עשרת הרכבים הנמכרים ביותר בכל הזמנים: סיפורי הצלחה על גלגלים
מי הרכב הנמכר ביותר ולאיזו חברת רכב יש הרבה נציגות?
מאז המצאת המכונית הראשונה ב-1886 על ידי קרל בנץ, תעשיית הרכב עברה מהפכות רבות והפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו. בין מאות מיליוני כלי רכב שנמכרו לאורך ההיסטוריה, ישנם דגמים שבולטים מעל כולם בזכות הפופולריות העצומה שלהם. להלן רשימה של עשרת הרכבים הנמכרים ביותר בכל הזמנים, נכון למרץ 2025, עם הערכות של יחידות שנמכרו, פרטים על ההיסטוריה שלהם ומדוע הם הפכו לאגדות. הנתונים מבוססים על דיווחי יצרנים, הערכות עדכניות ומגמות היסטוריות, אם כי ייתכנו שינויים קלים בהתאם למקורות.
1. טויוטה קורולה (Toyota Corolla) – 50 מיליון יחידות+
שנים: 1966-היום
מקור: יפן
הקורולה, שהושקה ב-1966, הפכה לרכב הנמכר ביותר בעולם בזכות אמינותה, מחירה הנגיש ויעילות הדלק שלה. היא עברה 12 דורות, והפכה מסמל של כלכלה יפנית לרכב עולמי המיוצר ב-15 מדינות. ב-1974 היא עקפה את הפולקסווגן חיפושית כרכב הנמכר ביותר, וב-2021 חצתה את רף 50 המיליון. הקורולה נמכרת כיום כסדאן, האצ'בק ואף כהיברידית, וממשיכה להוביל בשווקים כמו ארה"ב וסין.
2. פורד F-Series – 43 מיליון יחידות+
שנים: 1948-היום
- 10 הרכבים הכי נמכרים בהיסטוריה - מה הפך אותם לסיפורי הצלחה?
- הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מקור: ארה"ב
סדרת הטנדרים של פורד, ובראשה ה-F-150, היא הסמל של אמריקה על גלגלים. מאז 1948, היא שולטת בשוק הטנדרים בארה"ב, עם יותר מ-47 שנים רצופות כרכב הנמכר ביותר שם. העמידות, הרב-תכליתיות והעיצוב המתחדש – כולל גרסאות חשמליות כמו ה-F-150 Lightning – שמרו על מעמדה. ה-F-Series נמכרת בעיקר בצפון אמריקה, אך הצלחתה העולמית מרשימה לא פחות.
פולקסווגן גולף (Volkswagen Golf) – 35 מיליון יחידות+
שנים: 1974-היום
מקור: גרמניה
הגולף, שהחליפה את החיפושית כ"מכונית העם" של פולקסווגן, הפכה לאייקון אירופאי. היא הושקה ב-1974 והגיעה לדור השמיני שלה, עם גרסאות כמו GTI הספורטיבית. הגולף הצטיינה בזכות נוחות, טכנולוגיה וביצועים, והפכה לרכב המשפחתי הקומפקטי המוביל באירופה, עם מכירות חזקות גם מחוץ ליבשת.
פולקסווגן חיפושית (Volkswagen Beetle) – 23.5 מיליון יחידות
שנים: 1938-2003
- המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות
- אינוויז תספק חיישנים למשאיות דיימלר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
מקור: גרמניה
החיפושית היא סמל תרבותי של המאה ה-20. תוכננה כ"מכונית העם" של גרמניה הנאצית, אך לאחר המלחמה הפכה לאהובה ברחבי העולם בזכות עיצובה הייחודי ופשטותה. היא נמכרה ביותר מ-21 מיליון יחידות עד הפסקת הייצור ב-2003, והייתה הרכב הנמכר ביותר עד שנות ה-90, כשהקורולה עקפה אותה.
5. הונדה סיוויק (Honda Civic) – 24 מיליון יחידות+
שנים: 1972-היום
מקור: יפן
הסיוויק הושקה ב-1972 כמכונית קומפקטית והפכה לאחת ההצלחות הגדולות של הונדה. עם אמינות, חסכוניות וגרסאות ספורטיביות כמו ה-Type R, היא כבשה את השוק האמריקאי ואחרים. ב-2025 היא ממשיכה להימכר כסדאן והאצ'בק, עם יותר מ-24 מיליון יחידות שנמכרו עד כה.
6. פורד אסקורט (Ford Escort) – 20 מיליון יחידות
שנים: 1968-2004
מקור: ארה"ב/בריטניה
האסקורט הושקה כמכונית קומפקטית לשווקים באירופה וארה"ב, והפכה לפופולרית בזכות מחירה הזול ופשטותה. היא נמכרה ביותר מ-20 מיליון יחידות עד הפסקת הייצור ב-2004. כיום היא ממשיכה להימכר בסין בלבד, אך השפעתה ההיסטורית ניכרת, במיוחד בבריטניה.
