנליסטים של שני בנקי השקעות נחשבים מוציאים המלצות הפוכות ורחוקות זו מזו זה מראה כמה התחום הזה פרוץ ואולי מוטה פוזיציה.המלצת המכירה של סיטי מסתמכת בעיקר על כך שיש תחרות מסין מבלי להתייחס לאפשרות כי שוני באיכות המוצר יכולה להשפיע על מחירו.
- 4.רז 09/01/2025 12:40הגב לתגובה זוישראבלוף
- 3.יוסי 09/01/2025 09:58הגב לתגובה זוחברה שהיא תת תרבות ארגונית מתנהלת כמו במשטרים אפלים.
- 2.2025 זה כנראה הסוף (ל"ת)לודמילה 09/01/2025 07:47הגב לתגובה זו
- 1.אלכס 08/01/2025 19:52הגב לתגובה זוכשישארו 100 עובדים ובמידה ועדיין יהיו מכירות המניה אולי תתחיל לעלות
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
