"מוקד הרעש המרכזי בשווקים יהיה החלטות הריבית בארה"ב"
"מוקד הרעש המרכזי בשווקים יהיה החלטות הריבית בארה"ב", כך מסבירים בבית ההשקעות אינפיניטי בסקירתם השווקים אותה פרסמו הבוקר.
"לאחר צפירת ההרגעה הזמנית שהתקבלה בשווקים עם הסכם ההודנה בין ארה"ב לסין, טראמפ ממשיך לערער את שלוות המשקיעים, ומפנה את האש לעבר גוש האירו", כך אומרים הבוקר במחלקת המחקר של בית ההשקעות אינפינטי.
"על המוקד כרגע נמצאת התחרות בין יצרניות המטוסים בואינג האמריקאית ואיירבאס האירופאית, ששני הצדדים טוענים לתחרות לא הוגנת באמצעות סובסידיות ממשלתיות, וארה"ב מאיימת להטיל מכסים על סחורות אירופאיות בשווי של 4 מיליארד דולר". באינפיניטי מציינים כי, "למרות הרגיעה במלחמת הסחר מול סין והכרזת ארה"ב על מניעת הטלת מכסים נוספים אין עדיין פתרון לנושאי הליבה שנמצאים במחלוקת".
"למרות כל ההתרחשויות בזירה הבינלאומית, מהזדמנות הצילום של טראמפ עם מנהיג צפון קוריאה למתיחות הנמשכת עם איראן, מוקד הרעש המרכזי בשווקים ימשיך להיות החלטות הריבית של הפד. קונצנזוס המשקיעים מדבר על הורדת ריבית אחת בהחלטה הקרובה ב-31 ליולי (כ-76% סיכוי) ועוד 2-3 הורדות עד סוף השנה. הפד כבר שינה את הטון שלו לכיוון יוני יותר, אך ניכר שעדיין קיים פער בין ציפיות המשקיעים לתוואי של הבנק המרכזי, מה שיכול להוביל לתנודות משמעותיות בשווקים".
בהתייחסות לשוק המקומי מציינים באינפיניטי כי ,"לעת עתה נראה כי משקיעי המניות מעדיפים להסתכל על הרגיעה בחזית ארה"ב-סין והאינדיקטורים החיוביים יותר, תחת ההבנה כי המדיניות המוניטרית תספק רוח גבית מספקת. מנגד משקיעי האג"ח נשארים סקפטיים והתשואה ל-10 שנים האמריקאית נותרה סביב רמת ה-2%, מה שמסביר כי הם פחות אופטימיים לעתיד".
- "השקל יתחזק מאוד, הדולר עשוי להיחלש בעתיד ל-2 שקלים; תתרחקו מנדל"ן"
- שימו את הכסף בארה"ב וישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