ריאון מקיבוץ כברי: חלקי פלסטיק לפורד ב-15 מ' אירו
חברת ריאון מקיבוץ כברי, העוסקת ביצור מוצרי פלסטיק הנדסיים לתעשיית הרכב, קיבלה הזמנה להספקת מכלולים מפלסטיק לתא הנהג עבור חברת פורד באירופה.
היקף ההזמנה הוא 15 מיליון אירו, לתקופה של שש שנים.
מנכ"ל החברה, קלמן ליבנה, רואה בקבלת הזמנה זו חלק מהמהלך האסטרטגי של כניסה לתעשיית הרכב, מהלך שהחל עם רכישת חברת פלסמור מקיבוץ מורן ומיזוגה לתוך ריאון, ונמשך בקבלת אישורי תקינה המיוחדים לשוק הרכב: 9000 QS ו-16949 TS.
מנהל השיווק של ריאון, נתי ברק, סבור שהחברה לא יכלה הייתה לצפות למתנה יפה יותר לקראת מלאת לה עשור. "ריאון הכפילה לאחרונה את יכולות הייצור שלה. השקענו במבנים, במכונות, ושמנו דגש נוסף על אבטחת איכות ולוגיסטיקה כדי לעמוד בדרישות המחמירות של שוק הרכב".
אבי פיק, שהינו מהנדס תחום הרכב בריאון, מציין כי במכלולים אותם תספק ריאון עבור פורד באים לביטוי יכולותיה של החברה בהזרקה מדויקת, בצביעה תוך שימוש בטכנולוגיות צביעה מתקדמות בקו צביעה אוטומטי ובהרכבת מכלולים שלמים.
ריאון הוקמה בשנת 1995 כשותפות בין תעשיות כברי מקיבוץ כברי וחברת פלסאון מקיבוץ מעגן מיכאל. בצד מוצרים לתעשיית הרכב מייצרת ריאון קו מוצרים משלימים לפלסאון המיועדים ליצוא, מוצרי פלסטיק מדויקים לתעשיות מקומיות וכן חממות ביתיות לשימושים פרטיים המשווקות בארה"ב ובאירופה. ריאון מעסיקה כיום כ-150 עובדים, מהם 40% חברי כברי והיתרה מיישובי הסביבה. היקף המכירות השנתי מוערך ב-80 מיליון שקל.
בשיחה עם Bizportal מסר ד"ר אילן טסלר, שהינו מנכ"ל פלסאון תעשיות, המחיזקה ב-50% מריאון הוא אומר, כי הנפקה לא עומדת כרגע על הפרק. זו לא התקופה להנפיק לדעתו, עכשיו אחרי הנפילות האחרונות שראינו בבורסה ומעבר לכך הוא אומר "נחשוב להנפיק כשנגיע להכנסות של 100 מיליון - פורד, כמובן, עוזרת בכיוון הנכון".
הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.
עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת 2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.
עיקרי ההסכם:
שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר.
תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית.
- בקרוב? ההחלטה שעלולה לעלות למדינה מאות מיליונים
- פנסיה בגיל 50: כל הכלים לפרישה בטוחה בלי להתרסק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה.

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד
המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים
צים ZIM Integrated Shipping Services -1.81% , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף. המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.
ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה.
היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי, להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.
כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים.
- דירקטוריון צים: "בודקים מכירת החברה; יש מציעים רבים"
- צים: "האנליסטים מעריכים שנה פחות טובה ב-2026, אבל אי אפשר לדעת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית. בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.