הונדה אקורד (Honda Accord) – 19 מיליון יחידות+
שנים: 1976-היום
מקור: יפן
האקורד, שהחלה כמכונית משפחתית קומפקטית, הפכה לסדאן בינונית מובילה. ב-1989 היא הייתה המכונית הראשונה של מותג זר שהפכה לנמכרת ביותר בארה"ב. עם עיצוב מתקדם, בטיחות ואמינות, היא ממשיכה להימכר במיליונים ולהתחרות בטויוטה קאמרי.
8. לאדה ריבה/קלאסיק (Lada Riva/Classic) – 19 מיליון יחידות
שנים: 1970-2012
מקור: ברית המועצות/רוסיה
הלאדה, המבוססת על פיאט 124, הייתה המכונית של העם הסובייטי. היא נמכרה ביותר מ-19 מיליון יחידות, בעיקר במזרח אירופה, בזכות עמידותה בתנאים קשים ומחירה הזול. ייצורה נמשך כמעט ללא שינוי עד 2012, והיא נותרה סמל של פשטות ועמידות.
9. פולקסווגן פאסאט (Volkswagen Passat) – 18 מיליון יחידות+
שנים: 1973-היום
מקור: גרמניה
הפאסאט היא סדאן משפחתית שהפכה לאחת המכוניות המובילות של פולקסווגן. היא נמכרת ביותר מ-100 שווקים, עם דגש על נוחות וטכנולוגיה. למרות ירידה בפופולריות של סדאנים בארה"ב, היא ממשיכה להצליח באירופה ובסין, ומתקרבת ל-18 מיליון יחידות.
10. פורד מודל T (Ford Model T) – 16.5 מיליון יחידות
שנים: 1908-1927
מקור: ארה"ב
המודל T שינה את העולם כמכונית הראשונה שהופקה בהמונים באמצעות פס ייצור. היא נמכרה ב-16.5 מיליון יחידות והפכה את הרכב לנגיש למעמד הביניים. ב-1999 היא נבחרה ל"מכונית המאה", והשפעתה על תעשיית הרכב נותרה אדירה עד היום.
עשרת הרכבים ברשימה זו משקפים מגוון רחב של צרכים ותרבויות: מהמודל T שפתח את עידן המכוניות, דרך החיפושית והלאדה שהפכו לסמלים תרבותיים, ועד לקורולה ו-F-Series ששולטות בשווקים מודרניים. המשותף לכולם הוא היכולת להתאים את עצמם לדרישות הצרכנים – בין אם באמינות, מחיר, עמידות או חדשנות. עם התפתחות כלי רכב חשמליים, ייתכן שבעתיד נראה דגמים חדשים ברשימה זו, אך לעת עתה, אלה המלכים הבלתי מעורערים של הכבישים.

המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות
הרכבים האוטונומיים של אלפאבית הופכים אגרסיביים בכבישי סן פרנסיסקו ובחברה מסבירים שזה חלק מההסתגלות למציאות התחבורתית בעיר הצפופה
לא עוד נהיגה זהירה עד מגוחכת: הרכבים האוטונומיים של Waymo, ששנים נודעו בזהירות-יתר ובציות קפדני לחוקי התנועה, משנים את ההתנהגות. בשבועות האחרונים נצפים יותר ויותר כלי רכב של החברה כשהם מבצעים עקיפות חדות, פניות פרסה לא חוקיות, זינוקים באור ירוק ולעיתים גם חוצים קווי הפרדה תוך שהם מוותרים על איתות.
מדובר בשינוי התנהגות מובהק של מערכות ההפעלה של Waymo, פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל, דרך חברת האם אלפבית, שמופעל כיום בערים גדולות בארה"ב, כולל סן פרנסיסקו,
לוס אנג'לס, אוסטין וניו יורק, כאשר החברה מעבירה חלק גדול מהצי בהדרגה למצב של הפעלה מלאה ללא נהג בטיחות.
מאחורי ההתנהגות החדשה מסתתר סיפור ארוך שנמשך מאז 2009, אז אלפאבית החלה לפתח מערכות נהיגה אוטונומית במסגרת המיזם הפנימי של גוגל. אחרי כשבע שנים המיזם קיבל שם עצמאי והפך ל Waymo, מתוך שאיפה להפוך את תחום התחבורה העירונית למבוסס נהיגה ממוחשבת. אומנם בשנים הראשונות הרכבים הותירו רושם זהיר ולעיתים מהוסס, אבל זה היה חלק מהאסטרטגיה: קודם כל לבסס אמון בטכנולוגיה.
מבחינת השקעות Waymo הפכה לאחד המיזמים עתירי ההון של אלפאבית. לאורך השנים הוזרמו לפרויקט סכומים בהיקף כולל שעלה על 10 מיליארד דולר, כולל גיוסים חיצוניים ומשאבים ישירים של החברה האם. מדובר בהשקעה שמייצגת אמון ארוך טווח, אם כי רבים תהו עד כמה הפרויקט מצדיק את העלויות מול קצב ההטמעה האיטי. Waymo אינה לבד בזירה. טסלה מקדמת מערכת נהיגה אוטונומית שמבוססת בעיקר על מצלמות ולמידת מכונה, אם כי עד כה היא עדיין לא מפעילה שירות רובוטקסי מלא. גם חברות נוספות פועלות בשוק, כולל יצרנים שמפתחים מערכות תמיכה מתקדמות לנהגים ושואפים בעתיד להפעלה עצמאית. עם זאת Waymo נחשבת השחקנית הבולטת ביותר בתחום הרובוטקסי, היות וזה המודל העסקי המרכזי שלה והיא כבר מפעילה צי בקנה מידה עירוני. נראה שבעתיד הקרוב ההתחרות תתמקד בשווקים שבהם יינתן היתר להפעלה מסחרית מלאה.
