טויוטה קורולה היברידית
צילום: יואב פולס

עשרת הרכבים הנמכרים ביותר בכל הזמנים: סיפורי הצלחה על גלגלים

מי הרכב הנמכר ביותר ולאיזו חברת רכב יש הרבה נציגות?

עמית בר |

מאז המצאת המכונית הראשונה ב-1886 על ידי קרל בנץ, תעשיית הרכב עברה מהפכות רבות והפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו. בין מאות מיליוני כלי רכב שנמכרו לאורך ההיסטוריה, ישנם דגמים שבולטים מעל כולם בזכות הפופולריות העצומה שלהם. להלן רשימה של עשרת הרכבים הנמכרים ביותר בכל הזמנים, נכון למרץ 2025, עם הערכות של יחידות שנמכרו, פרטים על ההיסטוריה שלהם ומדוע הם הפכו לאגדות. הנתונים מבוססים על דיווחי יצרנים, הערכות עדכניות ומגמות היסטוריות, אם כי ייתכנו שינויים קלים בהתאם למקורות.

1. טויוטה קורולה (Toyota Corolla) – 50 מיליון יחידות+

שנים: 1966-היום  


מקור: יפן  


הקורולה, שהושקה ב-1966, הפכה לרכב הנמכר ביותר בעולם בזכות אמינותה, מחירה הנגיש ויעילות הדלק שלה. היא עברה 12 דורות, והפכה מסמל של כלכלה יפנית לרכב עולמי המיוצר ב-15 מדינות. ב-1974 היא עקפה את הפולקסווגן חיפושית כרכב הנמכר ביותר, וב-2021 חצתה את רף 50 המיליון. הקורולה נמכרת כיום כסדאן, האצ'בק ואף כהיברידית, וממשיכה להוביל בשווקים כמו ארה"ב וסין.


2. פורד F-Series – 43 מיליון יחידות+

שנים: 1948-היום  


מקור: ארה"ב  


סדרת הטנדרים של פורד, ובראשה ה-F-150, היא הסמל של אמריקה על גלגלים. מאז 1948, היא שולטת בשוק הטנדרים בארה"ב, עם יותר מ-47 שנים רצופות כרכב הנמכר ביותר שם. העמידות, הרב-תכליתיות והעיצוב המתחדש – כולל גרסאות חשמליות כמו ה-F-150 Lightning – שמרו על מעמדה. ה-F-Series נמכרת בעיקר בצפון אמריקה, אך הצלחתה העולמית מרשימה לא פחות.


פולקסווגן גולף (Volkswagen Golf) – 35 מיליון יחידות+


שנים: 1974-היום  


מקור: גרמניה  


הגולף, שהחליפה את החיפושית כ"מכונית העם" של פולקסווגן, הפכה לאייקון אירופאי. היא הושקה ב-1974 והגיעה לדור השמיני שלה, עם גרסאות כמו GTI הספורטיבית. הגולף הצטיינה בזכות נוחות, טכנולוגיה וביצועים, והפכה לרכב המשפחתי הקומפקטי המוביל באירופה, עם מכירות חזקות גם מחוץ ליבשת.




פולקסווגן חיפושית (Volkswagen Beetle) – 23.5 מיליון יחידות

שנים: 1938-2003  

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

מקור: גרמניה  


החיפושית היא סמל תרבותי של המאה ה-20. תוכננה כ"מכונית העם" של גרמניה הנאצית, אך לאחר המלחמה הפכה לאהובה ברחבי העולם בזכות עיצובה הייחודי ופשטותה. היא נמכרה ביותר מ-21 מיליון יחידות עד הפסקת הייצור ב-2003, והייתה הרכב הנמכר ביותר עד שנות ה-90, כשהקורולה עקפה אותה.




5. הונדה סיוויק (Honda Civic) – 24 מיליון יחידות+

שנים: 1972-היום  


מקור: יפן  


הסיוויק הושקה ב-1972 כמכונית קומפקטית והפכה לאחת ההצלחות הגדולות של הונדה. עם אמינות, חסכוניות וגרסאות ספורטיביות כמו ה-Type R, היא כבשה את השוק האמריקאי ואחרים. ב-2025 היא ממשיכה להימכר כסדאן והאצ'בק, עם יותר מ-24 מיליון יחידות שנמכרו עד כה.




6. פורד אסקורט (Ford Escort) – 20 מיליון יחידות

שנים: 1968-2004  


מקור: ארה"ב/בריטניה  


האסקורט הושקה כמכונית קומפקטית לשווקים באירופה וארה"ב, והפכה לפופולרית בזכות מחירה הזול ופשטותה. היא נמכרה ביותר מ-20 מיליון יחידות עד הפסקת הייצור ב-2004. כיום היא ממשיכה להימכר בסין בלבד, אך השפעתה ההיסטורית ניכרת, במיוחד בבריטניה.


