עשרת הרכבים הנמכרים ביותר בכל הזמנים: סיפורי הצלחה על גלגלים
מי הרכב הנמכר ביותר ולאיזו חברת רכב יש הרבה נציגות?
מאז המצאת המכונית הראשונה ב-1886 על ידי קרל בנץ, תעשיית הרכב עברה מהפכות רבות והפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו. בין מאות מיליוני כלי רכב שנמכרו לאורך ההיסטוריה, ישנם דגמים שבולטים מעל כולם בזכות הפופולריות העצומה שלהם. להלן רשימה של עשרת הרכבים הנמכרים ביותר בכל הזמנים, נכון למרץ 2025, עם הערכות של יחידות שנמכרו, פרטים על ההיסטוריה שלהם ומדוע הם הפכו לאגדות. הנתונים מבוססים על דיווחי יצרנים, הערכות עדכניות ומגמות היסטוריות, אם כי ייתכנו שינויים קלים בהתאם למקורות.
1. טויוטה קורולה (Toyota Corolla) – 50 מיליון יחידות+
שנים: 1966-היום
מקור: יפן
הקורולה, שהושקה ב-1966, הפכה לרכב הנמכר ביותר בעולם בזכות אמינותה, מחירה הנגיש ויעילות הדלק שלה. היא עברה 12 דורות, והפכה מסמל של כלכלה יפנית לרכב עולמי המיוצר ב-15 מדינות. ב-1974 היא עקפה את הפולקסווגן חיפושית כרכב הנמכר ביותר, וב-2021 חצתה את רף 50 המיליון. הקורולה נמכרת כיום כסדאן, האצ'בק ואף כהיברידית, וממשיכה להוביל בשווקים כמו ארה"ב וסין.
2. פורד F-Series – 43 מיליון יחידות+
שנים: 1948-היום
- 10 הרכבים הכי נמכרים בהיסטוריה - מה הפך אותם לסיפורי הצלחה?
- הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מקור: ארה"ב
סדרת הטנדרים של פורד, ובראשה ה-F-150, היא הסמל של אמריקה על גלגלים. מאז 1948, היא שולטת בשוק הטנדרים בארה"ב, עם יותר מ-47 שנים רצופות כרכב הנמכר ביותר שם. העמידות, הרב-תכליתיות והעיצוב המתחדש – כולל גרסאות חשמליות כמו ה-F-150 Lightning – שמרו על מעמדה. ה-F-Series נמכרת בעיקר בצפון אמריקה, אך הצלחתה העולמית מרשימה לא פחות.
פולקסווגן גולף (Volkswagen Golf) – 35 מיליון יחידות+
שנים: 1974-היום
מקור: גרמניה
הגולף, שהחליפה את החיפושית כ"מכונית העם" של פולקסווגן, הפכה לאייקון אירופאי. היא הושקה ב-1974 והגיעה לדור השמיני שלה, עם גרסאות כמו GTI הספורטיבית. הגולף הצטיינה בזכות נוחות, טכנולוגיה וביצועים, והפכה לרכב המשפחתי הקומפקטי המוביל באירופה, עם מכירות חזקות גם מחוץ ליבשת.
פולקסווגן חיפושית (Volkswagen Beetle) – 23.5 מיליון יחידות
שנים: 1938-2003
- הרכב המסחרי החשמלי DNA מבית קבוצת שגריר עולה על הכביש
- ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אלף ש"ח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
מקור: גרמניה
החיפושית היא סמל תרבותי של המאה ה-20. תוכננה כ"מכונית העם" של גרמניה הנאצית, אך לאחר המלחמה הפכה לאהובה ברחבי העולם בזכות עיצובה הייחודי ופשטותה. היא נמכרה ביותר מ-21 מיליון יחידות עד הפסקת הייצור ב-2003, והייתה הרכב הנמכר ביותר עד שנות ה-90, כשהקורולה עקפה אותה.
5. הונדה סיוויק (Honda Civic) – 24 מיליון יחידות+
שנים: 1972-היום
מקור: יפן
הסיוויק הושקה ב-1972 כמכונית קומפקטית והפכה לאחת ההצלחות הגדולות של הונדה. עם אמינות, חסכוניות וגרסאות ספורטיביות כמו ה-Type R, היא כבשה את השוק האמריקאי ואחרים. ב-2025 היא ממשיכה להימכר כסדאן והאצ'בק, עם יותר מ-24 מיליון יחידות שנמכרו עד כה.
6. פורד אסקורט (Ford Escort) – 20 מיליון יחידות
שנים: 1968-2004
מקור: ארה"ב/בריטניה
האסקורט הושקה כמכונית קומפקטית לשווקים באירופה וארה"ב, והפכה לפופולרית בזכות מחירה הזול ופשטותה. היא נמכרה ביותר מ-20 מיליון יחידות עד הפסקת הייצור ב-2004. כיום היא ממשיכה להימכר בסין בלבד, אך השפעתה ההיסטורית ניכרת, במיוחד בבריטניה.
