הדולר מתייצב אל מול האירו

עם פתיחת המסחר השבוע מצליח הדולר לשמור על הרווחים שצבר לקראת הסגירה ביום שישי. פירסום סקר ISM ביום שישי אשר התקבל גבוהה מעל הצפי, החזיר מעט אופטימיות לשווקים וסייע למדדים המובילים לסגור בעליות

משקיעים רבים מימשו רווחים וקנו חזרה את הדולר לאחר שנחלש סמוך לרמות השיא של כל הזמנים אל מול האירו, עם פירסום נתון המישרות החדשות אשר הצביע על גריעה של כ 17K מישרות. התחזיות למיתון בארה"ב מתחזקות כשהצפיה להמשך קבלה של נתונים חלשים משוק הדיור והעבודה עשויים להקשות על השטר הירוק לשמר את רמותיו הנוכחיות. הדולר נסחר סביב הרמות של 1.4810 אל מול האירו, 106.75 אל מול היין ו-1.9680 כנגד הסטרלינג ב 06:52 (GMT).

הדולר האוסטרלי טיפס לרמות שיא של שלושה חודשים על רקע הערכות כי הבנק המרכזי האוסטרלי יעלה את הריבית פעם נוספת לרמה של 7.0% בשבוע הקרוב. מנתונים שפורסמו ביום שני, עלתה רמת האינפלציה לשיא של עשרים החודשים האחרונים כשמחרי הבתים עולים במעל ל-10%. הצמיחה החזקה והשיפור בשוק העבודה על רקע הלחצים האינפלציוניים מהווים את הבסיס להערכות כי הריבית תועלה לרמת שיא של אחד עשר השנים האחרונות. כמו כן הפתיחה החיוביות בבורסות אסיה העניקה גם היא תמיכה לאוזי בקרב שחקני הריביות. הדולר האוסטרלי נסחר סביב הרמות של 0.9045 אל מול הדולר ו 96.55 אל מול היין ב 06:48 (GMT).

המשקיעים ישאו עיניהם אל עבר פירסום נתוני מדד המחירים ליצרן בגוש האירו, אשר צפויים לאותת על עליה מינורית של 0.1%. נתון זה עשוי להגביר את הלחץ על הבנק המרכזי האירופי להוריד את הריבית וכתוצאה לגרור מכירות על האירו. בארה"ב יפורסמו נתוני הזמנות המפעלים ב 15:00 (GMT) אשר על פי התחזיות יראו על עליה של 2.5%, נתון זה עשוי לחזק את מגמת הקניות על השטר הירוק מיום שישי.

הראלי שביצע הדולר בזירה הגלובלית לקראת סיום המסחר ביום שישי בא לידי ביטוי אל מול השקל עם פתיחת המסחר. לאחר שהתחזק לרמות שיא של העשור האחרון התממש מעט השטר הישראלי אל מול הדולר. השקל עדיין נסחר מתחת לרמת ההתנגדות ב-3.6 כשרמת התמיכה הקרובה מגיעה ב-3.55. מהלך התחזקותו של השקל אל מול הדולר מושפע מהמתרחש בזירה הגלובלית וסביר כי יתחדש לכשיחזור השטר הירוק להמכר. השקל נסחר סביב הרמות של 3.5800 אל מול הדולר ב 07:05 (GMT)

זהב: הזהב התממש לאחר מהלכו החד של השטר הירוק אל מול האירו ביום שישי כשמחירו צונח בקרוב ל 30$ . בתקופות בהן ניחלש הדולר מהווה המתכת היקרה כהשקעה אלטרנטיבית,לכן, עם התחזקותו של הדולר מיהרו סוחרים רבים לממש רווחים על הזהב. הירידה במחירי הנפט תרמה גם היא למומנטום השלילי של המתכת הזהובה. עם פתיחת המסחר באסיה התאוששה מעט המתכת יקרה וחזרה להסחר בעליות כשרמת ההתנגדות הקרובה ניצבת ב 916.0$ לאונקיה. חוזה עתידי לחודש מרץ על הזהב נסחר סביב הרמות של 910.5$ לאונקיה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ירושה (דאלי)ירושה (דאלי)
מדריך

העברת ירושה ישירות לנכדים - המגמה החדשה בישראל

היתרונות והחסרונות בהעברת כספים ונכסים ישירות לנכדים

עמית בר |
נושאים בכתבה ירושה צוואה


בעשור האחרון חל שינוי משמעותי, אפילו מהפך באופן שבו משפחות ישראליות מתכננות את העברת הרכוש לדורות הבאים. אם בעבר הנורמה הייתה העברה אוטומטית מהורים לילדים, כיום עולה מגמה של "דילוג דורי" - העברת נכסים ישירות מסבים וסבתות לנכדים. התופעה, שגדלה בקצב מואץ, משקפת שינויים כלכליים וחברתיים עמוקים בחברה הישראלית ומעוררת שאלות משפטיות, כלכליות ומשפחתיות מורכבות.

המסגרת החוקית: מה מותר ואיך עושים זאת נכון

חוק הירושה הישראלי מעניק חופש רחב בעריכת צוואות. בהיעדר צוואה, החוק קובע חלוקה אוטומטית בין היורשים החוקיים - בן הזוג והילדים. אולם כל אדם רשאי לערוך צוואה ולקבוע חלוקה שונה לחלוטין, כולל העברת כל הרכוש לנכדים תוך דילוג על הילדים.

כתבה קשורה: המס שלא מדברים עליו - האם מס ירושה יחזור?


