עשרת הרכבים הנמכרים ביותר בכל הזמנים: סיפורי הצלחה על גלגלים
מי הרכב הנמכר ביותר ולאיזו חברת רכב יש הרבה נציגות?
מאז המצאת המכונית הראשונה ב-1886 על ידי קרל בנץ, תעשיית הרכב עברה מהפכות רבות והפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו. בין מאות מיליוני כלי רכב שנמכרו לאורך ההיסטוריה, ישנם דגמים שבולטים מעל כולם בזכות הפופולריות העצומה שלהם. להלן רשימה של עשרת הרכבים הנמכרים ביותר בכל הזמנים, נכון למרץ 2025, עם הערכות של יחידות שנמכרו, פרטים על ההיסטוריה שלהם ומדוע הם הפכו לאגדות. הנתונים מבוססים על דיווחי יצרנים, הערכות עדכניות ומגמות היסטוריות, אם כי ייתכנו שינויים קלים בהתאם למקורות.
1. טויוטה קורולה (Toyota Corolla) – 50 מיליון יחידות+
שנים: 1966-היום
מקור: יפן
הקורולה, שהושקה ב-1966, הפכה לרכב הנמכר ביותר בעולם בזכות אמינותה, מחירה הנגיש ויעילות הדלק שלה. היא עברה 12 דורות, והפכה מסמל של כלכלה יפנית לרכב עולמי המיוצר ב-15 מדינות. ב-1974 היא עקפה את הפולקסווגן חיפושית כרכב הנמכר ביותר, וב-2021 חצתה את רף 50 המיליון. הקורולה נמכרת כיום כסדאן, האצ'בק ואף כהיברידית, וממשיכה להוביל בשווקים כמו ארה"ב וסין.
2. פורד F-Series – 43 מיליון יחידות+
שנים: 1948-היום
- 10 הרכבים הכי נמכרים בהיסטוריה - מה הפך אותם לסיפורי הצלחה?
- הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מקור: ארה"ב
סדרת הטנדרים של פורד, ובראשה ה-F-150, היא הסמל של אמריקה על גלגלים. מאז 1948, היא שולטת בשוק הטנדרים בארה"ב, עם יותר מ-47 שנים רצופות כרכב הנמכר ביותר שם. העמידות, הרב-תכליתיות והעיצוב המתחדש – כולל גרסאות חשמליות כמו ה-F-150 Lightning – שמרו על מעמדה. ה-F-Series נמכרת בעיקר בצפון אמריקה, אך הצלחתה העולמית מרשימה לא פחות.
פולקסווגן גולף (Volkswagen Golf) – 35 מיליון יחידות+
שנים: 1974-היום
מקור: גרמניה
הגולף, שהחליפה את החיפושית כ"מכונית העם" של פולקסווגן, הפכה לאייקון אירופאי. היא הושקה ב-1974 והגיעה לדור השמיני שלה, עם גרסאות כמו GTI הספורטיבית. הגולף הצטיינה בזכות נוחות, טכנולוגיה וביצועים, והפכה לרכב המשפחתי הקומפקטי המוביל באירופה, עם מכירות חזקות גם מחוץ ליבשת.
פולקסווגן חיפושית (Volkswagen Beetle) – 23.5 מיליון יחידות
שנים: 1938-2003
- מקסוס eDeliver 5 Combi - מסחרית חשמלית דו שימושית
- טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
מקור: גרמניה
החיפושית היא סמל תרבותי של המאה ה-20. תוכננה כ"מכונית העם" של גרמניה הנאצית, אך לאחר המלחמה הפכה לאהובה ברחבי העולם בזכות עיצובה הייחודי ופשטותה. היא נמכרה ביותר מ-21 מיליון יחידות עד הפסקת הייצור ב-2003, והייתה הרכב הנמכר ביותר עד שנות ה-90, כשהקורולה עקפה אותה.
5. הונדה סיוויק (Honda Civic) – 24 מיליון יחידות+
שנים: 1972-היום
מקור: יפן
הסיוויק הושקה ב-1972 כמכונית קומפקטית והפכה לאחת ההצלחות הגדולות של הונדה. עם אמינות, חסכוניות וגרסאות ספורטיביות כמו ה-Type R, היא כבשה את השוק האמריקאי ואחרים. ב-2025 היא ממשיכה להימכר כסדאן והאצ'בק, עם יותר מ-24 מיליון יחידות שנמכרו עד כה.
