אינקרדימייל וגוגל כבר לא ביחד: המניה קרסה 30% במחזור עתק

מיד עם פתיחת המסחר נסחרה המניה בירידות של כ-42%. האנליסט מאתיו וויס מ-Maxim Group שהעניק למניה מחיר יעד של 12 ד' בנובמבר: "מכה קשה לחברה - 85% מההכנסות מפרסום מגיעות הודות לשירות ה-AdSense"
שהם לוי |

מניותיה של אינקרדימייל צנחו היום קרוב לשפל של יותר משנה לאחר שפירמת האי-מייל מתל אביב הודיעה כי גוגל הפסיקה את שיתוף הפעולה עימה במסגרת הפצת פרסומות ה- AdSense, וסגרה לחלוטין את החשבון.

איקרדימייל איבדה כ-30% משוויה ביום מסחר בודד אחד למחיר של 3 דולר. קודם לכן נפלו המניות למחיר של 2.5 דולר. בשנה החולפת נסחרה המניה ברצועת מחירים של 4.46 ד' ל-10.69 ד'.

שירות ה- AdSense שמציעה גוגל נוגע למודעות פרסום אוטומטיות. איקרדימייל הצהירה זה מכבר כי שירות ה- AdSense תרם רבות לתוצאות החברה במהלך השנים 2006 ו-2007. מכאן שהירידות החדות במנייה באות על רקע משבר אמיתי.

יחד עם זאת, החברה עדיין לא הרימה ידיים ומבררת את העניין עם גוגל ובאופן סימולטני מחפשת אחר אלטרנטיבות ליחסי פרסום וקידום עם חברות אחרות.

במכתב למשקיעים, אמר האנליסט מאתיו וויס מחברת ההשקעות Maxim Group, כי בהתאם להודעת החברה הוא נאלץ לבחון שוב את מחיר היעד והתחזיות לשנת 2008 כולה. באמצע נובמבר השנה הוא העניק למניה מחיר יעד של 12 דולר בהמלצת קנייה חזקה.

"הודעה זו היא מכה גדולה לאינקרדימייל, כאשר אנו מאמינים כי 85% מהכנסות הפרסום של החברה מגיעות הודות ליחסי ה- AdSense עם גוגל", כך כתב האנליסט.

וויס לא חושב שהחברה יודעת את מהות הסיבה להפסקה החד צדדית של היחסים עם גוגל, אולם אמר: "ישנן ספקולציות כי העניין סובב סביב עניינים פוליטיים של הצורה בה החברה מוצגת במנועי החיפוש".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
נתניהו לוויתן
צילום: עמוס בן גרשום

112 מיליארד שקל: אושרה עסקת הגז הגדולה בתולדות ישראל עם מצרים

ההסכם מבוסס על הרחבת יצוא הגז ממאגר לווייתן, צפוי להניב כ־58 מיליארד שקל לקופת המדינה ולהימשך עד שנת 2040



אדיר בן עמי |

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב כי אושרה עסקת יצוא הגז הטבעי הגדולה בתולדות ישראל עם מצרים. לפי דבריו, היקף העסקה הכולל עומד על כ־112 מיליארד שקל, וההכנסות הצפויות לקופת המדינה מוערכות בכ־58 מיליארד שקל לאורך חיי ההסכם.


העסקה מבוססת על הסכם שנחתם כבר באוגוסט האחרון בין השותפות במאגר לווייתן, ניו־מד אנרג’י, רציו ושברון, לבין חברת Blue Ocean Energy (BOE), הרוכשת גז טבעי מישראל עבור השוק המצרי. מדובר בהרחבה משמעותית של היקפי היצוא הקיימים, במסגרת הסכם ארוך טווח שיימשך עד שנת 2040 או עד למכירת מלוא הכמות שנקבעה.


לפי הדיווחים, העסקה כוללת אספקה מצטברת של כ־130 מיליארד מטרים מעוקבים של גז טבעי, ושוויה הכלכלי מוערך בכ־35 מיליארד דולר. שברון, המפעילה את מאגר לווייתן, היא השותפה השלישית בעסקה ומשמשת גורם מרכזי בפיתוח ובהובלת התשתיות הנדרשות להרחבת היצוא.


בדבריו ציין נתניהו כי בשנים הראשונות ההכנסות למדינה יהיו מתונות יחסית, אך יגדלו בהדרגה. לדבריו, בתוך כמה שנים צפויות ההכנסות השנתיות להגיע לכ־6 מיליארד שקל, לאחר השקעות נרחבות של החברות בהרחבת תשתיות ההולכה, ובראשן הרחבת צינור הגז למצרים.


ראש הממשלה הדגיש כי העסקה אושרה לאחר בחינת כלל ההיבטים הביטחוניים, הכלכליים והמדיניים, וציין כי ההכנסות מהגז מיועדות לחיזוק תקציבי החינוך, הבריאות, הביטחון והתעשייה. לדבריו, מדובר במהלך אסטרטגי שמעמיק את מעמדה של ישראל כספקית אנרגיה אזורית ומבטיח מקור הכנסה משמעותי לשנים הבאות.



החברות שנפלו ב-2025, קרדיט: Chat gptהחברות שנפלו ב-2025, קרדיט: Chat gpt

מסכמים שנה - 6 המותגים שנפלו בשנת 2025

פעם הם היו המותגים הנחשקים והמרוויחים ביותר וכיום הם נלחמים על נתח שוק הולך וקטן מול מתחרות חדשות וישנות: המותגים שנפלו ב-2025 והאם יש להם סיכוי לקום?

רונן קרסו |


לצד הצלחות רבות,יש מותגים שחוו שנה לא פשוטה, שהיו בעבר מובילי שוק אך השנה, כל מותג ונסיבותיו, נפל או המשיך את הנפילה כאשר שנת 2026, תהיה עבור כולם שנת מבחן.

בשנה זו ייקבע אם יעשו שינויים נדרשים ויוכלו לעלות מהתחתית, או שימשיכו בצניחה מטה ויתנו למותג לגווע. אלו המותגים שעבורם שנת 2025 היתה שנה שיעדיפו לשכוח.

                             Nike

עוד שנה קשה עברה על נייק ועל ריטיילורס זכיינית נייק בישראל.

שוק אופנת הספורט עבר שינויים רבים בשנה האחרונה. אם בעבר נייקי שלטה  ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה בעולם גירד את רף ה-300 מיליארד דולר. השווי כיום נחתך ב-70% ל-90 מיליארד דולר בלבד, כאשר השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה עד לשפל הנוכחי.

לאורך שנים נייקי היתה המותג המוביל ושווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שכעת המתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס, שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשווית. עוד מתחרות בתחום ההנעלה הן פומה,