ישנן ארבע דרכים חוקיות לעריכת צוואה בישראל: צוואה בפני עדים (הנפוצה ביותר), צוואה בכתב יד, צוואה בעל פה במצבי סכנה, וצוואה בפני רשות. כל אחת מהדרכים דורשת עמידה בתנאים פורמליים מחמירים. צוואה שלא נערכה כדין עלולה להיפסל, מה שיוביל לחלוקה לפי החוק ולא לפי רצון המוריש.

כאשר מעבירים נכסים לנכדים קטינים, נוצרות סוגיות מיוחדות. ההורים משמשים אפוטרופוסים טבעיים ומנהלים את הנכסים עד הגיע הקטין לבגרות. ניתן לקבוע בצוואה הוראות מיוחדות כמו מינוי נאמן חיצוני, הגבלות על שימוש בכספים, או תנאים לקבלת הירושה (כגון סיום לימודים או הגעה לגיל מסוים).

ארקיע
צילום: ארקיע

התחרות חוזרת? ארקיע משיקה את יעדי הסתיו והחורף

חברת ארקיע פרסמה את לוח הטיסות לעונת הסתיו והחורף הקרובה, עם למעלה מ-250 טיסות שבועיות ל-25 יעדים בינלאומיים

רן קידר |
נושאים בכתבה ארקיע

חברת ארקיע פרסמה את לוח הטיסות לעונת הסתיו והחורף הקרובה, עם למעלה מ־250 טיסות שבועיות ל־25 יעדים בינלאומיים. מפת היעדים כוללת מגוון רחב של ערים מובילות באירופה, יעדים במזרח הרחוק ובצפון אמריקה, וכן טיסות ליעדים חורפיים עבור חופשות סקי. העונה הקרובה משלבת בין יעדים חדשים שהושקו לאחרונה, בהם בנגקוק, ויאטנם, מינכן וליסבון, לבין יעדים ותיקים ואהובים על הקהל הישראלי. החברה מציינת כי מושם דגש על שעות טיסה נוחות, במטרה להתאים עצמה לצרכי הנוסעים. בין היתר, ארקיע תפעיל חמש טיסות שבועיות לפריז וחמש טיסות שבועיות ללונדון (סטנסטד), כולן בשעות שנחשבות לאטרקטיביות במיוחד בשוק.

עוז ברלוביץ', מנכ"ל 'ארקיע ', מסר : "אנחנו גאים להציג ללקוחותינו לוח טיסות עשיר לעונת הסתיו והחורף, הכולל שילוב של יעדים קלאסיים לצד יעדים חדשים ואטרקטיביים בדגש מיוחד על שעות טיסה נוחות והטובות ביותר. 'ארקיע' ממשיכה כל העת להתרחב ותמשיך להציע לקהל הישראלי מפת יעדים רחבה ומגוונת עם דגש על שיפור השירות בחברת התעופה הצומחת ביותר בישראל“.

לפני כחודש, הודיעה חברת התעופה ארקיע על הרחבת פעילותה במזרח הרחוק עם שני יעדים חדשים: טיסות ישירות לבירת וייטנאם האנוי, וחידוש הקו לבנגקוק שבתאילנד. שני הקווים יופעלו במטוסי Airbus A330 רחבי גוף, הכוללים שלוש מחלקות ישיבה: תיירים, תיירים פלוס ומחלקת עסקים עם מושבים שנפתחים למיטה מלאה עד לשני מטרים. הקו להאנוי, צפוי להפוך את ארקיע לחברת התעופה הישראלית היחידה עם טיסות ישירות ליעד הזה, יחל לפעול ב־5 בינואר 2026 במתכונת שבועית בימי שני, עם תוספת טיסה שבועית נוספת מתוכננת לחודש מרץ. זמן הטיסה להאנוי יעמוד על כ־11 שעות ו־35 דקות, והחזרה על כ־12 שעות ו־30 דקות. מחירי הכרטיסים יתחילו מ־699 דולר לכיוון במחלקת תיירים, ו־1,499 דולר במחלקת עסקים. הקו לבנגקוק יחודש ב־25 בנובמבר 2025, עם שתי טיסות שבועיות בימי שני ורביעי (שיעברו לימי שני ושישי החל מינואר 2026). משך הטיסה לבנגקוק יעמוד על כ־10 שעות ו־45 דקות, ובחזור כ־11 שעות ו־25 דקות. מחירי הכרטיסים יחלו מ־499 דולר לכיוון במחלקת תיירים, ו־1,499 דולר במחלקת עסקים.

בנוסף, בימים האחרונים, התבשרנו על חזרתם לפעולה של רוב החברות הבינלאומיות, וכולנו מצפים לבשורה גדולה, שתחזיר את השוק לתחרותיות שראינו בעבר, ושנחזה בירידת מחירים דרמטית וגם הרבה יותר אופציות וגמישות בטיסות. זה מגיע אחרי תקופה ארוכה של תלות כמעט מוחלטת בחברות ישראליות, ובעיקר באל על שניצלה את המצב והקפיצה את מחירי הכרטיסים בעשרות אחוזים. בקצב הזה טיסות לניו יורק ב-700 דולר, או לונדון סביב 100 דולר יכולים להיות אולי משהו שנראה כאן כבר בחורף הקרוב.

מהצד השני, לאחר סיום מבצע "עם כלביא", ענף התעופה כולו עמד בפני משבר ובאחד הדיונים בוועדת הכלכלה בכנסת דרש מנכ"ל ארקיע הכרה בחשיבות האסטרטגית של חברות התעופה הישראליות, וטען כי אם לא יועברו מענקי קיום מיידיים, החברות לא ישרדו את השנה הקרובה. "הנזקים נאמדים במיליוני דולרים. בלי תמיכה, לא תהיה כאן תעופה ישראלית ביום שאחרי. מדינה בלי תעופה לאומית היא מדינה מנותקת", הוסיף.