6. פורד אסקורט (Ford Escort) – 20 מיליון יחידות
שנים: 1968-2004
מקור: ארה"ב/בריטניה
האסקורט הושקה כמכונית קומפקטית לשווקים באירופה וארה"ב, והפכה לפופולרית בזכות מחירה הזול ופשטותה. היא נמכרה ביותר מ-20 מיליון יחידות עד הפסקת הייצור ב-2004. כיום היא ממשיכה להימכר בסין בלבד, אך השפעתה ההיסטורית ניכרת, במיוחד בבריטניה.
הונדה אקורד (Honda Accord) – 19 מיליון יחידות+
שנים: 1976-היום
מקור: יפן
האקורד, שהחלה כמכונית משפחתית קומפקטית, הפכה לסדאן בינונית מובילה. ב-1989 היא הייתה המכונית הראשונה של מותג זר שהפכה לנמכרת ביותר בארה"ב. עם עיצוב מתקדם, בטיחות ואמינות, היא ממשיכה להימכר במיליונים ולהתחרות בטויוטה קאמרי.
8. לאדה ריבה/קלאסיק (Lada Riva/Classic) – 19 מיליון יחידות
שנים: 1970-2012
מקור: ברית המועצות/רוסיה
הלאדה, המבוססת על פיאט 124, הייתה המכונית של העם הסובייטי. היא נמכרה ביותר מ-19 מיליון יחידות, בעיקר במזרח אירופה, בזכות עמידותה בתנאים קשים ומחירה הזול. ייצורה נמשך כמעט ללא שינוי עד 2012, והיא נותרה סמל של פשטות ועמידות.
9. פולקסווגן פאסאט (Volkswagen Passat) – 18 מיליון יחידות+
שנים: 1973-היום
מקור: גרמניה
הפאסאט היא סדאן משפחתית שהפכה לאחת המכוניות המובילות של פולקסווגן. היא נמכרת ביותר מ-100 שווקים, עם דגש על נוחות וטכנולוגיה. למרות ירידה בפופולריות של סדאנים בארה"ב, היא ממשיכה להצליח באירופה ובסין, ומתקרבת ל-18 מיליון יחידות.
10. פורד מודל T (Ford Model T) – 16.5 מיליון יחידות
שנים: 1908-1927
מקור: ארה"ב
המודל T שינה את העולם כמכונית הראשונה שהופקה בהמונים באמצעות פס ייצור. היא נמכרה ב-16.5 מיליון יחידות והפכה את הרכב לנגיש למעמד הביניים. ב-1999 היא נבחרה ל"מכונית המאה", והשפעתה על תעשיית הרכב נותרה אדירה עד היום.
עשרת הרכבים ברשימה זו משקפים מגוון רחב של צרכים ותרבויות: מהמודל T שפתח את עידן המכוניות, דרך החיפושית והלאדה שהפכו לסמלים תרבותיים, ועד לקורולה ו-F-Series ששולטות בשווקים מודרניים. המשותף לכולם הוא היכולת להתאים את עצמם לדרישות הצרכנים – בין אם באמינות, מחיר, עמידות או חדשנות. עם התפתחות כלי רכב חשמליים, ייתכן שבעתיד נראה דגמים חדשים ברשימה זו, אך לעת עתה, אלה המלכים הבלתי מעורערים של הכבישים.

