במומנטום חיובי: ארבע מניות דואליות שיספקו השבוע דחיפה למעו"ף

המומנטום החיובי ביומיים האחרונים בארה"ב לא פסח על ארבע המניות הדואליות בעלות המשקל הגדול ביותר במדד המעו"ף
ידידיה אפק | (5)

מספר מניות דואליות צפויות לפתוח את השבוע הקרוב בתל אביב במגמה חיובית, לאחר שהוסיפו לערכן ביומיים שחלפו מאז הסגירה באחד העם. בחרנו להתמקד בארבע המניות הדואליות בעלות המשקל הגבוה ביותר במדד ת"א 25 פריגו, טבע, נייס ואופקו.

נתחיל עם מניית אופקו הלת' שעלתה עוד 1.77% ביומיים האחרונים בוול סטריט וחוזרת לבורסה בתל אביב עם פער ארביטראז' של 2.29%. לא הרבה קרה באופקו שמצדיק את העלייה הזו, אך אפשר לציין מנגד מכירת מניות על ידי אחד הדירקטורים בחברה, רוברט בראון שמכר 46,760 מניות אופקו ביום ו' האחרון, במחיר ממוצע של 8.48 דולר.

נמשיך עם מניית נייס שחוזרת לתל אביב עם פער ארביטראז' של 1.6%, לאחר שהוסיפה לערכה 1.66% ביומיים האחרונים בארה"ב. רוב האנליסטים אוהבים את מניית החברה, כאשר 5 מתוך 13 אנליסטים שנשאלו על ידי רויטרס מדרגים את נייס כ'קניה חזקה', ועוד 4 מדרגים אותה כ'קניה'. מחיר היעד הממוצע לחברה עומד על 43.67 דולר, לעומת מחיר הסגירה אמש של 39.76 דולר למניה.

כמובן שאי אפשר להתעלם ממניית טבע, שהתחזקה ביומיים האחרונים בוול סטריט ב-2% וחוזרת כעת לבורסה שלנו עם פער חיובי של 0.94%. שבוע סוער עבר על המשקיעים בטבע, עם שמועות על הצעת רכישה של חברת NuPathe תמורת 114 מיליון דולר, ומינויו של ארז ויגודמן לתפקיד המנכ"ל החדש. בסוכנות הדירוג מודיס בירכו על ההחלטה למנות את ויגודמן לתפקיד וציינו כי היא "טובה לדירוג האשראי, מאחר שהיא מורידה את הסיכון לשינוי דרמטי מהאסטרטגיה המוצהרת של החברה".

ולבסוף, גם מניית פריגו צפויה לדחוף את המדד המוביל לאחר שטיפסה 2.32% ביומיים האחרונים בניו יורק, וכעת חוזרת לתל אביב עם פער ארביטראז' חיובי של 2.22%. מניית החברה קיבלה השבוע דחיפה בצורת המלצת 'קניה' מאנליסטים בבנק אוף אמריקה. הבנק האמריקני מעניק לפריגו מחיר יעד של 171 דולר, או אפסייד של 5.7% על מחיר הסגירה בארה"ב.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    מכרתי טבע ואופקו אני לא מחזיק (ל"ת)
    יופיטר שוקי הון 12/01/2014 16:28
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    יופיטר שוקי הון 12/01/2014 13:32
    הגב לתגובה זו
    בתל אביב החדשים ולחזור לתל אביב אין לי כסףףףףףףףף ליד בורסת תל אביב בנו מגדלים מאוד יפים דירה כזאת חדשה עולה 10 מיליון שח במרכז תל אביב מאיפה אני כסף? מישהוא מישהיא יכולים לסייע לי? תבורכו
  • 3.
    יופיטר שוקי הון 12/01/2014 13:04
    הגב לתגובה זו
    בתל אביב החדשים ולחזור לתל אביב אין לי כסףףףףףףףף ליד בורסת תל אביב בנו מגדלים מאוד יפים דירה כזאת חדשה עולה 10 מיליון שח במרכז תל אביב מאיפה אני כסף? מישהוא מישהיא יכולים לסייע לי? תבורכו
  • 2.
    טבע מכרתי (ל"ת)
    יופיטר שוקי הון 12/01/2014 10:54
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דן 11/01/2014 19:45
    הגב לתגובה זו
    נגיע ל 1330 בשעה טובה
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.