ריאון מקיבוץ כברי: חלקי פלסטיק לפורד ב-15 מ' אירו
חברת ריאון מקיבוץ כברי, העוסקת ביצור מוצרי פלסטיק הנדסיים לתעשיית הרכב, קיבלה הזמנה להספקת מכלולים מפלסטיק לתא הנהג עבור חברת פורד באירופה.
היקף ההזמנה הוא 15 מיליון אירו, לתקופה של שש שנים.
מנכ"ל החברה, קלמן ליבנה, רואה בקבלת הזמנה זו חלק מהמהלך האסטרטגי של כניסה לתעשיית הרכב, מהלך שהחל עם רכישת חברת פלסמור מקיבוץ מורן ומיזוגה לתוך ריאון, ונמשך בקבלת אישורי תקינה המיוחדים לשוק הרכב: 9000 QS ו-16949 TS.
מנהל השיווק של ריאון, נתי ברק, סבור שהחברה לא יכלה הייתה לצפות למתנה יפה יותר לקראת מלאת לה עשור. "ריאון הכפילה לאחרונה את יכולות הייצור שלה. השקענו במבנים, במכונות, ושמנו דגש נוסף על אבטחת איכות ולוגיסטיקה כדי לעמוד בדרישות המחמירות של שוק הרכב".
אבי פיק, שהינו מהנדס תחום הרכב בריאון, מציין כי במכלולים אותם תספק ריאון עבור פורד באים לביטוי יכולותיה של החברה בהזרקה מדויקת, בצביעה תוך שימוש בטכנולוגיות צביעה מתקדמות בקו צביעה אוטומטי ובהרכבת מכלולים שלמים.
ריאון הוקמה בשנת 1995 כשותפות בין תעשיות כברי מקיבוץ כברי וחברת פלסאון מקיבוץ מעגן מיכאל. בצד מוצרים לתעשיית הרכב מייצרת ריאון קו מוצרים משלימים לפלסאון המיועדים ליצוא, מוצרי פלסטיק מדויקים לתעשיות מקומיות וכן חממות ביתיות לשימושים פרטיים המשווקות בארה"ב ובאירופה. ריאון מעסיקה כיום כ-150 עובדים, מהם 40% חברי כברי והיתרה מיישובי הסביבה. היקף המכירות השנתי מוערך ב-80 מיליון שקל.
בשיחה עם Bizportal מסר ד"ר אילן טסלר, שהינו מנכ"ל פלסאון תעשיות, המחיזקה ב-50% מריאון הוא אומר, כי הנפקה לא עומדת כרגע על הפרק. זו לא התקופה להנפיק לדעתו, עכשיו אחרי הנפילות האחרונות שראינו בבורסה ומעבר לכך הוא אומר "נחשוב להנפיק כשנגיע להכנסות של 100 מיליון - פורד, כמובן, עוזרת בכיוון הנכון".
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףהממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים
התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף
הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.
בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.
הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים
עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.
התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.

העלאות הארנונה ב-2026: האם גם לכם הארנונה תעלה?
המדינה מאשרת חריגות נקודתיות בתל אביב, ירושלים ורחובות, ודוחה מהלכים רחבים יותר. מאחורי המספרים עומד מנגנון עדכון חדש שמחזק רשויות חלשות ומצמצם מרווח תמרון לאחרות
הארנונה לשנת 2026 עולה כמעט בכל הארץ כבר בנקודת הפתיחה. העדכון האוטומטי עומד על 1.626%, והוא נגזר משילוב של ממוצע מדד המחירים לצרכן ומדד השכר במגזר הציבורי. מעבר לזה, משרדי הפנים והאוצר מסכמים בחודשים האחרונים רשימה של אישורים חריגים לרשויות שביקשו לעלות מעל האוטומטי, לצד שורת דחיות שמורידות מהשולחן דרישות משמעותיות.
לתוך המערכת הזו נכנסות
השנה 108 בקשות חריגות שהוגשו מ-96 רשויות. הרוב המוחלט מתמקד בהעלאות, ובמספרים מדובר על 95 בקשות שמכוונות לעלייה. בסך הכול זו תוספת הכנסות מוערכת של כ-250 מיליון שקל, כאשר כ-45-50 מיליון שקל מתוכה צפויים להגיע מהמגזר העסקי. זה כסף שנכנס לקופת הרשות, ולא מעט
ממנו מתגלגל אחר כך גם למחירים של שירותים ומוצרים.
מנגנון העלאה חדש שמציב תקרה ומסננת
השינוי המרכזי הוא לא רק באישור או דחייה של בקשות נקודתיות, אלא במנגנון שמגדיר מי בכלל נכנס למסלול החריג. הכללים מאפשרים העלאה רוחבית של עד 5% מעבר לעדכון האוטומטי, אבל רק לרשות שמציגה צורך פיננסי מוצדק. אחד הסמנים שנכנסו לשיח הוא יחס חובות שעולה על 30% מההכנסות, כמדד שמאותת על לחץ תקציבי.
התוצאה בשטח היא מדיניות הדוקה יותר. פחות מסלולים “יצירתיים”, יותר דרישה להצדקה מסודרת, והרבה פחות מרחב לרשויות שמבקשות לתקן עיוותים היסטוריים בלי להציג מצב תקציבי חריג או תוכנית התייעלות ברורה.
במקביל, במקומות שבהם יש תוכניות הבראה או אזורים חדשים שנכנסים למערך חיוב, המדינה מוכנה לאשר מהלכים רחבים יותר.
- מס חדש: הארנונה עלולה לזנק ב-10% ומעלה ב-2026
- תושבי ירושלים יקבלו החזר ארנונה של אלפי שקלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רמת גן נשארת בלי האישור שבנתה עליו, דחייה שפוגעת בתקציב
ברמת גן מתקבלת דוגמה בולטת לקו המחמיר. העירייה ביקשה העלאה של 7.5% בארנונה העסקית באזור הבורסה. הטענה המרכזית היא עיוות תעריפים שנשאר מהעבר, כשאזור שהיה מזוהה יותר עם תעשייה ותשתיות הפך למרכז עסקי עמוס משרדים, בנקים וחברות טכנולוגיה, אבל התעריפים לא התיישרו בהתאם. מבחינת העירייה, זה מצב שבו עסקים גדולים משלמים לעיתים פחות מחנויות קטנות, למרות פערים ברמת ההכנסות ובשימוש בנכס.