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
כלי רכב חשמלייםשפורד אירופה ציפתה להשיק עד סוף 2024, הבטחה שלא התגשמה (פורד)פניית הפרסה של פורד אירופה
המעבר מעבר מפואר לעתיד לא ברור של פורד אירופה
לאחרונה חתמו פורד אירופה וקבוצת רנו על הסכם לייצור כלי רכב חשמליים קטנים, סופרמיני ומיני, שיתבססו על פלטפורמה החשמלית שפיתחה Ampere, חטיבת כלי הרכב החשמליים של קבוצת רנו. מדובר בשני דגמים קטנים, שישתלבו בסגמנט B ואולי אף A, סגמנט שעדיין אין לו נוכחות גדולה בקטגוריית כלי הרכב החשמליים, בעיקר בגלל הקושי בשילוב סוללה בכלי רכב קטן. אולם בעיה זו תיפתר בעתיד - היא חייבת להיפתר - מאחר שלא סביר ששוק הרכב העתידי יתנהל ללא כלי רכב קטנים, שלא רק שהם מתאימים יותר לסביבה עירונית, אלא גם מחיריהם יהיו נמוכים יותר ויקרבו את המכונית החשמלית אל ההמונים.
כלי רכב חשמליים שב-2022 פורד אירופה ציפתה להשיק עד סוף 2024, הבטחה שלא התגשמה (פורד)
עבור פורד אירופה זהו שיתוף פעולה שני בייצור כלי רכב חשמליים עם יצרנית רכב אירופית. פורד אקספלורר ופורד קאפרי, שני קרוסאוברים הנושאים שמות היסטוריים של המותג, שאין להם קשר למוצר עליו הם מודבקים (כשם שלמוסטנג מאך-E אין שום קשר למוסטנג המקורי), הינם קרוסאוברים חשמליים המבוססים על פלטפורמת MEB של קבוצת פולקסווגן ומיוצרים במפעל פורד בקלן, שהוסב בשנים האחרונות, בהשקעה של כ-2 מיליארד יורו, למרכז לייצור כלי רכב חשמליים וסוללות. אולם הפרויקט כשל, בין השאר בגלל הצמיחה האיטית מהצפוי בגידול התפוצה של כלי רכב חשמליים. כשלונו של המפעל תרם לכך שבעסקה הנוכחית עם רנו, כלי הרכב ייוצר במפעלי רנו בצפון צרפת, המתמחים בייצור כלי רכב חשמליים – מיוצרים בהם הדגמים רנו 5 ורנו 4 החשמליות - אחרי שפורד תעצב את כלי הרכב, מבחוץ ומבפנים, ותעניק לו את המאפיינים הוויזואליים של פורד אירופה. שני הסכמים אלה, עם פולקסווגן ועם רנו, מעידים שיתכן שפורד אירופה, כפי שהיתה מוכרת ב-58 השנים האחרונות, נמצאת לקראת סיום דרכה. בנוסף להפיכת רנו לקבלנית ייצור (contract manufacturing) לפורד, שתי החברות גם ינהלו מו״מ על שיתוף פעולה בייצור כלי רכב מסחריים. עבור פורד, וככל הנראה גם עבור רנו, סגמנט כלי רכב מסחריים הוא בעל רווחיות גבוהה.
שיתוף הפעולה עם רנו, מצטרף למהלך שנקטה פורד מוטור קומפני השנה, כאשר הזרימה לפורד אירופה, שהמטה הראשי שלה נמצא בקלן, גרמניה, 4.4 מיליארד דולר, והודיעה שהיא אינה מחויבת יותר לתמוך בחברה, במידה ותידרש תמיכה כזו. כלומר פורד אירופה צריכה להפוך לחברה רווחית לטווח ארוך.
- עדכונים לפורד ברונקו - המחיר החל מ 380.0 אלף ש"ח
- פורד מתחילה למכור רכבי יד שנייה דרך אמזון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פיננסים
בשנים האחרונות התוצאות הפיננסיות של פורד אירופה אינן נחשפות, אחרי שבראשית 2022, בהתלהבות שנבעה מהצלחה הצפויה של המכונית החשמלית, פורד מוטור קומפני שינתה את צורת הדיווח מחלוקה לאזורים גיאוגרפיים לחלוקה לחטיבות כלי רכב: כלי רכב בעלי מנועי בעירה פנימית (פורד בלו), כלי רכב חשמליים (מודל e), וכלי רכב מסחריים (פורד פרו). החטיבה האחרונה היא גם החטיבה הרווחית ביותר של הקבוצה ובאופן ניכר.
למרות שנתונים מדויקים אינם ידועים ההערכה שבשנתיים האחרונות פורד אירופה אינה מפסידה, אולם רווחיה נמוכים.
