נאנט נדל"ן מרחיבה עסקיה בהונגריה: תשקיע כ-115 מיליון אירו בפרויקט מגורים בבודפשט

הצפי להכנסות מהפרויקט עומד על כ-145 מיליון אירו
איריס בר טל | (1)

חברת נאנט נדל"ן הנסחרת בלונדון ונמצאת בשליטת אולימפיה ולוינשטיין, ממשיכה להרחיב את פעילותה בשוק ההונגרי. החברה תשקיע כ-115 מיליון אירו בבניית פרויקט מגורים בבודפשט.

לצורך הפרויקט חתמה החברה על הסכם מקדמי לרכישת קרקע בשטח של כ-32.4 דונם ברובע 9 של בודפשט, בירת הונגריה. בכוונת נאנט להקים על הקרקע פרוייקט בהיקף של כ-1,800 יחידות דיור בהשקעה כוללת של כ-115 מיליון אירו.

נאנט צופה, כי סך ההכנסות שיניב הפרוייקט ממכירת הדירות יסתכם בכ-145 מיליון אירו. יש לציין כי זהו הפרוייקט ה-11 של נאנט בהונגריה. בסך הכל, מעורבת כיום נאנט ב-28 פרויקטים יזמיים בעיקר בפולין ובהונגריה בהיקף כולל של כ-24,000 יחידות דיור.

לבנק ההשקעות ליהמן ברדרס, שהינו שותפה האסטרטגי של נאנט מאז ההסכם שנחתם בין הצדדים בשנת 2006, שמורה הזכות להצטרף אל הפרוייקט בשיעור של 50%.

במסגרת פעילותה בהונגריה, דיווחה נאנט ביוני האחרון על הכנסת קונצרן אקסס הבינלאומי ובנק ההשקעות האירופאי רוטשילד, כשותפים בפרוייקט ענק אליו נכנסה החברה, והממוקם אף הוא ברובע 9 בבודפשט. נאנט דיווחה בעבר, כי היא פועלת לקבלת זכויות להקים על הקרקע פרויקט, המשלב מגורים, מלונאות, משרדים ומסחר בהשקעה כוללת של כ-350 מיליון אירו. שטחו הכולל של הפרוייקט נאמד בכ-450 אלף מ"ר, והיקף ההכנסות הצפוי ממנו נאמד בכ-450 מיליון יורו.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    Richard 02/06/2011 15:42
    הגב לתגובה זו
    מעל 12000 דירות, עסקים וחנויות להשכרה או למכירה. אנחנו מדברים עברית ואנגלית. החברה במרכז העיר. בשאלות נדל" ן בבודפשט, נא להתקשר מישראל: 00361709313621, או 06709313621 מהונגריה. שלום וברכה. @ richard.rakocza cdci.hu
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.81%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.