פרסום ראשון

בגלל השביתה: האוצר שכר את משה דבי

ההסתדרות הכריזה על שביתה במשק בסוגיית עובדי הקבלן. 'דבי תקשורת', שייעץ בעבר תקשורתית לאוצר, יעבוד בשיתוף עם דובר המשרד בועז סטמבלר

משרד האוצר שכר את שירותיו של משרד יחסי הציבור 'דבי תקשורת', בעקבות החלטת ההסתדרות להשבית את המשק ביום שני הקרוב - כך נודע לאייס.

ההסתדרות הכריזה על שביתה כללית במשק, כחלק ממאבקה לשיפור תנאיהם של עובדי חברות כוח אדם. גם פגישה של שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני, לא הצליחה למנוע את השביתה.

הערב (יום שבת) יתקיים ניסיון נוסף למנוע את השביתה בפגישה בין נציגי ההסתדרות לבין אנשי אגף התקציבים באוצר. אתמול הגישה לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים עתירה לבית הדין הארצי לעבודה, בבקשה להוצאת צו מניעה נגד השביתה. בארגונים הכלכליים טוענים כי שביתה כזו תעלה למשק כ-330 מיליון שקל ביום. ההסתדרות תשיב על העתירה מחר.

במסגרת זו החליטו באוצר לשכור משרד יחסי ציבור שיטפל בסוגיה. דבי נבחר לכך והוא יטפל תקשורתית במשבר בשיתוף עם דובר המשרד בועז סטמבלר, לתקופה של 12 שבועות.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אין חקירה? אין שאלות? אין תחקיר? הפקרות! (ל"ת)
    מדינת עולם חמישי 08/11/2011 23:13
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    בזבוז כסף. כרגיל !!!! (ל"ת)
    רונן 06/11/2011 15:25
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ככה בלי מכרז??? (ל"ת)
    t 06/11/2011 12:17
    הגב לתגובה זו
  • למה צריך מכרז? (ל"ת)
    שרון 06/11/2011 20:35
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    כל הכבוד הוא האיש המתאים לתפקיד (ל"ת)
    ענת 06/11/2011 11:43
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אחד שצוחק 06/11/2011 00:15
    הגב לתגובה זו
    הרי אף אחד לא ניגש למכרזי האוצר. כולם יודעים מה שכולם מכירים כבר שנים.... משחק מכור.
  • 1.
    יצחק 05/11/2011 18:41
    הגב לתגובה זו
    ושל יובל שטייניץ
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.91%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.