זוז פאוור אפקון
צילום: רפי דלויה

זוז פאוור, אפקון ודור אלון יפרסו עמדות טעינה מהירות; זוז פאוור קופצת

בצל ההחלטה להפחית את הטבות המס לכלי רכב חשמליים, נחתם הסכם לפריסת עמדות טעינה אולטרה-מהירה לרכבים חשמליים, ירוקות וסביבתיות
איציק יצחקי |

נושא הרכבים החשמליים עלה לאחרונה לכותרות בעיקר בשל ההחלטה להעלות את מחיריהם. זה קרה באמצעות הפחתת הטבת מס הקניה כך שהוא יעלה ל-20% (לעומת 10% עד כה) ובא לידי ביטוי בהעלאת מחירים של טסלה, כבר ביום הראשון להחלטה, שהיא למעשה פשוט אי הארכה של הטבה קיימת. רכבים חשמליים טובים ונכונים יותר למשבר האקלים, אבל כשצריך להגדיל את הקופה - פתאום הנושא הסביבתי פחות חשוב. המשמעות היא עלייה של כ-10-20 אלף שקל במחיר הרכבים החשמליים. יצוין - כלי רכב חשמליים טובים יותר בנושא הסביבתי אבל הם בעייתיים באותה מידה מבחינת הפקקים בכבישים. הטבות לכלי רכב חשמליים לא פותרת את בעיית הפקקים (אגרות גודש - דווקא כן). 

הבוקר, דווקא בצל הכוונה, נחתם הסכם לפריסת עמדות טעינה אולטרה-מהירה לרכבים חשמליים, ירוקות וסביבתיות. חברת זוז פאוור (ZOOZ Power), אפקון תחבורה חשמלית, חברת בת של אפקון אפקון החזקות -0.28% וחברת תחנות הדלק דור אלון דור אלון 1.2% השיקו היום את המתקן. המשמעות: כעת, ניתן לפרוס עמדות טעינה אולטרה מהירות גם במקומות בהם תשתית החשמל לא מסוגלת לספק את ההספק הגבוה הנדרש. עמדת הטעינה הותקנה במתחם התדלוק של דור אלון ב"מול זכרון יעקב", על כביש 4, ותאפשר טעינה ירוקה ואמינה תוך דקות ספורות. לאחר ההודעה זינקה החברה בתחילת המסחר ביותר מ-12%.

סיפור עליית מחירי הרכבים החשמליים לא יוריד מהכותרות. לרשימת יבואני הרכב שהעלו מחירים הצטרפו לטסלה (שהעלתה מחיר לטסלה 3), פולקסווגן 4, שמחירה עלה מ-215 אלף שקל לכ-235 אלף שקל, וגם יונדאי איוניק 5, שמחירה עלה ב-14 אלף שקל ויעמוד על 214 אלף.

לדברי ישראל רייף, יו"ר אפקון החזקות: "המשך פריסת רשת הטעינה לרכבים חשמליים במתחמי התדלוק והקמעונאות של דור אלון הינה חלק מאסטרטגית החברה להנגשת התשתיות לטובת חדירת  רכבים חשמליים ולנוחות הנהג הישראלי".

עוד הוא הוסיף: "בשנים הקרובות, עם  גידול במסירות הרכב החשמלי לישראל, תמשיך אפקון להשקיע עשרות מיליוני שקלים בהמשך פרישת מטענים ברחבי הארץ ובהעצמת הרשת המתקדמת והגדולה בישראל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.