- עוקפת את טסלה בסיבוב: הנהיגה האוטונומית עולה לכביש המהיר
- ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

טויוטה (יצרן)טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
על הכישלון של טויוטה בתחום הרכבים החשמליים ועל ההצלחה ההיברידית
טויוטה חנכה השנה בארה״ב מפעל גדול לייצור סוללות, המפעל הראשון לייצור סוללות של קבוצת הרכב הגדולה בעולם מחוץ ליפן ובצפון אמריקה. בעוד שבשנים האחרונות יצרניות רכב היו מעורבות כמשקיעות בהקמת מפעלי סוללות לכלי רכב חשמליים, בכימיות ו-LFPToyota Battery Manufacturing, North Carolina (TBMNC), שבהקמתו יושקעו 14 מיליארד ד׳, לאחרונה החל להפעיל שני קווי ייצור ראשונים, וצפוי להגיע לתפוקה מלאה ב-2030. אולם זה מפעל שונה בתכלית ממפעלים לייצור סוללות לכלי רכב חשמליים.
במפעל ייצרו, בשלב הראשון להפעלתו, סוללות בכימיית ניקל מטאל היידריד (NiMHICE (מנועי בעירה פנימית) ועד לכלי רכב הייברידיים, פלאג-אין הייבריד וכלי רכב חשמליים. לאחרונה, עבדנו גם על רכבי FCEV (תאי דלק חשמליים) וכלי רכב המונעים במנוע בעירה פנימית המוזן במימן,״ הסביר לאחרונה הירוק נקג׳ימה, סגן נשיא בקבוצה, את האסטרטגיה. מי שהגה את האסטרטגיה ויישם אותה ראשון, הוא יו״ר הקבוצה, אקיו טויודה, מי שכיהן עד לפני כשנתיים כ-CEO וגם כיום השפעתו, כך נדמה, לא פחתה.
טויוטה כבר שיווקה בעבר מכוניות בהנעת תאי דלק חשמליים, בכמויות של כ-1,000 יחידות לרבעון, אולם ברבעון האחרון הוא הפסיקה גם פעילות זו. מכוניות בעלות מנוע בעירה פנימית המוזן במימן לא שווקו מעולם, אולם טויוטה מקדמת את הטכנולוגיה ע״י פיתוחה והצגתה כמכונית מרוצים שהחברה מציגה מפעם לפעם. לאחרונה הציגה החברה קורולה שהוסבה למרוצים המוזנת במימן מונזל, בניגוד למימן גזי. מרבית הפיתוחים המוכרים של מימן מבוססים על מימן גזי. אולם בכל מקרה, שימוש במימן להזנת מכונית פרטית, אם בטכנולוגיית תאי דלק חשמליים, ואם במנועי בעירה פנימית, הוא בעייתי, וזה עוד לפני שמדברים על תשתית תדלוק מימן, שכיום אינה קיימת.
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- טויוטה פרואייס מקס - באה לעבוד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרכבת סוללה במפעל טויוטה בארה״ב (טויוטה)
הסיבות לפיגור של טויוטה, ועימה כל תעשיית הרכב היפנית, בפיתוח כלי רכב חשמליים, נעוצות קודם כל בשמרנות היפנית. בעוד טויוטה היתה חלוצה בפיתוח מכוניות הייבריד, בסוף המאה הקודמת, הרי שהיה מדובר עדיין במנוע בעירה פנימית, תחום שטויוטה היתה חזקה בו וזו לא היתה מהפכה, אלא אבולוציה (פרדיננד פורשה פיתח מערכת הייבריד, למעשה מאריך טווח, המבוססת על שילוב מנועי בעירה פנימית ומנועים חשמליים, כבר ב-1900). כתוצאה מהשמרנות של טויוטה, והדומיננטיות שלה בשוק הרכב היפני, והעדר תמריצים ודחיפות בפיתוח מכוניות חשמליות מצד הממשל היפני, טויוטה התחמקה ממטלה זו. לאורך השנים בכירי טויוטה הסבירו שהסוללות יקרות מדי; שתשתיות הטעינה אינה מספיקות; שיהיו קשיים בהשגת מינרלים לסוללות; ושכלי רכב חשמליים (BEV)ולהעניק לדור הבא של דגמים חשמליים שמות מסחריים מוכרים (מהלך דומה עשתה גם קבוצת פולקסווגן, שתזנח את הקידומת לטובת שמות מוכרים כמו גולף ופולו).