הונדה אקורד (Honda Accord) – 19 מיליון יחידות+
שנים: 1976-היום
מקור: יפן
האקורד, שהחלה כמכונית משפחתית קומפקטית, הפכה לסדאן בינונית מובילה. ב-1989 היא הייתה המכונית הראשונה של מותג זר שהפכה לנמכרת ביותר בארה"ב. עם עיצוב מתקדם, בטיחות ואמינות, היא ממשיכה להימכר במיליונים ולהתחרות בטויוטה קאמרי.
8. לאדה ריבה/קלאסיק (Lada Riva/Classic) – 19 מיליון יחידות
שנים: 1970-2012
מקור: ברית המועצות/רוסיה
הלאדה, המבוססת על פיאט 124, הייתה המכונית של העם הסובייטי. היא נמכרה ביותר מ-19 מיליון יחידות, בעיקר במזרח אירופה, בזכות עמידותה בתנאים קשים ומחירה הזול. ייצורה נמשך כמעט ללא שינוי עד 2012, והיא נותרה סמל של פשטות ועמידות.
9. פולקסווגן פאסאט (Volkswagen Passat) – 18 מיליון יחידות+
שנים: 1973-היום
מקור: גרמניה
הפאסאט היא סדאן משפחתית שהפכה לאחת המכוניות המובילות של פולקסווגן. היא נמכרת ביותר מ-100 שווקים, עם דגש על נוחות וטכנולוגיה. למרות ירידה בפופולריות של סדאנים בארה"ב, היא ממשיכה להצליח באירופה ובסין, ומתקרבת ל-18 מיליון יחידות.
10. פורד מודל T (Ford Model T) – 16.5 מיליון יחידות
שנים: 1908-1927
מקור: ארה"ב
המודל T שינה את העולם כמכונית הראשונה שהופקה בהמונים באמצעות פס ייצור. היא נמכרה ב-16.5 מיליון יחידות והפכה את הרכב לנגיש למעמד הביניים. ב-1999 היא נבחרה ל"מכונית המאה", והשפעתה על תעשיית הרכב נותרה אדירה עד היום.
עשרת הרכבים ברשימה זו משקפים מגוון רחב של צרכים ותרבויות: מהמודל T שפתח את עידן המכוניות, דרך החיפושית והלאדה שהפכו לסמלים תרבותיים, ועד לקורולה ו-F-Series ששולטות בשווקים מודרניים. המשותף לכולם הוא היכולת להתאים את עצמם לדרישות הצרכנים – בין אם באמינות, מחיר, עמידות או חדשנות. עם התפתחות כלי רכב חשמליים, ייתכן שבעתיד נראה דגמים חדשים ברשימה זו, אך לעת עתה, אלה המלכים הבלתי מעורערים של הכבישים.
ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אש"ח. צילום יואב פולסג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אלף ש"ח
ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל החלה בשיווק הג'ילי Starray EM-i עם הנעת פלאג אין הייבריד.
המחירים 170.0 אש"ח לדגם PRO ו - 176.0 אש"ח לדגם TECH
בכוונת היבואנית לייבא גם את הג'ילי EX2 החשמלית הקומפקטית, במהלך 2026
ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל השיקה את הג'ילי Starray EM-i דגם הפלאג אין הייבריד החדש של היצרנית. אם משהו מצלצל לכם מוכר אתם לא טועים, כבר בתחילת נובמבר פרסמנו ממש כאן במדור אודות תחילת הייבוא של הרכב, עם הפרטים הטכניים שהיו ברשותנו.
הג'ילי Starray EM-i הוא קרוסאובר בסגמנט C-Suv העושה שימוש בפלטפורמה GEA של היצרנית, אותה פלטפורמה בה עושה שימוש גם הקרוסאובר החשמלי של היצרנית ה EX5. עד כדי כך הפלטפורמות זהות, שחלק מהתמונות של ה Starray EM-i שהגיעו מהיצרנית נשאו את השם EX5 EM-i.
ה Starray EM-i עושה שימוש בהנעת פלאג אין הייבריד מהדור החדש בה הנעת הרכב מבוצעת על ידי המנוע החשמלי, ומנוע הבנזין משמש לטעינת הסוללה ויכול גם לספק חשמל ישירות למנוע החשמלי.
המימדים של הג'ילי Starray EM-i מציבים בחלק העליון של הסגמנט בהיבט המימדים עם אורך כולל של 4.74 מטר, רוחב של 1.905 מטר, גובה של 1.685 מטר ובסיס גלגלים של 2.755 מטר, כאמור מהגדולים שבקטגוריית ה C-Suv.
- פרסום ראשון - ג'ילי STARRAY פלאג אין בדרך לישראל
- זיקר 7X - החל מ 234.0 אש"ח לקרוסאובר החשמלי הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
