סימנים לסוף המיתון: סקר ה-ZEW בגרמניה זינק לשיא של 5 חודשים

סקר ה-ZEW בגוש האירו קפץ ל-44 נקודות באוגוסט לעומת צפי לעלייה מתונה יותר לרמה של 37.4 נקודות ולעומת 32.8 נק' ביולי. בגרמניה ה-ZEW קפץ ל-42 נקודות
יעל גרונטמן | (2)

סימנים שכלכלת אירופה מתאוששת מהמיתון הארוך: גל של נתוני מאקרו שטף היום את אירופה ובראשם סקר ה-ZEW של גוש האירו ושל גרמניה, שמעיד על סנטימנט המשקיעים ועל הציפיות העתידיות שלהם. בתגובה, מתחזקות העליות במדדים המרכזיים והאירו מטפס לרמה של 1.33 דולר.

שני סקרים אלו שקפצו מעל לתחזיות בשוק מעידים על שיפור גדול יותר בתנאים הכלכליים ביבשת הישנה ביחס לשיפור שנרשם בגרמניה, המדינה שלמעשה מהווה את קטר הצמיחה שמושך את אירופה מהמיתון הארוך בו שקעה.

סקר ה-ZEW בגוש האירו קפץ ל-44 נקודות באוגוסט לעומת צפי לעלייה מתונה יותר לרמה של 37.4 נקודות, לאחר שביולי עמד על 32.8 נקודות בלבד. בגרמניה זינק סקר ה-ZEW ל-42 נקודות, שיא של 5 חודשים, לעומת צפי לעלייה לרמה של 40 נקודות, לאחר שבחודש הקודם עמד על 36.3 נקודות.

"יתכן שסימנים ראשונים לכך שהמיתון במדינות המובילות באירופה מסתיים, תרמו לעליית האינדיקטורים. זה גם משתקף בעלייה החדה בציפיות הכלכליות לגוש האירו. יותר מכך, האופטימיות הכלכלית נתמכת על המתצב הכלכלי הנוכחי בגרמניה שגם הוא השתפר באוגוסט", נמסר מהמרכז המחקר לכלכלה האירופית שבסיסו במנהיים ובו נאספים נתוני הסקרים.

על פי ההערכות של ממשלת גרמניה יתכן שהצמיחה בגרמניה עלתה על התחזיות של הכלכלנים בשוק ברבעון השני ל-0.75% לעומת צפי ל-0.6%, והצליחה למשוך את כלכלת הגוש של 17 המדינות מירידות שנמשכו במשך 6 רבעונים ברציפות. נתון הצמיחה יפורסם מחר.

השיפור הינו על רקע ההאצה בצמיחת הכלכלה האמריקנית, השיפור במגמת הייצור והיצוא מסין, מה שמעיד על כך שהכלכלה העולמית מתאוששת.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    משה. ששון ישר 14/08/2013 07:12
    הגב לתגובה זו
    מישהוא או מישהיא יכולים לסייע לי? אני סוחר מקצועי בבורסת תל אביב שרוצה לגדול לכן אני יוצא לסבב גיוסי הון אבל מה היא השיטה לגייס הון? הטל שלי 0532855155
  • 1.
    מה שבטוח ישראל לא נמצאת בעולם הזה (ל"ת)
    בכר 13/08/2013 13:53
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.