טאואר לא מפסיקה לעבוד: תייצר שבבים חדשים בפאב2 ותערוך כנס לקוחות בקליפורניה
לאחר שהשלימה לפי כשבועיים את רכישת ג'אז סמיקונדקטור מנפיקה היום (ה') טאואר סמיקונדקטור שתי הודעות: בראשונה, מודיעה טאואר, כי תערוך את הכנס הטכנולוגי השנתי השלישי בקליפורניה בו יוצגו פתרונות ייצור של מוצרים עתירי רכיבים אנלוגיים. בשנייה, מכריזה טאואר על השקה מוצלחת של מודול ה-PLC החדש של חברת השבבים הפרטית, יתרן.
ב-22-23 לאוקטובר, 2008, תערוך ג'אז, כנס המיועד ללקוחות החברה. הכנס יכלול נואמים, אנשי מפתח בתחום, תערוכות ספקים. ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר ויושב-ראש דירקטוריון ג'אז, יציג בכנס את הצעדים האסטרטגיים הראשונים בתחום ה-AIMS של טאואר ושל ג'אז לאחר המיזוג.
"הכנס בג'אז נותן במה לחברות מובילות בתחום ה-AIMS להציג, לחלוק ולהחליף דעות לגבי ההתפתחויות האחרונות בתחום התכנון והפיתוח של המעגלים המשולבים", אמר אלוואנגר. "אני שמח לפנות לקבוצה כה גדולה של מובילים בתעשיית הסמיקונדקטור ולחלוק איתם את הרחבת ההיצע הטכנולוגי ויכולות הייצור שג'אז, כחלק מקבוצת טאואר, תציע ללקוחותיה".
שוק של 45 מיליון יח' ב-2010
כאמור, בהודעה הנפרדת, הודיעה טאואר, כי ביחד עם יתרן תקשורת, חברה פרטית מובילה בפיתוח וייצור של טכנולוגית תקשורת על קווי מתח השיקו באופן מוצלח את מודל ה-PLC החדש של יתרן, IT700. ה-IT700 ייוצר בטכנולוגית ה-NVM (זיכרון בלתי נדיף) המתקדמת של טאואר על פלטפורמת 0.18 מיקרון במפעל הייצור פאב2 במגדל העמק.
מודול התקשורת IT700 הינו קטן מימדים, אמין מאוד ובעל מחיר נמוך והוא מתאים למספר אינסופי של שימושים בתחום הפיקוד והבקרה כמו קריאה מרחוק של מוני צריכה (AMI/AMM) ושימושי "בית חכם" לסוגיהם. לדברי חברת המחקר Techno System Research היפנית, שוק הצריכה למודולים אלה יגדל מכ-2.5 מיליון יחידות ב-2005 לכ-45 מיליון יחידות ב-2010.
"אנו שמחים לקחת חלק בהצלחתה של יתרן בייצור רכיב התקשורת החכם שלה", אמר ד"ר אבי שטרום, סגן נשיא ומנהל קו המוצרים המיוחדים של טאואר סמיקונדקטור. "מוצרים ייחודיים לשימושי high-end מוציאים את המיטב מן הטכנולוגיה שיש לנו להציע ומאפשרים הזדמנויות עסקיות ייחודיות לשתי החברות".
שילוב טכנולוגית ה-Differential Code Shift Keying - DCSK, מודולציית spread spectrum, בבסיס הרכיב, מאפשר תקשורת יציבה במיוחד בקצב אינפורמציה של 7.5Kbps. המוצר עומד בכל תקני הרגולציה העולמיים (FCC, ARIB ו-CENELEC).
הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.
עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת 2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.
עיקרי ההסכם:
שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר.
תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית.
- בקרוב? ההחלטה שעלולה לעלות למדינה מאות מיליונים
- פנסיה בגיל 50: כל הכלים לפרישה בטוחה בלי להתרסק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה.

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד
המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים
צים ZIM Integrated Shipping Services -1.81% , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף. המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.
ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה.
היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי, להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.
כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים.
- דירקטוריון צים: "בודקים מכירת החברה; יש מציעים רבים"
- צים: "האנליסטים מעריכים שנה פחות טובה ב-2026, אבל אי אפשר לדעת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית. בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.
