אבי לוי מליסרון
צילום: אביב אברמוב.
דוחות

להב אל.אר: רווח נקי של 4.4 מ' שקל לעומת הפסד של 5.8 מ' שקל אשתקד

הכנסות החברה הסתכמו ב-115.8 מיליון שקל לעומת 108.3 מיליון שקל ברבעון המקביל
רוי שיינמן | (1)

להב אל.אר  להב 0.64% מדווחת על תוצאותיה לרבעון הראשון. הכנסות החברה ברבעון הראשון לשנת 2024 עלו בכ-7% והסתכמו לכ- 115.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-108.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון הראשון לשנת 2024 הסתכם בכ- 4.4 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 5.8 מיליון שקל, ברבעון המקביל אשתקד.

ההון העצמי בתום הרבעון הראשון לשנת 2024 הסתכם בכ-1.07 מיליארד שקל, בהשוואה לכ- 970 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שווי הנכסים בגרמניה חלק החברה עלה לשווי של כ- 1.33 מיליארד שקל, לעומת שווי של כ- 1.14 מיליארד שקל בתום הרבעון המקביל אשתקד.

לתום הרבעון לחברה ולחברות מאוחדות שלה יתרות מזומנים ושווי מזומנים של כ- 218.4 מיליון שקל. נכון לתום הרבעון הראשון לשנת 2024 יחס ה- LTV (המאוחד המורחב של הקבוצה) הסתכם בכ- 49% ושיעור ההון העצמי מסך המאזן עמד על כ-39.2%.

הוצאות המימון ברבעון הראשון לשנת 2024 הסתכמו בכ- 14.6 מיליון שקל, לעומת 14.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ברבעון הראשון חברות בנות של החברה את רכישתם 4 נכסים מניבים בגרמניה ובכך הושלמה רכישת פורטפוליו כולל של 13 נכסים, בתמורה לסך כולל של כ- 27.8 מיליון אירו, העסקה מגלמת תשואת CAP של כ- 10.42% ותשואת ממוצעת להון העצמי (COC) של כ- 11.72%

לאחר הרבעון, השלימה חברה בת של החברה עסקה במסגרתה נרכש נכס מניב בעיר ברלין (מושכר לרשת OBI), בתמורה לסך כולל של כ- 21.9 מיליון אירו, העסקה מגלמת תשואת CAP של כ- 8.31% ותשואת ממוצעת להון העצמי (COC) של כ- 12.82%. בימים אלה, בוחנת החברה רכישת נכסים מסחרים המשרתים את צורכי האוכלוסייה בגרמניה, בהיקף של כ- 56.3 מיליון אירו, בתשואת עסקה (CAP) ממוצעת של כ- 9.3%

במקביל, החברה מנהלת מו"מ למכירת 8 נכסים מסחריים המשרתים את צורכי האוכלוסייה בגרמניה נכסים שהליך השבחתם הסתיים. צפי התמורה הכוללת בגין מכירת 8 הנכסים מוערך בכ- 35.5 מיליון אירו, המשקף תשואת (CAP) ממוצעת של כ- 5.27% ובתשואה להון העצמי (לשנה) מעל ל- 30%

"להב אל. אר מסכמת את הרבעון הראשון לשנת 2024 עם צמיחה של כ- 7% בהכנסות החברה וברווח נקי של כ- 4.4 מיליון שקל", מסר אבי לוי, יו"ר דירקטוריון להב אל.אר. "גם ברבעון הראשון של השנה המשכנו להוכיח לציבור המשקיעים שהניסיון המוכח שנצבר בהנהלת ניסיון הכולל: יכולות ניהול, יכולות יזמות, הכרות מעמיקה עם השוק, זיהוי עסקאות הזדמנותיות, רכישת נכסים אטרקטיבים ומכירת נכסים שהשבחתם הושלמה, המשולבים עם אמון מצד הגופים הממנים, וקופת מזומנים דשנה מאפשרים לנו בלהב לאתר אחר הזדמנויות המצויות בשוק ולממשן. על אף המלחמה, גם בישראל כלל מגזרי פעילות החברה ממשיכים להציג ביצועים טובים. מנועי הצמיחה אותם בחרנו לרכוש בשנים האחרונות בתחום האנרגיה ובתחום הקיימות (מפע"ת -הפועלת בתחום איסוף וטיפול בפסולת) ממשיכים להציג גידול בצבר ההזמנות ההכנסות והרווחים ואנו ממשיכים להרחיב את פעילותנו בתחומים אלו אל מחוץ לישראל".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מניית להב נסחרת לפי שווי של 880 מיליון שקל. מתחילת השנה עלתה המנייה ב-5% וב-12 החודשים האחרונים עלתה ב-16%.

מניית להב אל.אר ב-12 החודשים האחרונים

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חביב 02/06/2024 02:16
    הגב לתגובה זו
    תתגמל את המשקיעים
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.