נאנט נדל"ן מרחיבה עסקיה בהונגריה: תשקיע כ-115 מיליון אירו בפרויקט מגורים בבודפשט
חברת נאנט נדל"ן הנסחרת בלונדון ונמצאת בשליטת אולימפיה ולוינשטיין, ממשיכה להרחיב את פעילותה בשוק ההונגרי. החברה תשקיע כ-115 מיליון אירו בבניית פרויקט מגורים בבודפשט.
לצורך הפרויקט חתמה החברה על הסכם מקדמי לרכישת קרקע בשטח של כ-32.4 דונם ברובע 9 של בודפשט, בירת הונגריה. בכוונת נאנט להקים על הקרקע פרוייקט בהיקף של כ-1,800 יחידות דיור בהשקעה כוללת של כ-115 מיליון אירו.
נאנט צופה, כי סך ההכנסות שיניב הפרוייקט ממכירת הדירות יסתכם בכ-145 מיליון אירו. יש לציין כי זהו הפרוייקט ה-11 של נאנט בהונגריה. בסך הכל, מעורבת כיום נאנט ב-28 פרויקטים יזמיים בעיקר בפולין ובהונגריה בהיקף כולל של כ-24,000 יחידות דיור.
לבנק ההשקעות ליהמן ברדרס, שהינו שותפה האסטרטגי של נאנט מאז ההסכם שנחתם בין הצדדים בשנת 2006, שמורה הזכות להצטרף אל הפרוייקט בשיעור של 50%.
במסגרת פעילותה בהונגריה, דיווחה נאנט ביוני האחרון על הכנסת קונצרן אקסס הבינלאומי ובנק ההשקעות האירופאי רוטשילד, כשותפים בפרוייקט ענק אליו נכנסה החברה, והממוקם אף הוא ברובע 9 בבודפשט. נאנט דיווחה בעבר, כי היא פועלת לקבלת זכויות להקים על הקרקע פרויקט, המשלב מגורים, מלונאות, משרדים ומסחר בהשקעה כוללת של כ-350 מיליון אירו. שטחו הכולל של הפרוייקט נאמד בכ-450 אלף מ"ר, והיקף ההכנסות הצפוי ממנו נאמד בכ-450 מיליון יורו.
- 1.Richard 02/06/2011 15:42הגב לתגובה זומעל 12000 דירות, עסקים וחנויות להשכרה או למכירה. אנחנו מדברים עברית ואנגלית. החברה במרכז העיר. בשאלות נדל" ן בבודפשט, נא להתקשר מישראל: 00361709313621, או 06709313621 מהונגריה. שלום וברכה. @ richard.rakocza cdci.hu
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות
חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים
במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.
ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.
מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף" בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.
בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.
- רשות המסים הצליחה - 10 מיליארד שקל ממיסוי רווחים כלואים זורמים לקופה
- עתירה נגד החוק על רווחים כלואים - האם יש סיכוי למנוע את החוק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025 והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות
על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.
התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.
שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.
בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- יו"ר ועד עובדי אל על נגד רגב: "מהלך מסוכן"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדיון סביב בסיס קבוע לחברה ההונגרית מטלטל את הענף, אך גם משקף את מגמת השינוי בשוק התעופה הישראלי: בין השאיפה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים לבין הצורך לשמור על חוסנן של החברות המקומיות, להבטיח ביטחון תעופתי ולהתחשב במבנה השוק הייחודי של ישראל.