הונדה אקורד (Honda Accord) – 19 מיליון יחידות+

שנים: 1976-היום  


מקור: יפן  


האקורד, שהחלה כמכונית משפחתית קומפקטית, הפכה לסדאן בינונית מובילה. ב-1989 היא הייתה המכונית הראשונה של מותג זר שהפכה לנמכרת ביותר בארה"ב. עם עיצוב מתקדם, בטיחות ואמינות, היא ממשיכה להימכר במיליונים ולהתחרות בטויוטה קאמרי.


8. לאדה ריבה/קלאסיק (Lada Riva/Classic) – 19 מיליון יחידות

שנים: 1970-2012  


מקור: ברית המועצות/רוסיה  


הלאדה, המבוססת על פיאט 124, הייתה המכונית של העם הסובייטי. היא נמכרה ביותר מ-19 מיליון יחידות, בעיקר במזרח אירופה, בזכות עמידותה בתנאים קשים ומחירה הזול. ייצורה נמשך כמעט ללא שינוי עד 2012, והיא נותרה סמל של פשטות ועמידות.


9. פולקסווגן פאסאט (Volkswagen Passat) – 18 מיליון יחידות+

שנים: 1973-היום  


מקור: גרמניה  


הפאסאט היא סדאן משפחתית שהפכה לאחת המכוניות המובילות של פולקסווגן. היא נמכרת ביותר מ-100 שווקים, עם דגש על נוחות וטכנולוגיה. למרות ירידה בפופולריות של סדאנים בארה"ב, היא ממשיכה להצליח באירופה ובסין, ומתקרבת ל-18 מיליון יחידות.


10. פורד מודל T (Ford Model T) – 16.5 מיליון יחידות

שנים: 1908-1927  


מקור: ארה"ב  


המודל T שינה את העולם כמכונית הראשונה שהופקה בהמונים באמצעות פס ייצור. היא נמכרה ב-16.5 מיליון יחידות והפכה את הרכב לנגיש למעמד הביניים. ב-1999 היא נבחרה ל"מכונית המאה", והשפעתה על תעשיית הרכב נותרה אדירה עד היום.



עשרת הרכבים ברשימה זו משקפים מגוון רחב של צרכים ותרבויות: מהמודל T שפתח את עידן המכוניות, דרך החיפושית והלאדה שהפכו לסמלים תרבותיים, ועד לקורולה ו-F-Series ששולטות בשווקים מודרניים. המשותף לכולם הוא היכולת להתאים את עצמם לדרישות הצרכנים – בין אם באמינות, מחיר, עמידות או חדשנות. עם התפתחות כלי רכב חשמליים, ייתכן שבעתיד נראה דגמים חדשים ברשימה זו, אך לעת עתה, אלה המלכים הבלתי מעורערים של הכבישים.



הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

קיה ספורטאז' לונג היברידי מעודכן. צילום יצרןקיה ספורטאז' לונג היברידי מעודכן. צילום יצרן

ספורטאז' LONG היברידי- יותר גדול, חסכוני, חזק ומעוצב

טלקאר יבואנית דגמי קיה לישראל החלה בשיווק הספורטאז' LONG ההיברידי - עם עיצוב עדכני, מערכת היברידית חזקה וחסכונית, מאובזר, ובעיקר יותר גדול במימדים.

המחיר 210.0 אש"ח

יואב פולס |

טלקאר יבואנית דגמי קיה לישראל החלה בשיווק מתיחת הפנים של דגם הספורטאז' LONG. הספורטאז' LONG כשמו כן הוא, ספורטאז' מוארך על בסיס גלגלים גדול משמעותית מזה של הספורטאז' הרגיל. בנוסף הדגם משווק עם הנעה היברידית מתקדמת המעניקה לרכב צריכת דלק נמוכה יחד עם הספק גבוה.

השינוי המהותי הוא כאמור בעיצוב החזית ותא הנוסעים. חזית הרכב מקבלת את השפה העיצובית העדכנית של דגמי קיה המשלבת גריל גדול ויחידות תאורה ראשיות התחומות בצדדים החיצוניים ובחלק העליון עם פס לד כתום. גם החלק האחורי עודכן והוא נראה טוב מתמיד.

העיצוב הפנימי עודכן גם הוא, עם זאת נשארו שני מסכי ה ''12.3 – אחד כלוח מחוונים והשני מולטימדיה עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הספורטאז' LON ההיברידי משווק ברמת גימור יחידה 'פרימיום' הכוללת בקרת אקלים דיגיטלית, מושבים קדמיים חשמליים הכוללים חימום ואוורור, ריפודי עור, משטח טעינה אלחוטי, שליטה על רמות רגנרציה, גג פנורמי נפתח, חישוק ''17 , דלת תא מטען חשמלית ועוד.

ספורטאז' LONG היברידי. צילום יצרן

לספורטאז' LONG בסיס גלגלים של 2.756 ( גידול של 7.6 ס"מ לעומת הספורטאז' הרגיל) והוא מיישר קו עם המתחרות הגדולות בסגמנט. האורך הכולל 4.66 מטר (גידול של 14.5 ס"מ), הגובה 1.666 מטר, והרוחב 1.865 מטר.